Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic III

Het Algemene Schrijftopic III

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 aug 2015 - 22:16:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic



Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 12 aug 2015 - 19:50:
Als je geen drastische veranderingen aan gaat brengen zou ik ook gaan voor verder schrijven. Hoeveel k heb je?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 12 aug 2015 - 21:11:
Ik haat ruitjespapier XP
En ik weet niet hoeveel k ik heb maar ik ben nog niet op de helft :/

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 aug 2015 - 21:32:
Ik gebruik wel veel ruitjespapier voor schema's en zo eigenlijk.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 12 aug 2015 - 21:58:
Het is ook een mening lijkt me.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 aug 2015 - 22:02:
Huh, ja, ik bedoelde 't ook niet als aanval of zo. Gewoon een mededeling, 's all. (:

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 aug 2015 - 22:02:
Ik denk ook dat iedereen het makkelijk zóu kunnen vinden als je jezelf dwingt het te gebruiken en dán kan je niet meer zonder. Dat heb ik bij bepaalde dingen die ik zonder reden opgepakt heb en nu altijd doe.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 aug 2015 - 22:23:
Hmm. Partially. Maar er zijn mensen die goed werken met lijstjes en schema's (ik) en mensen die dat niet hebben. Evenzo zijn er mensen die liever met woordelijke beschrijvingen van personages werken dan met foto's/tekeningen en andersom.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 12 aug 2015 - 22:28:
Ik vind blokjes vooral vervelend omdat als ik er iets op schrijf, er elke keer een lijn tussendoor staar *de verticale dus* Daar stoor ik me aan en dan is alles rommelig in mn hoofd :/
Vandaar ^^

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 12 aug 2015 - 22:31:
Ik vind de grote ruitjes vervelend, die je in Nederland eigenlijk standaard krijgt. In Duitsland verkopen ze vaker van die smalle rechthoekige ruitjes, die zijn fijner. En ik vind ruitjes soms fijner omdat er minder ruimte is tussen de regels (de ruitjes zijn minder hoog dan de ruimte tussen lijntjes) en dan voelt het geordender. Maar dat van die verticale strepen heb ik ook.

M'ja. Ik noteer véél en vaak op de randomste momenten, dus ik gebruik een dozijn verschillende soorten papiertjes door elkaar.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 aug 2015 - 22:35:
Ik vind het juist overzichtelijk, omdat ik dan een schema's kan maken en duidelijk is welke gegevens waarbij horen. ^^

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 12 aug 2015 - 22:41:
Dat vind ik aan Excel fijn! En dan kan je de hokjes zo groot maken als je wil, dus geen last van verticale lijnen.

Ik doe tegenwoordig veel notities op geheel lijnloos papier. Werkt ook best fijn.

Oh, en: ik kan er héél slecht tegen als ik niet precies weet welke dag/datum het is in het verhaal. Vaak kies ik niet eens een logisch jaar of benoem ik 't jaar niet (dan is het gewoon generic "huidige tijd"), maar ik houd wel altijd een kalender bij met wanneer personages jarig zijn en op welke dag wat gebeurt en zo.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 aug 2015 - 22:43:
Ik schrijf ook op blanco papier lately. ^^ Also; dat van die tijdlijn-ish doe ik ook.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 12 aug 2015 - 22:44:
Da's grappig als je net begint met iets nieuws. Soms heb je gewoon meer notities dan verhaal.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 aug 2015 - 22:46:
Dat heb ik bij Kingdom zo hard, ik heb al twee jaar uitgepland. x)

Holysmoaks
Holysmoaks

Holysmoaks is offline

[70]
Holysmoaks zei op 12 aug 2015 - 23:01:
Kayley dwingt me met veel liefde om iets nieuws te schrijven en op de site te plaatsen ^^ zodat ik natuurlijk weer vaker hier ben niks meer mis. <_< alleen eerste keer in mijn leven dat ik niet weet wat ik in godsnaam moet schrijven, maar komt nog wel. Maar hey als jullie nog leuke situaties of wat dan ook weten dat jullie graag willen lezen, throw it at me.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11