Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic III

Het Algemene Schrijftopic III

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 aug 2015 - 22:16:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 okt 2015 - 19:10:
Misschien wel, ja. Als ik 'm voor Halloween af krijg, post ik het!

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 26 okt 2015 - 20:17:
Graag Kay, ik zie het helemaal voor me! Geniaal! XD
Helaas zit ik nu tegen een toetsweek aan, en heb dus zero-time om überhaupt te schrijven

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 27 okt 2015 - 9:08:
I neeeeed help. Ik zit met een writersblock en ik wil er vanaaaf - hebben jullie misschien tips? Ik probeer kleine dingetjes te schrijven en zo maar meh.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 27 okt 2015 - 9:43:
Wat als we weer een keertje gaan afspreken als in schrijfdate :3 Dan ben je misschien weer een beetje gemotiveerd.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 27 okt 2015 - 15:56:
@cyn: woordweb maken, steekwoorden opschrijven (gewoon van random woorden of dingen die je opvallen/dwarszitten). Die zinnen compleet maken, aan elkaar schrijven
Of anders 'het moeten' willen schrijven los laten. Het gaat om het proces, niet om het resultaat (in dit geval)
*papiertje, pen, aai*

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 27 okt 2015 - 16:06:
Nou, als het schrijven niet lukt, zou ik jezelf niet dwingen te schrijven, eigenlijk. Toch zeker niet op de manier die Roos beschreef, want dat werkt volgens mij alleen maar meer forcerend.

Lees. Kijk nieuwe dingen. Niet eens noodzakelijk series - documentaires, het nieuws. Doe dingen die je normaal gezien nooit doet. Ga een stukje wandelen. Praat met mensen waar je weinig mee praat of mensen die je niet kent. Luister naar de gesprekken om je heen. Kijk naar kunst.

Just because you want to start writing again doesn't mean you should think about it 24/7. Geef je creativiteit de tijd om weer op adem te komen en voed het met nieuwe dingen.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 27 okt 2015 - 16:48:
Wat Kay zegt. En wat mij helpt is om een lijst te maken van m'n ideeën, want ik heb vaak last van block als ik teveel dingen tegelijk wil (zoals nu). Dan schrijf ik in telegramstijl voor mezelf de dingen op die ik wil onthouden, alleen maar zodat ik niet in paniek raak omdat ik het gevoel heb dat alles nú op papier moet. Dan heb je toch iets gedaan voor het schrijven, je krijgt overzicht en misschien komen er dan zelfs wel woorden bij. Maar ook als dat niet zo is: geen ramp. Soms loopt het gewoon niet lekker. Doesn't mean it'll stay like that forever.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 27 okt 2015 - 17:52:
En misschien helpt dit wel. (:

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 27 okt 2015 - 18:14:
@Kay nice one!!!!

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 27 okt 2015 - 22:18:
I like that Kay 0.0

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 31 okt 2015 - 22:41:
Ik heb heel erg veel zin in NaNo dit jaar, maar tegelijkertijd ben ik ook retenerveus want m'n schrijven gaat niet bepaald vlot tegenwoordig.
Oh well. Ik begin met een covention, dus hoe slecht kan het gaan?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 okt 2015 - 22:51:
Good luck, m'love <3

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 2 nov 2015 - 22:04:
Wie doet er eigenlijk allemaal mee met NaNo dit jaar?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 3 nov 2015 - 0:17:
Zover ik weet, ben ik de enige. Wouldn't mind to be proven wrong.

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 3 nov 2015 - 20:38:
Nou ik ga in ieder geval ook een poging wagen. Heb tot nu toe 4111 woorden geschreven en ben van plan de 5000 te halen vanavond, zodat ik op schema ben.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19