Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic III

Het Algemene Schrijftopic III

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 aug 2015 - 22:16:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 27 dec 2015 - 10:27:
"Ik heb geen tijd" en "Ik schrijf niet meer" zijn idd waardeloze excuses. Maar het zijn wel mijn excuses. Mijn leven bestaat vrijwel alleen uit school en werk. *al heb ik laatst de tip gekregen van jullie om gaatjes te vinden ect, en dat werkt aardig goed.*
Oh en misschien nog een dom excuus: Ik ben superslecht in het schrijven van One-shots. En het helpt blijkbaar niet om er meer van te schrijven.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 dec 2015 - 11:06:
zoals ik al zei: ik heb echt geen behoefte aan al jullie persoonlijke levensverhalen en excuses en whatever.
Ik probeer overigens allang niet meer, dat is de rest van het team. En dat is niet 'omdat ze nog hoop hebben' maar omdat je niet kunt stoppen met ideeën krijgen en we elke keer dingen bedenken die het misschien net wél de moeite waard maken. Maar nee.
Anyhow, als jullie vinden dat we net zo goed kunnen stoppen, log ik me uit en mag deze site doodbloeden zonder mij.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 27 dec 2015 - 11:26:
@Bo Ik vindt dat je bij jezelf zou kunnen kijken of dat écht is wat je wilt.
Wil stoppen met het Mod zijn, stoppen met het online zetten van verhalen, stoppen met het 'meeten', het 'kletsen' op de actieve forums etc.
Laat je besluiten niet afhangen van wat anderen willen/vinden.
Als jij ongelukkig wordt van dit gebeuren, verander het voor jezelf.
Ik verzin geen excuses, daar heb ik niks aan, ik vraag je alleen om te doen waar jij het gelukkigst van wordt.
Natuurlijk kun je niet stoppen met het krijgen van ideeën, dat is een onderdeel van mens zijn, maar je kan daardoor ook besluiten nemen die je veranderen.
Choose for yourself.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 27 dec 2015 - 11:36:
Jongens, de reactie "waarom stoppen jullie er niet gewoon mee" is niet echt behulpzaam en getuigt er nu ook bepaald niet van dat jullie onze inzet en ideeën waarderen. De vraag is niet of wij ermee willen stoppen, de vraag is waarom jullie al gestopt zijn. Als het alleen de teamies zijn die meedoen aan de activiteiten, heeft het nog wel zin om die forumbreed te organiseren? Want SA's uitwisselen en over hetzelfde thema schrijven en RPG'en kunnen we ook binnen de teamgroep via de mail of zo, daar hebben we het forum niet voor nodig.

Het is niet de volledige verantwoordelijkheid van het team om het forum en de website levendig te houden. Het is de verantwoordelijkheid van het team om ideeën, mogelijkheden en activiteiten aan te dragen, maar het is net zo goed de verantwoordelijkheid van de leden om daar iets mee te doen en bij te dragen aan een functionerende website.

Jullie hebben ervoor gekozen om dit je stamcafé en verhalendump op het internet te maken. Waarom kiezen jullie er dan niet voor om de website in stand te houden?

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 27 dec 2015 - 13:52:
Ik geef je gelijk Dezh.
Mijn hoofd verzint nu allerlei dingen waarom wel of niet.
Maar als ik erover nadenk is het voor mij denk ik omdat ik al best veel verhalen open heb staan, en die graag verder wil schrijven.
Daarnaast weet ik niet altijd iets te bedenken voor de prachtige ideeën voor SA's. Ik denk dat het bij meerdere mensen zo is.
Dus misschien is het een suggestie als er een uitdaging te komen om iets te doen met een 'compleet' verhaal?
Voor mij is het bij lange niet zo dat ik jullie ideeën niet waardeer, integendeel. Het is meer zo dat ik niet goed weet hoe ik ze in een goed 'verhaal' moet zien te krijgen. Ik zou het echt kei en kei jammer vinden als dit stopt.

In de loop der jaren heeft dit alles me zoveel bijgebracht, zoveel geleerd en vooral veel plezier, tranen en waarde gegeven.
Ik doe en ga dat ook meer doen, mijn best om te schrijven, mee te doen aan de dingen die mij aanspreken.
Ik hoop dat ik niet de enige ben die om deze geweldige website geeft...

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 27 dec 2015 - 15:26:
Dit dus. Ik merk dat ik hier ook minder kom, deels door dat het druk is, maar ook deels omdat er geen leuke activiteiten zijn om aan mee te doen, omdat de participatie nul is. Het is zó frusterend (maar dat moge nu wel duidelijk zijn), want we hebben ideeën, ideeën waar we heel enthousiast over zijn, maar op één of andere manier komt het niet meer van de grond. En dat is jammer, want meedoen is niet alleen leuk, maar we proberen er ook voor te zorgen dat je nieuwe dingen probeert, schrijft buiten je comfort zone, en dat is juist wat je moet doen om steeds weer een stapje beter te worden. Het doet me gewoon pijn als dat zou verdwijnen, maar daar lijkt het nu wel op.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 27 dec 2015 - 16:48:
Ik ben hier de laatste tijd erg weinig (vanwege persoonlijke dingen, die jullie hier nu duidelijk niet willen horen), dus ik weet dat het daardoor misschien lijkt alsof ik niet om de site geef, of jullie niet waardeer. Maar dat doe ik wel. Echt heel erg, zelfs. Het is dankzij jullie teamies dat de site überhaupt nog in leven is. Ik weet dat jullie niks aan deze opmerking hebben, maar ik wilde het toch even zeggen.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 4 jan 2016 - 12:44:
Oke, zo ik heb mijn verhaal maar weer eens tevoorschijn gehaald. En heb net een stukje geschreven waarop ik zelf heel hard moest lachen. En ik dacht, laat ik dit eens delen met jullie. Dus hierbij het stukje waarom is moest lachen.

“Then what am I going to do with this boner?” He yelled after me.
“You have a right hand!” I yelled back.

Btw, is dit het goeie topic om dit te delen? Of moet ik in een totaal ander topic wezen?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 jan 2016 - 14:56:
Dit is een prima topic om dit neer te zetten.

En hahaha wat voor verhaal schrijf je?

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 4 jan 2016 - 14:59:
Yay!

Nog die ene van de zwangerschap. Het moest eerst een SA worden. Maar dat plan viel in duigen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 jan 2016 - 16:10:
Hahahah as always

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 6 jan 2016 - 11:54:
Hebben we een woord voor dat gevoel als iemand je een compliment geeft en je bent lichtelijk embarrassed maar wel blij en warm vanbinnen? (Ik dacht aan "gevleid" maar daar hebben we toch geen zelfstandig naamwoord voor?)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 jan 2016 - 12:09:
Eh
Dus eigenlijk wil je een zn voor gevleid?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 6 jan 2016 - 12:12:
... ja. (when will I learn to ask coherent questions jfc)

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 6 jan 2016 - 12:21:
Vleierij, toch?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20