Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic III

Het Algemene Schrijftopic III

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 aug 2015 - 22:16:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 13 aug 2015 - 13:55:
Het is blijkbaar niet leuk om een CS te maken voor Louis :/

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 13 aug 2015 - 17:54:
Hoezo dan?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 13 aug 2015 - 17:56:
Idunno ik merk dat ik het met original characters leuker *en makkelijker* vind

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 13 aug 2015 - 20:20:
Aah ik schrijf een Harry Potter AU en het is zoooo fijn<3
Maar ik heb dus een vraagje. Hoe oud ben je ongeveer als je in het derde jaar van de Uni zit in Engeland? En als je dan een hoofdvak hebt zoals psychologie, kan je daarnaast dan vakken hebben als filosofie? Sorry als het een domme vraag is.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 aug 2015 - 20:27:
Ze komen van de middelbare school op zestien, dus achtien/negentien, of jonger/ouder in speciale gevallen.
En je zult even naar het curriculum van een bachelor psychologie moeten kijken, maar sowieso hebben opleidingen vaak zelf in te vullen vrije ruimte.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 13 aug 2015 - 20:47:
Een Britse vriendin van mij deed eerst haar A-levels, though, dus die gaat nu ze achttien is pas naar Uni. Dus ik denk dat het een beetje verschilt?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 13 aug 2015 - 21:04:
A-levels zijn verplicht volgens mij? Dus middelbare school tot zestien, dan A-levels voor twee jaar, dan uni. Dus derde jaars student zou dan 21/22 zijn?

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 13 aug 2015 - 21:16:
Okay. Thanks!

Baardaap
Baardaap

Baardaap is offline

[45]
Baardaap zei op 18 aug 2015 - 1:54:
In de filmwereld heb je de uitdrukking 'show, don't tell' en als een figuur iets vertelt (plot gerelateerd) dan wordt daarvoor de term exposition gebruikt. Nu vroeg ik mij af hoe je dat begrip het beste kunt vertalen naar het Nederlands?

Ik heb als ik schrijf een probleem met dialogen, vooral als die dialoog voor een stuk exposition* dient - dan laat ik karakters onnatuurlijk lang aan het woord ... wat voor truukjes kan ik gebruiken om zo'n dialoog wat natuurlijker te maken?

* je ziet waarom ik met het begrip worstel <knipoog>

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 18 aug 2015 - 1:58:
Ik merk dat je dialoog hardop herhalen al vaak helpt. Zo haal je al veel makkelijker de onnatuurlijke zinnen uit een dialoog en verbeter je jezelf al vaak tijdens het hardop spreken, omdat sommige dingen meteen uit de toon vallen.
Ik weet niet of dat voor anderen ook werkt, tho. Maar. Ja. Da's mijn truuk.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 20 aug 2015 - 9:22:
In het Frans heet een verhaal in hij/zij-perspectief schrijven hétérodiégétique en in ik-perspectief homodiégétique en dat vind ik echt hilarisch, ook al slaat het natuurlijk nergens op.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 20 aug 2015 - 13:14:
Ik heb bij Duits dezelfde termen (maar dan verduitst) geleerd!

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 20 aug 2015 - 13:17:
Talen, many joy, much yes.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 20 aug 2015 - 19:01:
Question: wat lijkt jullie beter? "Nummer 1-hit" of "nummer-1-hit"? Onze Taal zegt dat allebei kan/geschreven wordt, maar beveelt zelf "nummer 1-hit" aan, hoewel ik denk dat "nummer-1-hit" beter is, omdat het om 1 woord gaat en op die manier als 1 woord geschreven wordt. Help?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 aug 2015 - 19:09:
Ik ben het met je eens



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12