Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic III

Het Algemene Schrijftopic III

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 aug 2015 - 22:16:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 sep 2015 - 21:29:
Lamy schrijft heel fijn. :3 en als je naar een goede boekwinkel gaat, hebben ze wel linkshandige + kunnen ze je vertellen wat voor inkt je 't best kunt gebruiken.

On another note: in 'gewone' termen, wat is de Hand? De Secretaris? De tweede persoon, die naast de koning staat? In niet-Game of Thrones maar middeleeuwse termen?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 5 sep 2015 - 21:47:
De adviseur denk ik zo

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 5 sep 2015 - 21:52:
Dat lijkt mij ook Iv

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 sep 2015 - 21:53:
Maar dat heeft toch zeker een fancier term dan adviseur?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 5 sep 2015 - 21:59:
Volgens mij is de Hand een combinatie van verschillende posities en het hangt ook nog af van welke periode van de Middeleeuwen je als basis wil nemen, not to mention welk land. Je kan er vanuit gaan dat het een mengelmoes is van de vier "ministerialen", de hoogste "ambtenaren" van een feodaal Middeleeuws hof. In het Engels zijn ze de Chamberlain, Chancellor, Justiciar en Treasurer, in het Nederlands doorgaans vertaald als Kamerheer, Kanselier, Rentmeester en Schatmeester. (as far as I know)

Overigens waren de ministerialen in hun vroegste vorm onvrije, lage adel, maar wel ridders. Later werden ze pas meer onafhankelijk. In ASOIAF bestaat de Council zelden uit laagadellijke leden, wat al aangeeft dat het niet 100% overdraagbaar is naar "onze" Middeleeuwen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 sep 2015 - 22:08:
Oh, nee, ik had ook niet verwacht dat ASoIaF heel erg vergelijkbaar was, maar ik dacht dat er misschien wel zo'n adviseur was die in naam van de koning kan spreken wanneer hij er niet is en zo. Maar dat zou dan dus democratisch het hele council zijn?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 5 sep 2015 - 22:14:
Nee, dat is de rentmeester.

De Chamberlain/Kamerheer is soort van de personal assistent van de koning, hij is verantwoordelijk voor het op orde hebben van het hofhuishouden, dus de bedienden en de kamers van de koning en de administratie. Als je bijvoorbeeld een audiëntie aanvroeg, kwam je aanvraag bij de Kamerheer terecht.

De Chancellor/Kanselier is praktisch de minister voor binnenlandse en buitenlandse zaken, maar ook de secretaris. Hij was ook involved in het juridische systeem, als rechtspreker. (Scheiding der machten is overrated, yo.)

De Justiciar/Rentmeester is het hoofd van het juridische systeem en de plaatsvervanger/regent als de koning zelf niet koning kan spelen.

De Treasurer/Schatmeester is, surprise surprise, de Petyr Baelish, aka de minister van financiën.

Zoals je merkt is er niet echt één die 100% overeenkomt met de job description van de Hand, maar close enough.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 6 sep 2015 - 12:43:
Helemaal blij, tussen mijn tekenspullen ontdekte ik nog een oude waterman vulpen, linkshandig, die zowaar nog deed ook!
Jeej!

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 sep 2015 - 16:14:
Elke keer als ik een original wil schrijven, voelt het alsof mijn ideeën te kinderlijk zijn voor het doelpubliek dat ik voor ogen heb. .____.
This is why I need a beta.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 sep 2015 - 16:18:
I want to bèta! Maar ik weet niet of ik het niveau ben dat je zoekt

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 sep 2015 - 16:21:
Als ik je heel het idee mag vertellen, inclusief alle grote plotlijnen en het einde, dan ben je perfect hoor. Het gaat me echt vooral om inhoud.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 sep 2015 - 16:22:
Oh. Yeah, you may.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 11 sep 2015 - 16:22:
En als je nog meer breinen nodig hebt, I'd be happy to help, too. (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 sep 2015 - 16:23:
Ik kan Dezh als bèta in ieder geval aanraden.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 11 sep 2015 - 17:07:
Ik ben ook altijd bereid te bèta'en, mocht je nog een extra set ogen nodig hebben.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15