Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic III

Het Algemene Schrijftopic III

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 aug 2015 - 22:16:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 nov 2015 - 11:32:
Het gaat over Bologna& Humboldt.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 21 nov 2015 - 21:26:
Duits? Of is dat een wiskundig begrip waar ik niks van weet?

Ik ben aan het intypen & m'n nagels lakken tegelijkertijd, dus ik probeer voorzichtig te doen, maar daardoor typ ik steeds verkeerde letters - sluk, Boll en krak in plaats van slok, Bill en kruk.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 nov 2015 - 21:34:
Huh, ik was er ook echt heilig van overtuigd dat dit het schooltopic was. x.x sorry. maar aangezien ik een stuk moet schrijven, telt het een soort van.

Dus @Dezh; nee, dat is een systeem voor 't hoger onderwijs dat vooral in Duitsland nu gedebatteerd wordt of zo, maar ik snap niet wat nou precies 't punt is.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 21 nov 2015 - 21:47:
Ah well - als je hulp nodig hebt, mijn gastenboek / PB staan open (:

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 24 nov 2015 - 9:13:
I'll give it a shot. Eerst even wat bedenken

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 25 nov 2015 - 9:45:
Ik ben weer even met de hand aan het schrijven en het gaat zo vlot en <3.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 2 dec 2015 - 13:20:
Ik scrolde door THF en het valt me echt op hoeveel verhalen over verkrachting gaan. Wat is daar de aantrekkingskracht van? I don't get it.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 2 dec 2015 - 13:49:
Spanning, Kay, en fantasie die 'niet hoort' plus het is een thema dat best wel actueel is...

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 dec 2015 - 13:53:
wat?

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 2 dec 2015 - 13:55:
wat?


Oops sorry Kay... ik las verkeerd

Bericht was voor Dezh...

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 2 dec 2015 - 16:50:
Ik weet dat het niet hoort. Daar hoeven niet eens aanhalingstekens omheen, het is gewoon zo. Maar daarom snap ik de aantrekkingskracht niet. Het is zo'n afschuwelijk iets en om dat dan (vaak nogal onzorgvuldig) als plot device te gebruiken - neh. Dat is net als met automutilatie, waar meestal echt rampzalig over wordt geschreven.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 2 dec 2015 - 17:38:
Ik bedoelde het 'niet horen' meer zo dat ik mijn mening bedaard wilde houden.
En over automutilatie heb ik (nog) geen mening, vooral omdat ik nog geen idee heb wat het is
Maar ik ben het met je eens, het wordt meestal niet echt realistisch geschreven...

xx

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 2 dec 2015 - 19:56:
Automutilatie is zelfpijniging en Dezh heeft het denk ik vooral over snijden in dit geval

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 2 dec 2015 - 20:27:
Ah oke nee daar kan ik ook niet over meepraten als iemand die het meegemaakt heeft. Wel in omgeving helaas.
En thanks! Weer wat geleerd

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 dec 2015 - 13:05:
“Hey friend,” the Hufflepuff boy said, smiling as he lifted his cat into his arms and started stroking its back with two fingers. Jules-Albert was very peculiar about where it wanted to be touched and how. “Did you have a good summer?”

There were many reasons Nico would be eternally grateful for the gamekeeper and the house elves of Hogwarts, but most of all he respected and loved them because they took care of his cat and his sister’s when they went home for the summer. As poor as they were, two extra mouths to feed would put them in an impossible situation. So Hagrid had offered to keep them in the castle during July and August. The house elves fed them and Hagrid looked after them.

There was nothing he could ever do to show them how thankful he was, but that didn’t mean he wouldn’t try. Maria di Angelo had knit a small sweater to give Dobby and the night before Nico had baked cookies and drawn a thank you-card to give Hagrid.

Tomorrow, he told himself. Tomorrow I’m going to visit both of them.


I made myself cry. (Want Dobby is dood.)



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20