Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic III

Het Algemene Schrijftopic III

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 aug 2015 - 22:16:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic



xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 26 dec 2015 - 18:54:
Nee, gewoon, mensen die hun verhaal specifiek voor Kerstmis gingen updaten, right? Of mensen die dingen specifiek voor elkaar voor Kerstmis schreven. Dat was tof. We should do that again.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 dec 2015 - 20:32:
Ja, dat.
En Daan en ik hadden wel het idee om Secret Santa te doen maar met de wedstrijd, het boek en dan dat niemand nog mee wou doen met de Uitdagingen etc. hebben we daar niets meer mee gedaan.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 26 dec 2015 - 20:36:
Ik vind het idee wel tof :3

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 dec 2015 - 22:54:
Dat roep je over alles wat we opperen, maar als puntje bij paaltje komt is er altijd wel een excuus.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 26 dec 2015 - 23:04:
Excuus? Ik heb gewoon vrijwel geen tijd om te schrijven. Dat heeft toch geen invloed op het feit of ik het idee tof vind of niet?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 dec 2015 - 23:13:
Het heeft er wel effect op dat al onze activiteiten floppen.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 26 dec 2015 - 23:26:
Ik zeg toch ook niet dat je er een activiteit van moet maken. Ik denk dat jullie voorspellingen wel goed waren, niemand had toch meegedaan. Maar dat maakt het idee nog steeds wel een goed idee.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 dec 2015 - 23:28:
Iets is geen goed idee als het niet werkt.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 26 dec 2015 - 23:32:
Het werkt niet omdat mensen niet meedoen, niet omdat het idee slecht is?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 dec 2015 - 23:32:
Wat Bo wil zeggen, is dat het voor ons heel frustrerend is dat we al onze goede ideeën niet kunnen uitvoeren. Dus dan is 't een waste van een goed idee.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 26 dec 2015 - 23:36:
Ik snap dat het super frustrerend is :'( Ik baal af en toe ook zo dat ik niks meer schrijf.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 dec 2015 - 23:57:
Ik word er gewoon chagrijnig van dat we met zeven mensen niets zitten te doen omdat er nooit iemand meedoet. Het is niet aan ons om het forum levend te houden. Of - dat is het juist wél. Maar álles wat wij proberen, loopt dood omdat niemand tijd heeft of zin of wennen writers blok. Achter de schermen moeten we alle ideeën weggooien omdat het toch niet weekt, de kleine dingetjes die we op poten zetten lopen na drie reacties dood en alles wat we in de tussentijd doen is luisteren naar jullie gezeur want oh jee jullie hebben het zo druk. Nee, wij niet dan? Maar als jullie prioriteit niet hier ligt, vind ik het onzin dat de teamies er wél tijd in moeten steken. Denk je dat je een westrijd zomaar organiseert? Een boek zomaar maakt? Maar nee - ook daar is de participatie laag, want 'ik schrijf gewoon niet meer' en 'ik heb het gewoon heel druk'. Alles goed en wel, maar ik ben er gewoon helemaal klaar mee. Ik voel me niet gewaardeerd op het forum - ik vind dat het hele team niet gewaardeerd wordt (en degene die nu excuses aanbiedt, draai ik de nek om, want lekker makkelijk praten, een je excuses aanbieden). Op het forum vertelt iedereen alleen maar fucking egocentrisch over z'n eigen dag, niemand is nog geïnteresseerd in elkaar, wn intussen maar huilen omdat het forum weer stiller wordt. Well, misschien is dat omdat iedereen zich hier vet egocentrisch gedraafd. Vind je het gek dat iedereen weggaat? Als ik geen mod was geweest, zou ik me ook allang uitgelogd hebben. Blablablabla rantrantrant maar ik ben het gewoon helemaal zat

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 27 dec 2015 - 0:03:
Dat is trouwens niet alleen op jou gericht, Jen, maar op heel het forum en de situatie en gods, we hebben het er echt moeilijk mee soms. Het is niet onze bedoeling vervelende mods te zijn oid, maar 't is niet makkelijk.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 27 dec 2015 - 9:27:
Ik snap dat je er helemaal klaar mee ben Bo. Het is gewoon heel kut om ideeen weg te gooien omdat niemand mee wil doen. Maar waarom stoppen jullie er dan niet gewoon mee? Ik snap dat het jullie 'taak' is om het forum levendig te houden, maar als het niet werkt, waarom stoppen jullie dan niet gewoon met de ideeen?

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 27 dec 2015 - 10:12:
@Bo Ik ben ergens heel blij dat je dit zegt.
Ik had zelf namelijk geen idee dat het je zo hoog zat, en zo goed ken ik 'jullie' niet.
Terecht dat je het zat bent, terecht dat je je niet gewaardeerd voelt, want ja, dit is wel wat ik ook zag.
Bij mij persoonlijk is het zo dat ik ergens het een knal idee vindt om elk idee weer te gaan proberen, al is het voor mij lastig om onder druk van een datum/cijfer e.d. te schrijven.
Ergens ben ik het met Jen eens, waarom nog proberen... maar, daar geef ik je een mogelijk antwoord op: Omdat je hoop hebt, omdat je hoop hebt dat wij als egocentrische mensjes jullie ideeën toch weer oppikken, toch weer willen doen, al is het maar voor even.
En ja! Ik ben het met je eens dat 'ik schrijf gewoon niet meer' of 'ik heb gewoon geen tijd' een waardeloos excuus is. Natuurlijk heb je tijd, als je tenminste lef hebt op bepaalde prioriteiten te stellen. Gaat je sport, je avondje stappen, enzovoorts voor het schrijven? Prima joh, alleen kap dan met 'zeuren' over tijdsnood.
En Bo, cheer up, ik weet zeker dat er ergens in dit maffe universum iemand zit te smachten op een boek dat een van ons schrijft. En wie weet dat dat boek ineens tot leven komt door een fanfictie.
Tot slot;
Weet dat ik nog lang niet ben uitgelezen, uitgeschreven, uitgedaagd ben op dit web.
You're amazing! (L)



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20