Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic III

Het Algemene Schrijftopic III

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 aug 2015 - 22:16:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 jan 2016 - 13:49:
Ja maar at is een heel andere essentie dan complimentje. Want. Vleierij is meer de vleierij in z'n geheel en níét 1 vlei. Of. Nou ja. /:

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 6 jan 2016 - 13:59:
^ dat. Vleierij is wat iemand doet, niet wat bij iemand gedaan wordt. Ander perspectief.

Maar y'know. Ik verander de zin gewoon zodat "gevleid" erin past en problem solved.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 6 jan 2016 - 16:07:
Ik weet wel dat zoiets in het engels wordt aangeduid met flustered volgens mij, maar wat het nederlandse woord daarvoor is weet ik niet

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 jan 2016 - 16:32:
flustered = gevleid
Dat is nog altijd een bn

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 9 jan 2016 - 17:07:
Guys, is het de arrangementsprijs of het arrangementsprijs? Ik dacht de, want de prijs. Maar het klinkt zo raar.
Het klinkt beide raar.
Of moet het misschien helemaal niet aan elkaar?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 jan 2016 - 19:11:
De

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 9 jan 2016 - 20:48:
Dat dacht ik al. Thanks Bo
Wat een stom woord ook :/

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 jan 2016 - 9:30:
Ik ben een hoofdstuk aan het schrijven waarin veel uitgelegd moet worden in dialoog en ik heb echt moeilijkheden met het niet alléén dialoog te laten zijn. Tips?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 jan 2016 - 9:34:
Tussendoor iemand laten storen/je personage tussendoor thee laten zetten en van de zenuwen alles omgooien/sowieso de omgeving beschrijven. eh?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 jan 2016 - 9:35:
Ik heb wel een paar omgevingbeschrijvingen, maar tussendoor iemand laten storen is een goed idee. Thomas zit in dit verhaal om vervelend te doen, might as well make use of it.

Merula
Merula

Merula is offline

[230]
Merula zei op 11 jan 2016 - 13:51:
Gevoelens of gedachten beschrijven?

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 26 jan 2016 - 18:54:
Ik heb een oude fanfictie van mij terug gevonden. En het begint echt heeeeeeel erg cliche. Maar daarna wordt het nog best een aardig verhaal. Denk dat het was in de tijd waarin ik heel erg in de cliche's zat en dat ik daarna beter ben geworden in verhalen schrijven. Haha.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 29 jan 2016 - 0:06:
@ Yara: haha, zulke fics hebben de meesten van ons wel, denk ik...

In het kader van productiviteit / Dezh promoot het delen van stukjes uit WIPs:
The moment he steps out of the shadows, Nico realizes he’s made a grave mistake. Reyna whips around, drawing her sword in one smooth movement, and her dogs spring to attention. Luckily, Nico’s reflexes are pretty fast, too—or he would’ve spend the rest of his life wearing an eyepatch, which would really be more ‘Pirate King’ than ‘Ghost King.’
Het begin van mijn nieuwe PJO-SA. :'

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 2 feb 2016 - 18:52:
Ik begin me steeds meer te beseffen dat ik schrijven op opdracht of met deadlines zo lastig vind omdat ik dan echt een enorme druk voel, en ik baal er zo erg van. Terwijl ik daarentegen op Tumblr een lijst vond met lines die je dan, gepaard met ship, naar iemand kan sturen. Dan laat ik Dyl een random nummer tussen de 1-49 zeggen aangezien die lijst 49 zinnen heeft, en dan probeer ik daar iets kleins mee te schrijven en dat lukt dan wel, maar dan is t puur om bezig te zijn met schrijven. Maar toch. Zo dubbel.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 3 feb 2016 - 15:01:
Misschien gaat dit niet over de schrijfwedstrijd, maar ik voel me toch geroepen, so.

Het enige verschil tussen schrijven-met-opdracht en schrijven-zonder-opdracht is dat het idee niet van jezelf komt. Als je je eigen verhaal begint, is het in principe ook een soort opdracht, right? Alleen dan vanuit je eigen brein, dat je vertelt: "ik heb nu dit verhaal voor je en je moet het schrijven, en totdat je dat gedaan hebt ga ik je er 100x aan herinneren en jij dacht dat je even kon slapen/huiswerk doen/met iemand praten maar HA, CONSIDER THIS POSSIBLE SCENE."

Schrijven met een opdracht van iemand anders gaat erom dat je het belangrijkste element uit die opdracht neemt en inbedt in je eigen ideeën. Dus: wat zou jij willen lezen? Waar wil jij aan schrijven? Als iemand element A noemt, welke elementen B en C en D komen er dan bij jou op om A interessant te maken? Als je dat doet, kan dat de druk omlaagbrengen, want dan probeer je niet meer te voldoen aan het idee van iemand anders, maar aan het idee van jezelf.

#endofspeech



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20