Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic III

Het Algemene Schrijftopic III

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 aug 2015 - 22:16:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 10 aug 2015 - 22:18:
BO ik wilde net een berichtje posten kom jij met je vol berichtje *glares*

Also @Kay trarry (time travel drarry) (I'm sorry) (that was bad)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 aug 2015 - 22:18:
Nou, dat deed ik dus expres, want anders dan is 't laatste berichtje zo zielig.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 10 aug 2015 - 23:29:
Ik ga een AU Drarry thriller schrijven voor Kay (cause she kinda invented it)

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 12 aug 2015 - 15:01:
Guys i need your help. Ik wilde het niet in reviseert zetten want ik wil da ttopic niet steeds omhoog gooien.
Well, ik ben nu dus bezig met the game en ik irriteer me aan day het verhaal niet loopt ect en ik heb geen overzicht in hoofdstukken of karakters ofzo. En eigenlijk wil ik opnieuw beginnen. Dus i need your opinion, moet ik doorschrijven tot ik bij het einde ben of gewoon overnieuw beginnen?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 12 aug 2015 - 15:05:
Het zal veel minder werk zijn om nu opnieuw te beginnen dan wanneer je al helemaal klaar bent.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 12 aug 2015 - 15:06:
Ja dat dacht ik dus ook. Maar als ik doorschrijf heb ik een complete 'schets' versie. Dus ik weet niet zo goed what to do :/

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 aug 2015 - 15:11:
Depends... Ben je van plan om dingen echt heel erg te veranderen, of alleen maar te polijsten? Eerste geval kun je beter opnieuw beginnen, tweede geval kun je gewoon verder gaan.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 12 aug 2015 - 15:18:
Dan denk ik dat ik gewoon verder schrijf, want ik maak geen enorme veranderingen ofzo

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 12 aug 2015 - 15:46:
Je kan wel teruglezen wat je hebt en daar bijvoorbeeld character sheets uit maken. Opschrijven welke personages je hebt, wat voor plotlijnen je hebt uitgezet, dat soort dingen. Dat kan je dan als ondersteuning gebruiken terwijl je verder schrijft. Je kan ook op basis van wat je al hebt een schema maken voor de komende hoofdstukken, als dat het verderschrijven makkelijker maakt.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 12 aug 2015 - 16:00:
Ja ik denk dat ik dat ook ga doen. Dat is wat fijner qua overzicht

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 12 aug 2015 - 16:04:
Als je op de computer schrijft: Excel is daar heel handig voor. En Daan zou ongetwijfeld Scrivener aanraden, maar ik weet niet precies hoe dat werkt, want ik ben eerlijk gezegd altijd te ongeduldig geweest om dat programma uit te vogelen.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 12 aug 2015 - 16:06:
Ik schrijf op papier maar ik vind wel een manier. Zo niet gebruik ik excel

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 12 aug 2015 - 16:14:
Ruitjespapier, dan lijkt het nog een beetje op Excel _0_ Ik zou in elk geval al je aantekeningen in een mapje bij elkaar stoppen. Klinkt super voor de hand liggend, maar als je 't vergeet, zit je soms echt in de puree.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 12 aug 2015 - 17:13:
Zal ik doen Maar ruitjespapier vind ik een beetje rommelig dus ik gebruik gewoon lijntjes.
But thanksss

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 12 aug 2015 - 17:26:
Ja, ruitjespapier was ook niet serieus. Ik gebruik dat ook nooit. :'



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10