Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Gooi-het-eruit-topic #34

Gooi-het-eruit-topic #34

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 juli 2012 - 22:45:
Gooi het eruit.



YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 24 aug 2012 - 14:14:
I know right.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 24 aug 2012 - 14:34:
Het gaat vast heel fout klinken, dus alvast sorry. Maar. Ik word soms behoorlijk zenuwachtig van jongens, die openlijk gay zijn, maar er echt als meisjes proberen uit te zien. En niet gewoon een beetje androgyn maar echt over-the-top met valse wimpers en hoge hakken en extensions en make-up, tot ze eruit zien als een karikatuur van een vrouw. Maar dan zijn ze beledigd als iemand hen vraagt of ze dan een meisje zouden willen zijn. Like, wut?
Okay, ik ben bi dus ik snap sowieso al niet veel van geaardheden die maar op één geslacht vallen, maar... Ehm... Als je als jongen geboren bent, en je valt op jongens, dan neem ik aan dat je een relatie wil met een andere jongen die ook op jongens valt. Maar als je je dan gaat kleden als een meisje, maar je bent wel een jongen, en jongens die op jongens vallen zijn dan samen met een jongen die er op de penis na helemaal uit ziet als een meisje, dat snap ik gewoon niet. Kortsluiting in mijn hoofd. En dan zijn het ook vaak zulke mensen die tegen mij verklaren dat biseksueel niet bestaat, dat je altijd een voorkeur zal hebben, of dat bi gewoon een fase is voor mensen die nog niet weten wat ze willen. And like. No.
Als ik op een meisje val, dan val ik ook echt op een vrouwelijk meisje en niet op een halve vent, want dan kan ik net zo goed voor een jongen gaan. En omgekeerd hou ik niet van jongens die meer oestrogeen uitstralen dan ik.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 aug 2012 - 14:47:
Dat vraag ik me ook wel eens af, inderdaad. Over jongens die op jongens vallen en zich dan als meisjes kleden.
Aan de andere kant kun je dan ook weer zeggen van; je valt toch op innerlijk?
Wow war is dit scheef geformuleerd van mij.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 24 aug 2012 - 15:59:
Dat vraag ik me ook wel eens af, inderdaad. Over jongens die op jongens vallen en zich dan als meisjes kleden.
Aan de andere kant kun je dan ook weer zeggen van; je valt toch op innerlijk?
Wow war is dit scheef geformuleerd van mij.

Ja, exact. En als je op het innerlijk valt, dan maakt het geslacht toch niet meer uit? Dat is een discussie die ik al een paar honderd keer heb gevoerd met mijn vrienden, want bijna al mijn vrienden zijn gay of bi.
-kraakt vingers-
Watch out, hier komt Captain op haar stokpaardje: waarom ik niet geloof in geaardheden.

Bekijk het zo. Zolang holebi's zich blijven profileren als "anders" dan hetero's, zullen ze ook als "anders" worden gezien door hetero's. Veel jongens en meisjes die ontdekken dat ze verliefd kunnen worden op mensen van hetzelfde geslacht gaan daar op dezelfde manier mee om: eens ze het aanvaard hebben, bouwen ze voor zichzelf een nieuwe identiteit op. Dat is belangrijk als je je daar goed bij voelt, maar waarom kan geaardheid vaak niet gewoon worden toegevoegd aan wie je al bent? Veel jongeren die ontdekken dat ze holebi zijn maken van die geaardheid het centrum van hun persoonlijkheid, ze maken het zo belangrijk dat ze zélf het signaal geven: ik ben anders. En daar begint veel onverdraagzaamheid. Het zou gewoon niet moeten uitmaken.
Maar we zijn nu eenmaal allemaal voorgeprogrammeerd met het idee dat koppels moéten bestaan uit een man en een vrouw. Dat idee van een hetero-relatie houdt natuurlijk steek voor de evolutie en het voortbestaan van de soort, maar daarom is het niet het enige juiste antwoord. Maar ik denk dat daar een deel van de verklaring ligt over waarom veel meisjes die op meisjes vallen zich mannelijk kleden, en omgekeerd: omdat we allemaal dat vaste beeld van man-en-vrouw in ons DNA hebben. Bewust of onbewust zal zo'n meisje in zichzelf een mannelijk archetype zoeken om haar gevoelens voor andere meisjes logisch te kunnen plaatsen, omwille van dat aangeboren hetero-idee. En zolang holebi's wel op straat komen en zich willen profileren en gelijke kansen eisen, maar tegelijk even hard roepen dat ze "anders" zijn, zal dat idee niet veranderen.
Geloof me als ik zeg dat ik redelijk wat holebi's ken, en ze maken bijna allemaal zo'n fase door waarin ze zich verkleden in het andere geslacht. Dat is zoeken naar een identiteit, onzekerheid om hun geaardheid, en vooral een uniform. Het holebi-milieu verheerlijkt dat androgyne, maakt er een herkenningsteken van, een wij-tegen-de-wereld-gevoel om samen een groep te vormen tegen het onbegrip en de onverdraagzaamheid en zelfs de haat die ze jammer genoeg maar al te vaak moeten verduren. Maar op die manier is de cirkel is rond: door zich zo overduidelijk af te scheiden van hetero's lokken ze die reacties en vingerwijzingen uit, waardoor ze nog meer het gevoel krijgen dat de maatschappij hen niet wil, en zo krijgt de jongere generatie holebi's steeds weer het signaal dat ze enkel veilig zijn in "hun" milieu. Maar zodra ze door hun identiteitscrisis zijn, leggen de meeste holebi's dat extravagante ook weer naast zich neer. Op een bepaald moment hebben ze er geen nood meer aan om hun geaardheid als een zwaailicht aan iedereen kenbaar te maken en zijn ze gewoon wie ze zijn, waar ze ook op vallen.
EN DAT IS HOE HET MOET ZIJN.
Ik viel in de kleuterschool al op jongens en meisjes, en in de lagere school. Pas in het middelbaar hoorde ik voor het eerst over biseksueel, en dat dat blijkbaar niet normaal was. Toen ben ik me die term pas gaan toe-eigenen en dat maakte mij geen andere persoon, maar toch voelde ik me anders. Opeens was ik bi, terwijl ik het al mijn hele leven was en me er nooit vragen bij had gesteld.
Indien wij als maatschappij dat hele labeltjesgedoe van hetero-homo-lesbisch-biseksueel zouden laten varen en elke geaardheid als gelijkwaardig zien, zouden holebi-jongeren niet gedwongen zijn zichzelf als "anders" te ervaren. Maak er gewoon geen issue van. Dat hele idee van holebi steunpunten en gay pride parade en eigen cafés en hulplijnen en lessen op school í  la "homo zijn is geen ziekte", daardoor mí í k je het net een label. Door hen aparte hulplijnen aan te bieden zeg je eigenlijk dat ze hulp nodig hebben. In plaats van holebi's een aparte subcultuur aan te bieden zou een geaardheid véél meer verwaarloosbaar moeten zijn. Wat doet het geslacht er uiteindelijk toe? Dat is maar zo'n klein stukje van de hele persoon.
En ik denk dat, als we ons minder druk zouden maken in geaardheid, veel meer mensen zich biseksueel zouden voelen zonder daarom de term te gebruiken. Op het moment dat je jezelf profileert als hetero of homo sluit je je geest af voor prikkels van één geslacht. Waarom zou je dat in godsnaam doen? Misschien is de liefde van je leven wel net iemand die jij omwille van zijn/haar geslacht nooit in overweging zou nemen, en dat is gewoon stom.

Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 24 aug 2012 - 16:00:
Hm. Ik heb wel wat met meisjes die zich niet al te meisjesachtig kleden eigenlijk. Een beetje tomboy-ish. Maar zo ben ik zelf ook. Dus dat compenseert.

JustDream
JustDream

JustDream is offline

[446]
JustDream zei op 24 aug 2012 - 19:59:
comments like these make my day 'oh my god. o_O
Ik vind het echt knap, dat als je echt 15 bent (zoals op je profiel staat) dat je het zo goed schrijft.
'

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 aug 2012 - 20:32:
(:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 24 aug 2012 - 20:33:
Is dat Josh?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 aug 2012 - 20:36:
You bet it is.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 26 aug 2012 - 20:53:
Ik heb de Nederlandse Korra overleefd en ik vind alle stemmen leuk...

behalve die van Korra.

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 26 aug 2012 - 21:22:
Dinsdag school. Meh.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 26 aug 2012 - 22:21:
@Tos: ik moest afgelopen week al naar school. Maar. Je kunt het wel *aai*
@Do: DANK JE. You are so right :' Ik had overigens wel moeite met biseksueel zijn. Omdat ik niet wist dat dat überhaupt bestond totdat ik op de middelbare school kwam. Ik dacht dat het één of het ander was. Gelukkig niet.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 26 aug 2012 - 23:38:
Mijn kat doet echt al de hele dag raar. Ze zit ook de gele tijd vet naar onze keuken deur/ingang te kijken. En niet zomaar kijken maar echt focussen met grote pupillen. Dit doet ze de laatste tijd wel vaker het is echt raar! Ik zweer het, er zit echt iets in ons huis. Iets dat wij niet kunnen zien!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 aug 2012 - 9:44:
Eindelijk een keertje een soort van uit kunnen slapen.

Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 27 aug 2012 - 14:35:
Pandapunten zijn gay.
PS: De wortel van 9 is drie.


Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20