Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic

Het Algemene Schrijftopic

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 mei 2014 - 14:49:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen verhalen
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 mei 2014 - 14:50:
Laat ik zelf maar het spits afbijten.
Ik schrijf zelf niet zo veel meer, af en toe kladder ik nog een blaadje vol, maar ik ben er over het algemeen niet tevreden mee. Harry Potter vind ik verreweg het leukste fandom om over te schrijven, verder heb ik voornamelijk songfics online staan. Als ik echter tegenwoordig nog wat schrijf, is het over het algemeen geen fanfictie. Ik probeer nu de draad weer op te pakken van een verhaal dat ik tijden terug begonnen ben en nooit ver mee ben gekomen, iets over goden en halfgoden en een alwetende en oorlog en dat soort gezelligheid.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 20 mei 2014 - 16:53:
Ik schrijf zelf heel erg veel.
Ik heb eigenlijk net weer een verhaal afgerond en concentreer me nu vooral op mijn lopende verhaal hier (One Direction), de schrijfwedstrijd van Bo en mijn larry verhaal op wattpad.
Maar ik ben wel van plan weer een nieuw verhaal te starten, moet alleen even kijken welk idee ik ga gebruiken (ik barst namelijk van de ideeën)

Ik schrijf het liefst over One Direction, maar wil ook over 5 seconds of summer gaan schrijven en me later concentreren op eigen verhalen.
Ik schrijf het liefst verhalen die AU zijn, die zich dus afspelen in een Alternative Universe

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 20 mei 2014 - 17:14:
Oh wat een fun topic!

Ik schrijf heel veel, ik heb alleen een hele tijd geen verhalen op FanFic gepost omdat ik het simpelweg te druk had met school. Nu ben ik daar klaar mee en heb ik een hele vakantie lang om te werken aan mijn Louis / Eleanor story
Als ik iets moest kiezen van waar ik het liefst over schrijf, is het Harry Potter. Maar ik schrijft eigenlijk meer over One Direction, en ik heb er niet echt een reden voor.
Ik vind het schrijven in de derde persoon heel mooi ^^ En op een of andere manier schrijf ik beter als ik een goed boek lees.
Ik ben begonnen met schrijven toen ik 8 of 9 was en ben nooit gestopt

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 20 mei 2014 - 17:54:
Ik werk op het moment aan een Marauder's Era Harry Potter fanfiction, want daar hebben we hier een ernstig gebrek aan en het is soms gewoon heel erg leuk om schaamteloze fanfiction-fanfiction te schrijven.
Helaas worden mijn fanfiction-werkzaamheden momenteel opgehouden doordat ik voor Latijn ontstaansgeschiedenissen van steden herschrijf (je hoeft ze eigenlijk alleen maar te geven, maar ik zou mezelf niet zijn als ik de draak niet verkouden zou maken en zo).

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 21 mei 2014 - 10:15:
@ Ivana: Moet je op Wattpad eigenlijk in het Engels schrijven of maakt dat niet uit?
@ Jennifer: Dat is super jong al! Ik was volgens mij dertien toen ik begon met schrijven. Mijn eerste fic was een HP-fic over de komende generatie. Weet jij nog waar jouwe over ging?
@ Daan: Ik ben zooooo benieuwd naar je Marauder-fic! Er zijn hier inderdaad heel erg weinig van, ik weet niet eens zeker of er überhaupt een afgeronde is hier op FF. D enige die me echt bij is gebleven, is die van Carlina, maar die is gestopt. ):

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 21 mei 2014 - 10:57:
@emma ik schreef vroeger over twee wolven groepen die ruzie hadden. Veel te raar. Mijn eerste fanfictie ging ook over Harry Potter

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 21 mei 2014 - 12:37:
@emss. Nee, het hoeft niet, maar nederlandse boeken zijn heel moeilijk te vinden. Het grootste deel is in het engels.

Ik was veertien toen ik echt begon met schrijven.
Op mijn tiende ben ik wel eens ergens aan begonnen, maar dat heb ik nooit afgemaakt en was echt heel slecht

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 21 mei 2014 - 13:54:
@ Jennifer: Ik vind het wel leuk klinken hihi. Waren het echt wolf-wolven of weerwolven of een aftakking daarvan?
@ Ivana: Ah, dus jij schrijft daar zelf ook in het Engels? Dat lijkt mij best lastig. Mijn Engels is wel okay en dergelijke, maar het zou voor mij wel echt een beperking zijn.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 21 mei 2014 - 14:36:
@Jenn: Ik ben ook echt een grote fan van HP en schrijf er bijna nooit over. Bij mij komt dat gewoon omdat er al zoveel verhalen zijn dat ik me echt weinig origineel voel als ik met iets kom.
@Emma: Je Engels verbetert wel superhard door in het Engels te schrijven.

Ik schrijf al enkele jaren en heb drie/vier jaar geleden de overstap gemaakt naar het schrijven in het Engels, dat me echt héél goed afgaat. Eerst had ik (onze) Elise nodig om me te beta'en, omdat ik echt kak was, maar ondertussen gaat het ontzettend goed en hierdoor had ik ook besloten Engels te gaan studeren.
Nog steeds schrijf ik voornamelijk in het Engels, maar houd het op niet-fanfictie voor nu. Mijn vriendjes van op school zijn mijn proof readers en mijn voornaamste doelpubliek, en af en toe schrijf ik fanfictie over hen en drop dat op een privé-facebook groep. Dat is zo'n beetje al het schrijven dat ik nu doe, kleine stukjes en beetjes tussen lessen en studeren en uitgaan door.
Toen ik nog fanfictie schreef, was het voornamelijk Glee en Nikita, en daarvoor Tokio Hotel. Als ik nu fanfictie zou moeten schrijven, zou ik nieuwe fandoms zoeken om dat in te doen omdat ik mijn oude fandoms en de bijhorende fanfictie een beetje beu ben.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 21 mei 2014 - 15:55:
@emss. Ik schrijf daar inderdaad in het engels en ik vind t eigenlijk geen beperking. Engels heeft namelijk veel mooiere woorden om iets uit te kunnen leggen. Daarnaast lees ik daar ook ontzettend veel engelse verhalen, dus mijn engels heeft wel een redelijk goed niveau =)

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 21 mei 2014 - 16:31:
@Kayley: True, true.
En ik vind het lief dat je over je vrienden schrijft hihi. :3
@Ivana: Ik vind Engels niet echt een mooiere taal dan Nederlands, en Nederlands is wat vertrouwder. Al mijn leermateriaal is in het Engels en ik heb twee maanden "gewoond" in een Engelstalig land, maar ik mis zeg maar de kennis van wat "creatievere" woorden. Woorden die je niet dagelijks gebruikt, waar geen makkelijke synoniemen voor zijn, zeg maar. Aan de andere kant kan ik wel heel veel dingen in het menselijk lichaam in het Engels benoemen, maar tijdens het schrijven van een verhaal heb je daar over het algemeen minder aan haha.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 mei 2014 - 17:38:
Ik kan voor geen meter in 't Engels schrijven, omdat mijn Engelse woordenschat gewoon veel kleiner is dan m'n Nederlandse. Ik twijfel in 't Engels te veel aan mezelf (en na een IB-opleiding beheers ik de taal heus wel een beetje), en daardoor vind ik het schrijven gewoon niet leuk meer.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 21 mei 2014 - 17:45:
@emss. Dat is idd wel waar. De woorden die je gebruikt zijn allemaal heel gangbaar, terwijl je in het nederlands idd wat bijzonderdere woorden heb. Maar dat neemt mijn mening niet weg over het feit dat engels veel mooiere woorden heeft

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 21 mei 2014 - 21:00:
Ja, dat heb ik ook met het Engels. Ik heb ook het gevoel dat ik heel erg in dezelfde woorden verzand als ik in het Engels schrijf (in het Nederlands soms ook, maar toch een stuk minder snel)
@Emma, nou, ik ben ook benieuwd, want ik heb alleen maar een grote lijn, eigenlijk. De rest komt hopelijk goed terwijl ik bezig ben. Maar tot nu toe gaat het best lekker, al heb ik heel weinig tijd.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 22 mei 2014 - 2:51:
@kayley over Harry Potter. Het is waar, maar het houd mij niet tegen op Hp-fics te schrijven. Ik kan alleen niks bedenken

Ik schrijf af en toe eens iets in het Engels. Soms heb ik het idee dat ik het beter doe ik het Engels omdat ik de ideeën van mijn verhalen begin met shots en ze zan uitwerk. Dit is negen van de tien keer in mijn hoofd en mijn hoofd is redelijk Engels. Ik kan alleen de woorden gewoon niet goed schrijven



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10