Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressietopic #15

Depressietopic #15

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 11 feb 2015 - 20:04:
Voor alles wat je droevig maakt, waar je steun bij nodig hebt.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 mei 2015 - 11:08:
Maar tv kijken en computeren schijnt heel slecht te zijn voor je gaat slapen. Evenals op je telefoon zitten en zo. Je kunt beter een douche nemen en met een boek in bed kruipen. Drink 's avonds thee zonder theïne en geen suikers etc. Ik heb ook jarenlang slaapproblemen gehad. Ja, ik heb ook op koffie geleefd maar geloof me: daar wordt het niet beter van.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 19 mei 2015 - 11:11:
Dat klinkt inderdaad wel als een beter idee.
Drink thee zonder theïne? Wat is theïne en in wat voor thee zit het? En is er ook nog speciale thee zoals rooibos ofzo?
Anyway, dankje voor de tip ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 mei 2015 - 11:15:
Eh, moet je even op het doosje kijken. Kruidenthee is meestal wel zonder. (:

Really though, vraag maar aan Tesja: ik heb maandenlang niet meer dan vier uur per nacht kunnen slapen. Ik lag tien uur lang in bed en nog weigerde m'n lichaam. Ik weet hoe het is, en het is kut. ^^

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 mei 2015 - 11:42:
Je brein blijft nog minstens een half uur wakker nadat je op een schermpje gekeken hebt, zelfs als het maar voor een halve minuut is. Dus misschien in plaats van je vol te steken met caffeïne die het alleen maar erger gaat maken, kun je proberen een half uur voor je gaat slapen iets te doen dat niet met technologie te maken heeft.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 mei 2015 - 11:52:
Dat.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 19 mei 2015 - 12:11:
Dat, ja. En wat ik tegen Jess ook zei: dit is een periode, zo eind schooljaar/begin zomer, waarin heel veel mensen problemen krijgen met slapen en vermoeidheid en zo. Eind van het schooljaar, blabla. Dus maak je niet teveel zorgen, volg de tips op, en als de zomer eenmaal begint, valt er stress weg en zul je ook weer meer energie opnemen. (:

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 19 mei 2015 - 12:34:
Thank you guys <3 ik ga er vanavond wel gelijk mee beginnen na mn werk

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 19 mei 2015 - 16:33:
En als je echt op de computer wil, kun je een app installeren die het blauwe licht wegfiltert, want dat is het licht waardoor je lastiger in slaap valt.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 mei 2015 - 17:20:
Aangezien ik graag lees voor ik ga slapen, maar bijna alles tegenwoordig als eboeken heb, stel ik mijn ereader zo in dat de achtergrond een donkergrijs is en de letters een lichtgrijs. Dat is echt veeeeeeeel minder fel en dan val ik echt na een paar bladzijden in slaap.

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 20 mei 2015 - 20:23:
Ik heb er zo'n hekel aan. Een klasgenoot heeft gespijbeld en ik en haar vriendin moeten ervoor zorgen dat ze bij de tandarts wordt gezet op magister. Verder gaat t bij mij niet goed met alle problemen van me ma (haar leven was bijna voorbij op 5 mei en nu is t nog steeds slecht) en ik kom gewoon nergens van in slaap. Ik lig soms wel tot 5 uur sochtens wakker en dan heb ik 5 minuten me ogen dicht en kom ik niet meer in slaap
Hebben jullie tips? XXX

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 21 mei 2015 - 13:53:
Het blauwe licht remt de aanmaak van melatonine, en dat stofje heb je juist nodig om te kunnen slapen. Ik heb mijn hele leven zo'n beetje al slaapproblemen en ik slik nu melatonine, dat in lichte vorm gewoon bij de drogist te krijgen is. Voor ik ga slapen lees ik altijd ongeveer een half uurtje, en dat helpt bij mij ook echt.

Als je in bed ligt en echt niet kan slapen, probeer dan gewoon op je ademhaling te letten en verder nergens anders aan te denken. Of denk heel langzaam van je voeten omhoog naar je hoofd - klinkt heel raar, maar ik zak halverwege altijd al weg. Ga je ook vooral niet druk maken van 'oh ik kan nog maar een uurtje slapen en dan blablabla' want dan raak je juist gestrest.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 21 mei 2015 - 16:30:
@Wilma, al je niet wil zeggen dat ze bij de tandarts was, doe je dat toch lekker niet? Zij heeft gespijbeld, dus waarom zou jij ervoor moeten zorgen dat daar geen consequenties aan verbonden zijn?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 24 mei 2015 - 14:59:
Jezus i fucking hate this world. Shoot me already

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 24 mei 2015 - 15:24:
Wat is er gebeurd? .__.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 24 mei 2015 - 15:46:
Mn "beste" vriendin heeft me net even pijnlijk duidelijk gemaakt dat ik fucking irritant ben.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17