Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressietopic #15

Depressietopic #15

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 11 feb 2015 - 20:04:
Voor alles wat je droevig maakt, waar je steun bij nodig hebt.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 mei 2015 - 15:47:
Whut ._.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 24 mei 2015 - 15:49:
Het is een beetje ingewikkeld. Maar het komt daarop neer

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 24 mei 2015 - 15:53:
Maar - huh? Leg eens uit? In welke context? En over welke vriendin heb je het, de vriendin die ook bij het 5SOS-concert was?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 24 mei 2015 - 15:59:
Ja over de vriendin van het 5sos concert.
Long story short: Ik ben best aanhankelijk wat betreft de mensen waarom ik geef. Ik vind het belangrijk dat ze okay zijn en dat ze weten dat ze tegen me kunnen praten. En die vriendin die is niet helemaal oke want problemen thuis enzo. En toen vroeg ik haar er niet naar en toen was het van: ja ik was oke maar door jou ben ik nu niet meer oke en jij doet dit altijd en je vraagt het veel te vaak en blabla. En we gaan samen naar londen, dus toen constateerde ik dat het niet zo'n goed idee was geweest om die vakantie te boeken maar dat snapte ze dan weer niet want we wouden beiden graag. En toen zei ik dat ik der toch alleen maar verdrietig maakte en toen zei ze (wouw wat een verhaalopbouw ook weer XP) dat ze zich niet zo kut voelde als ik stopte om ze depressief tegen haar te doen. What a friend.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 24 mei 2015 - 16:06:
Ik snap het niet helemaal - maar ik denk dat het erop neerkomt dat zij niet over haar situatie wil praten omdat het haar treurig maakt, maar jij wel omdat je je zorgen maakt? Dan zou ik zeggen: luister naar haar. Het zijn háár problemen thuis. Als ze erover wil praten, dan komt ze wel naar je toe, want ze weet heus wel dat je er voor haar bent, als ze dat nodig heeft.

Ik snap wel dat je je beledigd voelt, omdat jij het goed bedoelde, en ze had het wel iets subtieler kunnen zeggen. Ze bedoelt heus niet dat jíj de oorzaak bent, dus trek je dat niet te zeer aan, maar ik denk wel dat zij hier het recht heeft om te zeggen dat ze over sommige dingen niet wil praten.

As for London - gewoon gaan. Maak het gezellig, voor jullie allebei. Dat doet vriendschappen goed.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 24 mei 2015 - 16:08:
Niet alleen dat als ze er niet over wil praten dan respecteer ik dat. Maar ze doet zo vreselijk raar tegen me. Ze is super afstandelijk en praat nauwelijks nog tegen me en als we praten ging het voornamelijk over 5sos, want nu dus over is, of werk. We spreken niet meer af enz.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 24 mei 2015 - 16:14:
Okay, maar Jen, (en dit gaat cru klinken, bear with me) waarom bestaat deze vriendschap dan überhaupt nog? Het enige wat we van jou horen is dat het heel stroef loopt tussen jullie, je bent vaak boos en teleurgesteld, en zij is afstandelijk. Je mag best zeggen dat het nu genoeg is en dat je op deze manier geen vrienden kunt zijn. Dat lijkt misschien heel drastisch, want je hebt wel een verleden met elkaar, maar dat betekent niet dat je eraan moet vasthouden als zo'n vriendschap je alleen maar omlaag trekt.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 24 mei 2015 - 16:15:
Ik heb het idee dat de vriendschap moet blijven bestaand omdat we samen naar londen gaan. Ik ga londen niet opgeven, en daarnaast is dat niet mogelijk omdat de vakantie niet af te zeggen is.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 24 mei 2015 - 16:19:
Maar als je naar Londen gaat met iemand waarmee het al even niet vlot gaat je vakantie écht niet fijn zijn. Misschien is het beter dat zij iemand zoekt die het jou terug betaalt, en dat je dan een andere keer gaat met iemand waarmee het voor jou ook leuk zou zijn?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 24 mei 2015 - 16:23:
Wat Kay zegt, of dat andersom. Ik weet niet wiens idee het was/wie het heeft geregeld en zo. Het lijkt me duidelijk, though, dat je óf heel goed met haar gaat moeten praten, óf besluit dat je beter door kan zonder haar als vriendin, want zoals het nu loopt lijkt me dat voor jullie allebei niet fijn.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 24 mei 2015 - 16:25:
Ja maar dan ga ik niet meer naar Londen XP En ik ga liever wel naar londen en dat we allebei maar uitzoeken wat we doen dan helemaal niet XP
Ik wil ook heel graag met haar praten eigenlijk. Maar ze snapt me denk ik niet zo heel goed. En elke keer als we praten barst ik in tranen uit. Want nja ze betekend best wel heel veel voor me

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 24 mei 2015 - 16:29:
Schrijf het dan op. Pull a Mr Darcy, probeer je gedachten/gevoelens eerst voor jezelf op een rijtje te zetten, schrijf ze op, en als je denkt dat het duidelijk genoeg is, geef het aan haar. Dan kan ze zelf beslissen wat ze ermee doet. Also, "ze snapt me denk ik niet zo goed" is ook geen goede basis voor een gezonde vriendschap, I'd say.

Ik probeer hier niet je vriendschap onderuit te halen, maar ik heb genoeg mensen uit mijn leven gekickt om te weten hoe dit werkt en voelt. Het is lastig, ja, maar het is vooral belangrijk dat jij uitzoekt of je gelooft dat je met deze vriendschap nog iets kan, want als je blijft vasthouden aan iets dat eigenlijk al gezonken is, wordt het alleen maar lastiger.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 24 mei 2015 - 16:30:
Jen, ik snap dat het kut is, maar ik heb zelf ook zo'n soort iets meegemaakt.
Mijn beste vriend vanaf like groep kleuterklas is op gegeven moment heel erg tegen me gaan liegen (I told about it hier volgens mij) en ik heb na een jaar gezegd van ''dit doen we niet meer'' Hij was mijn laatste link met mijn verleden en het deed heel erg pijn, maar uiteindelijk voelde ik me wel beter. Ik hoefde me niet telkens meer af te vragen of hij de waarheid sprak of niet en ik hoefde mezelf niet steeds weer te dwingen tegen hem te praten.

Je hebt dus idd twee keuzes. Of je praat het met haar uit of je zegt gedag tegen je vriendschap. Je moet er later wel met een fijn gevoel naar terug kunnen kijken en dat houdt soms in dat je het moet afkappen, zodat vooral de fijne herrineringen de overhand hebben.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 24 mei 2015 - 16:32:
Ik snap welw at je bedoelt te zeggen dezh. En misschien heb je ook wel gelijk. Maar dat "zet je gedachten even op een rijtje" is een goed idee.
Anyway, thanks for helping. Jullie hebben me stof gegeven om over na te denken en ik ga denk nog een keer proberen om goed met haar te praten.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 24 mei 2015 - 16:36:
Mensen kunnen vaak ook beter converseren via schrift. Als het tussen mijn mama en mij echt niet gaat en elke conversatie op geroep en gebrul uitdraait, halen we er pen en papier bij en antwoorden zo op elkaar.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18