Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressietopic #15

Depressietopic #15

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 11 feb 2015 - 20:04:
Voor alles wat je droevig maakt, waar je steun bij nodig hebt.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 okt 2015 - 12:55:
Heb je 't gesprek inmiddels gehad, Dezh?

Also. First world problems: ik zwem nu etwa drie keer in de week en het is zoooo'n funest voor m'n nagellak.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 8 okt 2015 - 13:18:
Petra is vandaag voor de uitslag van 't onderzoek naar 't ziekenhuis geweest en er was een kleine uitzaaiing in de schildwachtersklier en nu is dat weg (?) maar nu moet ze zes keer om de drie weken chemo en ze krijgt hormoontabletten en, en, meh. 't Doet gewoon pijn om te zien hoe ze er nuchter onder probeert te blijven en het niet toe wil laten

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 8 okt 2015 - 15:10:
@ Bodine, jep, dat was gisteren. Het was wel oké. Dysthymie confirmed en volgens de psych voldoe ik ook aan de symptomen voor dubbele depressie (that is, dysthymie gecombineerd met een full-blown depressieve episode). Nieuwe afspraak gemaakt. Hij heeft me gevraagd om medicatie te overwegen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 okt 2015 - 16:30:
En hoe sta je daar zelf in?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 8 okt 2015 - 20:52:
Medicatie? Ik heb geen flauw idee. Ik vind het een eng idee om afhankelijk te zijn van pillen, maar aan de andere kant wil ik wel gewoon weer aan de slag kunnen. Daar zou de medicatie vooral voor zijn.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 8 okt 2015 - 21:05:
Dezh, ik zou daar wel goed over nadenken. Ik weet dat medicatie voor depressie goed kan helpen. Maar ik weet ook wat voor vreselijke gevolgen het kan hebben. Dus alsjeblieft. Denk er goed over na. En vraag anders naar een andere optie in plaats van medicatie.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 okt 2015 - 21:25:
Anderszijds kan het heel veel goed doen en als het een uitkomst is.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 8 okt 2015 - 21:25:
Ja, I'm aware, ik heb daar meerdere vakken over gehad. Het is ook niet m'n eerste keus en ik krijg sowieso praattherapie, maar de gevolgen daarvan zijn een stuk minder instantaneous dan van medicatie. En die werkt over het algemeen al na een paar weken pas echt.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 9 okt 2015 - 18:37:
Sommige mensen reageren inderdaad niet goed op medicatie, maar ik neem zelf al jaren medicatie, en ik heb nog nooit last gehad van bijwerkingen. Bij mij was het effect echt alleen maar positief en ik merkte er al vrij snel iets van. (Ik had het trouwens in combi met cgt).

Ik hoop dat de therapie voldoende gaat zijn voor je, maar anders kan je ook altijd tijdelijk medicatie nemen. Het is natuurlijk niet zo dat je er voor de rest van je leven aan vast zit.

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 16 okt 2015 - 9:50:
Kvoel me al een tijdje klote. Alles gaat fout. Ma weer opgenomen, stress op school , thuis gezeio, stress met mezelf... Ik kan dr niwt mewr tegen

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 4 nov 2015 - 9:12:
telkens als ik eindelijk denk dat het goed gaat hoeft er maar *dit* te gebeuren, een paar slapeloze nachten en botsingen, en ik val weer terug in het rot voelen. En even later gaat het weer perfect, denk ik dan, en dan voel ik me weer een hele tijd rot. Het is zó wisselend en ik word daar alleen maar geïrriteerder van. Soms dan wil ik naar de huisarts voor een doorverwijzing, want ik las dat dat moet als er een jaar binnen nu en je laatste afspraak zit maar ik vond het bij allebei m'n psychologen ZO lastig om te praten over hoe ik me nou echt voel. Zelfs dan gooi ik het snel op het automatische "goed, ben alleen moe." Godzijdank heb ik steeds meer aan mn zus en zie ik Kay en Dezh en Bo snel.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 4 nov 2015 - 9:14:
You're getting all the hugs you need, babe. <3

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 nov 2015 - 9:31:
Jess, ik ken het gevoel (in meer of mindere mate idk). *hugs* kun je misschien voor jezelf iets vinden wat helpt? Een boek lezen, schrijven, je favoriete tv-serie kijken? Sporten? Bij mij helpt zwemmen heel erg, omdat ik dan gewoon al m'n frustraties letterlijk uit m'n lichaam kan trappen. Misschien kun je een rondje gaan hardlopen, muziek in je orem, wereld op nul en al je frustraties via je voeten de grond in duwen? *hugs*

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 4 nov 2015 - 9:41:
Ik denk inderdaad dat je het beste Bo's advies kan opvolgen.
*huggles and cookies*

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 4 nov 2015 - 9:55:
Thanks, loves <3 *hugs*

Ja, lezen helpt heel erg en ik heb gister FIFA gedaan met Branc en dan ben ik bezig dus dat is fijn. En volgende week kan ik weer de tatami op, want nu was het gewoon nog niet verstandig met m'n tattoo enzo. Want met judo gooi ik alles er gewoon letterlijk uit en op de mat vergeet ik 90% van m'n zorgen en frustraties.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20