Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressietopic #15

Depressietopic #15

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 11 feb 2015 - 20:04:
Voor alles wat je droevig maakt, waar je steun bij nodig hebt.



Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 24 mei 2015 - 18:12:
Ik snap inderdaad wel dat je vriendin niet altijd zin heeft om over haar situatie te praten. In het begin toen papa ziek was draaide het ook bijna alleen nog daar om als ik met vrienden was en op den duur was het zo vervelend.

Maar ik vind de manier waarop ze dat zegt zo vreemd. ik zou haar gewoon vragen waarom ze zo doet en als er niets uitkomt - laat het dan even gaan voor een tijdje. Als ze echt een goeie vriendin is, komt ze wel bij je "terug" om het zo te zeggen.

As for Londen: ik snap dat je graag heen wilt. Heb jij geboekt? Of zij? Want je kunt haar vragen of ze uberhaupt wel wil als het zo gaat, misschien denkt zij ook wel iets als dat ze jou mist e.d. en weten jullie dat gewoon niet van elkaar.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 24 mei 2015 - 18:19:
We hebben het uitgepraat i guess. Altho ik niet denk dat er iets veranderd. Maar dat zullen we wel zien. Ze vond het vooral vervelend dat ik doorvroeg, dus daar hou ik nu wel mee op en daarnaast is ze zo stil omdat ze sowieso heeft besloten wat stiller te zijn ofzo en omdat we in het begin heel veel hadden om over te praten maar nu niet meer zo ofzo.
Nja, ik zie wel hoe deze vriendschap afloopt. Bedankt iig

xcarrotx
xcarrotx

xcarrotx is offline

[249]
xcarrotx zei op 10 juni 2015 - 22:04:
Ik heb net het nieuws te horen gekregen dat een jongen die bij mij in de klas heeft gezeten, is overleden. Hij had een hersentumor. Ik vind het echt kut, ze wisten nog maar een half jaar wat hij had en het is nu al over..

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 juni 2015 - 1:08:
Oh! Een jongen die bij mij in de klas zat is ook overleden laatst. Vet raar, al die berichtjes op Facebook van iedereen. Also het over gewoon een random overleden persoon ging, en dan kende je 'm ineens. Sterkte!

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 11 juni 2015 - 7:56:
Oh, Bo volgens mij heb ik daar over gehoord. Hij had iets ban een hartaanval in zn college gehad toch? Hij zat op Emmaus

Sterkte, Tamara!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 juni 2015 - 8:22:
Nee, ik heb nooit op het Emmaus gezeten. Ik ben pas naar Capelle verhuisd toen ik al op uni zat. M'n broers hebben wel op Emmaus gezeten though. Heftig. o.o

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 28 juni 2015 - 14:04:
Ik ben zo bang voor een jongen bij mij op school. Hij heeft dingen doorgestuurd naar mensen bij mij op school (foto's bewerkt) en ik heb 4 uur in de week les met m. HELP!

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 28 juni 2015 - 15:08:
In dat geval lijkt het me zeker het beste om naar iemand op school te stappen (docent, vertrouwenspersoon, etc.). Hang in there<3

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 15 juli 2015 - 21:42:
Ik word zo moe van mijn moeder .__. Ze heeft chronische pijn en daardoor slaapt ze slecht, en dat snap ik echt wel - maar ze moet me elke dag precies vertellen waarom ze dit keer niet goed heeft geslapen en hoe vaak ze uit bed is geweest en wanneer haar pijnstiller begon te werken, en als ik iets over míjn leven probeer te zeggen, luistert ze ongeveer twee seconden en begint dan weer over haar pijnlijke been/slechte nachtrust/"toen ik student was"/iets anders not including me. En zodra ik er iets van zeg, ben ik tactloos en uncaring en "ze mag ook nooit eens iets vertellen" en HONESTLY. UGH.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 juli 2015 - 22:09:
Oh, Dezh, dat is zo naar en ik snap dat daar heel veel ongewenste energie in gaat zitten. *hugs*

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 29 juli 2015 - 0:48:
(kom ik weer, hoor)

Mijn beste vriendin heeft relatieproblemen. We hebben het er nu al weken over, omdat ze zelfs bij haar vriend is vertrokken om over de situatie na te denken. Ik heb net met haar een lijst "signs of emotional abuse" doorgenomen en ze scoorde volle punten op zóveel van die dingen. Jezus, ik moet er zelf van huilen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 29 juli 2015 - 0:50:
Wel, Dezh, hoe heftig dit ook is, wees in ieder geval blij dat ze jou heeft om nog een soort van op te leunen. That counts for something. <3

EDIT; dit klonk een beetje denigrerend. Not what I intended.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 29 juli 2015 - 0:59:
Ik ben serieus praktisch afgestudeerd voor dit soort situaties. Ik weet meteen waarom ik geen klinische psych heb gekozen, maar ik wens nu wel dat ik íéts meer wist, want jezus. JEZUS. What the fuck. Ik doe ook maar wat. Het enige wat ik kon doen is het herkennen, waar zij dat niet kon, want ze zit er middenin, maar fuckfuckfuck. Ze mag sowieso leunen, maar ik heb echt geen fláúw idee hoe je hiermee omgaat.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 29 juli 2015 - 1:07:
Maar Dezh, ik denk dat je je nu een beetje te veel focust op wat je niet kunt, in vergelijking tot wat je wel kunt. Weet je hoe belangrijk het is, in zo'n situatie, om iemand te hebben om op te leunen? En hoe belangrijk het is, als je ergens mee zit, om erkenning te krijgen voor het feit dat je inderdaad ergens mee zit? Iemand te hebben om je verhaal tegen kwijt te kunnen? Dezhie, je bent niet haar professionele psycholoog, je bent haar vriendin en dat is alleen al zo belangrijk. Probeer haar verder te helpen als een vriendin, niet als een professionele psycholoog. Zijn er oplossingen die jullie zelf kunnen verzinnen? Kan ze bij hem weg? Kan dit bij hem aangekaart worden? Zo nee, is er iemand (desnoods wel iemand die professioneel is) die je in kunt schakelen?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 29 juli 2015 - 1:13:
Ja, I know. Dat doe ik altijd. Maar ik snap geen ruk van emoties en al helemaal niet van liefde. Letterlijk alles wat ik weet over relaties komt uit een psychboek. Dus mijn hulp als vriendin overlapt gewoon heel erg met mijn psychkennis.

Ze is al bij hem weg, min of meer. Ze woont weer tijdelijk bij haar ouders en past binnenkort op het huis van haar tante, maar ze woont nog wel officieel bij hem en ze is financieel toch behoorlijk van hem afhankelijk, dus het is allemaal lastig. Ze klonk wel vrij zeker van haar beslissing dat ze het definitief gaat uitmaken.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19