Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressietopic #15

Depressietopic #15

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 11 feb 2015 - 20:04:
Voor alles wat je droevig maakt, waar je steun bij nodig hebt.



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 aug 2015 - 18:07:
Oh, dat wist ik van jullie allebei niet. Dan duik ik misschien alsnog jullie pb/gb in. <3

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 15 aug 2015 - 18:09:
Ik snap je trouwens wel enorm, Kayley. Het is voor mij nooit een heel groot punt geweest, maar ik was de afgelopen week best vaak bij de LGBT-vereniging in Groningen en ik heb nooit geweten dat het zo verschrikkelijk fijn is om omgeven te zijn door mensen die min of meer hetzelfde hebben meegemaakt.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 15 aug 2015 - 20:10:
Dezh, ik wist het van jou geen eens ö sorry, wat erg eigenlijk van me... *hugs*

het lijkt me heel eng om uit te kast te komen, maar is dat voor jezelf ook niet erg lastig te ... nou ja - te ontdekken? Ik weet het niet, ik ben zelf hetero, maar dat maakt het niet minder interessant (: Ik weet van mijn beste vriend dat het vooral naar ouders en naaste familie/vrienden erg lastig was.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 15 aug 2015 - 21:12:
Ik heb nu ook maar één real life vriend met wie ik er goed over kan praten, omdat hij bi en agender is. M'n beste vriendin weet het wel, maar snapt er weinig van (en ik snap van haar niks, want ze wordt zo makkelijk verliefd, dus onze gesprekken gaan soms hilarisch langs elkaar heen), en m'n oudste vriend zegt de meest offensive dingen en snapt 't niet als ik hem probeer uit te leggen wat hij doet.

Also, for good measure, ik ben niet lesbisch, maar aromantisch/aseksueel. En ik heb dus heel lang gedacht dat ik tenminste bi was (want ik vind heel veel meisjes zo móói) en toen dat ik lesbisch was en dat er gewoon iets mis met me was omdat ik geen aandrang en geen aantrekkingskracht voel. En elke keer dat m'n ouders zeggen "ach, dat komt nog wel", wil ik me oprollen tot een bolletje en m'n oren uitzetten.

Eh. Ja. Dat was @ Cyns vraag. Ja, het was superlastig om te ontdekken. #honestyhour

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 aug 2015 - 21:19:
Ik werd verliefd op een meisje (de helft van FF weet ook echt wie), en sindsdien besefte ik dat ik waarschijnlijk lesbisch ben, en dan elke keer ik weer verliefd werd (niet dat 't zo vaak gebeurd is) of echt een meisje opmerkte (dat gebeurt wel vaak) versterkte dat mijn awareness. Maar ondertussen ben ik best wel heel erg aan 't twijfelen over mijn geslacht (dit heb ik nog niemand verteld, but it feels so good to tell you guys); maar ik denk dat ik eerder genderqueer/fluid ben dan dat ik me een man voel. Idk, dit vind ik verwarrender dan seksualiteit.

Mijn coming out was best wel vreselijk tho, want m'n moeder kan er echt niet mee om, maar ik heb ontzettend veel geluk met mijn zus en vrienden.

Hoe moeilijk/makkelijk jezelf ontdekken is, hangt echt af van persoon tot persoon.

(Dezh' eerlijkheid steekt me aan.)

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 15 aug 2015 - 21:26:
Gender lijkt me ook nog veel verwarrender, zeker omdat daar buiten transseksualiteit echt weinig over "bekend is", bij de algemene samenleving bedoel ik dan. Over seksualiteit ga je eerder nadenken, denk ik, want het onderwerp is veel meer present.

Also @ Kay: *dikke knuffel* <3

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 aug 2015 - 21:30:
Ik wist echt bijna niets over het spectrum van geslacht tot ik een jaar geleden twee transseksuele jongens (dus female to male) heb leren kennen. En ik ben echt niet zeker, maar ik weet dat ik me in ieder geval niet 100% vrouwelijk voel, so that's that. Maar ik vind het prima om er geen labels op te plakken tot ik zeker ben, vooral omdat er nu iets minder stigma's zijn rond kleden buiten wat de standaard is.

@Dezh: *knuffelt plat* <3

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 15 aug 2015 - 21:38:
Ik denk dat 't op zich ook belangrijker is dat je zelf weet hoe het zit, dan dat het label 100% klopt of zo. Hoewel ik van mezelf wel weet dat ik heel fijn vond om aro/ace te vinden als label, want dat voelde toch een stuk prettiger dan "kapot". Maar daarvoor had ik mezelf al twee keer eerder gelabeld en dat klopte dus niet, dus dat waren twee coming outs voor niks. M'n ouders vonden het bi/lesbisch ook helemaal geen probleem, maar nu snappen ze het niet. Ze geloven het zelfs niet echt.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 aug 2015 - 21:46:
Aan de ene kant snap ik het wel, omdat lesbisch/bi ondertussen vrij algemeen bekend en geaccepteerd is in Nederland en België, terwijl aromantisch en aseksueel dat helemaal niet is. Daar wordt (heel onterecht) superweinig over gezegd. Maar aan de andere kant is het wel rot voor jou natuurlijk. Snappen ze het niet nadat je het uitgelegd hebt, of laten ze je het niet eens uitleggen?

En ik wil het voor mezelf wel uitvogelen hoe het zit, maar eigenlijk durf ik ook niet zo goed, want dat is echt nog een heel andere wormhole dan seksualiteit en ik dacht dat ik 't gehad had met zelfontdekking en verwarring en ik heb geen zin om hiermee ook uit te komen bij mijn ouders want dan is 't hek helemaal van de dam. So I'll keep this to myself for a while.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 15 aug 2015 - 21:54:
Ja, ik wist het zelf ook niet voor m'n Tumblr-tijd, haha. En ik heb 't er met m'n moeder wel regelmatig over, maar ze blijft dingen zeggen als "het komt nog wel" en "je hebt gewoon nog niet de juiste persoon ontmoet" en "je bent nog jong" en zo. Ze zegt ook de woorden niet, ze heeft eens gevraagd wat het percentage "mensen zoals jij" is in Nederland, dat voelde toch best kut. En Andy (m'n oudste vriend) roept de hele tijd "you're missing out! no chocolate and no sex! what do you live for!" en daar word ik zó moe van.

Je woont nog bij je ouders, non? Dat lijkt me ook al geen fijne omgeving om echt aan zelfontdekking te gaan doen, zeker als ze op je seksualiteit al zo reageerden.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 aug 2015 - 22:02:
Dat klinkt helemaal rot, ja. Ik ken met jou erbij nu drie mensen die aseksueel zijn, heb twee vriendinnen in mijn directe vriendenkring die 't ook zijn, dus ik weet er wel wat van en ik begrijp je enzo, dus als je ooit iemand nodig hebt om mee te praten, you know where to find me. <3 En misschien duurt het even, maar ik hoop dat ze uiteindelijk snappen dat je het meent en dat het zo is en dat je er niets aan kunt veranderen.

Chyup, live with my parents still I do. En dat is 't ook niet. Dat is deel waarom 'k zo ongelukkig ben thuis, maar op zich valt het mee, ik ben het ondertussen zo gewoon dat het handelbaar is (wat op zich niet goed is, maar zolang ik er niet aan onderdoor ga, vind ik het een win).

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 15 aug 2015 - 22:17:
Danke <3
Ik hoop 't ook. Wat jij zegt herken ik zó. Het is handelbaar, maar het is rot en ik wil hier weg. Na ja. Hoogstwaarschijnlijk binnen de komende 365 dagen ga ik het huis uit en dan zoeken ze 't zelf maar uit.
Heb jij al plannen voor uit huis gaan? Of zit dat er nog niet in? (misschien moeten we dit uit het Depressietopic verplaatsen, trouwens)

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 aug 2015 - 22:24:
Ik pb je wel. c:

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 15 aug 2015 - 22:30:
Ik vind het zo ongelooflijk knap dat jullie dit allemaal vertellen, hè. Ik weet niet hoe dat is, toch wil ik jullie waar nodig steunen. Jullie zijn geweldig zoals jullie zijn en blijf vooral zoals je zelf voelt dat/wie/hoe je bent. <3

Also, ik vind dit erg interessant. Niet als in onderzoeksmateriaal interessant, maar echt oprechte intresse over hoe/wat.
@Dezh misschien een domme vraag, vat deze alsjeblieft niet verkeerd op, maar wordt jij dan zeg maar ook niet verliefd? Of is het puur op seksueel/erotisch gebied?

@Kay wat is genderqueer precies?

Als jullie het er niet over willen hebben, begrijp ik dat ook<3

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 aug 2015 - 22:40:
Genderqueer is dat je je met geen, beide of een combinatie van elementen van de twee geslachten identificeert. En genderfluid is dat het eigenlijk nooit echt vaststaat. Ik weet er niet héél veel van, want ik vind 't best eng om op te zoeken en er serieus onderzoek naar te doen, maar dus, eh, dat ongeveer.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20