Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic Leest #2 [Speeltopic]

FanFic Leest #2 [Speeltopic]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 sep 2015 - 11:07:
Wat?
Simpel gezegd, een leesversie van FanFic Schrijft. (vandaar ook de titel) Het doel is om met z'n allen zoveel mogelijk te lezen in 31 dagen. Een soort leesrace meets leesclub. Veel lezen en hier komen vertellen over wat je gelezen hebt. Het moeten wel boeken zijn, geen fics en zo. Papieren boek of ebook maakt niet uit, maar de enige voorwaarde is verder dat het boeken zijn die je nog niet eerder gelezen hebt.

Wie?
Jullie allemaal! Letterlijk iedereen van FF mag deelnemen, dus als je reclame wil maken bij users die niet actief zijn op het forum: yes, please. Hoe meer mensen, hoe beter.

Wanneer?
De startdatum is 1 oktober en het project loopt over 31 dagen. Je kan ook later nog inspringen en komen meedoen, maar het is leuker als iedereen de 31 dagen afwerkt.

Hoe?
Het gaat uiteraard hier op het forum door. In de beginpost worden de namen van de deelnemers genoteerd, plus de titels van de boeken die ze lezen. Je mag in meerdere boeken tegelijk lezen, je mag verder lezen in een boek waar je al in begonnen bent, zolang je voor FF Leest maar "nieuwe" pagina's leest.
Ook gaan we niet in het wilde weg lezen: net zoals bij FF Schrijft stelt iedere deelnemer op voorhand voor zichzelf een doel. We gaan niet het aantal boeken tellen want niet elk boek is even dik, we tellen het aantal pagina's. Bijvoorbeeld: je kan als doel nemen om 300 pagina's te lezen in 30 dagen. Dat kunnen dan 300 pagina's van één enkel boek zijn, of je kan in 10 verschillende boeken elk 30 pagina's lezen. Nogmaals: enkel boeken tellen mee, geen fanfictions.
Als je deelneemt geef je elke dag (of toch zo vaak mogelijk, maar liefst dagelijks) een update van het aantal pagina's dat je gelezen hebt. Ook als het je die dag niet gelukt is om te lezen, laat iets weten. We gaan elkaar ook updates geven over wat we lezen. Welke boeken zijn aanraders en wat laat je beter links liggen? Wat is er zo fantastisch aan die ene auteur? Heb je een volledig nieuwe reeks ontdekt die iedereen moet lezen? Kom het ons vertellen.

Deelnemers:
- Bodine [1.138/2.004]
- Daan [1.883/3.000]
- Elise [66/1.500]
- Ivana [1.095]
- Jess [1.099/1.216]
- Kayley [4.757/4.000]
- Nadezhda [5.940]
- Tosca [1.162]



(bericht aangepast door een moderator)



NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 30 okt 2015 - 22:56:
• next: Angelfall by Susan Ee - 284 pagina's

It's been six weeks since angels of the apocalypse descended to demolish the modern world. Street gangs rule the day while fear and superstition rule the night. When warrior angels fly away with a helpless little girl, her seventeen-year-old sister Penryn will do anything to get her back.
Anything, including making a deal with an enemy angel.


Ik weet niet meer precies welke dagen ik deze week heb gelezen, dus tel het maar gewoon allemaal bij elkaar op.
30 pagina's gelezen in Enders van Lissa Price.
80 pagina's gelezen in Life and Death.
Deze boeken lees ik tussendoor om ze van mijn tbr af te krijgen.

total: 1162

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 okt 2015 - 14:02:
• previous: Percy Jackson and the Olympians #3, The Titan's Curse, Rick Riodan, 313 pagina's:
genre: YA, fantasy, mythology
found: leek me wel leuk om deel 3 ook te lezen.
first sentence: The Friday before winter break, my mom packed me an overnight bag and a few deadly weapons and took me to a new boarding school.
thoughts: well, I cried (hoewel ik een kutdag heb, dus misschien vandaar). En enerzijds was het wel tof. Maar eigenlijk vond ik het een vrij saai boek. Ik had ook meer dan bij de andere delen het idee dat Riordan te veel probeerde om grappig te zijn, waardoor het een beetje té werd. En ik mis Tyson. En ik haat mensen die "ouderwets" praten door alleen "thee" en "thy" te zeggen. Maar wel you ipv thou en alle werkwoorden en ALLES verder gewoon modern. Mate, als je iets doet, doe het dan góéd. x.x En bladiebla die hele love-kwartangle of whatever is ook niet mijn ding. En. Meh. Maar. Mythologie, yay! En Bessie. En Gover's progress! :3
recommended: als deel van de serie, ja

313 - 174 = 99 + 40 = 139. Dat maakt mijn totaal 999 + 139 = 1138.
Dus ik heb al meer dan half m'n doel gehaald. Pretty cool, aangezien ik m'n doel had ingeschat op een collegevrije maand.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 nov 2015 - 10:07:
Dankzij Leest ben ik weer on track voor m'n Goodreadsdoel. <3

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 nov 2015 - 10:23:
Ik heb gisteren nog gelezen! Namelijk 25 pagina's in Die Blechtrommel (die ik tot nu toe qua Duits het moeilijkste boek so far vind, maar die me wel steeds nieuwsgierig heeft naar de volgende pagina) en 8 pagina's in The Ocean at the End of the Lane. Dus dat betekent dat mijn totaal uiteindelijk neerkomt op 1138 + 25 + 8 = 1171. Ik ben trots op mezelf.

Overigens wil ik jullie allemaal vragen om Kayley te applaudisseren, want zij heeft de hele maand dit topic geüpdatet omdat ik 't niet deed. <3



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10