Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic Leest #2 [Speeltopic]

FanFic Leest #2 [Speeltopic]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 sep 2015 - 11:07:
Wat?
Simpel gezegd, een leesversie van FanFic Schrijft. (vandaar ook de titel) Het doel is om met z'n allen zoveel mogelijk te lezen in 31 dagen. Een soort leesrace meets leesclub. Veel lezen en hier komen vertellen over wat je gelezen hebt. Het moeten wel boeken zijn, geen fics en zo. Papieren boek of ebook maakt niet uit, maar de enige voorwaarde is verder dat het boeken zijn die je nog niet eerder gelezen hebt.

Wie?
Jullie allemaal! Letterlijk iedereen van FF mag deelnemen, dus als je reclame wil maken bij users die niet actief zijn op het forum: yes, please. Hoe meer mensen, hoe beter.

Wanneer?
De startdatum is 1 oktober en het project loopt over 31 dagen. Je kan ook later nog inspringen en komen meedoen, maar het is leuker als iedereen de 31 dagen afwerkt.

Hoe?
Het gaat uiteraard hier op het forum door. In de beginpost worden de namen van de deelnemers genoteerd, plus de titels van de boeken die ze lezen. Je mag in meerdere boeken tegelijk lezen, je mag verder lezen in een boek waar je al in begonnen bent, zolang je voor FF Leest maar "nieuwe" pagina's leest.
Ook gaan we niet in het wilde weg lezen: net zoals bij FF Schrijft stelt iedere deelnemer op voorhand voor zichzelf een doel. We gaan niet het aantal boeken tellen want niet elk boek is even dik, we tellen het aantal pagina's. Bijvoorbeeld: je kan als doel nemen om 300 pagina's te lezen in 30 dagen. Dat kunnen dan 300 pagina's van één enkel boek zijn, of je kan in 10 verschillende boeken elk 30 pagina's lezen. Nogmaals: enkel boeken tellen mee, geen fanfictions.
Als je deelneemt geef je elke dag (of toch zo vaak mogelijk, maar liefst dagelijks) een update van het aantal pagina's dat je gelezen hebt. Ook als het je die dag niet gelukt is om te lezen, laat iets weten. We gaan elkaar ook updates geven over wat we lezen. Welke boeken zijn aanraders en wat laat je beter links liggen? Wat is er zo fantastisch aan die ene auteur? Heb je een volledig nieuwe reeks ontdekt die iedereen moet lezen? Kom het ons vertellen.

Deelnemers:
- Bodine [1.138/2.004]
- Daan [1.883/3.000]
- Elise [66/1.500]
- Ivana [1.095]
- Jess [1.099/1.216]
- Kayley [4.757/4.000]
- Nadezhda [5.940]
- Tosca [1.162]



(bericht aangepast door een moderator)



xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 9 okt 2015 - 9:04:
previous: Fangirl, Rainbow Rowell, 459 pagina's
genre: YA, romance
found: FF, Twitter.
first sentence: There was a boy in her room
thoughts: Ik vond dit zó fijn lezen. Soms heb ik echt behoefte aan zulke boeken, en en. Ja. Ik voelde heel erg mee met Cath en herkende mezelf er ook best vaak in. Ook in de kleine dingen. and it made me feel fluffy. Also, Drarry in disguise. Maar, echt. En ik hou van de persomages.
recommended: yesss

Dit zet mijn totaal op 834 pagina's.

En een change in mijn plan, want vandaag komen mijn andere Percy Jackson boeken binnen...
next: Percy Jackson & The Olympians; Sea of Monsters

I'll save you guys the chance of spoilers.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 9 okt 2015 - 9:06:
Ik heb gister trouwens 13 pagina's gelezen

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 9 okt 2015 - 9:10:
Ik wil trouwens mijn goal aanpassen, maar ik kijk vanavond thuis even naar hoeveel pagina's de boeken hebben ^^

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 okt 2015 - 9:18:
page count
• donderag: 243.
• vrijdag: 67.
• zaterdag: 41.
• zondag: 268.
• maandag: 0.
• dinsdag: 100.
• woensdag: 104.
• donderdag: 42.
• vrijdag: 14.

total
889.

• • •

• previous: Every Day #2, Another Day, David Levithan, 327 pagina's:
genre: young adult, romance.
found: Every Day gelezen.
first sentence: I watch his car as it pulls into the parking lot.
thoughts: Het eerste deel was zooooo vervelend en saai. Dat we de Rhiannon x Justin relatie van buitenaf moesten meemaken, tot daar aan toe. Na een tijd was ik haar gezeur zo kotsbeu. In deel 1 volg je A, die elke dag van lichaam verandert, en dat was interessant. Dat was fijn. Als ik had geweten dat dit boek echt alleen maar over relatiedrama gaat, had ik 'm waarschijnlijk niet gelezen. Überhaupt is de enige reden dat ik 'm gelezen heb dat ik dacht dat we nog net iets meer zouden krijgen over hoe het met A en Rhiannon afloopt, maar niet dus. Dare I say, a waste of time?
recommended: eh.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 9 okt 2015 - 20:46:
• previous: In One Person, John Irving, 624 pagina's:
genre: LGBT, literatuur
found: Hij stond eens in een mailtje met nieuwe aanwinsten van de bib. Toen heb ik hem gereserveerd, maar ik kon er niet inkomen en heb hem teruggebracht. Bij mijn vorige bezoekje zag ik hem staan en dacht "goh, laat ik hem nog eens een kans geven."
first sentence: I'm going to start by telling you about Miss Frost.
thoughts: Ik heb The Cider House Rules (ook van Irving) voor school moeten lezen, en was er niet bijzonder gecharmeerd van. Irving maakte in dit boek eigenlijk dezelfde fouten: het is extreem opgezet. Nou doet één van mijn favoriete schrijvers, Harry Mulisch, dat ook, maar op één of andere manier erger ik me er bij Irving wel aan en bij hem niet. Misschien komt het doordat werkelijk waar al zijn personages extreem extreem zijn (zelfs de achtergrondpersonages), of doordat hij werkelijk waar alles in dienst stelt van het grotere thema, met vrij weinig subtiliteit.
Desondanks had ik wel steeds zin om te gaan lezen. Vooral het eerste deel vond ik best leuk. Toen het hoofdpersonage van school ging, vond ik hem wat minder worden. Het ging echt van middelbare school naar de AIDS-epidemie, en hoewel je dat natuurlijk niet kunt overslaan bij zo'n boek, vond ik het gat van een jaar of twintig wel vrij irritant (zeker aangezien het coming of age was, en come on: je ontwikkeling ná de middelbare school had er voor mijn gevoel bij dit boek juist in gemoeten). Wat er daarna nog achteraan kwam, had hij beter helemaal weg kunnen laten, want dat voelde echt als nodeloos rekken tot een slap einde.
recommended: nah, nee.

• next: ik denk dat ik verder ga in The Well of Ascension, maar als Song of Achilles morgen binnenkomt, kan het ook zijn dat ik daarin begin.

Totaal: 728 pagina's

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 9 okt 2015 - 22:11:
• previous: Percy Jackson and the Sea of Monsters, Rick Riordan, 265 pagina's:
genre: mythology, slightly younger than YA.
found: FF, general hype.
first sentence: My nightmare started like this.
thoughts: Meer Percy en Annabeth en Grover en jaaaaa <3 Nieuw personage, helemaal awesome. Minder superdoorzichtige plot twists en meer mythologische wezens en opduikende goden en references. Ik word hier vrolijk van. I didn't even know I could still feel that way.
recommended: yes *.*

• totaal: 2099.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 okt 2015 - 11:14:
Ik ben in A Game of Thrones begonnen. :'

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 11 okt 2015 - 11:33:
Heb intussen honderd pagina's van Sea of Monsters gelezen, dus zit nu op de 934 in totaal

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 11 okt 2015 - 11:35:
Ik heb gisteren en donderdag trouwens in totaal 51 pagina's gelezen

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 okt 2015 - 15:42:
Lekker bezig, Jess!

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 11 okt 2015 - 18:12:
Ik ben bezig in Well of Ascension en wilde die eigenlijk uitlezen voor ik in iets anders begin, maar meh. Mistborn (het vorige deel) had ook een trage start, maar was op dit punt al wel leuk. Misschien ga ik gewoon elke dag een deel lezen en daarnaast Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe.

Gister ben ik in ieder geval tot pagina 164 gekomen, dus mijn totaal zit nu op 892 pagina's.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 okt 2015 - 21:51:
Ik heb gisteren niet gelezen. Vandaag 127 bladzijden GoT. c:

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 11 okt 2015 - 22:25:
Van gisteren nog:

• previous: Percy Jackson and the Titan's Curse, Rick Riordan, 207 pagina's [op internet want ze hadden 'm niet bij de bieb en ik was ongeduldig]:
genre: mythology, slightly younger than YA.
found: FF, general hype.
first sentence: The Friday before winter break, my mom packed me an overnight bag and a few deadly weapons and took me to a new boarding school.
thoughts: Ik kan bijna hetzelfde zeggen als bij het vorige deel, haha. Het is gewoon zo'n fijne serie, heerlijk luchtig om te lezen, maar tegelijkertijd niet zo Hollywood-ish dat de personages overal onbeschadigd vanaf komen. En holy guacamole Artemis, mijn lievelingsgodin <3
recommended: yes *.*

• totaal: 2306.

Ik heb ook nog wat gelezen in een nieuw deel van Stravaganza, maar die tel ik er wel bij op als ik 't boek uit heb.

Edit:

• previous: Stad van zwaarden, Mary Hoffman, 366 pagina's:
genre: fantasy.
found: zesde deel van een serie.
first sentence: Prins Jacopo van Fortezza lag op sterven.
thoughts: Het is zo jammer dat er geen Stravaganza-boeken meer bijkomen, want de serie is echt heerlijk. Dit is misschien wel één van mijn favoriete delen - action-packed, met hele toffe nieuwe personages, zelfs een romantisch plot waar ik blij van word, een fantastisch einde. Je vliegt er gewoon doorheen met lezen.
recommended: jaaaaaa <3

• totaal: 2672.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 okt 2015 - 12:44:
Ik heb Homo Faber uit (:

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 12 okt 2015 - 12:51:
Heb zojuist voor mezelf het doel gezet om Sea of Monsters uit te krijgen. (: Echt guys ik vind dit zó leuk en ik heb het zo gemist om zo veel te lezen



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10