Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic Leest #2 [Speeltopic]

FanFic Leest #2 [Speeltopic]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 sep 2015 - 11:07:
Wat?
Simpel gezegd, een leesversie van FanFic Schrijft. (vandaar ook de titel) Het doel is om met z'n allen zoveel mogelijk te lezen in 31 dagen. Een soort leesrace meets leesclub. Veel lezen en hier komen vertellen over wat je gelezen hebt. Het moeten wel boeken zijn, geen fics en zo. Papieren boek of ebook maakt niet uit, maar de enige voorwaarde is verder dat het boeken zijn die je nog niet eerder gelezen hebt.

Wie?
Jullie allemaal! Letterlijk iedereen van FF mag deelnemen, dus als je reclame wil maken bij users die niet actief zijn op het forum: yes, please. Hoe meer mensen, hoe beter.

Wanneer?
De startdatum is 1 oktober en het project loopt over 31 dagen. Je kan ook later nog inspringen en komen meedoen, maar het is leuker als iedereen de 31 dagen afwerkt.

Hoe?
Het gaat uiteraard hier op het forum door. In de beginpost worden de namen van de deelnemers genoteerd, plus de titels van de boeken die ze lezen. Je mag in meerdere boeken tegelijk lezen, je mag verder lezen in een boek waar je al in begonnen bent, zolang je voor FF Leest maar "nieuwe" pagina's leest.
Ook gaan we niet in het wilde weg lezen: net zoals bij FF Schrijft stelt iedere deelnemer op voorhand voor zichzelf een doel. We gaan niet het aantal boeken tellen want niet elk boek is even dik, we tellen het aantal pagina's. Bijvoorbeeld: je kan als doel nemen om 300 pagina's te lezen in 30 dagen. Dat kunnen dan 300 pagina's van één enkel boek zijn, of je kan in 10 verschillende boeken elk 30 pagina's lezen. Nogmaals: enkel boeken tellen mee, geen fanfictions.
Als je deelneemt geef je elke dag (of toch zo vaak mogelijk, maar liefst dagelijks) een update van het aantal pagina's dat je gelezen hebt. Ook als het je die dag niet gelukt is om te lezen, laat iets weten. We gaan elkaar ook updates geven over wat we lezen. Welke boeken zijn aanraders en wat laat je beter links liggen? Wat is er zo fantastisch aan die ene auteur? Heb je een volledig nieuwe reeks ontdekt die iedereen moet lezen? Kom het ons vertellen.

Deelnemers:
- Bodine [1.138/2.004]
- Daan [1.883/3.000]
- Elise [66/1.500]
- Ivana [1.095]
- Jess [1.099/1.216]
- Kayley [4.757/4.000]
- Nadezhda [5.940]
- Tosca [1.162]



(bericht aangepast door een moderator)



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 okt 2015 - 0:07:
In Boy Meets Boy: 7
In Der Proceß: 16
Wat is Kafka een verademing na Mann, trouwens._.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 2 okt 2015 - 0:13:
Ik heb nu 27 pagina's gelezen

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 2 okt 2015 - 14:24:
• previous: Stravaganza, Stad van Schepen, Mary Hoffman, 355 pagina's:
genre: fantasy.
found: vijfde deel van een serie.
first sentence: Flavia zag de masten van de schepen in de haven als ze een stukje omhoogkwam van haar kruk.
thoughts: Stravaganza is enorm jeugdsentiment voor mij en ik heb de serie nooit uitgelezen, dus bij gebrek aan The Lightning Thief ging ik maar weer verder, en het blijft zo leuk. Je merkt aan het taalgebruik dat ik ouder ben dan de doelgroep, maar het is verder niet kinderlijk en wél heel erg spannend. Daarnaast is het voor een jeugdboek toch best bijzonder dat de personages echt schade oplopen - alles komt aan het einde goed, maar het boek behandelt toch dingen als trauma's en de fysieke wonden van de personages. Dat is fijn.
recommended: jaaaaa *.*

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 2 okt 2015 - 15:50:
Ik heb nu 8 pagina's Harry Potter gelezen. Ja.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 okt 2015 - 15:52:
Maar. Die heb je al eens gelezen, toch?

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 2 okt 2015 - 19:54:
Nog niet in 't Engels. Idk. Ik was er nog in bezig en ik wilde hem niet een maand laten liggen.
Telt 't als nieuwe pagina's als het in een andere taal is?
(Ik heb overigens nog maar tien pagina's gelezen nu dus of het nou wel of niet telt, het maakt niet zo heel veel uit.)

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 2 okt 2015 - 22:40:
Ik zit nu op 63 pagina's into Lucifer

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 okt 2015 - 9:38:
Honestly vind ik dat het niet telt.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 3 okt 2015 - 10:10:
Ik heb gisteren 67 bladzijden Another Day gelezen. (:

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 3 okt 2015 - 12:25:
Dan leg ik het wel opzij. Zoals ik al zei, het zijn maar tien pagina's.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 3 okt 2015 - 14:43:
Ik ben nu op pagina 220 van Percy Jackson (:

Edit @ 22:28

previous: Percy Jackson and the Olympians #1 The Lightning Thief, Rick Riordan, 375 pagina's:
genre: fantasy, mythology, young adult
found: Kay en Bodine, en Tumblr, en Twitter... yeah/
first sentence: Look, I didn't want to be a half-blood.
thoughts: oh my, ik heb mensen hier al jaren enthousiast over gehoord en altijd gedacht "oh cool, Griekse goden jaaaa dit klinkt leuk" (want ik heb Griekse mythologie altijd al geweldig gevonden en en --) maar ik heb het nooit gelezen, of gekeken... en.. damn. Het leest zo fijn en het is zo leuk en de personages zijn leuk en bij sommige dingen had ik uiteindelijk iets van "well that makes sense" en. Ja. Ik vind het leuk. Heel leuk.
recommended: jaaaaa


Next: Fangirl, Rainbow Rowell, 459 pagina's

In Rainbow Rowell's Fangirl, Cath is a Simon Snow fan. Okay, the whole world is a Simon Snow fan, but for Cath, being a fan is her life—and she’s really good at it. She and her twin sister, Wren, ensconced themselves in the Simon Snow series when they were just kids; it’s what got them through their mother leaving.

Reading. Rereading. Hanging out in Simon Snow forums, writing Simon Snow fan fiction, dressing up like the characters for every movie premiere.

Cath’s sister has mostly grown away from fandom, but Cath can’t let go. She doesn’t want to.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 4 okt 2015 - 8:14:
page count
• donderag: 243.
• vrijdag: 67.
• zaterdag: 41.

total
351.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 4 okt 2015 - 12:49:
Ik heb gisteren & vandaag een boek gelezen dat niet telt, omdat ik het een hele tijd geleden al eens gelezen heb, maar het is deel 1 van een serie en nu kan ik aan deel 2 beginnen zonder in de war te raken.
Mijn doel mag trouwens wel gewoon op 2000, daarvan heb ik er inmiddels 726 gelezen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 4 okt 2015 - 13:56:
page count
• donderag: 243.
• vrijdag: 67.
• zaterdag: 41.
• zondag: 268 (tot nu toe).

total
619.

• • •

• previous: The Vast Fields of Ordinary, Nick Burd, 309 pagina's:
genre: young adult, contemporary, coming of age, lgbt.
found: Captain had 'm aangeraden.
first sentence: I spent a good part of my senior prom drawing DH + PS in a giant heart in the last stall of the Cedarville High boys' bathroom.
thoughts: Ehhh. Dit is hoogstens 2,5 ster waard voor mij. Het leest vlot weg en is best aangenaam, de personages zijn best leuk (Lucy <3), maar zoals ik het tegen Daan beschreven heb: "Het is als je standaard David Levithanboek, zonder de (positieve én negatieve) Levithantypischheden." Het was allemaal een beetje... herhaling, van dingen die ik al gelezen heb. Er was niets speciaal aan. Zelfs de plottwist vond ik niet bepaald indrukwekkend (of überhaupt passend, wtf?). En, nja - het was wel fijn enzo, maar dan lees 'k toch liever David Levithan. Of Adam Silvera. Of eender wie nog.
recommended: Het is een snel, vlot boek dat je prima tussen dingen in kan lezen omdat je moet wachten of omdat je tijd op overschot hebt, ofzo. Een heeeeeeel zachte aanrader.

• currently still reading: Another Day, David Levithan, 327 pagina's.

• next: Zeroes #1, Zeroes, Scott Westerfeld & Margo Lanagan & Deborah Biancotti, 560 pagina's:
Ethan, aka "Scam," has a way with words. When he opens his mouth, whatever he wants you to hear comes out. But Ethan isn't just a smooth talker. He has a unique ability to say things he doesn't consciously even know. Sometimes the voice helps, but sometimes it hurts - like now, when the voice has lied and has landed Ethan in a massive mess. So now Ethan needs help. And he needs to go to the last people who would ever want to help him - his former group of friends, the self-named "zeros" who also all possess similarly double-edged abilities, and who are all angry at Ethan for their own respective reasons. Brought back together by Scam's latest mischief, they find themselves entangled in an epic, whirlwind adventure packed with as much interpersonal drama as mind-bending action.


BC ZEROES IS ARRIVING TOMORROW. <3 Ik was vergeten dat ik 'm had gepreordered. *-*

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 4 okt 2015 - 19:22:
mag ik boeken die ik voor pws lees ook meerekenen?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10