Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic Leest #2 [Speeltopic]

FanFic Leest #2 [Speeltopic]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 sep 2015 - 11:07:
Wat?
Simpel gezegd, een leesversie van FanFic Schrijft. (vandaar ook de titel) Het doel is om met z'n allen zoveel mogelijk te lezen in 31 dagen. Een soort leesrace meets leesclub. Veel lezen en hier komen vertellen over wat je gelezen hebt. Het moeten wel boeken zijn, geen fics en zo. Papieren boek of ebook maakt niet uit, maar de enige voorwaarde is verder dat het boeken zijn die je nog niet eerder gelezen hebt.

Wie?
Jullie allemaal! Letterlijk iedereen van FF mag deelnemen, dus als je reclame wil maken bij users die niet actief zijn op het forum: yes, please. Hoe meer mensen, hoe beter.

Wanneer?
De startdatum is 1 oktober en het project loopt over 31 dagen. Je kan ook later nog inspringen en komen meedoen, maar het is leuker als iedereen de 31 dagen afwerkt.

Hoe?
Het gaat uiteraard hier op het forum door. In de beginpost worden de namen van de deelnemers genoteerd, plus de titels van de boeken die ze lezen. Je mag in meerdere boeken tegelijk lezen, je mag verder lezen in een boek waar je al in begonnen bent, zolang je voor FF Leest maar "nieuwe" pagina's leest.
Ook gaan we niet in het wilde weg lezen: net zoals bij FF Schrijft stelt iedere deelnemer op voorhand voor zichzelf een doel. We gaan niet het aantal boeken tellen want niet elk boek is even dik, we tellen het aantal pagina's. Bijvoorbeeld: je kan als doel nemen om 300 pagina's te lezen in 30 dagen. Dat kunnen dan 300 pagina's van één enkel boek zijn, of je kan in 10 verschillende boeken elk 30 pagina's lezen. Nogmaals: enkel boeken tellen mee, geen fanfictions.
Als je deelneemt geef je elke dag (of toch zo vaak mogelijk, maar liefst dagelijks) een update van het aantal pagina's dat je gelezen hebt. Ook als het je die dag niet gelukt is om te lezen, laat iets weten. We gaan elkaar ook updates geven over wat we lezen. Welke boeken zijn aanraders en wat laat je beter links liggen? Wat is er zo fantastisch aan die ene auteur? Heb je een volledig nieuwe reeks ontdekt die iedereen moet lezen? Kom het ons vertellen.

Deelnemers:
- Bodine [1.138/2.004]
- Daan [1.883/3.000]
- Elise [66/1.500]
- Ivana [1.095]
- Jess [1.099/1.216]
- Kayley [4.757/4.000]
- Nadezhda [5.940]
- Tosca [1.162]



(bericht aangepast door een moderator)



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 okt 2015 - 22:54:
Ik heb nog 268 bladzijden van Carry On gelezen vandaag. <3

@Iv: kan je ook af en toe een totaal posten? Ik haat getallen uitrekenen voor mezelf al, ik blijf het niet voor anderen doen.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 17 okt 2015 - 8:04:
Oh ja sure! Meestal post ik het voordat ik naar bed ga dus dan heb ik er niet heel veel zin in, maar ik zal het doen

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 17 okt 2015 - 14:07:
Uhh ik heb gister 10 bladzijde gelezen. En vandaag nog niets. Mijn schoonouders vieren hun verjaardag dus ook geen idee of ik nog aan lezen toe kom.
Ik wil zo graag mijn boek uitlezen D:

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 17 okt 2015 - 14:49:
page count
• donderag: 243.
• vrijdag: 67.
• zaterdag: 41.
• zondag: 268.
• maandag: 0.
• dinsdag: 100.
• woensdag: 104.
• donderdag: 42.
• vrijdag: 14.
• zaterdag: 0.
• zondag: 127.
• maandag: 134.
• dinsdag: 201.
• woensdag: 105.
• donderdag: 161.
• vrijdag: 274.
• zaterdag: 254 (tot nu toe).

total
2235.

• • •

• previous: Carry On, Rainbow Rowell, 522 pagina's:
genre: YA, fantasy, lgbt.
found: Rainbow Rowell is één van mijn favoriete YA-schrijfsters en ik heb Fangirl gelezen.
first sentence: I walk to the bus station by myself.
thoughts: Dit was niet het beste boek allertijde. Ik had gigantische verwachtingen door hier naar uit te kijken sinds ik te horen kreeg dat Carry On, een fanfictie die in een ander boek (Fangirl) bestond, op zichzelf geschreven zou worden.
Maar het was zo fijn. En het las zo snel. En Simon en Baz. SIMON EN BAZ. Simon. En Baz. Simon en Baz. God, ik hield al van de personages toen ze nog fictioneel waren in de wereld van Cath en Wren (in Fangirl dus). Ik hield van het idee van hen en ik hou van Rainbow Rowells schrijven en ik dacht, "ja, godverdomme ja".
Carry On is als een fanfictie en het boek waarop het gebaseerd is die samen een baby krijgen. Het zat bomvol referenties naar de popcultuur van nú en het voelde als het eerste boek dat ik al gelezen heb dat echt, helemaal doordrongen is van hoe onze huidige generatie ervoor staat.
En de personages waren divers en het einde (oh, het einde). I just.
Dit is niet het beste boek allertijde. Maar ik hield ervan en houd ervan en als ik mijn goodreadsgoal van dit jaar niet zou willen halen, zou ik het meteen nog eens herlezen. En Fangirl.
recommended: yes, quite.

• next: A Song of Ice and Fire #2, A Clash of Kings, George R. R. Martin, 1009 pagina's:
A comet the colour of blood and flame cuts across the sky. And from the ancient citadel of Dragonstone to the forbidding shores of Winterfell, chaos reigns. Six factions struggle for control of a divided land and the Iron Throne of the Seven Kingdoms, preparing to stake their claims through tempest, turmoil, and war. It is a tale in which brother plots against brother and the dead rise to walk at night. Here a princess masquerades as an orphan boy; a knight of the mind prepares a poison for a treacherous sorceress; and wild men descend from the Mountains of the Moon to ravage the countryside. Against a backdrop of incest and fratricide, alchemy and murder, victory may go to the men and women possessed of the coldest steel...and the coldest hearts. For when kings clash, the whole land trembles.

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 17 okt 2015 - 17:00:
Vandaag gelezen: 59 pagina's (tot nu toe)

total: 645

• previous: The Midnighters #2, Touching Darkness by Scott Westerfeld – 336 pagina’s
genre: YA, Fantasy, Paranormal
found: Eerste boek in de bilbiotheek gevonden lang geleden en na een hele lange tijd boek twee maar eens opgepakt.
first sentence: At last, everything was sorted out
thoughts: Ja! Ik denk dat ik dit boek nog beter vond dat de eerste. In het eerste boek kregen we een hele hoop Jessica Jonathan actie, maar die personages vond ik eigenlijk helemaal niet zo interessant. Behalve het deel van hun krachten dan.
In boek twee krijg je veel meer worldbuilding en plotline te zien. Het was echt heel erg spannend en ik vond sommige stukjes echt creepy. Wat niet vaak gebeurd.
Het hele idee van middernacht dat Scott Westerfeld heeft gecreëerd vind ik nog steeds heel fascinerend. En dat het allemaal afhangt van cijfers en berekenen vind ik al helemaal interessant.
Dit boek had ik in een week uit, meestal doe ik veel langer over het lezen van een boek.
recommended: Ja!


• next: The Midnighters #3, Touching Darkness by Scott Westerfeld – 387 pagina’s

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 17 okt 2015 - 17:06:
Hé, Tos, dat vond ik bij die serie ook. :'p

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 17 okt 2015 - 17:27:
• previous: Percy Jackson and the Battle of the Labyrinth, Rick Riordan, 458 pagina's:
genre: mythology, slightly younger than YA.
found: FF, general hype.
first sentence: The last thing I wanted to do on my summer break was blow up another school.
thoughts: Ik word echt heel enthousiast van deze serie. Het is zo simpel en fijn geschreven, de personages blijven leuk en maken ontwikkelingen door en zijn realistisch (of toch zo realistisch als mogelijk in een Greek-mythology-riddled world). Ook al had ik bij dit deel weer het idee dat ik veel van de twists en turns makkelijker had kunnen voorspellen dan het Orakel van Delphi, ik wilde toch verder blijven lezen. En ik ben een complete Poseidon-fangirl.
recommended: yes *.*

Edit: (23:58)

• previous: Percy Jackson and the Last Olympian, Rick Riordan, 361 pagina's:
genre: mythology, slightly younger than YA.
found: FF, general hype.
first sentence: The end of the world started when a pegasus landed on the hood of my car.
thoughts: Holy shit dit boek. Mijn hart is nog steeds aan het bonken. Het hele plot was basically één groot gevecht, maar ik werd er toch niet mee van, en het orakel kwam zo mooi uit, en de twists waren niet té voorspelbaar, en ik ben zo starstruck door Poseidon I can't even. En nu weet ik niet wat ik moet doen met mijn leven.
recommended: yes *.*

• totaal: 3491.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 okt 2015 - 12:03:
Ik ben verder gegaan met Boy Meets Boy en eigenlijk valt ‘ie me een beetje tegen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 18 okt 2015 - 12:44:
Ik ga naast aCoK andere dingen tussendoor lezen. Want The Kane Chronicles van Rick Riordan. En Magnus Chase and the Gods of Asgard van Rick Riordan. Want mythologie. En Riordan.

• next: The Kane Chronicles #1, The Red Pyramid, Rick Riordan, 516 pagina's:
Since their mother's death, Carter and Sadie have become near strangers. While Sadie has lived with her grandparents in London, her brother has traveled the world with their father, the brilliant Egyptologist, Dr. Julius Kane.

One night, Dr. Kane brings the siblings together for a "research experiment" at the British Museum, where he hopes to set things right for his family. Instead, he unleashes the Egyptian god Set, who banishes him to oblivion and forces the children to flee for their lives.

Soon, Sadie and Carter discover that the gods of Egypt are waking, and the worst of them —Set— has his sights on the Kanes. To stop him, the siblings embark on a dangerous journey across the globe - a quest that brings them ever closer to the truth about their family and their links to a secret order that has existed since the time of the pharaohs.

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 18 okt 2015 - 19:00:
Guys, dit is misschien een beetje een rare vraag, maar hoeveel bladzijdes lezen jullie ongeveer per uur? Want ik heb namelijk echt het gevoel dat ik héél langzaam lees, als ik sommige aantallen zie.
Also, gewoon leuk om te weten ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 okt 2015 - 19:01:
Same, Tos, same. Ik lees ook langzaam. (:

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 18 okt 2015 - 20:38:
Ik heb nu 66 pagina's Cat's Cradle achter mijn kiezen en dat is wat ik in achttien dagen tijd heb gelezen. :/

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 18 okt 2015 - 21:02:
Vandaag 78 pagina's gelezen.


total: 723

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 18 okt 2015 - 22:37:
Ik heb 62 bladzijden aCoK en 21 bladzijden TRP gelezen vandaag. (:

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 18 okt 2015 - 22:38:
Ik heb se afgelopen dagen niet echt veel tijd (of meer concentratie) gehad om te lezen. Constant heeeel moe en zo, maar ik ha zo in bed nog even lezen en morgen weer gewoon ^^



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10