Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic Leest #2 [Speeltopic]

FanFic Leest #2 [Speeltopic]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 sep 2015 - 11:07:
Wat?
Simpel gezegd, een leesversie van FanFic Schrijft. (vandaar ook de titel) Het doel is om met z'n allen zoveel mogelijk te lezen in 31 dagen. Een soort leesrace meets leesclub. Veel lezen en hier komen vertellen over wat je gelezen hebt. Het moeten wel boeken zijn, geen fics en zo. Papieren boek of ebook maakt niet uit, maar de enige voorwaarde is verder dat het boeken zijn die je nog niet eerder gelezen hebt.

Wie?
Jullie allemaal! Letterlijk iedereen van FF mag deelnemen, dus als je reclame wil maken bij users die niet actief zijn op het forum: yes, please. Hoe meer mensen, hoe beter.

Wanneer?
De startdatum is 1 oktober en het project loopt over 31 dagen. Je kan ook later nog inspringen en komen meedoen, maar het is leuker als iedereen de 31 dagen afwerkt.

Hoe?
Het gaat uiteraard hier op het forum door. In de beginpost worden de namen van de deelnemers genoteerd, plus de titels van de boeken die ze lezen. Je mag in meerdere boeken tegelijk lezen, je mag verder lezen in een boek waar je al in begonnen bent, zolang je voor FF Leest maar "nieuwe" pagina's leest.
Ook gaan we niet in het wilde weg lezen: net zoals bij FF Schrijft stelt iedere deelnemer op voorhand voor zichzelf een doel. We gaan niet het aantal boeken tellen want niet elk boek is even dik, we tellen het aantal pagina's. Bijvoorbeeld: je kan als doel nemen om 300 pagina's te lezen in 30 dagen. Dat kunnen dan 300 pagina's van één enkel boek zijn, of je kan in 10 verschillende boeken elk 30 pagina's lezen. Nogmaals: enkel boeken tellen mee, geen fanfictions.
Als je deelneemt geef je elke dag (of toch zo vaak mogelijk, maar liefst dagelijks) een update van het aantal pagina's dat je gelezen hebt. Ook als het je die dag niet gelukt is om te lezen, laat iets weten. We gaan elkaar ook updates geven over wat we lezen. Welke boeken zijn aanraders en wat laat je beter links liggen? Wat is er zo fantastisch aan die ene auteur? Heb je een volledig nieuwe reeks ontdekt die iedereen moet lezen? Kom het ons vertellen.

Deelnemers:
- Bodine [1.138/2.004]
- Daan [1.883/3.000]
- Elise [66/1.500]
- Ivana [1.095]
- Jess [1.099/1.216]
- Kayley [4.757/4.000]
- Nadezhda [5.940]
- Tosca [1.162]



(bericht aangepast door een moderator)



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 23 okt 2015 - 14:34:
Page count tot nu toe: 34
Total: 521

• previous: Lucifer, Connie Palmen
pagina's: 350
genre: Roman
found: Lezen voor de lijst
first sentence: Vierentwintig jaar geleden las ik een zin in de krant.
thoughts: Het duurt even voor je er echt in komt, aangezien alles door elkaar heen loopt, maar als je er eenmaal in bent is het best een intrigerend boek. Ik zou het niet nog een keer lezen, denk ik, maar het is een goed boek.
recommended: Yes

• next: A work in progress, Connor Franta, 212 pagina's

I'm just a small-town kid trying to figure out my place in the big, wide world. I've only been around for twenty-two years, and there's so much left for me to explore and learn.

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 23 okt 2015 - 15:42:
Vandaag 100 pagina's gelezen (tot zover). Ik hou zo van deze serie. <3 (The Midnighters van Westerfeld.)

total: 916

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 23 okt 2015 - 21:42:
• previous: The Son of Neptune, Rick Riordan, 513 pagina's:
genre: mythologie, avontuur.
found: via Riordans andere boeken (en die via Kay).
first sentence: The snake-haired ladies were starting to annoy Percy.
thoughts: I laughed, I cried, I screamed. Dit is weer Percy Jackson op en top - vooral omdat hijzelf de hoofdpersoon is en niet the Hero of Sob Stories (aka Jason). Het zit weer vol Riordans humor, de odyssee van de hoofdpersonen is goed uitgewerkt, er zitten fantastische nieuwe (en oude: TYSON!) personages in en het leest heerlijk weg.
recommended: jaaaaaa <3

• totaal: 5042.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 23 okt 2015 - 22:56:
142 pagina's gelezen dus dat zet mn totaal op 663

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 24 okt 2015 - 10:08:
page count
• zaterdag: 219.

total
3980.

• • •

• previous: Demigods and Magicians #1-3, Rick Riordan, 40/60/63 pagina's.
genre: YA/middle grade, urban fantasy, Griekse en Egyptische mythologie.
found: tbh ga ik gewoon naar de bibliografie van Riordan en kijk dan wat ik nog niet gelezen heb. ^-^
first sentence:
1 - Getting eaten by a giant crocodile was bad enough.
2 - Until she spotted the two-headed monster, Annabeth didn’t think her day could get any worse.
3 - 'Carter!' I shouted.
thoughts: Ik ben zo blij dat deze novella's bestaan. Er bleef één vraag open aan het einde van The Kane Chronicles en die wordt hierin beantwoord. En het was gewoon leuk om de twee werelden samen te zien komen!
Het hielp ook om de verschillen tussen de personages te zien, want het zijn geen carbon copies van elkaar ook al lijkt dat soms zo. Riordans formule voor boeken houdt wel ruimte vrij voor verschillende persoonlijkheden. :'
En dit was gewoon heel fijn als fan van beide series. <3
recommended: um, ja??

• next: Magnus Chase and the Gods of Asgard #1, The Sword of Summer, Rick Riordan, 507 pagina's.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 24 okt 2015 - 19:22:
page count 69
total 732

••••

previous A Work In Progress, Connor Franta, 212 pagina's
genre memoir
found ik volg hem op youtube en toen kwam ik het boek tegen op Bol.com
first sentence I'm six years old
thoughts i love it. Hij schrijft heel losjes, heel soepel, en zijn karakter komt er echt in naar boven. Hij vertelt dingen over zijn verleden, over z'n struggles met z'n seksualiteit, over vrienden en over lessen die hij heeft geleerd. Het is een prachtig boek
recommended absoluut

next Binge, Tyler Oakley, 305 pagina's

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 25 okt 2015 - 14:21:
Hearth looked around the dock. He spotted a metal pail, picked it up and slammed it over Blitz’s head. Blitz didn’t react, but the pail crumpled into the shape of his skull.
‘Okay,’ Blitz admitted, ‘maybe I’m petrifying a little, but –’

Dit boek is heel fijn en grappig enzo, maar het leest wel veel minder vlot dan andere Riordanboeken. Mijn interesse voor Noorse mythologie is minder dan die voor Griekse en Egyptische, maar toch. Het gaat zoooo sloom.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 25 okt 2015 - 15:07:
• previous: The Mark of Athena, Rick Riordan, 574 pagina's:
genre: mythologie, avontuur.
found: via Riordans andere boeken (en die via Kay).
first sentence: Until she met the exploding statue, Annabeth thought she was prepared for anything.
thoughts: Dit is m'n favoriete boek van de Heroes of Olympus tot nu toe. Héél veel Annabeth (<3), heel veel Percabeth (<3) en weinig Jason (<3). Veel Leo. Veel spanning en avontuur. Misschien iets te veel angst, maar hey, ze zijn bezig de wereld te redden. Did I mention Annabeth? Zoveel leuke twists op de mythologie die ik ken (Hercules, Arachne) en zoveel humor. En nu ga ik even huilen, want het volgende deel is uitgeleend bij de bieb en dus moet ik wachten ):
recommended: jaaaaaa <3

• totaal: 5616.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 25 okt 2015 - 22:12:
50 pagina's gelezen vandaag. Zet mn totaal op 782

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 25 okt 2015 - 22:12:
Sorry, sorry, ik wil steeds updaten, maar dat ben ik aan het eten of slapen of zo. Anyway:

• previous: The Well of Ascension (Mistborn #2), Brandon Sanderson, 796 pagina's:
genre: fantasy
found: Ik heb de eerste drie delen eens met Sinterklaas gekregen.
first sentence: I write these words in steel, for anything not written in metal cannot be trusted.
thoughts: Hmm. Hij begon misschien niet zo traag als deel één, maar veel scheelde het niet. Maar waar deel één na een pagina of vijftig ineens heel goed werd, bleef deze een beetje kabelen. Dat komt vooral door het plot (het boek onderzoekt vooral wat er gebeurt wanneer the good guys winnen, met wat side-plots voor spanning). Wat wel heel fijn was, was dat er een paar hele toffe, nieuwe personages werden geïntroduceerd. Ook waren er wat prima plottwists, maar die werden soms bijzonder onflatteus afgesloten.
Niet zo denderend als gehoopt, maar ik ga deel drie wel lezen.
recommended: hmm, hij moet niet bovenaan je to read-lijstje, maar het is op zich best oké


• previous: Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe, Benjamin Alire Sáenz, 359 pagina's:
genre: YA, coming of age, LGBT
found: volgens mij Goodreads, maar het zou ook kunnen dat ik hem ben gaan lezen omdat Kay hem goed vond
thoughts: JA MAN. Soms lees je boeken waarvan je tijdens het lezen als weet dat je het op een gegeven moment gaat herlezen. Dit is zo'n boek. Hoe dat komt? Joost mag het weten. Ik kon heel lang mijn vinger niet precies leggen op wat ik nou zo fijn vond, maar het was in ieder geval heel fijn en leuk en fluffy.
Naar het einde toe werd hij zelfs nog beter. Het kabbelde wat voort en was leuk en had van mij best zo door mogen gaan, maar dan gebeuren er toch dingen en ja <3
ENORME SPOILER: wat ik ook heel fijn vond, was dat er heel mooi, subtiel en natuurlijk werd opgebouwd naar de ontknoping. Je las het en je snapte precies dat de hoofdpersoon het zelf ook niet aan zag komen, maar de opbouw was er wél en dat is heel knap.
recommended: Ja! Lees het alsjeblieft, het gaat je blij maken.
• next: Song of Achilles, Madeline Miller, 352 pagina's

Totaal: 1883 pagina's

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 okt 2015 - 15:08:
page count
• zondag: 176.
• maandag: 175 (tot nu toe).

total
4331.

• • •

• previous: Magnus Chase and the Gods of Asgard #1, The Sword of Summer, Rick Riordan, 507 pagina's:
genre: YA/middle grade, urban fantasy, Noorse mythologie.
found: ik ben een Riordanfangirl, obviously.
first sentence: Yeah, I know.
thoughts: Het duurde veel langer dan ik gehoopt had om verschillende redenen: i. Noorse mythologie is mijn minst favoriete van de mythologieën die hij al gebruikt heeft; ii. de hoofdstukken zijn heel kort en dat was best vervelend om snel te lezen; iii. in het begin is Magnus net Percy die in een ander verhaal gedropt is.
Maar het wordt beter! De zijpersonages zijn leuk en divers (een moslimavalkyrie, een dove magische elf die de outcast van zijn familie is, een fashionista dwerg en een hoop dode krijgers)! Oh, ja, Magnus sterft zelf in een van de eerste hoofdstukken en dat was een heel cool aspect van 't boek. De humor zit er zoals altijd goed in, de actie wordt interessanter. En uiteindelijk differentiëert Magnus zich heel goed van Percy, zodat ze geen kopieën zijn van elkaar.
EN ANNABETH CHASE. <3
recommended: ja. (:

• next: Talon #1, Talon, Julie Kagawa, 449 pagina's:
Long ago, dragons were hunted to near extinction by the Order of St. George, a legendary society of dragon slayers. Hiding in human form and growing their numbers in secret, the dragons of Talon have become strong and cunning, and they're positioned to take over the world with humans none the wiser.


Want ik ga zaterdag naar de Boekenbeurs in Antwerpen om haar te ontmoeten en draken met haar te maken, dus dan moet ik Talon en Rogue wel gelezen hebben. *-*

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 26 okt 2015 - 19:55:
@ Kay: Ik heb Talon laatst binnen gekregen en het boek is zo prachtig mooi en ga er zo snel mogelijk aan beginnen.
Super tof dat je haar gaat ontmoeten.

Dit weekend heb ik Midnighters #3 uitgelezen. Dus dat waren nog 136 pagina's.

total: 1052

• previous: The Midnighters #3, Blue Noon by Scott Westerfeld - 384 pagina's
genre: YA, Sci-fi, Fantasy
found: Vorige boeken in de serie
first sentence: Bixby High's late bell shrieked in the distance, like something wounded and ready to be cut from the herd.
thoughts: Dit was zo'n geweldig boek. Ik vind hem de beste van de gehele serie. Er gebeurd zoveel en het is super spannend. Verder vind ik het jammer dat het einde vrij open is. Westerfeld heeft het verhaal voor mijn gevoel goed afgesloten, maar op het einde gebeuren er een aantal dingen waardoor ik heel graag wil dat er nog meer boeken komen. Buiten dat vond ik het echt een héél goed boek en een hele goede serie. Zeker een van mijn favorieten.
recommended: Absoluut


• next: (nog geen idee)

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 26 okt 2015 - 20:17:
Vandaag 106 pagina's gelezen. Zet m'n totaal op 888

*mag ik hier een applaus voor, driemaal acht. Skills*

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 okt 2015 - 20:30:
Haha, netjes, Iv!

Ik heb Kafka uit (soort van), dus dat is +218
Ik ben in Percy Jackson op pagina 73, dus +73
Dus +291

Totaal 381 + 291 = 672

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 26 okt 2015 - 22:24:
Enorm sorry voor het gebrek aan updates. Ik heb SoM eindelijk uit Rn zit nj op 1099 pagina's. M'n post erover volgt morgen wrs want ik ben heeeel moe, maar wil nj wel meteen door kn Titan's Curse



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10