Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic Leest #2 [Speeltopic]

FanFic Leest #2 [Speeltopic]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 sep 2015 - 11:07:
Wat?
Simpel gezegd, een leesversie van FanFic Schrijft. (vandaar ook de titel) Het doel is om met z'n allen zoveel mogelijk te lezen in 31 dagen. Een soort leesrace meets leesclub. Veel lezen en hier komen vertellen over wat je gelezen hebt. Het moeten wel boeken zijn, geen fics en zo. Papieren boek of ebook maakt niet uit, maar de enige voorwaarde is verder dat het boeken zijn die je nog niet eerder gelezen hebt.

Wie?
Jullie allemaal! Letterlijk iedereen van FF mag deelnemen, dus als je reclame wil maken bij users die niet actief zijn op het forum: yes, please. Hoe meer mensen, hoe beter.

Wanneer?
De startdatum is 1 oktober en het project loopt over 31 dagen. Je kan ook later nog inspringen en komen meedoen, maar het is leuker als iedereen de 31 dagen afwerkt.

Hoe?
Het gaat uiteraard hier op het forum door. In de beginpost worden de namen van de deelnemers genoteerd, plus de titels van de boeken die ze lezen. Je mag in meerdere boeken tegelijk lezen, je mag verder lezen in een boek waar je al in begonnen bent, zolang je voor FF Leest maar "nieuwe" pagina's leest.
Ook gaan we niet in het wilde weg lezen: net zoals bij FF Schrijft stelt iedere deelnemer op voorhand voor zichzelf een doel. We gaan niet het aantal boeken tellen want niet elk boek is even dik, we tellen het aantal pagina's. Bijvoorbeeld: je kan als doel nemen om 300 pagina's te lezen in 30 dagen. Dat kunnen dan 300 pagina's van één enkel boek zijn, of je kan in 10 verschillende boeken elk 30 pagina's lezen. Nogmaals: enkel boeken tellen mee, geen fanfictions.
Als je deelneemt geef je elke dag (of toch zo vaak mogelijk, maar liefst dagelijks) een update van het aantal pagina's dat je gelezen hebt. Ook als het je die dag niet gelukt is om te lezen, laat iets weten. We gaan elkaar ook updates geven over wat we lezen. Welke boeken zijn aanraders en wat laat je beter links liggen? Wat is er zo fantastisch aan die ene auteur? Heb je een volledig nieuwe reeks ontdekt die iedereen moet lezen? Kom het ons vertellen.

Deelnemers:
- Bodine [1.138/2.004]
- Daan [1.883/3.000]
- Elise [66/1.500]
- Ivana [1.095]
- Jess [1.099/1.216]
- Kayley [4.757/4.000]
- Nadezhda [5.940]
- Tosca [1.162]



(bericht aangepast door een moderator)



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 okt 2015 - 14:48:
• previous: Homo faber, Max Frisch, 203 pagina's:
genre: literatuur
found: Pflichtwerk
first sentence: Wir starteten in La Guardia, New York, mit dreistündiger Verspätung infolge Schneestürmen.
thoughts: Well, het bleef in ieder geval interessant. Misschien enigszins onrealistisch, of eerder onwaarschijnlijk, maar het bleef wel spannend. De schrijver heeft een hele interessante manier van heel veel foreshadowing gebruiken en toch z'n boek interessant houden.
recommended: geen omg dit moet je gelezen hebben, maar hij leest wel prettig, dus als je ooit nog Duitse literatuur moet lezen, dan ja.


• also previous: Boy Meets Boy, David Levithan, 185 pagina's:
genre: YA, glbt, romance
found: Cap forced it on me a while ago
first sentence: 9 P.M. on a November Saturday.
thoughts: Ja... Nou ja, 't is wel leuk. De personages zijn heel divers (tot op het punt dat het voor mij aanvoelde als Glee, which is not necessarily positive) en eigenlijk was het een beetje voorspelbaar en saai-ish. Wel lief, hoor. En af en toe komt er ook wel zo'n stijldingetje om de hoek kijken dat je denkt jaaaa deze man kan schrijven. Maar vergeleken met Lover's Dictionary en Two Boys Kissing, vond ik het net even dat ene íéts missen.
recommended: als je houdt van romantische homosexuals, then, definately yes.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 19 okt 2015 - 17:03:
Ik heb gisteren 51 pagina's gelezen en dat zet mijn totaal op 413

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 okt 2015 - 21:58:
page count
• donderag: 243.
• vrijdag: 67.
• zaterdag: 41.
• zondag: 268.
• maandag: 0.
• dinsdag: 100.
• woensdag: 104.
• donderdag: 42.
• vrijdag: 14.
• zaterdag: 0.
• zondag: 127.
• maandag: 134.
• dinsdag: 201.
• woensdag: 105.
• donderdag: 161.
• vrijdag: 274.
• zaterdag: 254.
• zondag: 73.
• maandag: 540. (495 bladzijden TRP, 45 bladzijden ToF)

total
2848.

• • •

• previous: The Kane Chronicles #1, The Red Pyramid, Rick Riordan, 516 pagina's:
genre: YA/middle grade, urban fantasy, egyptische mythologie.
found: Ik ben, unapologetically, een Riordanfangirl.
first sentence: We only have a few hours, so listen carefully.
thoughts: Ik ga heel eerlijk zijn: Riordan gebruikt en herbruikt steeds dezelfde formule. Maar voor mij werkt het wel. Tenminste, bij Percy Jackson and the Olympians en The Kane Chronicles werkt het voor mij. Jonge, heroïsche kinderen die afstammen van de badasses uit een bepaalde mythologie en die grote avonturen meemaken. Riordan blijft vlot lezen en grappig en aan de personages hecht je je snel.
Zoals het bij Riordan altijd is, zijn zijn boeken geen hoogstaande literatuur en zelfs niet eens bedoeld voor mijn leeftijd (seriously, Carter is veertien en Sadie twaalf en het is voor die leeftijd geschreven) maar dat weerhoudt mij er niet van hier enorm van te genieten. I laughed and I cried and I felt fluffy and I wanted to squeal many a times. Honestly, Riordan is gewoon zo leuk om te lezen en zo goed voor m'n mentale gezondheid dat ik nooit meer wil stoppen. <3
recommended: tbh raad ik alles van Riordan aan dat ik al gelezen heb, behalve Heroes of Olympus want fuck Heroes of Olympus.

• next: The Kane Chronicles #2, The Throne of Fire, Rick Riordan, 452 pagina's:
geen synopsis want spoiler.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 okt 2015 - 16:06:
Ik heb gelezen:
Homo Faber: 203
Boy Meets Boy: 141
Der Proceß: 37

Totaal: 381

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 20 okt 2015 - 20:15:
Gisteren heb ik nog 33 blz. gelezen in Blue Noon. En vandaag heb ik 20 blz. gelezen in Life and Death van Stephenie Meyer.

total: 776

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 20 okt 2015 - 23:55:
page count
• dinsdag: 181.

total
3029.

Ik ga trouwens m'n doel naar 4.000 verzetten. (:

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 21 okt 2015 - 10:39:
• previous: Divergent, Veronica Roth, 487 pagina's:
genre: dystopian YA.
found: general hype.
first sentence: There is one mirror in my house.
thoughts: Ik had weinig hoge verwachtingen van dit boek, want wéér zo'n dystopian YA, dus ik ben verrast over hoe leuk ik het vond om te lezen. Ik vind het concept van de wereld een beetje nergens op slaan en ik snap niet dat niet veel meer mensen Divergent zijn, maar het leest wel vlot weg, Tris is een goed hoofdpersonage en ik vond het prettig dat er geen hele heisa werd gemaakt om de onvermijdelijke romance. Roth herhaalt zichzelf soms een beetje, maar minder dan Dashner, dus ik schuif het maar op het feit dat ik ouder ben dan de doelgroep.
recommended: sure.

• totaal: 3978.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 21 okt 2015 - 11:00:
Elke keer als ik je bijna inhaal, lees jij verder. >____>
Maar yay, Divergent! Dat vond ik zo'n leuke serie. Ga je verder lezen?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 okt 2015 - 13:37:
Der Proceß is zo... Enerzijds zo levendig en anderzijds zo eentonig

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 21 okt 2015 - 21:25:
@Kay: ja, ik wil weten hoe het verder gaat. Morgen naar de bieb voor het volgende deel.
@Bodine: dat is precies Kafka. In elk geval zijn grotere werken.

• previous: The Lost Hero, Rick Riordan, 551 pagina's:
genre: mythologie, avontuur.
found: via Riordans andere boeken (en die via Kay).
first sentence: Even before he got electrocuted, Jason was having a rotten day.
thoughts: Dit is een moeilijk boek om te beoordelen. Er zitten veel dingen in die ik leuk vind - Griekse mythologie, Romeinse mythologie, de Jagers van Artemis, Leo Valdez - maar ook tropes die ik niet leuk vind - Jason de typische blonde held, de kinderen van Aphrodite als airheads - en het las niet zo vlot weg als de Percy-Jackson-serie. Misschien kwam dat door het gebrek aan Percy, of doordat de odyssee in dit boek net teveel twists en turns had, of doordat de personages dingen pas dramatisch laat doorzien (ze komen er pas op driekwart van het boek achter wie hun vijand is, dat had ik op een kwart al door). Either way, het einde en de onthulling van het grote geheim waren, hoewel misschien geen grote verrassing, wel een goedmakertje.
recommended: als je niet te kritisch bent ingesteld wel.

• totaal: 4529.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 21 okt 2015 - 22:46:
74 pagina's gelezen en zet mn totaal op 487

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 22 okt 2015 - 19:02:
page count
• woensdag: 0.
• donderdag: 361 (226 Throne of Fire, 135 Serpent's Shadow).

total
3390.

• previous: The Kane Chronicles #2, The Throne of Fire, Rick Riordan, 452 pagina's:
genre: YA/middle grade, urban fantasy, egyptische mythologie.
found: Ik ben, unapologetically, een Riordanfangirl.
first sentence: Carter here.
thoughts: Het House of Life is leuker dan Camp Half-Blood. Egyptische mythologie is leuker dan Griekse mythologie, maar misschien omdat ik daar eigenlijk zo weinig over wist. Carter en Sadie zijn leuke hoofdpersonages, maar niet leuker dan Percy en zijn vrienden. Maar - jqziljdihz. Ik denk dat ik de uitwerking van The Kane Chronicles leuker vind dan Percy Jackson and the Olympians omdat het veel meer legit voelt. De slechte dingen gebeuren niet allemaal conveniently tijdens de zomer, wanneer de hoofdpersonen op kamp zitten, maar heel 't jaar door, gewoon. De boeken zijn zo spannend en grappig als je van Riordan kan verwachten. I'm enjoying it a lot, alleen de romantiek begint me een beetje uit te steken (hoewel ik één bepaalde ship wel heel erg ship).
recommended: ik raad nog steeds alles van Riordan aan behalve Heroes of Olympus want fuck Heroes of Olympus.

• next: The Kane Chronicles #3, The Serpent's Shadow, Rick Riordan, 406 pagina's:
Geen synopsis want spoilers.

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 23 okt 2015 - 11:12:
Gisteren maar 40 blz. gelezen.
Vandaag nog niets.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 23 okt 2015 - 11:25:
Ik heb lucifer bijna uit horay

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 okt 2015 - 12:12:
page count
• vrijdag: 371 (tot nu toe).

total
3761.

• previous: The Kane Chronicles #3, The Serpent's Shadow, Rick Riordan, 406 pagina's:
genre: YA/middle grade, urban fantasy, egyptische mythologie.
found: Ik ben, unapologetically, een Riordanfangirl.
first sentence: Sadie Kane here.
thoughts: Ik wil niet dat het al voorbij is. Ik snap dat hij dit niet kan uitrekken tot vijf boeken, maar The Kane Chronicles was zooooo goed. Ik zou hier nog tientallen boeken van kunnen lezen. De mythologie was beter dan de Griekse, de magische gaven interessanter, de goden waren veeeel meer betrokken dan de Olympiërs. Ik zal altijd een zwak hebben voor Percy Jackson, maar TKR was in mijn mening beter in alle opzichten, behalve Percy en Annabeth. Als zij in TKR hadden gezeten, zou het perfect geweest zijn (maar er zijn crossovernovellas tussen PJO en TKR dus <3333).
recommended: jajajajajajaja.

• previous: Demigods and Magicians #1, The Son of Sobek, Rick Riordan, 40 pagina's.
• previous: Demigods and Magicians #2, The Staff of Serapis, Rick Riordan, 60 pagina's.
• next: Demigods and Magicians #3, The Crown of Ptolemy, Rick Riordan, 63 pagina's.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10