Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic Leest #2 [Speeltopic]

FanFic Leest #2 [Speeltopic]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 sep 2015 - 11:07:
Wat?
Simpel gezegd, een leesversie van FanFic Schrijft. (vandaar ook de titel) Het doel is om met z'n allen zoveel mogelijk te lezen in 31 dagen. Een soort leesrace meets leesclub. Veel lezen en hier komen vertellen over wat je gelezen hebt. Het moeten wel boeken zijn, geen fics en zo. Papieren boek of ebook maakt niet uit, maar de enige voorwaarde is verder dat het boeken zijn die je nog niet eerder gelezen hebt.

Wie?
Jullie allemaal! Letterlijk iedereen van FF mag deelnemen, dus als je reclame wil maken bij users die niet actief zijn op het forum: yes, please. Hoe meer mensen, hoe beter.

Wanneer?
De startdatum is 1 oktober en het project loopt over 31 dagen. Je kan ook later nog inspringen en komen meedoen, maar het is leuker als iedereen de 31 dagen afwerkt.

Hoe?
Het gaat uiteraard hier op het forum door. In de beginpost worden de namen van de deelnemers genoteerd, plus de titels van de boeken die ze lezen. Je mag in meerdere boeken tegelijk lezen, je mag verder lezen in een boek waar je al in begonnen bent, zolang je voor FF Leest maar "nieuwe" pagina's leest.
Ook gaan we niet in het wilde weg lezen: net zoals bij FF Schrijft stelt iedere deelnemer op voorhand voor zichzelf een doel. We gaan niet het aantal boeken tellen want niet elk boek is even dik, we tellen het aantal pagina's. Bijvoorbeeld: je kan als doel nemen om 300 pagina's te lezen in 30 dagen. Dat kunnen dan 300 pagina's van één enkel boek zijn, of je kan in 10 verschillende boeken elk 30 pagina's lezen. Nogmaals: enkel boeken tellen mee, geen fanfictions.
Als je deelneemt geef je elke dag (of toch zo vaak mogelijk, maar liefst dagelijks) een update van het aantal pagina's dat je gelezen hebt. Ook als het je die dag niet gelukt is om te lezen, laat iets weten. We gaan elkaar ook updates geven over wat we lezen. Welke boeken zijn aanraders en wat laat je beter links liggen? Wat is er zo fantastisch aan die ene auteur? Heb je een volledig nieuwe reeks ontdekt die iedereen moet lezen? Kom het ons vertellen.

Deelnemers:
- Bodine [1.138/2.004]
- Daan [1.883/3.000]
- Elise [66/1.500]
- Ivana [1.095]
- Jess [1.099/1.216]
- Kayley [4.757/4.000]
- Nadezhda [5.940]
- Tosca [1.162]



(bericht aangepast door een moderator)



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 4 okt 2015 - 19:26:
Zolang je ze nog niet eerder gelezen hebt, uiteraard.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 4 okt 2015 - 21:58:
Vandaag 37 pagina's gelezen en dat zet mijn totaal op 100 pagina's

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 okt 2015 - 9:19:
Ik heb gisteren helemaal niets gelezen. |:

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 6 okt 2015 - 10:26:
Ik heb gisteren 22 pagina's gelezen btw

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 6 okt 2015 - 10:39:
Helemaal vergeten dit gister door te geven, maar ik heb gister (en een beetje eergister) tot pagina 170 van Fangirl gelezen, wat ervoor zorgt dat mijn totaal nu op 545 pagina's zit.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 6 okt 2015 - 16:00:
• previous: Percy Jackson and the Lightning Thief, Rick Riordan, 375 pagina's:
genre: mythology, slightly younger than YA.
found: FF, general hype.
first sentence: Look, I didn't want to be a half-blood.
thoughts: Greek mythology will never not be a great source for stories. Percy is een ontzettend leuk personage, net als Annabeth, en de humor is geweldig - de titels van de hoofdstukken alleen al. Het plot is wel enigszins doorzichtig, ik zag zelfs de laatste twist (de vriend die verraadt) al pagina's van te voren aankomen, maar er zitten zoveel leuke mythologie en moderne twists op die mythologie in dat het toch tof was om te lezen. En ik vind Poseidon cool.
recommended: yes

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 6 okt 2015 - 19:25:
Ik heb vandaag 25 pagina's gelezen ^-^

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 6 okt 2015 - 23:10:
Woohoo, update! Ik loop nu al grandioos achter, maar dit weekend heb ik gelukkig zat tijd om te lezen. (:
Vrijdag heb ik 29 pagina's van The Well of Ascension gelezen. Toen ik op maandag in mijn nachtkastje keek, zag ik echter In One Person van Jon Irving liggen. Die moet vrijdag terug naar de bib, dus ik heb besloten die eerst even uit te lezen.
Momenteel zit ik op pagina 150, maar ik ga zo in bed nog even verder lezen.

Dat brengt mijn totaal momenteel op: 283 pagina's.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 okt 2015 - 23:14:
page count
• donderag: 243.
• vrijdag: 67.
• zaterdag: 41.
• zondag: 268.
• maandag: 0.
• dinsdag: 100.

total
719.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 7 okt 2015 - 19:08:
25 pagina's vandaag gelezen. Dat zet m'n totaal op 172

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 7 okt 2015 - 20:56:
• previous: Moon over Soho, Ben Aaronovitch, 373 pagina's:
genre: modern fantasy, YA.
found: tweede deel van een serie.
first sentence: It's a sad fact of modern life that if you drive long enough, sooner or later you must leave London behind.
thoughts: Deze serie is zo Brits, je gaat er spontaan crumpets van eten. Het hoofdpersonage, Peter, is mixed-race en politieagent en daarnaast apprentice wizard, met de neiging om verliefd te worden op niet-helemaal-menselijke vrouwen. Het is fijn dat hij goede humor heeft, want het is in de ik-figuur. De twists zijn soms wat voorspelbaar, maar het hele magie-in-de-moderne-wereld is leuk en er wordt ook veel gedaan met de invloed van magie op technologie en andersom, which is always good.
recommended: sure.

Hiermee is mijn totaal van de afgelopen week 1474 pagina's.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 7 okt 2015 - 22:31:
Ik zo naar schrijft in bed lezen, dus mijn update volgt later als ik niet in slaap val.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 okt 2015 - 11:35:
Ik heb gisteren 104 bladzijden gelezen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 okt 2015 - 11:46:
Oohohoh. Ik heb gelezen:

Boy Meets Boy: pagina 44-51
Der Proceß: t/m pagina 19
Homo faber: t/m pagina 33

... deze week

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 8 okt 2015 - 15:07:
• previous: The Scorch Trials, James Dashner, 360 pagina's:
genre: young adult, dystopian.
found: FF, general hype.
first sentence: She spoke to him before the world fell apart.
thoughts: Ik had niet gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik vond de film logischer. Of ik lees gewoon scheef, maar ik snapte hier praktisch nul van. Sure, het is spannend en Thomas is een goede hoofdpersoon, en de schrijfstijl van Dashner improves on acquantaince, maar er zaten naar mijn idee veel te veel twists en turns in het plot. Ik vind het niet erg dat de hoofdpersonages weinig weten, maar ik vind het wel irritant dat er zelfs aan het einde zo weinig wordt uitgelegd. Op een gegeven moment kon ik m'n aandacht er gewoon niet meer bijhouden, omdat het té vaag en té dramatisch en té "ik schrijf nog maar een actiescène om het mysterieus te houden" was.
recommended: mwah.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10