Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic Leest #2 [Speeltopic]

FanFic Leest #2 [Speeltopic]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 sep 2015 - 11:07:
Wat?
Simpel gezegd, een leesversie van FanFic Schrijft. (vandaar ook de titel) Het doel is om met z'n allen zoveel mogelijk te lezen in 31 dagen. Een soort leesrace meets leesclub. Veel lezen en hier komen vertellen over wat je gelezen hebt. Het moeten wel boeken zijn, geen fics en zo. Papieren boek of ebook maakt niet uit, maar de enige voorwaarde is verder dat het boeken zijn die je nog niet eerder gelezen hebt.

Wie?
Jullie allemaal! Letterlijk iedereen van FF mag deelnemen, dus als je reclame wil maken bij users die niet actief zijn op het forum: yes, please. Hoe meer mensen, hoe beter.

Wanneer?
De startdatum is 1 oktober en het project loopt over 31 dagen. Je kan ook later nog inspringen en komen meedoen, maar het is leuker als iedereen de 31 dagen afwerkt.

Hoe?
Het gaat uiteraard hier op het forum door. In de beginpost worden de namen van de deelnemers genoteerd, plus de titels van de boeken die ze lezen. Je mag in meerdere boeken tegelijk lezen, je mag verder lezen in een boek waar je al in begonnen bent, zolang je voor FF Leest maar "nieuwe" pagina's leest.
Ook gaan we niet in het wilde weg lezen: net zoals bij FF Schrijft stelt iedere deelnemer op voorhand voor zichzelf een doel. We gaan niet het aantal boeken tellen want niet elk boek is even dik, we tellen het aantal pagina's. Bijvoorbeeld: je kan als doel nemen om 300 pagina's te lezen in 30 dagen. Dat kunnen dan 300 pagina's van één enkel boek zijn, of je kan in 10 verschillende boeken elk 30 pagina's lezen. Nogmaals: enkel boeken tellen mee, geen fanfictions.
Als je deelneemt geef je elke dag (of toch zo vaak mogelijk, maar liefst dagelijks) een update van het aantal pagina's dat je gelezen hebt. Ook als het je die dag niet gelukt is om te lezen, laat iets weten. We gaan elkaar ook updates geven over wat we lezen. Welke boeken zijn aanraders en wat laat je beter links liggen? Wat is er zo fantastisch aan die ene auteur? Heb je een volledig nieuwe reeks ontdekt die iedereen moet lezen? Kom het ons vertellen.

Deelnemers:
- Bodine [1.138/2.004]
- Daan [1.883/3.000]
- Elise [66/1.500]
- Ivana [1.095]
- Jess [1.099/1.216]
- Kayley [4.757/4.000]
- Nadezhda [5.940]
- Tosca [1.162]



(bericht aangepast door een moderator)



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 okt 2015 - 13:06:
Dat is precies de bedoelinggggg :3

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 12 okt 2015 - 19:15:
Ik ga ook meedoen, want lees de laatste tijd zoveel.

Uhm aan het begin van oktober ben ik in een boek begonnen en heb ik hem ook uitgelezen, kan ik deze ook nog meetellen? Of tel ik vanaf vandaag?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 okt 2015 - 19:40:
Als je hem nog niet eerder had gelezen, mag 'ie van mij meetellen!

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 12 okt 2015 - 20:13:
Okay!

• previous: The Kill Order, James Dashner - 327 blz.
genre: YA, Dystopia
found: Youtube, goodreads
first sentence: Teresa looked at her best friend and wondered what it would be like to forget him.
thoughts: Ik weet niet zo goed wat ik van dit boek moet vinden. Aan de ene kant ben ik er heel erg teleurgesteld in, maar aan de andere kant vond ik het een geweldig boek.
'The Kill Order' is een prequel voor de 'The Maze Runner' serie. Bij dit boek had ik dus verwacht dat ik eindelijk te weten kreeg hoe W.I.C.K.E.D. was opgestart en dat we het hele proces te zien krijgen voordat iedereen the Maze werd ingestuurd, maar dat was het dus niet. Een hele hoop vragen blijven dus onbeantwoord. Bummer.
Aan de andere kant heb ik wel gelezen hoe alles is begonnen. De Flares, hoe de Cranks ontstaan zijn en hoe de hele wereld naar z'n grootje ging. Wat heel erg interessant was en de personages die je volgde waren heel erg leuk.
Er zat enorm veel actie in, te veel soms. Af en toe vond ik het erg vermoeiend om het boek te blijven lezen. Je was de ene actie scene nog niet uit of je zat al weer in de volgende. Een hele hoop twists and turns.
Dus ik weet niet zo goed wat ik ervan moet zeggen. Heb nog niet echt het gevoel dat de serie afgelopen is...
recommended: Yeah.

• next: The Midnighters #2, Touching Darkness, Scott Westerfeld - 330 blz.

Vandaag al 50 pagina's gelezen en vanavond voor het slapen ga ik weer verder lezen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 okt 2015 - 21:46:
page count
• donderag: 243.
• vrijdag: 67.
• zaterdag: 41.
• zondag: 268.
• maandag: 0.
• dinsdag: 100.
• woensdag: 104.
• donderdag: 42.
• vrijdag: 14.
• zaterdag: 0.
• zondag: 127.
• maandag: 134.

total
1150.

• • •

Wonder boven wonder kijk ik eigenlijk het meest uit naar de hoofdstukken van Bran en Jon - de twee personages die ik in de show echt niet mocht.
En omdat A Game of Thrones zo fijn is, heb ik het nog niet kunnen wegleggen voor Carry On, ook al wil ik die echt heeeeel graag lezen.

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 12 okt 2015 - 23:05:
Net nog 66 pagina's gelezen. Dus vandaag een totaal van: 116.

Total: 443

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 okt 2015 - 23:22:
Ik heb vandaag 201 bladzijden gelezen, maar nu leg ik m'n boek opzij voor De slimste mens.

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 13 okt 2015 - 23:37:
Ik heb vandaag 90 bladzijde gelezen.

total: 533

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 14 okt 2015 - 8:28:
Ik heb gister 26 pagina's gelezen

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 okt 2015 - 23:41:
page count
• donderag: 243.
• vrijdag: 67.
• zaterdag: 41.
• zondag: 268.
• maandag: 0.
• dinsdag: 100.
• woensdag: 104.
• donderdag: 42.
• vrijdag: 14.
• zaterdag: 0.
• zondag: 127.
• maandag: 134.
• dinsdag: 201.
• woensdag: 105.

total
1456.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 15 okt 2015 - 21:06:
Ik heb vandaag 49 pagina's gelezen

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 okt 2015 - 22:16:
Ik heb 161 bladzijden gelezen vandaag en heb op 80 bladzijden na A Game of Thrones uit. c:

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 15 okt 2015 - 22:28:
Ik heb vandaag 53 pagina's gelezen

Total: 586

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 okt 2015 - 10:21:
page count
• donderag: 243.
• vrijdag: 67.
• zaterdag: 41.
• zondag: 268.
• maandag: 0.
• dinsdag: 100.
• woensdag: 104.
• donderdag: 42.
• vrijdag: 14.
• zaterdag: 0.
• zondag: 127.
• maandag: 134.
• dinsdag: 201.
• woensdag: 105.
• donderdag: 161.
• vrijdag: 274.

total
1981.

• • •

• previous: A Song of Ice and Fire #1, A Game of Thrones, George R. R. Martin, 835 pagina's:
genre: adult, epic/high fantasy.
found: meest bekende fantasyreeks op 't moment, I dare say.
first sentence: "We should start back," Gared urged as the woods began to grow dark around them.
(De laatste zin gaf me zoveel kippenvel maar 'k weet niet of ik 'm zou delen...)
thoughts: Ik wist alles dat er ging gebeuren, elke kleine en grote plottwist van het eerste boek, elk personage dat dood ging gaan... En toch was het zo fijn om te lezen. Ik snap waarom deze boekenreeks al zo geliefd was voor het een bekend HBO-programma werd en ik snap waarom GRRM hier prijzen voor krijgt.
Het is zo goed geschreven en het leest verbazingwekkend veel vlotter dan ik had verwacht en oh oh oh, 't is zo fijn.
En geweldadig en bloederig en onvergeeflijk en Joffrey is een ass monkey en arme Starks en oh god, het gaat alleen nog maar erger worden maar jA. Ja. Ja. <3
recommended: Ja. <3

• next: Carry On, Rainbow Rowell, 522 pagina's:
Simon Snow just wants to relax and savor his last year at the Watford School of Magicks, but no one will let him. His girlfriend broke up with him, his best friend is a pest, and his mentor keeps trying to hide him away in the mountains where maybe he’ll be safe. Simon can’t even enjoy the fact that his roommate and longtime nemesis is missing, because he can’t stop worrying about the evil git. Plus there are ghosts. And vampires. And actual evil things trying to shut Simon down. When you’re the most powerful magician the world has ever known, you never get to relax and savor anything.

Carry On is a ghost story, a love story, a mystery and a melodrama. It has just as much kissing and talking as you’d expect from a Rainbow Rowell story — but far, far more monsters.


Want ik was A Clash of Kings (asoiaf #2) vergeten meenemen. :c

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 16 okt 2015 - 22:41:
Vandaag 51 pagina's gelezen



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10