Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic V

Het Boekentopic V

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 okt 2015 - 10:06:
Alles over boeken. Recensies, quotes, vragen, opmerkingen, etc.

Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzinwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 14 okt 2015 - 11:47:
Je kunt ook de gehele Een Groene Bloem serie lezen van Floortje Zwigtman ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 okt 2015 - 11:48:
De eerste drie die ik in m'n kast zie staan, zijn Het Hijgend Hert van Reve, Mystiek Lichaam van Frans Kellendonk en HEX van Thomas Olde Heuvelt. Alledrie origineel Nederlands, ik vond ze alledrie leuk. Ze hebben wel alledrie een beetje een luguber tintje, dus ik weet niet of je daarvan houdt.

EDIT; wat Jess zegt is ook zeker zeker zeker een aanrader.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 14 okt 2015 - 12:11:
HEX! Ik ga HEX ook op de lijst zetten omg. Ik was dat boek vergeten 0.0
En als ik dan eindig met het eerste boek van Floortje Zwigtman heb ik drie boeken, maar kan ik de serie nog weer verder lezen.
Thanks <3

Edit: ok dit is irritant. Ik jan schijnbewegingen niet op Bol.com en niet bij mijn boekenwinkel kopen. Alleen de hele triologie en dat is zo'n dik boek like no thank you.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 14 okt 2015 - 21:29:
Ik lees voor mijn lijst nu Natalie Koch.
De Verborgen Universiteit.
En...
OMG!
12 januari komt deel 3 uit!

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 14 okt 2015 - 21:48:
Jen, Jen, Jen - De gevleugelde kat, Isabel Hoving. Geen idee of je die nog ergens kunt krijgen, maar dat is één van mijn lievelingsboeken <3

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 14 okt 2015 - 22:53:
@dezh hoe leuk het ook klinkt het valt onder kinderboeken, en dan mag ik het niet meer lezen voor de lijst :/
Het moet in jouw leeftijdsatogorie vallen zegmaar

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 15 okt 2015 - 7:52:
Ieeeeeeee vandaag komt the amazing book is not on fire binnen

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 15 okt 2015 - 18:20:
Previous: De Verborgen Universiteit, De Erfenis van Richard Grenville door Natalie Koch. (623 pagina's)
Found: Mams had het uit de bieb.
First sentence: Met zijn tong ging hij zijn tanden langs.
Last sentence: Vicky gilt een gil die niet in het script staat, de gordijnen vallen dicht, en van steeds verder weg, alsof ik de lucht in word getrokken, zie ik hoe twee stagehands mij van het toneel afdragen
Thoughts: Dit is één zo'n boek waarin je verder en verder en verder wilt lezen, maar niet wilt dat het uit is. De karakters zijn ontzettend realistisch. Het plot is heerlijk complex en je wordt regelmatig zo gestuurd dat een bepaald personage aardig lijkt, maar het niet is en andersom. Het is fantasy, aangezien er een bepaalde (interessante) mate van magie in voorkomt, maar het speelt zich nu af, in deze eeuw, inclusief 'gore' studentenhuizen, mobieltjes en prachtige universiteitsbibliotheken. Ik ben onder de indruk hoe Natalie het heeft opgebouwd. Het heeft omschreven. Het is prachtig hoe mensen in de loop van het boek veranderen, besluiten nemen, praten, denken, reageren. Ik heb maar één kritiekpunt; de achterzijde vertelt niet echt goed waar het over gaat. Kortom: dit boek is heilig.
Recommened: Alleen een volslagen boekloze idioot zou het laten staan, dus ja!

Next: The portrait of Dorian Grey by Oscar Wilde (ik had hem al wel in het NL gelezen, maar Engels lijkt me leuker).

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 15 okt 2015 - 20:33:
@Jen, je kunt Schijnbewegingen toch ook bij de bib halen? Of desnoods leen je de mijne, maar dan moet je wel naar de stad komen om hem op te halen.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 15 okt 2015 - 22:02:
Well Daan... Ik ben niet meer lid van de bieb :'
Ik ben morgen toevallig in de stad. Hoelaat ben je uit?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 okt 2015 - 9:39:
Negen bladzijden voor het einde van m'n boek begon m'n les. Daar baal ik zo van, ik wil 'm gewoon uit hebben. :'

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 okt 2015 - 14:50:
Nog acht boeken en dan heb ik m'n year challenge gehaald =D

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 okt 2015 - 14:57:
Ik moet er nog 17. :/

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 okt 2015 - 15:00:
Je hebt sowieso nog de kerstvakantie.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 okt 2015 - 15:06:
Nou, ik lees eigenlijk het beste op de trein en de bus, dus kerstvakantie hebben spreekt niet in m'n voordeel. Maar ik denk wel dat ik het haal, zeker als ik heel veel Riordan/YA lees.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12