Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic V

Het Boekentopic V

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 okt 2015 - 10:06:
Alles over boeken. Recensies, quotes, vragen, opmerkingen, etc.

Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzinwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 nov 2015 - 0:01:
Huh? Zijn er meerdere series over Percy?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 21 nov 2015 - 0:15:
Heroes of Olympus is een vervolgserie, waarbij er ook een Romeinse kant komt kijken en Percy niet meer het (enige) hoofdpersonage is.

• previous: Heroes of Olympus #4, The House of Hades, Rick Riordan, 597 pagina's:
genre: YA/middle grade, urban fantasy, mythologie, avontuur.
found: :'
first sentence: During the first attack, Hazel almost ate a boulder.
thoughts: So many tears. Dit is alles dat ik van deze serie ooit gewild heb - behalve Jason en Piper. Hoewel Piper een beetje cool begint te worden, vind ik ze allebei nog steeds niet je van het. En Frank eigenlijk ook niet meer na een bepaald iets dat in het boek gebeurt. En Riordan focust zich veel te erg op romantiek soms en urgh. But Percy and Annabeth kicking ass and taking names. <3 Nico. <3
recommended: ja. c:

• previous: Heroes of Olympus #5, The Blood of Olympus, Rick Riordan, 516 pagina's.
genre: YA/middle grade, urban fantasy, mythologie, avontuur.
found: :'
first sentence: Jason hated being old.
thoughts: meh x 100.
recommended: honestly? nee.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 dec 2015 - 20:48:
• previous: The Grisha #1, Shadow and Bone, Leigh Bardugo, 368 pagina's.
genre: YA, high fantasy, romance.
found: stond al een hele tijd op mijn te lezen-lijst omdat het bijna alleen maar lovende commentaar krijgt op Goodreads.
first sentence: The servants called them malenchki, little ghosts, because they were the smallest and the youngest, and because they haunted the Duke’s house like giggling phantoms, darting in and out of rooms, hiding in cupboards to eavesdrop, sneaking into the kitchen to steal the last of the summer peaches.
thoughts: Er zijn veel elementen in dit boek die echt in zowat alle YA-boeken voorkomt tegenwoordig: meer dan één love interest voor het hoofdpersonage, waarvan er één de beste vriend is en de andere een mysterieuze, donkere onbekende; een hoofdpersonage dat dan ook nog eens van helemaal niets afkomt en plots een krachtige tovenares te zijn; en een heleboel bullshit over moreel kompas enzo. Maar er zijn ook heel veel dingen in Shadow and Bone die uitzonderlijk goed bedacht en uitgeschreven zijn. De wereld is uniek en interessant, de krachten en verschillende soorten magie zijn goed uiteen gezet, en omdat ik de personages zo fijn vind, was ik te koppig om de plot twist aan te zien komen (maar het was eigenlijk wel te verwachten). Want boy, de personages zijn complexer dan je soms in een eerste deel van een serie te zien krijgt en ze waren heel leuk en yay. Het las ook echt heel vlot, dus ik had 'm zo uit.
Ik kijk uit naar deel twee (waar ik meteen in begin).
recommended: ja, best wel! c:

• next: The Grisha #2, Siege and Storm, Leigh Bardugo, 435 pagina's.

Ik post dubbel zodat ik dit topic kan bumpen - wat wordt er weinig gelezen op 't moment. o.o

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 dec 2015 - 23:00:
@Kay; as for me, ik zit vast in Austerlitz. Maar m'n doel is om dat deze week uit te hebben! :3

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 dec 2015 - 23:09:
@Bo: hoofdstuk Newt als je 'm uitleest?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 9 dec 2015 - 9:24:
Ik lees! Eindelijk weer eens. Wel een vertaald boek, maargoed.
Het heet Next en het is zo interessant tot nu toe ^^.
En ik realiseer me een beetje hoe fijn het is om eindelijk weer eens boeken te lezen

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 dec 2015 - 20:26:
• previous: The Grisha #2, Siege and Storm, Leigh Bardugo, 435 pagina's.
genre: YA, high fantasy, romance.
found: stond al een hele tijd op mijn te lezen-lijst omdat het bijna alleen maar lovende commentaar krijgt op Goodreads.
first sentence: The boy and the girl had once dreamed of ships, long ago, before they’d ever seen the True Sea.
thoughts: YO. Alsof een liefdesdriehoek nog niet genoeg was, maakt ze er een... geen vierkant, maar drie lijntjes die van hetzelfde punt vertrekken. Wtf. Maar de main love interest is echt FUCKING VERVELEND. God, ik haat Mal. Ik haat Mal met een passie. Hij is anti-feminisme, pretty much. God forbid dat zijn vriendin sterker en beter en leuker is dan hij. Ik snap 't aan de ene kant wel maar gOD, hij is echt zo fucking vervelend. Gelukkig waren er Stormhund, Tolya en Tamar nog om me gelukkig te maken - want er komen nieuwe personages in dit boek (de drie die 'k net vermeld heb) en ze zijn zO LEUK jonguh. Zo leuk. En twists en meer Darkling my precious bby. I just. Ik ben zo conflicted. En ik haat dat er zoveel romance is maar tegelijkertijd ship ik twee dingen echt heel sterk en. Hmm. Ik ga maar even aan boek drie beginnen en m'n hartje vasthouden, want volgens mij ga 'k zo teleurgesteld zijn but alas, there is no turning back now.
recommended: m'n uiteindelijke beslissing gaat afhangen van het laatste deel.

• next: The Grisha #3, Ruin and Rising, Leigh Bardugo, 422 pagina's.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 11 dec 2015 - 14:18:
previous: The Red Pyramid, Rick Riordan, 514 pagina's.
genre: fantasy, mythology, adventure.
found: het is Riordan.
first sentence: We only have a few hours, so listen carefully.
thoughts: In het begin vond ik dit niks. De schrijfstijl is anders dan de Percy Jacksons, namelijk irritanter, en de personages deden me nog niet veel. Er waren te veel actiescènes en te weinig antwoorden. Op zich is het een goed iets dat je niet elke twist al kan voorspellen, zoals bij de Percy Jacksons vaak was (en richting het einde van The Red Pyramid ook weer), maar te veel mysterie is ook irritant. And then everything changed when the gods appeared. Holy guacamole, do I love the Egyptian gods. Riordan benadert ze anders dan de Griekse goden, dus een welkome afwijking van de formule, en de personages worden steeds leuker naarmate ze zich aanpassen aan hun nieuwe wereldbeeld, en Horus is dé sassmaster, en ik wil Anubis onder de kerstboom, en just yes. YES.
recommended: YES.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 dec 2015 - 23:15:
• previous: The Grisha #3, Ruin and Rising, Leigh Bardugo, 422 pagina's.
genre: YA, high fantasy, romance.
found: stond al een hele tijd op mijn te lezen-lijst omdat het bijna alleen maar lovende commentaar krijgt op Goodreads.
first sentence: The monster's name was Izumrud, the great worm, and there were those who claimed he had made the tunnels that ran beneath Ravka.
thoughts: Ik heb nog nooit gehuild van teleurstelling om een boek, dus dat was nieuw. Niets van wat ik had gehoopt dat er zou gebeuren, gebeurde. Nul. Noppes. Niets.
Dit begon zo goed. Ik had zoveel hoop. Het was duister en ik dacht dat het hoofdpersonage echt dramatische, extreme dingen zou doen om de wereld te redden. Daar leiden de boeken namelijk enorm naar toe. En dan doet ze dan niet.
Het is zo... zo typisch voor YA dat het einde is zoals het einde is. Zo voorspelbaar. De enige reden dat ik 'm niet echt aan zag komen, was omdat ik zo vurig hoopte dat deze schrijfster anders zou zijn. God, het zag er echt naar uit dat ze me zou verrassen.
Ik ben echt heel teleurgesteld en best wel kwaad en ik ging haar nieuwe serie ook lezen, maar nu weet ik niet of ik dat wel wil. Om eerlijk te zijn, gun ik Leigh Bardugo m'n support niet meer.
recommended: tenzij je tegen feminisme bent, zul je dit einde even slecht vinden.

• next: idk yet.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 13 dec 2015 - 16:52:
• previous: The Song of Achilles, Madeline Miller, 352 pagina's.
genre: mythologie, YA.
found: hype.
first sentence: My father was a king and the son of kings.
thoughts: I am still crying.
recommended: ja.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 dec 2015 - 13:47:
• previous: Will Grayson, Will Grayson, John Green & David Levithan, 310 pagina's:
genre: YA, contemporary, LGBT.
found: het is John Green en David Levithan, hallo.
first sentence: When I was little, my dad used to tell me, "Will, you can pick your friends, and you can pick your nose, but you can’t pick your friends nose."
thoughts: Dit boek gaat echt heel erg langzaam. En het is even wennen aan de hoofdstukken van Levithan, want die zijn zonder hoofdletters en aanhalingstekens en dialogen gaan als volgt: me: bla bla bla. mom: bla bla bla. En de romantiek sprak me echt helemaal niet aan, die van de hetero!Will vond ik nog nét iets fijner dan die van homo!Will, maar ze waren allebei redelijk... average. En ik vond homo!Will ook niet heel leuk.
Maar verder was het zo'n origineel plot en was het levensecht en het was fijn om te lezen. Het is maar kort, maar wel precies lang genoeg. De musical van Tiny was zo cool en de vriendschappen in dit boek waren ook heel aangenaam. Als vriendschappen belangrijk zijn voor je (in boeken, bedoel ik dan), dan moet je dit wel lezen.
En als je graag character development ziet, dan is dit boek ook voor jou.
recommended: ja hoor.

• previous: The Rest Of Us Just Live Here, Patrick Ness, 352 pagina's:
genre: YA, fantasy, contemporary. coming of age-ish.
found: via Goodreads.
first sentence: On the day we’re the last people to see indie kid Finn alive, we’re all sprawled together in the Field, talking about love and stomachs.
thoughts: Dit boek had zo'n interessant concept... maar het had beter uitgevoerd kunnen worden. Het las heel vlot weg, maar in de eerste helft dacht ik vooral dat het heel saai, alledaags en onmemorabel was. Ik hechtte me niet bepaald aan de personages, ook al waren ze best leuk.
Maar het einde maakt veel goed, want het was zo mooi. De vriendschappen in dit boek worden heel veel respect aangedaan, veel meer dan de relaties. Het was heel divers: nationaliteiten, seksualiteiten, mentale gezondheid.
En het element van fantasie, met de indie kids, en met Jared. God, ja, oké, het was best wel fijn. En Jared. Jareddddd. <3
recommended: sure.

• next: The Song of Achilles, Madeline Miller, 384 pagina's:
Greece in the age of heroes. Patroclus, an awkward young prince, has been exiled to the court of King Peleus and his perfect son Achilles. Despite their difference, Achilles befriends the shamed prince, and as they grow into young men skilled in the arts of war and medicine, their bond blossoms into something deeper - despite the displeasure of Achilles' mother Thetis, a cruel sea goddess.
But when word comes that Helen of Sparta has been kidnapped, Achilles must go to war in distant Troy and fulfill his destiny. Torn between love and fear for his friend, Patroclus goes with him, little knowing that the years that follow will test everything they hold dear.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 16 dec 2015 - 16:23:
• previous: Tantes, (online versie) Cyriel Buysse, 170 pagina's
genre: proza, roman
found: Nederlands docent, we mochten deze ook lezen voor onze lijst
first sentence: Het feestmaal liep naar zijn einde... Enkele heeren hadden alvast een sigaret opgestoken en de blauwe rook krinkelde licht langs de verhitte gezichten heen en bleef hier en daar hangen, als een doorschijnende sluier, om het kapsel van de dames.
thoughts: Het is een leuk boek, op zich, met interessante ontwikkelingen en gebeurtenissen, maar het leest ook heel vervelend. De dialogen zijn grotendeels in frans (waar ik geen snars van snap) of in dialect (waar ik ook niet heel veel van snap). Hierdoor mis je een groot deel van wat er nu eigenlijk gezegd wordt. Het leest wel vlot weg, dus dat is wel een pluspunt.
recommended: mwah, denk het wel.
• next: idk yet

• previous: The Collector, John Fowles, 260 pagina's
genre: Roman, blackbirds collectie
found: Engels leeslijt
first sentence: When she was home from her boarding school I used to see her almost every day sometimes, because their house was right oppposite the Town Hall Annexe.
thoughts: Het is een fucked up hoofdpersoon. Het eerste en laatste gedeelte zijn moeilijker om doorheen te komen dan het tweede gedeelte. In het tweede gedeelte is het meisje aan het woord en dat leest veel fijner dan wanneer je uit het oogpunt van de man leest.
recommended: Ja, ja toch wel.
• next: idk yet

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 21 dec 2015 - 23:33:
• previous: Farseer Trilogy #2, Royal Assassin, Robin Hobb, 752 pagina's:
genre: high fantasy.
found: aangeraden door Clau-Clau, één van mijn Univrienden. <3
first sentence: Why is it forbidden to write down specific knowledge of the magics?
thoughts: Ik was in dit boek begonnen in maart, vlak nadat ik deel één uitlas, en heb het toen na twintig bladzijden weer weggelegd. Zaterdag heb ik het weer opgepakt, omdat ik The Song of Achilles even beu was, en nu is het uit. Soms ging het sloom, of dat gevoel had ik toch. In de eerste 70 à 80% van het boek kabelt het verhaal een beetje: er gebeuren dingen, maar niets dat de spanningsboog omhoog drijft; het plot wordt weeral traag maar grondig uitgebouwd. De antagonist wordt nog iets antagonistischer, onze hoofdpersoon groeit op, en elke bladzijde is een draadje meer aan wat, zo blijkt op het einde, het weven van een strop blijkt. En in die laatste honderd bladzijden voelde ik zo'n anxiety voor het einde, was ik zo bang voor wat er zou gebeuren - holy, ik trilde helemaal toen het eindelijk eindigde en ik wist wat er zou gebeuren.
Dit boek - en deze serie - zijn echt heel erg goed. Sommigen vinden de trage build-up misschien vervelend of saai, maar voor mij zorgde het ervoor dat ik me meer ging hechten aan de personages en verwachtingen en wow, ja, gewoon, 't is echt iets speciaal.
recommended: yesh. c:

• next: The Song of Achilles uitlezen, deel #3 van de Farseer Trilogy, en waarschijnlijk ook aan Hold Me Closer: The Tiny Cooper Musical beginnen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 dec 2015 - 10:51:
• previous: Austerlitz, W.G. Sebald, 422 pagina's
genre: literatuur
found: Leseliste
first sentence: In der zweiten Hälfte der sechziger Jahre bin ich, teilweise zu Studienzwecken, teilweise aus anderen, mir selber nicht recht erfindlichen Gründen, von England aus wiederholt nach Belgien gefahren, manchmal bloß für ein, zwei Tage, manchmal für mehrere Wochen.
thoughts: je hebt van die boeken, die blazen je achterover en dan wil je twee dagen lang alleen maar stil liggen en nadenken over wat je zojuist gelezen hebt. Dat stond in m'n vorige review en ik laat het staan want dit boek was dar ABSOLUUT NIET. Ik werd er zo argesskef van, asdfghjkl. Het hele boek bestaat uit welgeteld vijf alinea's. Het wordt verteld door iemand, ik weet niet eens wie, die zich steeds met Austerlitz verabredet. Maar het verhaal is Austerlitz' verhaal. Het boek stikt van de "sagte Vera, sagte Austerlitz" etc en blegh. Het verhaal had interessant kunnen zijn, maar is dat niet. Alleen de filosofie soms.
recommended: nee.

• next: Atemschaukel, Herta Müller, 297 pagina's
Rumänien 1945: Der Zweite Weltkrieg ist zu Ende. Die deutsche Bevölkerung lebt in Angst. "Es war 3 Uhr in der Nacht zum 15. Januar 1945, als die Patrouille mich holte. Die Kälte zog an, es waren -15º C." So beginnt ein junger Mann den Bericht über seine Deportation in ein Lager nach Russland. Anhand seines Lebens erzählt Herta Müller von dem Schicksal der deutschen Bevölkerung in Siebenbürgen. In Gesprächen mit dem Lyriker Oskar Pastior und anderen Überlebenden hat sie den Stoff gesammelt, den sie nun zu einem großen neuen Roman geformt hat. Ihr gelingt es, die Verfolgung Rumäniendeutscher unter Stalin in einer zutiefst individuellen Geschichte sichtbar zu machen.

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 23 dec 2015 - 23:42:
• previous: End of Days, Penryn and the End of Days Trilogy #3 - Susan Ee, 331 pagina's
genre: Paranormal, YA
found: Youtube
first sentence: Everywhere we fly, people scatter below us.
thoughts: Ik vond dit boek echt geweldig voor een groot gedeelte, maar tegen het einde was ik toch wel een beetje teleurgesteld(waar ik niet veel meer over kan zeggen, omdat spoilers). Vooral met het einde van het boek. De epiloog? C'mon maaaann! Die was echt veel te kort. Maar behalve dit is de schrijfstijl van Susan heel sterk, zijn de personages fantastisch, en is de wereld geweldig gruwelijk.
recommended: Ja.

• next: Finding Audrey - Sophie Kinsella, 288 pagina's



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15