Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic V

Het Boekentopic V

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 okt 2015 - 10:06:
Alles over boeken. Recensies, quotes, vragen, opmerkingen, etc.

Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzinwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 2 jan 2016 - 15:15:
Ik moet sowieso vijf boeken voor school nog lezen, dus dat. Ook wil ik game of thrones gaan lezen, ookal ben ik al bezig met de serie. Ik wil tabinof eindelijk eens uitlezen en ik wil opzich de vampire diaries wel eens lezen.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 2 jan 2016 - 15:31:
Ik wil echt meer lezen in 2016, al weet ik niet of ik dat ook daadwerkelijk ga doen. Ill start of easy: Ik wil dit jaar 15 boeken uitlezen.
Waaronder TMI Dus dat zijn er al zes. Daarnaast zie ik wel wat er nog op m'n pad komt

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 2 jan 2016 - 17:26:
@ Bo: Nee, dat valt wel mee. Van sommige series hoef ik er nog maar een paar te lezen en niet allemaal.

Van Divergent en PJ heb ik dus het eerste deel in de serie gelezen. Eigenlijk ik wil ze allemaal achter elkaar gaan lezen, zodat ik niet een hele hoop dingen vergeet.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 jan 2016 - 19:49:
@Jen: ja! Maak een goodreads erbij (:
@Tos: PJ vond ik heel irritant zonder pauze ertussen omdat Riordan alles nog een paar keer herhaalt. Maar ik snap je.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 2 jan 2016 - 21:21:
@Bo yaaaay made one.
Klikkk

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 4 jan 2016 - 17:18:
• previous: Monte Carlo- Peter Terrin, 174 pagina's
genre: psychologische roman
first sentence: Het vuur is nog geen vuur.
thoughts: Het begin is heel fragmentarisch en ietwat moeilijk om doorheen te komen. Daarna is het een boek dat je in de huid laat kruipen van de hoofdpersoon. Het is mooi en ook wel beangstigend om te zien hoe de schrijver de hoofdpersoon neerzet. De man is zo gefocusd op een klein beetje aandacht, een beetje herkenning. Hij is er zo erg op gefocusd dat wanneer zijn punt van focus wegvalt, hij zelf ook wegvalt. Het einde liet me een beetje verward achter, maar daar kom ik wel overheen
recommended: Absoluut.


• next: probably, als ik het ergens kan vinden ---> Hokwerda's kind-Oek de jong, 444 pagina's


In de liefde bepaald worden door ervaringen uit de kindertijd - dat overkomt Lin Hokwerda. Zij is haar vaders oogappel, maar hij is onbetrouwbaar. Op haar tiende verliest zij hem en verhuist van het Friese platteland naar Amsterdam. Ze stort zich op het tafeltennis. Op haar negentiende breekt ze met haar coach en de topsport. Dan ontmoet ze Marcus, Henri, Jelmer. In drie opeenvolgende liefdes voert haar weg naar de 'buitenste duisternis'. Is het toeval? Is het onvermijdelijk? Waarom gebeurt het onwaarschijnlijke?
In Hokwerda's kind gaat het om liefdesverhoudingen. Oek de Jong beschrijft de intimiteit van geliefden, hun verwachtingen en illusies, hun bedrog en zelfbedrog, met mededogen en precisie. Zijn verhaal raakt aan de duistere kant van de erotiek en kent een schokkende apotheose. 'Is er iets, dacht Lin, waarover meer gelogen wordt dan over de liefde

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 6 jan 2016 - 21:44:
Kent iemand het boek '642 things to write about'? Zo niet: Het is zeg maar een boek met allemaal prompts waar je stukjes over moet schrijven. Ook best wel vreemde/rare/grappige dingen.

Heb hem laatst van mijn vriend gehad. Super leuk ding als je even niet weet waar je over moet schrijven.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 9 jan 2016 - 19:32:
Vorige: Stad van Beenderen ( Kronieken van de onderwereld)
Gerne: Fantasie vooral geloof ik.
First sentence: 'Is dit een grap?' zei de uitsmijter.
*Wat een mooi begin. Ik kan me echt voorstellen dat jullie al op het puntje van jullie stoel zitten XP*
Thoughts: JAAAAAAA. Ik heb hem echt net uit en heb echt zo'n vreselijk kutgevoel. De laatste keer dat ik dat bij een boek was, was Harry Potter ofzo. Ik ben echt superblij dat ik dit ben gaan lezen. Jace is echt een van mn favoriete personages geworden.Ik vond de schrijfstijl wel wat minder, maar ik denk ook dat dat heel erg komt omdat het vertaald is. Oh en ik denk dat het wel voorspelbaar is als je mee puzzelt, maargoed, dat deed ik niet en was amazed bij elke plottwist.
Ik vond het in ieder geval een heeeel leeeeeuk boeeeek.
Recommended: Jazeker wel :3
Next: Stad van vuur (Kronieken van de onderwereld deel 2)

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2016 - 19:47:
Ik heb deel 1 in het Engels gelezen en was er ook niet vanonder de indruk. Verder zitten er wel hele goede dingen in 't boek.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 9 jan 2016 - 20:01:
Dat dacht ik al Kay ^^ Maar ik ben er echt helemaal weg van.
Though ik kijk nu de film en dat is dan weer een beeje teleurstellend...

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 9 jan 2016 - 20:08:
Er zijn niet veel verfilmingen zo teleurstellend als die van PJO tho hahaha.
Ik heb de afgelopen tijd zoveel gelezen, maar ik denk altijd pas als ik weer een paar boeken verder ben aan m'n reviews hahaha

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2016 - 20:26:
Er komt een tv serie van TMI. Die begint zelfs binnenkort al en ik ga 'm kijken want Harry Shum Jr. <3

@Jess: True! De PJO-films zijn bagger eerste klasse.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 9 jan 2016 - 20:39:
@Kay I know :3 Maar die lijken ook niet op de boeken, want het is een based on serie, wat bekend dat het mogen veranderen.
Ik ben heeel blij dat ik nog vijf boeken te gaan heb XP

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 jan 2016 - 18:23:
Weet iemand een leuk boek voor m'n stiefmama? :3

Chrissy
Chrissy

Chrissy is offline

[29]
Chrissy zei op 10 jan 2016 - 19:47:
Lieve Mama van Esther Verhoef, als ze van thrillers houdt (:
En als ze meer een fantasy persoon is: De Wetten van de Magie



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17