Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic V

Het Boekentopic V

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 okt 2015 - 10:06:
Alles over boeken. Recensies, quotes, vragen, opmerkingen, etc.

Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzinwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 maart 2016 - 12:57:
Ik heb The Bone Season van mijn March TBR gehaald. En ik durf niet aan het derde deel van The Raven Cycle te beginnen omdat boek vier pas 26 april uitkomt and I probably won't be able to deal with the waiting.
Dus nu ga ik naar de bibliotheek om inspiratie op te doen voor wat ik nu ga lezen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 maart 2016 - 18:25:
Ennnnn wat heb je besloten?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 maart 2016 - 18:26:
The Girl On The Train van Paula Hawkins en Val van Roderik Six.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 maart 2016 - 18:27:
Is dat die man van Vloed?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 maart 2016 - 18:33:
Yesh. Ik wou nog eens wat in het Nederlands lezen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 maart 2016 - 18:35:
Ga je Atemschaukel nog lezen? (:

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 maart 2016 - 18:45:
Jawel, maar ik geraakte eigenlijk niet zo gemakkelijk door het Duits heen. Dus ga ik wachten tot het vakantie is en dan nog eens proberen, met een woordenboek erbij. (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 maart 2016 - 22:17:
Ah, klinkt als een goed plan. ^^

Hebben jullie trouwens ook dat je een boek leest en het een bepaalde rating geeft en later terugkijkt en niet meer snapt hoe je bij die rating gekomen bent? Alsof ik in sommige buien minder streng ben dan andere, want ik heb boeken met vier sterren beoordeeld die ik aanzienlijk minder goed vond dan sommige boeken die ik er drie heb gegeven.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 11 maart 2016 - 8:36:
@Bo over Macthed
Het is geschreven in de ik-vorm. Maar de schrijver schrijft alsof we dingen al horen te weten over de Unie *de overheid*. Zoals wat de tabletten doen die ze altijd bij zich moet hebben en dat het vanzelfsprekend is dat mensen niet kunnen schrijven ect. Snap je?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 maart 2016 - 11:34:
Ik snap het. Maar ik zeg alleen dat dat niet per se slecht is, afhankelijk van het publiek van de ik-persoon.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 11 maart 2016 - 12:59:
Ik snap ook wat jij bedoeld, maar dat was dus -helaas- niet het geval ^^.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 maart 2016 - 9:44:
• previous: The Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde, Robert Louis Stevenson, 96 pagina's.
genre: Classic, mystery/crime, science fiction.
found: hallo, wie kent dit boek nu niet?
first sentence: Mr. Utterson the lawyer was a man of a rugged countenance, that was never lighted by a smile; cold, scanty and embarrassed in
discourse; backward in sentiment; lean, long, dusty, dreary, and
yet somehow lovable.

thoughts: Dit was echt níet wat ik me bij "Jekyll and Hyde" had voorgesteld, maar het was goed. Y'know, solid, in orde, interessant. Als ik de flaptekst niet had gelezen waarschijnlijk ook tot op zekere mate spannend.
Als je Engelse klassiekers wil lezen, is dit een goed boek om mee te beginnen. Het boek is kort en het Engels doenbaar, en het is echt een boek dat het verdient een klassieker genoemd te worden.
recommended: Yesh.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 14 maart 2016 - 9:47:
Ik heb de help uitgelezen. Prachtig boek, uitgebreidde review volgt als ik op mn laptop zit

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 maart 2016 - 16:44:
• previous: Zeven minuten na middernacht, Patrick Ness, 216 pagina's.
genre: Middle grade, fantasy, contemporary.
found: iemand op BookTube raadde het aan.
first sentence: Het monster kwam vlak na middernacht opdagen.
thoughts: I cried like a baby. Dit was echt een mooi boek, zowel mooi geschreven als mooi geïllustreerd, en ik vind het echt fantastisch dat er zulke boeken bestaan. Echt ontroerend en aangrijpend.
recommended: Dat lijkt me duidelijk. Als ik huil, huilen jullie maar even met me mee.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 15 maart 2016 - 11:33:
• previous: The Help, Katheryn Stockett, 444 pagina's
genre: historisch boek (i guess? I mean, het is over rassenscheiding so), roman
found: Engels boekenlijst en eigen ooit to read lijstje
first sentence: Mae Mobley was born on a early Sunday morning in August, 1960.
thoughts: Ge-wel-dig. Het boek is verdeeld in delen verteld door iemand anders. In totaal heb je drie personen door wiens ogen je het verhaal leest, Aibeleen, Skeeter en Minny. Het verhaal dat ze neerzetten is ontroerend en geeft een prachtige inkijk in het leven van de zwarte hulp in de jaren zestig in Mississippi. Het is super mooi om te lezen hoe een iemand zo'n grote roering terecht kan brengen met de hulp van een aantal gekleurde medemensen. Er gebeurd natuurlijk van alles en het is mooi om te lezen hoe ondanks haar eigen behandeling, Aibeleen haar oppaskindjes toch bij probeert te brengen dat er geen enkel verschil is tussen zwart en blank. Kortom, prachtig boek.
recommended: Ja, 100%

• next: Don't know yet. Ik heb alle boeken voor school nu gelezen, dus ik zie wel



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20