Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic V

Het Boekentopic V

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 okt 2015 - 10:06:
Alles over boeken. Recensies, quotes, vragen, opmerkingen, etc.

Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzinwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 april 2016 - 15:47:
• previous: De aanslag, Harry Mulisch, 348 pagina's:
genre: literatuur
found: geen idee. iedereen kent Mulisch, mag ik hopen.
first sentence: Ver, ver weg in de tweede wereldoorlog woonde een zekere Anton Steenwijk met zijn ouders en zijn broer aan de rand van Haarlem.
thoughts: ik ben, wat, vijf jaar geleden? aan dit boek begonnen, maar toen had ik 'geen tijd' om het uit te lezen, zoals men op de middelbare school nergens tijd voor lijkt te hebben. In ieder geval - ik heb het toen weg moeten leggen wegens tijdtekort en heb het nu maar weer opgepakt vanaf het begin. Ik was al over de helft toen en ik moet bekennen dat de eerste helft me tegenviel in vergelijking met wat ik me herinnerde - niet dat het slecht was, maar gewoon niet zó indrukwekkend als ik het toen vond. Maar het einde dan weer wel heel erg. Ik ben wel achtergebleven met zo'n leeg, melancholisch gevoel van - ja, smh it got to me.
Het enige wat me eigenlijk een beetje tegenstaat (afgezien van het gebruik van 'zij' waar net zo goed 'ze' gebruikt zou kunnen zijn, waar ik, ten onrechte, heel erg over struikelde) is dat Anton élk personage dat ook maar iets te maken heeft met die avond nog een keer tegenkomt: Fake, Takes, Karin... En het is wel chill, an sich, want daardoor breidt Mulisch het verhaal wel heel mooi rond. Toch staat het me een beetje tegen, want het is niet realistisch. Nou ja, het is gedaan op zo'n manier dat het me niet dwarszit tijdens het lezen, maar alleen als ik erover na ga denken. #blaat
Conclusie: ik vond het een heel fijn boek.
recommended: jazeker.

• next: idk i still cry

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 13 april 2016 - 12:34:
Maar dat "gemaakte" is sowieso een heel sterk kenmerk van Mulisch. Hij doet alles om de perfecte vorm te bereiken, ook al wordt het misschien onrealistisch. Gek genoeg schijnen mensen daar heel vaak over te vallen bij De ontdekking van de hemel, maar ik denk dat het daar juist minder erg is, doordat hij een verklaring geeft van de toevalligheid van de gebeurtenissen?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 13 april 2016 - 12:48:
Wat ik me van De Aanslag herinner is voornamelijk dat alle symboliek er zo zwaar bovenop lag. Zo van, je wéét gewoon dat het voorwerp dat hij in het eerste hoofdstuk noemt nog een dozijn keer gaat terugkomen op een hele "meaningful" manier. Ik vond het echt een stom boek.

En ik ben nu deel 2 van The Raven Cycle aan het lezen en het bevalt me zóveel beter dan deel 1 en asdfghjl it is very awesome now.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 april 2016 - 14:06:
Oh, dat vond ik dan weer echt heel erg meevallen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 april 2016 - 9:16:
Ik herinner me alleen dat mijn leerkracht hamerde op het terugkerende motief van de dobbelstenen en de kruidnagel (?), en dat ik het boek niet wilde lezen want verplicht + WO2. Inhoudelijk herinner ik me bar weinig, maar het is dan ook al zeven jaar geleden.

@Dezh: yas. The Raven Cycle is bae. c:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 april 2016 - 10:30:
Ja, kruidnagel inderdaad. ^^

Grappig dat de meningen hier zo uiteen lopen over alle boeken.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 april 2016 - 10:50:
Ja, maar dat is ook interessant. Bv bij Life of Pi zijn de meningen ook enorm uiteenlopend, want we zijn heel andere personen - en hoewel we dezelfde fandoms en genres leuk vinden, ervaren we boeken toch anders naarmate onze ervaringen en de specifiekere dingen die we leuk vinden.
Ik hoop daarom dat we een keer een boek lezen bij de book club waar de meningen ook echt verdeeld over zijn, dan kan je fijn discussiëren.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 16 april 2016 - 18:39:
• previous: Crossed, Ally Condie, 295 pagina's
genre: Young Adult, toekomstroman
found: In het pakket van de triologie of course ^^
first sentence: Ik sta in een rivier.
thoughts: Oke dus ik heb er superlang over gedaan om dit boek uit te lezen. Shame on me. Ik heb ook echt nagedacht over waarom ik het boek gewoon niet sterk vind maar ik kan echt even op niks komen. Ik vind de personages niet leuk genoeg? Of het is te langdradig? Er gebeuren niet genoeg spannende dingen in het boek? Alles misschien? Ik had mezelf in ieder geval voorgenomen dat ik het laatste boek niet zal lezen, omdat er nog andere boeken in m'n kast staan en ik gewoon te langzaam door deze boeken lees, omdat ik het dus niet leuk genoeg vind. Maar nu ben ik bij het einde en ben ik wél weer helemaal enthousiast over het volgende boek. Wat natuurlijk een goed iets is. Dus ik ben benieuwd.
recommended: Nee, nog steeds niet.

• next: Reached, Ally Condie

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 30 april 2016 - 15:08:
Dezh en ik hebben net Room van Emma Donoghue gebuddyread en dat boek was echt vet indrukwekkend.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 30 april 2016 - 21:42:
^ dat. Het is echt wauw.
En nu weet ik niet wat ik moet lezen totdat volgende week Trials of Apollo uitkomt.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 30 april 2016 - 21:44:
Same. Ik heb een paar boeken uit de bib, maar Room heeft me echt een book hangover gegeven. :'

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 1 mei 2016 - 11:14:
• previous: Reached, Ally Condie, 392 pagina's.
genre: Young Adult, toekomstroman
found: In het pakket :3
first sentence: Een man duwde een grote steen de heuvel op.
thoughts: En dit boek heb ik dan wel weer sneller uit gelezen :/. Op een of andere manier vond ik dit wel spannend. En ik bedacht me dat ik de andere twee boeken misschien niet leuk vond omdat ik eigenlijk helemaal niet van romans hou. Maargoed, dit vond ik dan wel weer leuk .
recommended: Ondanks dat dit boek wel leuk was nog steeds niet, omdat de vorige twee niet leuk genoeg waren ^^.

• next: De hongerspelen, Suzanne Collins
[Sorry Kay, nog steeds geen Raven Boys.]

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 mei 2016 - 19:37:
Hoe bedoel je, je houdt niet van romans? Een roman zegt weinig meer dan dat een boek fictief is en dikker is dan een novelle.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 1 mei 2016 - 23:19:
Ik denk dat ze misschien romance bedoelt?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 2 mei 2016 - 1:33:
Oh ja dat is wat ik bedoel : x



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20