Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic V

Het Boekentopic V

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 okt 2015 - 10:06:
Alles over boeken. Recensies, quotes, vragen, opmerkingen, etc.

Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzinwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 24 dec 2015 - 0:29:
Yep, dat had ik ook, Tos. Echt jammer.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 dec 2015 - 16:41:
• previous: Atemschaukel, Herta Müller, 297 pagina's
genre: literatuur
found: Leseliste
first sentence: Alles, was ich habe, trage ich bei mir.
thoughts: het is mooi. En heftig. En mooi.
recommended: ja.

• next: Die Vermessung der Welt, Daniel Kehlmann, 302 pagina's
Mit hintergründigem Humor schildert Daniel Kehlmann das Leben zweier Genies: Alexander von Humboldt und Carl Friedrich Gauß. Er beschreibt ihre Sehnsüchte und Schwächen, ihre Gratwanderung zwischen Lächerlichkeit und Größe, Scheitern und Erfolg. Ein philosophischer Abenteuerroman von seltener Phantasie, Kraft und Brillanz.

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 25 dec 2015 - 20:04:
Yep, dat had ik ook, Tos. Echt jammer.


Ik vind dat happy ever after altijd zo megh. Ik had echt een slachtpartij verwacht.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 25 dec 2015 - 20:43:
@Bo: Atemschaukel was ook vertaald, toch?
@Tos: PRECIES. Like, haar boeken waren zo duister, het einde past er echt niet bij. >___>

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 dec 2015 - 21:12:
Jup. Zowel naar Engels als naar Nederlands. Maar het is ook geen moeilijk Duits. ^^

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 29 dec 2015 - 13:55:
Ik lees het eerste boek van TMI en ben superverliefd op het verhaal AAAH :3

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 29 dec 2015 - 19:47:
• previous: Finding Audrey, Sophie Kinsella - 288 pagina's
genre: YA, contemporary
first sentence: OMG, Mum's gone insane.
thoughts: Dit boek sprak mij heel erg aan, omdat ik zelf ook social anxiety heb. Daarom wilde ik het ook graag lezen, omdat ik dacht dat het mij misschien wel kon helpen. Het is geen boek die er niet heel erg diep op in gaat, maar je krijgt er wel een goed beeld bij hoe het is om te hebben. Het was echt een heel leuk boek. Ik heb zelfs een paar keer hardop gelachen, omdat de moeder van Audrey soms echt hilarisch overdreven kan zijn. Ik vond het eigenlijk best wel fijn dat het boek niet super serieus was, want het boek laat ook zien dat het niet altijd shitty is. Alleen vond ik jammer dat ik er nooit achter gekomen ben wat de oorzaak nou precies was waardoor Audrey last kreeg van Sociale angst. Daar was ik echt heel nieuwsgierig naar.
recommended: Absoluut. Ik heb nog nooit zo snel een boek uitgelezen.


• next: The Thin Executioner, Darren Shan - 409 pagina's

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 31 dec 2015 - 11:37:
previous: The Throne of Fire, Rick Riordan, 446 pagina's.
genre: fantasy, mythology, adventure.
found: het is Riordan.
first sentence: Carter here.
thoughts: Ik weet niet wat 't is precies, maar ik kon dit boek niet zo makkelijk doorlezen als de vorige Riordans. Misschien faalde mijn concentratie weer eens, misschien vond ik 't gewoon niet zo'n fijn boek als de andere. Het was weer veel van hetzelfde: impending end of the world, very tight deadline, annoying gods. De leuke nieuwe personages (Walt, Jaz) werden geïntroduceerd en eigenlijk meteen naar de achtergrond verbannen, ondanks hun interessante geheimen. Al vind ik het hele gedoe met Ra wel fascinerend, voelde ik 't toch niet echt toen alles down the drain ging. Meh.
recommended: voor Riordan-fans, ja.

next: The Serpent's Shadow, Rick Riordan, 401 pagina's.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 jan 2016 - 17:05:
Ik heb mijn Goodreadsdoel voor 2016 beslist: één per week en dan nog een extra boek erbij per maand, 52 + 12 = 64.

En ik doe ook mee aan de boekenbingo van 2016:

1. Een boek van een nog levende, Nederlandstalige auteur.
2. Een boek waarin het sneeuwt.
3. Een detective. » Sneeuwval, Tess Gerritsen.
4. Een boek met minder dan 100 pagina's. » The Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde, Robert Louis Stevenson.
5. Een debuut. » The Girl On The Train, Paula Hawkins.
6. Een roman geschreven door een vrouw. » The Song of Achilles, Madeline Miller.
7. Een non-fictieboek over de actualiteit.
8. Een boek geschreven door iemand uit of zich afspelend in Afrika.
9. Een prentenboek van een Vlaamse/Nederlandse illustrator.
10. Een vertaald boek dat niet uit het Engels vertaald werd. » We, Yevgeny Zamyatin.
11. Een boek uit de literaire canon.
12. Een boek met een titel die slechts uit één woord bestaat.
13. Een boek met een niet-menselijke hoofdpersoon.
14. Een boek van Roald Dahl (want 2016 is het Dahl-jaar!).
15. Een boek van een auteur uit het voormalige Oostblok. » Zwaarbewaakte treinen, Bohumil Hrabal.
16. Een boek met een lelijke kaft.
17. Een boek van een Nobelprijswinnaar.
18. Een verfilmd boek waarvan je de film nog niet gezien hebt. » The Virgin Suicides, Jeffrey Eugenides.
19. Een graphic novel.
20. Een boek dat al lang ongelezen in je kast staat.
21. Een poëziebundel. » The nightingales are drunk, Hafez.
22. Een boek met een blauwe cover.
23. Een kortverhalenbundel. » Rogues, George R. R. Martin et al.
24. Een jeugdboek. » Zeven minuten na middernacht, Patrick Ness.
25. Een boek dat in 2016 verschijnt. » Glass Sword, Victoria Aveyard.

Ik heb nog geen idee welke boeken ik ervoor ga lezen, maar dat ontdek ik in de loop van het jaar nog wel.
En ik wil zeker veel van Robin Hobb lezen dit jaar, en A Song of Ice and Fire helemaal uitlezen. En misschien ook wat uit m'n comfort zone stappen.
2016 is gonna be wild.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 jan 2016 - 23:04:
Voornemen voor 2016: dertig boeken lezen.
Voornemen voor 2016: de tijd die ik verspil met naar m'n boeken staren, besteden aan die boeken daadwerkelijk lezen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 jan 2016 - 1:00:
• previous: Die Vermessung der Welt, Daniel Kehlmann, 302 pagina's
genre: literatuur
found: Leseliste
first sentence: Im September 1828 verließ der größte Mathematiker des Landes zum erstenmal seit Jahren seine Heimatstadt, um am Deutschen Naturforscherkongreß teilzunehmen.
thoughts: dit boek las heel makkelijk, was grappig, had personages die me, zeker voor literaire begrippen, best wel aan het hart gingen en het las vooral heel makkelijk weg. Het gaat over twee mannen die elkaar uiteindelijk ontmoeten: Humboldt en Gauss. Gauss kan ik niet helemaal neutraal naar kijken, ik vond het supertof om over hem te lezen omdat ik al best wel veel in aanraking geweest ben met zijn werk. Humboldt heeft veel gereisd en daar natuurlijk van alles meegemaakt, dus die lijn was ook heel vermakelijk. En. Ja.
recommended: ja, maar ik denk niet dat het in vertaling leesbaar is, omdat alle dialogen in indirecte rede geschreven zijn en zowel Engels als Nederlands niet echt een manier heeft om het onderscheid aan te duiden tussen wat gezegd wordt en wat gebeurt. Dus ik weet niet hoe ze dat opgelost hebben, maar ik kan geen enkele oplossing bedenken waardoor het boek niet minder prettig zou lezen.

• next: Der kurze Brief zum langen Abschied, Peter Handke, 205 pagina's
Peter Handke’s early novel Short Letter, Long Farewell is one of his most inventive and exhilarating books. Full of seedy noir atmospherics and boasting an air of generalized delirium, the book begins by introducing us to a young German who has just arrived in America, where he hopes to get over the collapse of his marriage. No sooner has he arrived, however, than he discovers that his ex-wife is pursuing him. He flees, she follows, and soon the couple is running circles around each other across the length of America—from Philadelphia to St. Louis, to the Arizona desert and Portland, Oregon. Is it love or vengeance that they want from each other? Everything’s spectacularly unclear in a book that is travelogue, suspense story, Western showdown, and domestic comedy with a totally unexpected Hollywood twist at the end. Above all, however, Short Letter, Long Farewell is a love letter to America, its landscapes and popular culture, the invitation and the threat of its newness and wildness, with the promise of a new life—unless that’s the corpse of an old one—lying just around the corner.

Goodreads heeft een Engelse beschrijving en mijn boek heeft geen flaptekst, dus, eh, idk?

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 2 jan 2016 - 12:10:
Mijn leesdoelen voor 2016:
- 30 boeken lezen
- Series die compleet in mijn kast staan ook daadwerkelijk lezen
- Een classic lezen

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 jan 2016 - 12:27:
Welke series heb je in de kast staan en welke classic (Engels of Nederlands?) heb je in gedachten? (:

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 2 jan 2016 - 12:39:
Series:
Percy Jackson
Divergent (Veronica Roth)
The Hunt (Andrew Fukuda)
Miss Peregrine's (Ransom Riggs)
The Saga of Larten Crepsley (Darren Shan)
Starters (Lissa Price)
Gone (Michael Grant)
Chemical Garden Trilogy (Lauren DeStefano)

A lot... I know. En dan heb ik nog een hele hoop series die ik nog niet compleet heb.

En welke classic weet ik nog niet zeker. Het liefst in het Engels. Ik zat aan Dracula te denken. Die stelde Mak voor, maar ik wil ook heel graag Alice in Wonderland lezen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 jan 2016 - 12:54:
Well, je kunt ook twee classics lezen. maar als je al de boeken leest, ben je dan niet al over de 30 heen?

PJ wil ik ook dit jaar uitlezen. En Divergent ook, die zit nog in het plastic ._.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16