Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic V

Het Boekentopic V

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 okt 2015 - 10:06:
Alles over boeken. Recensies, quotes, vragen, opmerkingen, etc.

Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzinwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 nov 2015 - 12:01:
Ik moet nog negen boeken voor mijn reading challenge maar A Clash of Kings gaat echt heel sloom (idk why), dus nu wil ik dingen tussendoor lezen... alleen wil ik ACoK niet weg leggen. Struggles.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 15 nov 2015 - 12:12:
OOHOH WACHT.Ik heb na 5 jaar ook eindelijk weer eens een boek uitgelezen (:

Previous: Saskia Noort - Koorts.
Found: Mama is fan van Saskia Noort :3
First sentence: Het is de snijdende pijn die het eerst tot me doordringt.
Last sentence: 'Van jou,' fluister ik. 'Helemaal van jou.'
Thoughts: Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik zo door het boek meegesleurd zou worden, vooral omdat het niet helemaal mijn ding is. *Mijn ding is fantasie, zo zie je maar weer dat nieuwe gernes lezen zo slecht nog niet is.* Maar het is erg meeslepend, omdat je wil weten hoe de zoektocht afloopt. Ik vind het ook bijzonder knap dat het boek zich afspeelt in twee dagen - als de epiloog en proloog niet meegeteld worden - en het niet te langdradig word.
Recommened: Yes :3

Next: Hex van Thomas Olde Heuvelt.

To excited dat ik weer boeken uitlees tbh.

Also: @Kay Waarom lees je dan niet gewoon eerst ACoK uit? Hoelang heb je nog om die negen boeken te lezen dan?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 nov 2015 - 12:14:
Tot het einde van het jaar, dus 31 december. Dat is één boek per week en dan nog twee extra.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 15 nov 2015 - 12:31:
*realiseerd zich dat het jaar geen negen weken meer duurt*
Woa.
Anyway. Ik denk dat je dan idd geen andere keuze hebt dan ACoK weg te leggen :/
Maar als je eenmaal in een ander boek begint ben je weer helemaal into dat boek

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 nov 2015 - 12:38:
Well, niet noodzakelijk, ik vind niet alles leuk en zelfs bij goede boeken ben ik er niet altijd van het begin heel erg into.
Ik denk dat ik Heroes of Olympus ga lezen, ondanks haat, want Percy en Annabeth en Nico.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 15 nov 2015 - 13:55:
Ik lees Song of Achilles, en ik vond hem enorm tof, maar ik lees amper verder omdat ik weet waar we heen gaan en nee nee NEE.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 15 nov 2015 - 18:05:
• previous: The Blood of Olympus, Rick Riordan, 500 pagina's:
genre: mythologie, avontuur, teen.
found: einde van een serie, Riordan via Kay.
first sentence: Jason hated being old.
thoughts: Al is Heroes of Olympus niet de beste serie die ik ooit heb gelezen, het is wel heel fijn om te lezen. Je hecht je zo makkelijk aan de personages en zelfs de minder leuke (Jason, looking at you) ontwikkelen zich en verbeteren zich. Ik vond hiervan het einde een beetje te snel voorbij gaan voor de enorm lange buildup, maar het zat wel vol goede dingen: Annabeth, Nico, a dash of Tyson, Reyna, veel mythologie en Riordans humor.
recommended: ja.

• previous: Insurgent, Veronica Roth, 525 pagina's, & Allegiant, Veronica Roth, 526 pagina's:
genre: dystopian YA.
found: hype.
first sentence: I wake with his name in my mouth. & I pace in our cell in Erudite headquarters, her words echoing in my mind: [omitted because spoilers].
thoughts: Al vind ik het nog steeds ridiculous dat niet tenminste driekwart van de populatie Divergent is, dit is een behoorlijk goede serie. De personages zijn goed uitgewerkt, zelfs de romance vond ik niet vervelend, het plot blijft spannend en op tempo, de schrijfster kan daadwerkelijk schrijven en al is de body count misschien nodeloos hoog, de personages ondergaan tenminste een ontwikkeling met alle schade die je in een postapocalyptische wereld verwacht. Daarnaast vind ik het fijn dat zoveel personages vrouwelijk zijn en ze allemaal verschillende persoonlijkheden en zo hebben - je merkt echt dat dit geschreven is door een vrouw, 't is verrassend hoeveel verschil dat maakt als je dit bijvoorbeeld naast Maze Runner legt.
recommended: yes.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 nov 2015 - 0:13:
Nog 150 pagina's Blechtrommel voor morgen. ennogeenwiskundedeadlineuitschrijven. I'll be reading all night long.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 16 nov 2015 - 0:15:
Ik vergeet altijd reviews maar ik heb Percy Jackson uit en nu wachten op stufi zodat ik meer van Riordan kan lezen

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 16 nov 2015 - 11:00:
Ik ben het zo gewend om altijd al mijn boeken in de kast te hebben staan, maar de Percy Jacksons heb ik steeds van de bieb gehaald. Zo irritant dat ik nu niet af en toe zo'n boek kan openslaan om iets op te zoeken.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 nov 2015 - 21:18:
• previous: Die Blechtrommel, Günter Grass, 779 pagina's
genre: literatuur
found: Leseliste
first sentence: Zugegeben: ich bin Insasse einer Heil- und Pflegeanstalt, mein Pfleger beobachtet mich, läßt mich kaum aus dem Auge; denn in der Tür ist ein Guckloch, und meines Pflegers Auge ist von jenem Braun, welches mich, den Blauäugigen, nicht durchschauen kann.
thoughts: je hebt van die boeken, die blazen je achterover en dan wil je twee dagen lang alleen maar stil liggen en nadenken over wat je zojuist gelezen hebt. Het laatste boek waarmee ik dat had, was Spiegeljongen - met deze heb ik het ook. Holy shit, de stijl, de absurditeit van het plot/de personages, de sterkte van de personages, de did-I-really-just-read-that (all the time). Het is echt een héél, héél indrukwekkend. Eén van de meest fascinerende boeken die ik ooit gelezen heb. Asdfghjkl._.
recommended: yes, yes, yes. Het is zo mooi. <3

• next: Austerlitz, W.G. Sebald, 417 pagina's
Wer ist Austerlitz? Ein rätselhafter Fremder, der immer wieder an den ungewöhnlichsten Orten auftaucht: am Bahnhof, am Handschuhmarkt, im Industriequartier ... Und jedes Mal erzählt er ein Stück mehr von seiner Lebensgeschichte, der Geschichte eines unermüdlichen Wanderers durch unsere Kultur und Architektur und der Geschichte eines Mannes, dem als Kind Heimat, Sprache und Name geraubt wurden.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 17 nov 2015 - 10:14:
Previous: Tschick
Genre: jeugdliteratuur, reisverhalen (sort of)
Found: moest hem lezen voor duits
First sentence: als erstes ist da der Geruch von Blut und Kaffee
Thoughts: what the fuck. Het is een raar verhaal en dat einde fucked me up.
Recommended: mwahhh

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 18 nov 2015 - 9:24:
• previous: Heroes of Olympus #1, The Lost Hero, Rick Riordan, 557 pagina's:
genre: YA/middle grade, urban fantasy, mythologie, avontuur.
found: I have a thing with Riordan.
first sentence: Even before he got electrocuted, Jason was having a rotten day.
thoughts: Ik vind Jason niet leuk, of de rol die hij in de universe speelt. Ik vind Piper niet leuk. En dat is rot, want het hele boek gaat over hen. Ik vind Leo wel heel leuk en dat we door hem een blik krijgen op Hephaestus' kinderen en cabine. Verder is TLH alles dat er in de andere boeken ook is: avontuur, romantiek (gross), asshole goden en monsters, etc. Maar honestly, fuck Jason Grace. En fuck dat Percy er niet in zat en Annabeth en Thalia maar even.
recommended: meh, idk.

• also previous: Heroes of Olympus #2, The Son of Neptune, Rick Riordan, 521 pagina's:
genre: YA/middle grade, urban fantasy, mythologie, avontuur.
found: I have a thing with Riordan.
first sentence: The snake-haired ladies were starting to annoy Percy.
thoughts: Dit is hoe Riordan boek een ook had moeten aanpakken: je begint met een personage dat we kennen en aanbidden en dan voeg je er nieuwe lore en personages aan toe. Piece of cake. Ik hou van Frank en Hazel. Ik hou van Percy in Camp Jupiter, ook al ben ik nog steeds heel erg partial voor de Griekse kant van de dingen want satyrs en centaurs en ogers zijn vriendelijk en het kamp voelt veel meer als een kamp en niet als een militaire basis. De quest was fijn. Kortom: the Son of Neptune vond ik veel beter gedaan dan the Lost Hero en ik ben zowaar, voor het eerst, blij dat ik deze serie alsnog ben gaan lezen.
recommended: deze is veel beter dan #1.

• next: Heroes of Olympus #3, The Mark of Athena, Rick Riordan, 586 pagina's.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 20 nov 2015 - 10:41:
Ik ben op pagina... 160? van The Lost Hero, maar ik erger me nu al pittig hard aan Jason. ):

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 20 nov 2015 - 23:37:
• previous: Heroes of Olympus #3, The Mark of Athena, Rick Riordan, 586 pagina's:
genre: YA/middle grade, urban fantasy, mythologie, avontuur.
found: :'
first sentence: Until she met the exploding statue, Annabeth thought she was prepared for anything.
thoughts: asdfghjkl; I am done with life. Dit boek is heel veel Annabeth, Percy, leukigheid en pijnlijkheid en al de ja's. Al. De. Ja's. Beste boek in de serie tot nu toe. Tranen werden gelaten. Nico! Annabeth en Percy! ANNABETH. EN. PERCY. asdfghjkl;
recommended: yesh.

• next: Heroes of Olympus #4, The House of Hades, Rick Riordan, 597 pagina's.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14