Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic V

Het Boekentopic V

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 okt 2015 - 10:06:
Alles over boeken. Recensies, quotes, vragen, opmerkingen, etc.

Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzinwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 21 feb 2016 - 18:13:
Ik heb eindelijk TABINOF uitgelezen and holy smoaks they're such dorks i love them

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 21 feb 2016 - 18:30:
Waar staat die afkorting voor?

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 21 feb 2016 - 18:31:
The Amazing Book Is Not On Fire :] (geen zorgen, ik moest het googelen.)

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 21 feb 2016 - 18:38:
Aaaah, thanks!

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 21 feb 2016 - 18:40:
Wat juul zei haha. Het is het boek van Dan en Phil, twee britse youtubers

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 21 feb 2016 - 18:42:
Ja, dat weet ik ook wel. Ik ken gewoon de titel niet uit m'n hoofd. (:

RPO is echt ontzettend interessant tot nu toe, al is het zeker niet voor iedereen. Er zitten duizenden referenties in naar popcultuur van de jaren 80 (niet dat ik daar dan zoveel mee heb) en is doordrenkt van de videogamecultuur (waar ik dan wel weer veel mee heb). Ik ga 'm nog niet echt aanraden, dat doe ik pas als ik 'm helemaal uitheb, maar ik vind het heel tof tot nu toe.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 feb 2016 - 0:20:
Ik ben opgebleven tot nu om Ready Player One uit te lezen. Volledige mening komt morgen, maar ahshfusbwkdhdmajw!!

• previous: Ready Player One, Ernest Cline, 372 pagina's:
genre: YA, scifi, dystopian/utopian.
found: staat al eeuwen op mijn to read-lijst.
first sentence: I was jolted awake by the sound of gunfire in one of the neighboring stacks.
thoughts: Ik heb dit op iets meer dan een dag uitgelezen. Met de funk waarin ik tegenwoordig zit en superlang over boeken doe, was dit wel even een verrassing. Het is niet het meest hoogstaande plot, maar de personages en de wereld zijn ontzettend immersive. Ik had geen problemen om in het boek weg te zinken, zelfs toen ik tegelijkertijd aan het lezen en Star Wars aan het kijken was. Aech en Art3mis zijn baes for life. De trivia van de jaren 80, de spelletjes die ze spelen, het was allemaal zo leuk om te lezen, en het werd echt ontzettend spannend toen Cline aan de schroeven begon te draaien. Ik gaf zoveel om de OASIS en de personages dat ik maar niet kon stoppen met lezen, ik MOEST weten hoe het eindigde. Dat is zo'n fijn gevoel om te hebben. :3
recommended: Dit boek is niet voor iedereen, maar als je fan bent van de jaren 80 of van videogames zou ik je dit wel aanraden. It's a fun read.

Omdat Six of Crows zo stom is, gebruikte ik het enige boek dat ik op mijn oude iPod heb staan om me op de trein niet te vervelen. En omg.

• previous: The Raven Cycle #1, The Raven Boys, Maggie Stiefvater, 409 pagina's.
genre: YA, fantasy, paranormal.
found: stond al een tijd op mijn iPod en to read-lijst.
first sentence: Blue Sargent had forgotten how many times she’d been told that she would kill her true love.
thoughts: Negeer de zin hierboven en negeer de flaptekst/samenvatting als je die al gelezen hebt/gaat lezen. Dit boek gaat niet over romantiek. Het is er wel, maar het is helemaal niet de focus. Blue denkt af en toe aan de voorspelling die ze al heel haar leven te horen kreeg, maar, nog eens: het boek draait niet rond romantiek. Dit boek gaat ook niet alleen maar over Blue Sargent, wat de flaptekst wel doet denken. 409 pagina's aan wisselende perspectieven, gevuld met driedimensionale personages en vriendschappen en magie en een onmogelijke zoektocht. Er hing best wel een creepy atmosfeer die me niet losliet. Ik hou van Blue's familie en de vriendschappen van de Raven boys en heel de universe. Ronan en Adam zijn life. Persephone is life.
Deze serie is zo belovend begonnen en The Raven Boys is het beste boek dat ik dit jaar al gelezen heb. <3
recommended: dat lijkt me duidelijk, ja.

• next: The Raven Cycle #2, The Dream Thieves, Maggie Stiefvater, 439 pagina's.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 maart 2016 - 16:08:
Is er al iets bekend over Winds of Winter?

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 1 maart 2016 - 17:06:
Martin heeft gezegd dat hij nu niets meer doet behalve daaraan schrijven, maar verder weet ik niets.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 maart 2016 - 17:19:
Ik heb ergens gelezen dat het pas na het nieuwe seizoen van GoT uitkomt, zal ernaar zoeken als ik thuis ben.
+ hij heeft gezegd dat er een megatwist in gaat zitten die ze in de show niet kunnen gebruiken omdat ze het personage daarinn vermoord hebben, Tumblr is cackling evilly.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 1 maart 2016 - 21:18:
Dat is dan heel dom van HBO.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 maart 2016 - 21:27:
Nou sorry, maar HBO kan moeilijk Martin op de voet volgen want ASoIaF is veel te uitgebreid en zij kunnen ook niet weten wie belangrijk wordt

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 1 maart 2016 - 22:08:
Dat is eigenlijk ook wel waar. Ik ging er een beetje vanuit dat ze wisten wat Martin ging doen ; X

Ik heb net een stuk gelezen over dat The Mortal Instruments basicly hetzelfde verhaal verteld als een boekenreeks van een andere schrijver, namelijk darkhunters.
Nu ben ik boos.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 maart 2016 - 22:14:
Wist je dat niet? Ze plagieert al sinds het nog fanfictie was, daar is gewoon nog nooit iets aan gedaan.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 1 maart 2016 - 22:21:
Was het fanfictie van Darkhunters dan?
Ik vind het gewoon gemeen.
Kan je trouwens plagiëren als het fanfiction is? Je kan het toch niet uitgeven?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20