Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic V

Het Boekentopic V

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 okt 2015 - 10:06:
Alles over boeken. Recensies, quotes, vragen, opmerkingen, etc.

Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzinwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 maart 2016 - 11:38:
Kan je mooi nog meedoen aan de boekclub deze maand (:

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 maart 2016 - 12:08:
Wat Bo zegt. Never Let Me Go is echt heel fijn en we zijn nog maar net halverwege.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 16 maart 2016 - 16:27:
Ik heb The Raven Boys besteld yay.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 maart 2016 - 16:30:
Jaaaaa. Dat boek is zó goed. <3

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 17 maart 2016 - 17:25:
• previous: Spieltrieb, Juli Zeh, 822 pagina's:
genre: literatuur
found: Leseliste
first sentence: Was, wenn die Urenkel der Nihilisten längst ausgezogen wären aus dem staubigen Devotionalienladen, den wir unsere Weltanschauung nennen?
thoughts: well. That was quite a book. Van tevoren had ik de recensies gelezen op gr en die waren heel erg uiteenlopend - een deel heel lovend, een deel zei dat het onrealistisch was en dat het hele boek alleen maar bestond om de onderliggende filosofie te ondersteunen. Ik ben het met allebei eens.
De personages zijn absurd. Ik ga nooit in mijn leven een Ada of Alev tegenkomen. Ik ga nooit iemand kennen die leeft zoals zij, nooit iemand die kan discussiëren zoals zij. Maakt dat het boek per se onrealistisch? Misschien. Maar bovenal maakt het het boek heel interessant. We lezen niet over de zoveelste Katniss of de zoveelste Bella, maar over personages die je noch in het leven, noch in andere boeken tegen zult komen. En nee, ze representeren niet de doorsnee bevolking van de wereld. Maar dat maakt het juist zo fascinerend.
Oh, en het gaat dus heel erg over de vraag tussen goed en kwaad - of vooral over het grijze gebied ertussen. En dat was heel nice. Van elke andere schrijver zou de helft van de personages ongetwijfeld in de categorie 'bad guy' gevallen zijn, maar Zeh krijgt het voor elkaar om een boek te schrijven waarin, naar mijn gevoel, ondanks alles wat gebeurt, geen slechteriken bestaan.
Ik had dit nodig, denk ik. Een boek waarin niet alles tot in den treure beredeneerd moet worden tot alle Carry Slee-lezers zich ook in de gebeurtenissen kunnen vinden. Ik vond het heel erg verademend.
recommended: Ja. Ja, ja, ja. Als je tegen boeken met filosofische toon kan, that is.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 maart 2016 - 12:54:
Ik heb net ontdekt dat Maggie Stiefvater muziek maakt voor/over haar boeken en dat is zo fucking cool.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 24 maart 2016 - 19:40:
Previous: Stad van Gevallen Engelen [kronieken van de onderwereld #4], Cassandra Clare
Found: Uhm, het is het vervolg op Stad van Glas...
First sentence: "Alleen koffie, alsjeblieft."
Thoughts: Oke. Dus dit voelt eigenlijk niet goed. Ik vind echt dat TMI een triologie had moeten blijven. Het is alsof ze een storyline bedacht hebben om er alleen maar meer geld uit te krijgen, net zoals series die maar doorgaan met storylines omdat ze er teveel geld aan verdienen om het te laten stoppen. Ook irriteerde ik me mateloos aan Clare's schrijfstijl deze keer. Dat deed ik al, maar nu extra. Waarom weet ik niet. En ik vind dat Clare veel te veel op Sebastian wijst. Zovan: oh misschien is het Sebastian, maaaar nee hij is dood. En dat zo 10 keer door het boek. Het is irritant.
Ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat though. Ik had ook het idee dat ik zooo snel door het boek heen ging. Alsof er eigenlijk niet echt iets gebeurde tot het einde, maar niet op een langdradige vervelende manier.
Recommended: Nee, eigenlijk niet echt meer. Ook gewoon omdat is weet dat Clare plagiaat heeft gepleegd.

Edit; bijna vergeten:
Next: Crossed, Ally Condie

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 30 maart 2016 - 14:30:
Ik heb vijf boeken uitgeleend van de bibliotheek vandaag... Dus die gooi ik dan maar op mijn April TBR:
- The Grapes of Wrath van John Steinbeck, omdat ik de klassiekers wil lezen die ik in mijn eerste jaar van studie had moeten lezen maar het toen niet gedaan heb.
- Station Eleven van Emily St. John Mandel, omdat mijn favoriete BookTuber (PeruseProject) die aangeraden heeft.
- Het midden van de wereld van Andreas Steinhöfel, omdat Bo die aangeraden heeft.
- Deel 1 en 2 van The Witcher van Andrzej Sapkowski, omdat ik de boeken wil lezen voor ik de spelletjes speel.

Ik heb overigens ook al 10/25 bij de boekenbingo en voor drie opgaves al een boek in gedachten, dus het gaat echt vlot met lezen dit jaar.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 april 2016 - 13:21:
• previous: Die Mitte der Welt, Andreas Steinhöfel, 459 pagina's:
genre: YA
found: aanrader van o.a. Daantje
first sentence: Eines nasskalten Aprilmorgens bestieg Glass, die linke Hand am Griff ihres Koffers aus abgewetztem Lederimitat, die rechte am Geländer einer wackeligen Gangway, nach Europa bereitlag.
thoughts:dit boek heeft me een half jaar gekost, maar dat is niet negatief. Het was eigenlijk gewoon heel fijn, maar in het begin kostte het me relatief veel moeite omdat ik niet gewend was in het Duits te lezen en daarna life got in the way. Anyways, wat ik probeer te zeggen: dit boek was echt heel, heel fijn. De personages zijn allemaal speciaal, maar niet irritant ~speshul~. De gebeurtenissen evenzo. En de thema's worden op een hele fijne manier aangesneden. Het boek draait wel om liefde, maar de romances lopen niet per se goed af, de vriendschappen ook niet allemaal - en toch laat het boek me achter met het gevoel dat het een happy ending was. En idk. Het is echt heel erg fijn, smh.
recommended: Ja. Go read it, y'all. De Nederlandse versie het Het midden van de wereld en de Engelse The Center of the World.

• next: this is an issue. ik lees nu nog Der Lohndrücker voor studie maar die is 30 pagina's oid en moet morgen uit zijn en dan is mijn currently reading voor het eerst in een half jaar leeg._. that being said, zit ik al op 1/3 van m'n doel van dit jaar!

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 3 april 2016 - 13:37:
Ik second alles dat Bo zegt. In het Nederlands was het boek net zo fijn. (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 april 2016 - 9:33:
Ik ben begonnen aan The Kill Order en holy fuck. In de categorie prologen die schreeuwen: leg dit boek weg, je verdoet je tijd! scoort deze op een schaal van 1 tot 10 zo ongeveer 20.

EDIT; ik haat Dashner :c smh ben ik het eens met al het negatieve commentaar (de personages zijn inconsistent als fuck, het is een aaneenrijging van onnodige actiescènes, het slaat nergens op dat je nachtmerries in chronologische volgorde gedroomd worden, de schrijfstijl is belabberd, hij stopt veel te veel moeite in onnodige romantiek, etc etc) en tóch vind ik zijn boeken fijn om te lezen. Miep.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 5 april 2016 - 13:44:
@ Bodine: wel grappig dat er toch iets in die boeken zit dat je aantrekt, want je bent blijkbaar net zo kritisch als gebruikelijk.

Ik ben nu The Raven Boys aan het lezen en ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik kom er niet echt makkelijk doorheen. Al vind ik alle personages wel heel fijn.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 april 2016 - 14:07:
Oh, huh? Terwijl Kay er zo lyrisch over is.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 5 april 2016 - 14:34:
Het is een goed boek. It really is. Maar ik moet me veel beter op de tekst concentreren om alles helemaal te begrijpen dan bij andere boeken, ik weet niet wat het is.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 april 2016 - 23:58:
• previous: The Kill Order, James Dashner, 327 pagina's:
genre: YA, dystopian
found: prequel van The Maze Runner
first sentence: Teresa looked at her best friend and wondered what it would be like to forget him.
thoughts: de eerste tweehonderd pagina's haatte ik Dashner omdat ik me realiseerde dat het boek eigenlijk kut was maar ik het toch leuk vond. Daarna moest ik mezelf er steeds meer doorheen slepen en de laatste vijftig pagina's heb ik alleen maar de eerste/laatste zinnen van alinea's gelezen en de epiloog zelfs dat niet meer. Het boek bevat zo bizar veel actie dat het niet meer spannend is. Ik wéét dat elk persoon Mark aanvalt, ik wéét dat Mark het toch wel overleeft, ik heb hele pagina's aan actie geskipt... dan gaat het boek hard. En je mist niets. En dan is er de romance. Bleeeeegh. En dan is er ook nog de inconsistentie van de personages. Plus ik gaf echt alleen om Alec misschien iets (oh en wow, heftig, Deedee is Teresa, you don't say? Die zag ik écht niet aankomen. Of - wacht. Jawel.) maar asdfghjkl.
Oh, en ik ga een award stichten (is dat Nederlands?) voor de slechtste/meest irrelevante proloog/epiloog. Mijn nominaties: Dashner. Dashner. En... Dashner!
Kijk, wat ik aan The Maze Runner zo cool vond, was, buiten Newt, dat je een puzzel aan het oplossen was. Het punt van dit boek is dat je alles al weet (behalve dat er ineens coole wapens zijn die in heel de trilogie niet voorbij zijn gekomen maar ach hè, je moet toch iets), dus het is niet spannend. Oh, en de hele réden dat het virus is gebruikt: huh? Je schiet mensen letterlijk dood met om overbevolking tegen te gaan? Wat dacht je van gewone kogels gebruiken? Dat was hetzelfde effect geweest.
De hele trilogie voelt een beetje als iets wat ik heel vaak heb: ik heb een idee, maar ik kan het niet helemaal rondbreien. Dan ga je eraan puzzelen, puzzelen, puzzelen (en laat je vijf mensen het bètaen) tot het wél rond is. Of, nee, wacht. Je yoloot er gewoon doorheen. Two kinds of people.
Ik ga deze recensie vast nog wel updaten met meer negatieve puntjes. Bc. Boy.
On the bright side of life: de twee boeken die ik hiervoor uitlas (Die Mitte der Welt en Spieltrieb) vond ik heel sterk, juist op het vlak van personages, waar dit boek heel slecht op scoort. 'k Heb nu wel goed kunnen zien wat ik wel en niet prettig vind op dat vlak, dus als schrijfster heeft het me wel geholpen.
recommended: nee. Tenzij je een goed voorbeeld wilt van hoe het niet moet.

• next: idk i cry



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20