Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic V

Het Boekentopic V

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 okt 2015 - 10:06:
Alles over boeken. Recensies, quotes, vragen, opmerkingen, etc.

Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzinwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 jan 2016 - 19:58:
Ze is geen fantasypersoon. Maar dank je! (:

Chrissy
Chrissy

Chrissy is offline

[29]
Chrissy zei op 10 jan 2016 - 20:29:
Np (:

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 11 jan 2016 - 18:07:
Wat voor boeken vindt ze wel leuk? (Of heb je inmiddels iets gevonden?)

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 jan 2016 - 18:13:
Mijn stiefvader is van de detectives en hij leest heel veel Harlan Coben en Pieter Aspe.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 jan 2016 - 19:24:
Ze leest bijna alles eigenlijk. Alleen geen horror/fantasy.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 16 jan 2016 - 21:23:
Vorige: Stad van Vuur ( Kronieken van de onderwereld 2)
Gerne: Fantasie.
First sentence: De ontzagwekkende glazen en stalen constructie op Font Street doorboorde de lucht als een glinsterende naald.
Thoughts: I am amazed. Ik heb nog nooit van m'n leven een boek in minder dan een week uitgelezen. *Trots*. Ik heb het idee dat de schrijfstijl me minder hindert, maar dat kan natuurlijk ook gewoon komen doordat ik al een tijdje Classandra's schrijfstijl lees. Ik vind het tweede boek ook weer helemaal awesome. Ik word helemaal blij van de personages en wil eigenlijk alleen maar doorlezen. En ja, what to say? De serie heeft me nu een beetje in zijn macht.
Recommended: Ja. Maar alleen als je boek 1 hebt gelezen.
Next: Stad van Glas (Kronieken van de onderwereld deel 3)

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 17 jan 2016 - 14:38:
• previous: The Song of Achilles, Madeline Miller, 384 pagina's:
genre: historische fictie, mythologie, romantiek.
found: veel van m'n vrienden hebben het gelezen.
first sentence: My father was a king and the son of kings.
thoughts: Tja. Het is heel mooi en Patroclus is een superfijn hoofdpersonage en het boek is interessant als je Griekse mythologie leuk vindt en/of er weinig van weet (wat voor mij beide het geval is, ik wist niet dat de Trojaanse Oorlog meer was dan het houten paard). Het duurde alleen heel lang voor ik er doorheen kwam, sommige stukken zijn niet bijzonder interessant om over te lezen, en na een tijd werd de romantiek gewoon eentonig en Achilles bleek steeds meer en meer een kwal. Natuurlijk kan Miller niets aan het originele verhaal veranderen, maar 't is toch jammer. Oh well, het was nog steeds een fantastisch boek, minpuntjes meegerekend.
recommended: ja.

• next: not sure yet.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 24 jan 2016 - 23:35:
• previous: Time Travelling with a Hamster, Ross Welford, 391 pagina's:
genre: scifi, jeugd.
found: is blijkbaar een hit in de UK & was een cadeau van m'n ouders.
first sentence: My dad died twice.
thoughts: Het leest heel fijn en makkelijk, in een casual vertelstijl die past bij de hoofdpersoon - hij is heel intelligent en scherpzinnig, maar tegelijkertijd nog op een realistische manier twaalf. En half Indiaas, yay voor diversity! Alle belangrijke personages, zelfs de typische vervelende stiefzus, zijn driedimensionaal en sympathiek (met uitzondering van de grote pestkop). De tijdreizen-scènes zijn heel leuk en de schrijver doet het goed met de paradoxen, maar de mooiste stukken zijn die over hoe de hoofdpersoon omgaat met de dood van zijn vader (niet echt een spoiler, zie first sentence). En er is een hamster met een coole naam. So there's that.
recommended: sure.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 jan 2016 - 14:00:
Oké, dus, #sog. Ik heb de volgende categorieën gemaakt:
- Duitstalige literatuur
- Engelstalige literatuur
- Nederlandstalige literatuur
- Spanning
- Fantasy
- "Romane"

Waar valt Twilight? PJ?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 25 jan 2016 - 14:03:
Ik zou PJ bij fantasy doen, omdat de focus echt op hun avonturen ligt.
Twilight is meer romantiekig.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 25 jan 2016 - 14:05:
Wat valt er onder Romane? Waarom is dat een andere categorie dan algemene literatuur?
Also Twilight --> vuilnisbak? Nee maar ik sluit me aan bij Kay, eerder romantiek. Desnoods fantasy, I suppose.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 jan 2016 - 14:14:
Onder Romane valt alles wat eigenlijk nergens onder valt. Ik weiger The Fault in Our Stars als literatuur te classificeren, maar tegelijkertijd kan ik dan een "romantiek" plankje maken voor The Fault in Our Stars, Het Rosie Project en de drie Levithans die ik heb. Dus in die categorie stop ik die boeken, en Life of Pi, en The Secret Life of Bees, en - well.

EDIT; oh, en Mockingjay? Ik ga denk ik een dystopian sectie maken zodra ik TMR en Divergent helemaal uit heb, maar dat duurt nog wel even.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 25 jan 2016 - 14:16:
Maar waarom valt Life of Pi dan niet onder literatuur? o.o

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 jan 2016 - 14:19:
Valt het dat? Mijn literatuur bestaat verder alleen uit klassiekers (Orwell, Swift, Shakespeare, Wilde, etc) en personally vond ik Life of Pi heel naar dus ik weet niet wat ik ermee moet.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 25 jan 2016 - 14:22:
Life of Pi valt volgens mij voor de meeste mensen absoluut onder de klassiekers. Moderne klassiekers, sure, maar dat zijn ook klassiekers. Net als Harper Lee, Orwell, Grisham, Steinbeck, zulke types.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18