Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic V

Het Boekentopic V

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 okt 2015 - 10:06:
Alles over boeken. Recensies, quotes, vragen, opmerkingen, etc.

Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzinwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 25 jan 2016 - 23:21:
@Elise: Ik ken bijna alle tijden, maar mijn woordenschat is niet heel uitgebreid. Volgens mij is Márquez toch nog iets te hoog gegrepen voor me dan, maar ik lees sowieso iets van 'm in het Engels!

Terwijl ik wacht op boeken die ik besteld heb, omdat ik nú wil lezen omdat het eindelijk weer kan, ga ik Rogues lezen. Dat is een kortverhalenbundel waarvan GRRM de editor was en waaraan onder andere mijn literary baes Scott Lynch en Neil Gaiman hebben meegewerkt.
En het telt mee voor de boekenbingo!

23. Een kortverhalenbundel.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 jan 2016 - 23:24:
Wowoww, heb je ze echt besteld ipv ze te e-readen? ._>

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 25 jan 2016 - 23:35:
Ik vond Atemschaukel niet in 't Duits online en hij was maar tien euro op Bol. (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 jan 2016 - 23:37:
How nice :3

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 jan 2016 - 12:49:
Hoeveel kortverhalen zitten er eigenlijk in? (:

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 jan 2016 - 12:50:
21. :' Ik zal ze allemaal in mijn post hierboven zetten, ipv het topic vol te spammen met steeds nieuwe berichten.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 jan 2016 - 12:51:
Oh nee zo bedoelde ik het niet. Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 jan 2016 - 12:55:
Ik heb één keer eerder een kortverhalenbundel gelezen, maar dat is al een hele tijd geleden en toen vond ik 'm helemaal niet fijn - nu wel. Ik ben benieuwd naar wat voor een verhaal het gaat zijn, omdat het allemaal genres door elkaar zijn, en wat het einde gaat zijn en en en. Ja. Ik vind 't helemaal fijn.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 jan 2016 - 3:52:
Overigens heb je #10 van boekenbingo met We. Of had je 10 al?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 jan 2016 - 8:32:
• previous: Der kurze Brief zum langen Abschied, Peter Handke, 205 pagina's
genre: literatuur
found: Leseliste
first sentence: Die Jefferson Street ist eine stille Straße in Providence.
thoughts: Toen ik hieraan begon, vond ik het meh. Maar dat komt waarschijnlijk doordat ik er na Vermessung der Welt aan begonnen ben en dat is een heel ander genre - veel avontuurlijker. Dit boek is meer... filosofisch? Er gebeuren best wat dingen, maar daar worden eigenlijk niet veel woorden aan vuil gemaakt (en zeker in vergelijking met Vermessung gebeurt er bijzonder weinig noemenswaardigs). Er is geen gezeur. De relaties in het boek zíjn gewoon, of ontwikkelen zich gewoon, worden beschreven, maar er zijn vrij weinig emoties bij betrokken. Gebeurtenissen worden gewoon zo whoep neergezet, hoe raar ze ook zijn.
Ik vond de personages fijn. Heel... eh? Ik hou van boeken waar personages gewoon zíjn, waar geen excuses of uitleg gegeven moet worden voor elke karaktertrek en waar ook niet elke karaktertrek beschreven moet worden, maar gewoon - nou ja, whatever. 't Boek lees gewoon lekker weg.
recommended: sure.

• next: Nachdenken über Christa T., Christa Wolf, 218 pagina's
Nachdenken über Christa T. begründete den Weltruhm Christa Wolfs und gehört zu den wichtigsten Werken der deutschsprachigen Nachkriegsliteratur. Mit nur 36 Jahren stirbt Christa T. an Leukämie. Ihre ehemalige Schulkameradin und Studienfreundin erinnert sich an sie: an eine Frau, die der Forderung nach Anpassung ihre Phantasie, ihr Gewissen und vor allem ihre Sehnsucht nach Selbstverwirklichung entgegensetzt.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 27 jan 2016 - 9:49:
Ik heb alleen nog maar 6, een roman geschreven door een vrouw. (:

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 4 feb 2016 - 14:10:
Heeft iemand ooit iets van Brandon Sanderson gelezen? En zo ja, zijn z'n boeken een aanrader?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 5 feb 2016 - 13:21:
Ik persoonlijk niet, maar ik ken wel een aantal mensen die zijn boeken goed vonden.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 feb 2016 - 12:55:
• previous: Rogues, George R. R. Martin, 806 pagina's:
genre: kortverhalenbundel, dus verschillend.
found: Scott Lynchs bibliografie op wikipedia.
thoughts: Dit was heel erg hit and miss. Ofwel vond ik een verhaal geweldig, ofwel helemaal niet. En dat is te verwachten, maar daardoor kan ik wel zeggen dat kortverhalenbundels niet aan mij besteed zijn. Ik kon het ook niet gewoon snel even uitlezen, wat ik wel wou. Maar alles is het wel waard voor Scott Lynchs kortverhaal.
recommended: als er auteurs in zitten die je kent en graag leest, sure.

A Year and A Day in Old Theradane van Scott Lynch is een van de leukste dingen die ik ooit gelezen heb en zeker het beste kortverhaal ooit. De world building die hij in zo weinig bladzijden voor elkaar speelt, het briljante plot, de humor. Het heeft alles dat zijn Gentleman Bastards zo geniaal maakt, maar dan met nog leukere personages. Drie badass vrouwen, waarvan twee een koppel en een een sassy idiot, en een fucking badasser robot. Honestly, dit krijgt een review apart omdat ik Rogues niet aan iedereen aan zou raden, maar AYaADiOT wel. Read this. Just do it.
*-*

• next: Red Queen #2, Glass Sword, Victoria Aveyard, 448 pagina's.

Hij is gisteren eindelijk uitgekomen en ik heb er zoveel zin in!

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 10 feb 2016 - 12:58:
Ooh Glass Sword :3 Als ik TMI uit heb, ga ik beginnen met Red Queen. Want het lijkt me zooo'n goed boek :3



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20