Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic V

Het Boekentopic V

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 okt 2015 - 10:06:
Alles over boeken. Recensies, quotes, vragen, opmerkingen, etc.

Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzinwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 feb 2016 - 13:00:
Het is een beetje je standaard YA fantasy, maar ik vind Aveyards schrijfstijl en personages heel fijn. En ze is ook heel tof als persoon, ik volg haar op Twitter en ze is net zo'n fangirl als wij (vooral over Star Wars en Harry Potter). c:

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 10 feb 2016 - 13:03:
Ik ben ook een beetje een standaard YA fantasy lezer, dus dat past perfect ^^
En yay. Ik hou van dat soort auteurs :3

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 feb 2016 - 22:56:
• previous: We, Yevgeny Zamyatin, 225 pagina's
genre: literatuur
found: FF boekclubje
first sentence: I am merely copying out here, word for word, what is printed today in the State Gazette
thoughts: Ja maar - ja. Ja. Ik vond de stijl heel erg prettig, dat vooral. En het concept is tof. En ik was aan het begin bang dat het heel erg tegen zou vallen wegens 1984, omdat ik daar in veel reviews over las. Maar - het is heel anders. De hele instelling, het hele doel van het personage, alles - hoewel het overduidelijk hetzelfde genre en hetzelfde maatschappelijke doel geniet, is het heel anders. 'n Ik vond het tof. :3 er waren wel een paar kleine dingetjes, zie boekclubtopic, maar overall: yeshyesh.
recommended: ja.

• next: Imperium, Christian Kracht, 244 pagina's
Die Welt wollte er retten, eine neue Religion stiften, gar ein eigenes Reich gründen – eine Utopie verwirklichen, die nicht nur ihn selbst, sondern die Menschheit erlöst, fernab der zerstörerischen europäischen Zivilisation, die gerade aufbricht in die Moderne und in die Katastrophen des Ersten und Zweiten Weltkriegs.Doch in der Abgeschiedenheit der Südsee, in einer Kolonie des wilhelminischen Deutschland, gerät ein von einem vegetarischen Spleen besessener Sonnenanbeter in eine Spirale des Wahnsinns, die die Abgründe des 20. Jahrhunderts ahnungsvoll vorwegnimmt.In seinem vierten Roman zeichnet Christian Kracht die groteske, verlorene Welt von Deutsch-Neuguinea, eine Welt, die dem Untergang geweiht ist und in der sich doch unsere Gegenwart seltsam spiegelt.Zugleich aber ist Christian Krachts IMPERIUM eine erstaunliche, immer wieder auch komische Studie über die Zerbrechlichkeit und Vermessenheit menschlichen Handelns.


want ik kom er net achter dat ik deze maandag uit moet hebben, oeps.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 14 feb 2016 - 10:51:
• previous: De Tweede Man, Doeschka Meijsing, 395 pagina's
genre: roman
found: lezen voor de lijst
first sentence: Ik heb Chaïm voor het eerst gezien op Chronos Chyrios in de maand september. nu drie jaar geleden.
thoughts: ehhh, ik weet het niet. Het is super interessant om de gedachten van hem over Alexander de Grote en Hefaistion te lezen, maar zijn eigen verhaal is zo zielig, het maakt me misselijk. De hoofdpersoon speelt zichzelf alleen maar als slachtoffer en soms is dat zo vervelend. Aan de andere kant is het verhaal van hem ook weer zo veelzijdig, zo interessant. Ik weet het niet, het is een meh iets
recommended: I guess

• next: Hersenschimmen, J. Bernlef, 180 pagina's
Maarten Klein verliest langzaam maar zeker zijn greep op de werkelijkheid. Hij kan heden en verleden niet meer onderscheiden, wil plotseling weer naar zijn werk terwijl hij al gepensioneerd is en ziet zijn vrouw voor een vreemde aan. Momenten van helderheid worden meer en meer verdrongen door ontreddering en verwarring. Net als ik lekker lig komt Vera me wekken. Is het ochtend? Waarom al die haast? En sinds wanneer kleed ik mij zelf niet meer aan?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 feb 2016 - 21:27:
"Die Homosexualität sei der eigentliche, der wahrhaftige Zustand des Mannes, die Liebe zur Frau hingegen ein absurdes Erratum der Natur."
(Imperium)

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 feb 2016 - 21:57:
We begrijpen niet allemaal Duits.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 14 feb 2016 - 22:11:
"De homoseksualiteit is de eigenlijke, de werkelijke toestand van de man, de liefde voor de vrouw daarentegen een absurde fout van de natuur."

(Het werkwoord staat in de Konjunktiv, dus het is vermoedelijk een indirecte rede of een citaat in het werk zelf, maar dat maakt voor de vertaling verder niet zoveel uit.)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 feb 2016 - 22:48:
Het is indirecte rede. ^^
En sorry x: ik dacht dat het goed te lezen was.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 feb 2016 - 9:45:
• previous: Imperium, Christian Kracht, 244 pagina's
genre: literatuur
found: literatuurvak
first sentence: Unter den langen weißen Wolken, unter der prächtigen Sonne, unter dem hellen Firmament, da war erst ein langgedehntes Tuten zu hören, dann rief die Schiffsglocke eindringlich zum Mittag, und ein malayischer Boy schritt sanftfüßig und leise das Oberdeck ab, um jene Passagiere mit behutamem Schulterdruck aufzuwecken, die gleich nach dem üppigen Frühstück wieder eingeschlafen waren.
thoughts: dit is zo'n boek waar ik eigenlijk helemaal geen thoughts over heb. Ik heb het gelezen in een dag - niet omdat het kan, maar omdat het moet. 'k Denk dat 'k er daarom veel minder van genoten heb dan ik anders gedaan zou hebben. Want op zich is het een prima boek. Er gebeurt veel. Ja, idk.
recommended: misschien als het jouw soort boek is?

• next: voorlopig weer even verder met Christa Wolf.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 15 feb 2016 - 21:22:
• previous: Venusnijd, Rita Mae Brown, 313 pagina's
genre: LGBT, mythology
b>found:Laura raadde hem aan en heeft hem toen voor me meegenomen bij het boekendepot op Utrecht CS.
first sentence: Doodgaan is niet zo erg.
thoughts: What the actual fuck was dat einde? Nee, maar serieus. De schrijfster wilde heel duidelijk haar eigen filosofische ideeën etaleren, maar deed dat in een hele gekke seksdroom met Griekse goden? What the fuck. Verder bekroop me steeds het gevoel dat het best een oké boek was (ik wilde op zich wel verder lezen), als er een editor over was geweest. Want mán, wat waren sommige stukken saai en overbodig en wat herhaalt de schrijfster zichzelf vaak (soms zelfs in de volgende alinea al). Ook vond ik de dialogen heel stijfjes, maar dat kan ook aan de vertaling liggen.
recommended: Nee, toch maar niet.

• next: We, Yevgeny Zamyatin, 225 pagina's

@Elise, laat, maar ik heb Mistborn en The Well of Ascension gelezen. Mistborn vond ik verassend goed, maar TWoA was verschrikkelijk saai.



(bericht aangepast door een moderator)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 feb 2016 - 22:24:
Jaaaaaa, We! ^^

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 20 feb 2016 - 14:33:
Zowel Harper Lee als Umberto Eco zijn overleden vandaag/gisteren. :c

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 20 feb 2016 - 15:06:
Ik hoorde het, ja! :c Heb toevallig net een boek van Eco meegenomen uit het boekendepot op Utrecht CS.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 feb 2016 - 15:49:
whut o.o

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 21 feb 2016 - 18:07:
• previous: Red Queen #2, Glass Sword, Victoria Aveyard, 448 pagina's:
genre: young adult, fantasy, dystopian.
found: Ik heb deel een gelezen.
first sentence: I flinch.
thoughts: Ik hou van deze serie, ondanks alle clichés en alle dingen die slecht zijn aan deze boeken. Dit boek specifiek duurde wel even om in te komen en ik heb zelfs Red Queen weer boven moeten halen om de laatste acht hoofdstukken opnieuw te lezen, omdat ik vergeten was hoe het ook alweer precies geëindigd was. Pas rond 60% in het boek begon het echt vlot voor mij te lopen en toen ergerde ik me minder aan Mare's angstiness om in één keer door te lezen tot het einde. Maar holy smokes. Alleen het einde al was genoeg om het allemaal waard te doen zijn. Aveyard is zó (zo zo zo) goed in onverwachte plot twists en ze raakt je ook precies waar het pijn doet en - ja. Ik ergerde me aan Mare's gedachten, de personages Kilorn en Farley (die ik eerst superleuk vond) en Cal, de love triangle en het personage dat ze besloot te vermoorden. Maar ik houd van haar beschrijvingen, de wereld die ze gecreëerd heeft en het hele concept van een newbloods army (ik wil ook een newblood zijn, pls pls pls).
recommended: het is een beetje je standaard ya fantasy met love triangles en twists en turns, dus als dat je ding is, dan ja.

• next: Ready Player One, Ernest Cline, 372 pagina's.
[Goodreads]

• next: Six of Crows #1, Six of Crows, Leigh Bardugo, 465 pagina's.
[Goodreads]

Ondanks dat haar Grisha trilogy me echt niet bevallen is (en me zelfs razend gemaakt heeft), ga ik Six of Crows een kans geven omdat vrienden van wie ik de smaak enorm vertrouw hier lovende reacties op gegeven hebben.
Maar eerst Ready Player One.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20