Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)school topic #9

Het (anti-)school topic #9

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 feb 2016 - 12:03:
Voor álle schoolgerelateerde dingen die je maar kwijt wil! Van ergernissen tot trotse momentjes.



xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 31 mei 2016 - 13:24:
Well, het lijkt me iets om heel erg trots op te zijn. <3

Ik zit nu in een café om aan mijn scriptie te werken en ik schiet echt heen en weer tussen houden van mijn onderwerp en willen huilen omdat het schrijven niet lukt. Dus nu ben ik al een uur oude FF-topics aan het herlezen want good vibes. Zeer productief dit.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 mei 2016 - 13:39:
oh you. sterkte. <3
ik heb morgen visser. ik ben echt doodsbang.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 31 mei 2016 - 14:19:
Jij ook sterkte o.o <3 Voel je je wel oké voorbereid?

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 9 juni 2016 - 23:18:
De periode is al bijna om maar ik heb t gevoel dat elke dag nog langer duurt, alleen zijn de lessen nu meer niks doen en echt het is dat ik anders met m'n percentage in de knoei kom... Maar ik ben echt blij als de komende drie weken om zijn en ik praktisch vakantie heb.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 juni 2016 - 23:59:
@Dezh: nee ik was heel slecht voorbereid. Maar ik heb het wel gehaald? Ze is echt heel lief geworden ._.
@Jess: nog even doorbijten <3

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 14 juni 2016 - 13:57:
Ik begin nu al nerveus te worden voor donderdag want dan krijg ik de uitslag van m'n examens ._.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 17 juni 2016 - 14:30:
Ik heb volgend schooljaar weer stage en in het verleden hebben mbo'ers bij de tweede kamer gelopen dus ik heb die mail er net uitgedaan voor daar en help ik ben nu al nerveus

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 17 juni 2016 - 19:13:
Oeh spannend Jess. Ik hoop dat je aangenomen word! Dat is wel echt gaaf trouwens, bij de tweede kamer.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 18 juni 2016 - 10:37:
@Jess: ik ga voor je duimen, love. :3

Ik heb nog maar vier dagen school. Wel veel deadlines voor projecten, dus het worden nog drukke dagen, maar het is bijna zomervakantie en voor het eerst in vijf jaar gaat die niet gevuld zijn met herexamens. <3333

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 18 juni 2016 - 11:27:
Yay, Kay! Dat is awesome <3

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 20 juni 2016 - 21:36:
Was vandaag een uur later thuis dan normaal, maar mijn docent internationaal recht vond het een goed plan als ik en wat klasgenoten meegingen naar de gastles van plusklas recht (ook al volgen we dat niet). Twee uur naar een Officier van Justitie geluisterd die me vervolgens heel veel succes wenste met mijn droom om ofwel griffier te worden ofwel de strafrechtadvocatuur in te gaan. Mijn motivatie is weer terug. Vervolgens had ik het met hem over opleidingen en dat ik ook maar bij rechten terecht kwam omdat ik iets achter de hand wilde hebben en ik op dat moment er nogal voor viel, maar dat ik nu hier ben omdat havo niet lukte. Kwam de docent erdoorheen: "je kunt dit ook als je romantische route omschrijven, weet je." Anyway. Het was zo zo vet en heeft me doen beseffen hoe erg ik het mis om zelf strafrecht nog te hebben en hoeveel ik ervan hou

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 juni 2016 - 10:47:
Guys, ik heb advies nodig.
't Gaat niet zo goed met m'n studie. Ik ben m'n grip kwijt, heb geen idee meer wat ik aan het doen ben en heb daarom heel veel moeite met me zetten tot studeren. Maar nu ben ik toch weer een beetje bezig en ik vind het wel léúk. Dus nu twijfel ik... of ik niet een half jaar moet nemen (volgend jaar, tweede semester) om de elementaire vakken waarvan ik de vaardigheden niet meer in de vingers heb, nog een keer te doen, zodat ik wél verder kan in de wiskunde. Maar dan ga ik wel 4,5 jaar over mijn bachelor doen en dat is dúúr. Daarbij weet ik ook niet of ik daarna wél een wiskunde master wil doen. Ik weet alleen dat ik nu het gevoel heb dat ik een bachelor ga halen, waar ik niets aan heb, omdat ik dingen zou moeten kunnen die ik helemaal niet kan._. Ik heb ook gedacht aan schakelen naar een andere studie en dan in een heel ander vakgebied een master doen, maar ik zou niet weten waarheen, want verder vind ik niets echt interessant. Behalve misschien natuurkunde, maar dat gaat me nóg meer tijd kosten dan m'n wiskunde bijspijkeren.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 juni 2016 - 14:39:
plz, guys, ik heb advies nodig ;c

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 22 juni 2016 - 14:46:
Well, het is nogal een vraag. Ik weet van mezelf dat ik mijn psychologiebachelor met minimale effort en kennisoverdracht heb gehaald, dus ik vind dat ook een bachelor waar ik niets aan heb, omdat ik van alles niet kan of alweer vergeten ben. Ik weet niet of dat zo'n probleem is als je toch van plan bent om er niets mee te doen.

Aan de andere kant, als het je zo stoort, zou ik die 4.5 jaar gewoon nemen. En dit is makkelijk praten, want mijn ouders betalen mijn collegegeld, maar uiteindelijk zou het geld niet in de weg moeten staan van je opleiding.

En ik weet honestly niet wat je nog meer kan met een wiskundebachelor dan een wiskundemaster, dus in die richting kan ik niet echt advies geven. Maar - als je er nu weer een beetje plezier in krijgt, zou ik dat gevoel proberen vast te houden en als dat gebeurt door meer energie en oefening in elementaire vakken te steken, lijkt me dat een goede keuze.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 juni 2016 - 15:13:
Als ik geen wiskundemaster ga doen en niet ga schakelen, ga ik het onderwijs in.
maar. ja, het is inderdaad nogal een vraag. Daarom wil ik graag weten hoe andere mensen ertegenaan kijken. Een huisgenootje bijvoorbeeld bracht me nog op het idee van vakken op eigen kracht volgen (opgenomen colleges, boeken, etc.) eventueel met begeleiding van iemand die me wil helpen en wel nog alles beheerst.


Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20