Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Enchanting Nymph (Speeltopic)

Dark Age Special: The Enchanting Nymph (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 sep 2011 - 12:28:
Vroeger was de bosnimf een vredelievend maar ijdel wezen. Ze was een mooie maar mysterieuze verschijning en kinderen konden urenlang naar vertelsels over dit wezen luisteren.
Maar tijden veranderen en mythes doven uit.
De bosnimf merkte met ongenoegen op dat haar populariteit daalde en ze werd er zeer verdrietig om, waardoor ze een tijd lang niet meer in het bos gespot werd.
Nu is ze terug, en ze is er op uit om haar populariteit terug te winnen. Kan het niet goedschiks, dan moet het doel de middelen maar heiligen...


Welkom bij het tiende potje Dark Age op dit forum. Dit is het speeltopic, lees het regeltopic om een beetje een beter idee te krijgen van hoe het spel verloopt.

Zoals in de titel al te zien is, is het een special. Speciaal voor deze special is er een nieuwe rol, namelijk de nimf. Die neemt de rol van badside volledig op zich, er is dus één badsider en de rest is goodside. De nimf heeft een magische kracht waarmee ze mensen kan betoveren. Is iedereen betoverd, dan heeft zij gewonnen. De betovering heeft nare bijeffecten, maar die zijn voor de goodside onbekend!

Rollen
1x Bosnimf (Nimf)
1x Boswachter (Jager)
1x Meermens (Waarzegger)
1x Bosgeest (Beschermer)
9876x Kind (Tovenaar)

Deelnemers
1. Eliros
2. neversay
3. MoonRocker
4. Pline
5. Mine
6. Rosie16 Kind
7. Bodine Kind
8. KaulitzFreak
9. Monster23
10. realMe
11. dylan04
12. MyReflection Kind
13. missxangel

Lynch en lunch is afwisselend per dag, om acht uur 's avonds! Dus vrijdag lynch, zaterdag lunch,... You get it where I'm going. ^^



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 3 sep 2011 - 23:52:
De bosnimf dwaalde rond door haar bos. Ze was verveeld en lichtjes chagrijnig. Vroeger - oh, vroeger zou ze tijd te kort hebben gehad. Zo veel had ze te doen. Alle bosgeesten wilden met haar praten, ze wilde luisteren naar wat alle mensen over haar te zeggen had. En nu, nu was er niets.
Aan de rand van het bos wachtte ze, turend over het zandpad.
Ja, daar hoorde ze iets. Een kinderliedje, gezongen door een zachte kinderstem. Ze glimlachte en wachtte tot het kind dichtbij genoeg was. Toen lokte ze het kind dichterbij en knielde neer. Ze haalde haar vingers door zijn korte, blonde haar en drukte een kus op zijn voorhoofd, terwijl ze een melodie neuriede. "Ga verder zingen. Zing het lied van het bos."

Het kind zou de melodie nooit meer vergeten.


Er is vandaag een Kind betoverd.

Sorry voor de laatheid. Ik ben home alone dus eh... anyways, ik ga maar beter niet verder over wat ik allemaal aan het doen ben. Ik vergat de tijd uit het oog.

Rosie16
Rosie16

Rosie16 is offline

[571]
Rosie16 zei op 4 sep 2011 - 0:01:
Fuck. Sorry, niet gestemd.

Hmm.. Nou ja, beter een kind eruit dan een special. (sorry)

Rosie16
Rosie16

Rosie16 is offline

[571]
Rosie16 zei op 4 sep 2011 - 0:09:
Wel... da's al weer een goodside minder. Maar het moet op zich wel te doen zijn om de nimf eruit te halen, hoop ik. :/

..? Het is misschien een beetje vroeg om al met conclusies te komen (of hoe je dat dan ook noemt), ik weet ook niet zeker of ik dit wel zoiets kan noemen, maar hoe bedoel je 'da's alweer een goodsider minder'?

Oh, en trouwens, als iemand betoverd is, hoe merkt diegene dat dan? Mail jij diegene? En kan iedereen betoverd worden, of alleen kinderen?

Mine
Mine

Mine is offline

[1755]
Mine zei op 4 sep 2011 - 1:52:
Wat gebeurt er eigenlijk als iemand betoverd is?

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 4 sep 2011 - 10:28:
Dat wil Kayley niet zeggen, alleen dat diegene er niet uitgaat.....
dus ben benieuwd
Ik denk dat specials op zich ook wel betoverd kunnen worden en dat we tot nu toe geluk hebben gehad dat het alleen twee kinderen waren.
De waarzegger kan al gescand hebben, toch? Ik hoop dat ze dan een hint geeft

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2011 - 11:15:
Maar we maken het de waarzegger er niet makkelijker op. Ik bedoel, hoe wil je dat die met een hint gaat komen als het topic dood is? Dat valt verschrikkelijk op, en het maakt het moeilijk om het subtiel te doen. Het kan niet tussen neus en lippen ergens tussendoor, want er is geen 'tussendoor' omdat het spel nogal stil ligt.
Als er dus een hint zou komen, weet de nimf gelijk wie de waarzegger is. Dan zal ze die op zeker betoveren en dan zijn wij als goodside nogal in het nadeel, want ze is pretty much alle houvast die we hebben.
Misschien moeten we haar dus een beetje helpen? Als wij nou een beetje met theorieën naar voren gaan komen, hoe moeilijk dat ook mag zijn, dan kan zij ook helpen.
Zo kan er niet veel gebeuren, en stilzitten en wachten tot we ofwel verliezen, ofwel winnen heeft ook niet veel nut en maakt het spel er niet leuker op. ALSO. Wie komt eerst? ^^

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 4 sep 2011 - 12:23:
Okey, dit is niet echt een theorie,
maar ik vraag me af waar Pauline is....
voor het laatst was ze online op 1 september.... na acht uur...
Dus pauline, waar ben je?

Rosie16
Rosie16

Rosie16 is offline

[571]
Rosie16 zei op 4 sep 2011 - 12:52:
Hmm.. Elise is bij een vriendin slapen, dus nu moet ik wachten op een antwoord van haar. :'(
Ik heb zin in een actief potje, en inderdaad ja, het is ook handig voor de waarzegger.

Rosie16
Rosie16

Rosie16 is offline

[571]
Rosie16 zei op 4 sep 2011 - 12:53:
Oh, wacht. Dus vandaag weer een Lynch?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2011 - 12:54:
Oké, dan ga ik ook maar eventjes kijken of ik iets kan bedenken.
Ten eerste zijn er dus zes mensen die niet gestemd hebben, of op zichzelf, want dat verschil kunnen we niet zien. Zes mensen, dat is de helft. Hoe groot is de kans dat zij alle vier niet online zijn geweest tussen de rolverdeling en de lynch? Niet heel groot, neem ik aan. Zeker niet omdat [bijna?] iedereen nogal enthousiast was over het begin van het nieuwe DA-potje. Dan check je toch minstens één keer per dag het topic, voor acht uur, omdat je er zo’n zin in hebt? Natuurlijk kunnen er twee of drie verhinderd zijn geweest, maar zes? En dat is niet eens alles, want Kay zei dat er ook mensen waren die in het topic wel gestemd hebben, maar officieel niet. Mogen we weten wie dat waren? Misschien dat we daar nog iets mee kunnen.
De vraag is dus of er een nuttige reden is om niet te stemmen. Het was eigenlijk wel algemeen bekend dat MyReflection eruit zou liggen, aangezien bijna iedereen die haar stem bekend maakte, liet weten op haar te stemmen. Logisch dat de meesten erin mee zijn gegaan; een kwestie van je eigen hachje redden.
Wat dat betreft zou de nimf er dus voordeel in hebben om ook mee te gaan. Het valt niet op, en het maakt voor haar toch niet uit wie eruit gaat, zolang ze het zelf maar niet is.
Aan de andere kant is het voor de nimf dus helemaal niet noodzakelijk om te stemmen, zeker niet nu ze (of hij, want er speelt ook een jongen mee, toch?) nog geen idee heeft wie wie is. Want zover ik weet kan ze niet scannen. Zo wel kan dat meestal pas na de eerste lynch (toch?), en dan zou ze zeker bij de eerste lynch totaal geen baat gehad hebben bij het stemmen op wiedanook. Eigenlijk werkt een klein aantal spelers in haar nadeel. Hoe minder spelers er zijn, hoe groter de procentuele kans dat zij eruit gestemd wordt. Ook is het zo dat er bij een klein aantal spelers een kleiner aantal stemmen nodig is om haar eruit te stemmen. Puur toeval kan dan haar einde betekenen. En als we zo blijven spelen zoals we deden, dan zou het hoogstwaarschijnlijk inderdaad op toeval aankomen.
In dit geval is het dus voordelig om een gelijkspel te hebben. Dan gaan mensen zich verdedigen, misschien kan zij dan achterhalen wie eventueel de waarzegger is, of een andere special. Dan kan ze die betoveren. Alles wat zij nodig heeft is eigenlijk tijd. Stemmen is niet nodig, dat doen wij voor haar en ze was niet in gevaar; dat bleek uit alle stemmen tegen het kind MyReflection.
Het was [is?] nog de vroeg in het spel om verdenkingen te uiten. Als zij omwille van een gelijkspel iemand zwart zou maken, en dat zou een goodsider blijken te zijn, zou ze er meteen uitliggen. Dat is niet haar bedoeling [neem ik aan, want ik ga ervan uit dat ze wil winnen].
Eh. Hier hebben we niets aan, of wel? Dit zijn gewoon mijn random hersenspinsels.
Ik ben echt kampioen onzin uitkramen. Wat een lap tekst._. Kan iemand er iets mee?

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 4 sep 2011 - 12:56:
ook voor de andere specials.... als de waarzegger achter een special komt kan ze die proberen vrij te pleiten als die als verdachten word gezien....
Kan de jager eigenlijk de nimf doodschtieten ofzow? OF is de nimf zoiets als de opperbadsider?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 4 sep 2011 - 12:59:
De Nimf is niet bestand tegen welke special dan ook...

Rosie16
Rosie16

Rosie16 is offline

[571]
Rosie16 zei op 4 sep 2011 - 13:06:
@Bo: Dat van dat het in haar/zijn nadeel is als er minder Goodsiders zijn, dat klopt niet helemaal, want haar doel is uiteindelijk om alle Goodsiders eruit te stemmen, right? Want ze moet uiteindelijk toch een keer beginnen met het eruit werpen van Goodsiders.
En de rest van je theorie ben ik eigenlijk al weer vergeten..

@realMe: Oh, ja, dat wat Kay zegt. ^^

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 4 sep 2011 - 13:07:
Okey, dankje
en Bodine, daar zit wat in met dat het wel heel veel mensen zijn geweest....
met dat stemmen kan ook zijn dat er iets mis was met de inbox/outbox....
de mijne doet namelijk heel raar, hij zet het af en toe wel in outbox, maar verstuurd dan niet, dus ik ben wel benieuwd of de mijne was aangekomen...

en het is vandaag ook zo rustig....
Ik kan begrijpen dat het door de weeks en zaterdag wat stiller gaat zijn, bijna iedereen heeft al school, misschien sommige een weekendbijbaantje, maar nu verwachte ik eigenlijk dat iedereen wel kwam kijken....
okey, dit gaat nergens over....

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2011 - 13:10:
@realMe [Josette, toch?]; ja, maar Kay heeft van tevoren gevraagd of iedereen genoeg tijd had. Als je druk bent met school, of een bijbaantje hebt, dan weet je dat van tevoren en had je afkunnen zeggen. Daarbij: zelfs al zijn het er één of twee... maar ZES?
@Rosalie; nee, toch? Ze hoeft ze toch "alleen" allemaal te betoveren om te winnen?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12