Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Enchanting Nymph (Speeltopic)

Dark Age Special: The Enchanting Nymph (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 sep 2011 - 12:28:
Vroeger was de bosnimf een vredelievend maar ijdel wezen. Ze was een mooie maar mysterieuze verschijning en kinderen konden urenlang naar vertelsels over dit wezen luisteren.
Maar tijden veranderen en mythes doven uit.
De bosnimf merkte met ongenoegen op dat haar populariteit daalde en ze werd er zeer verdrietig om, waardoor ze een tijd lang niet meer in het bos gespot werd.
Nu is ze terug, en ze is er op uit om haar populariteit terug te winnen. Kan het niet goedschiks, dan moet het doel de middelen maar heiligen...


Welkom bij het tiende potje Dark Age op dit forum. Dit is het speeltopic, lees het regeltopic om een beetje een beter idee te krijgen van hoe het spel verloopt.

Zoals in de titel al te zien is, is het een special. Speciaal voor deze special is er een nieuwe rol, namelijk de nimf. Die neemt de rol van badside volledig op zich, er is dus één badsider en de rest is goodside. De nimf heeft een magische kracht waarmee ze mensen kan betoveren. Is iedereen betoverd, dan heeft zij gewonnen. De betovering heeft nare bijeffecten, maar die zijn voor de goodside onbekend!

Rollen
1x Bosnimf (Nimf)
1x Boswachter (Jager)
1x Meermens (Waarzegger)
1x Bosgeest (Beschermer)
9876x Kind (Tovenaar)

Deelnemers
1. Eliros
2. neversay
3. MoonRocker
4. Pline
5. Mine
6. Rosie16 Kind
7. Bodine Kind
8. KaulitzFreak
9. Monster23
10. realMe
11. dylan04
12. MyReflection Kind
13. missxangel

Lynch en lunch is afwisselend per dag, om acht uur 's avonds! Dus vrijdag lynch, zaterdag lunch,... You get it where I'm going. ^^



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2011 - 16:18:
Hé maar Rosalie, je kunt het ons nu toch niet kwalijk nemen dat we het willen weten? Als jij weet denkt te weten wie het is, dan willen wij het ook weten. Dan kunnen we winnen. Snap je? Dat kun je ons toch niet kwalijk nemen?

Rosie16
Rosie16

Rosie16 is offline

[571]
Rosie16 zei op 4 sep 2011 - 16:18:
Nou, het viel me op dat een paar mensen opnoemden wie niet gestemd hadden, en over wie ze zouden kunnen verdenken. Toen viel me op dat ik daarin niet genoemd werd. Door beide werd ik niet genoemd, terwijl ik in de eerste ronde niet had gestemd. Dus ik dacht, misschien is iemand daarvan de waarzegger. De rest laat ik weg, want dat verraad ik mijn rol.

@Bo: Ja, snap ik, maar ik bedoel, ik wil niet dat de waarzegger wordt gekild, en ik kan mijn rol natuurlijk niet verraden, en daarbij komt dat jullie nu denken dat het iets belangrijks is, maar wie weet is dat wel helemaal niet zo.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 4 sep 2011 - 16:26:
@Rosalie; ja, dat heet een theorie, dat is altijd giswerk.

En ik snap de theorie niet helemaal. Als een van de twee de waarzegger was geweest en jou niet had opgenoemd, dan zijn ze je naam vast vergeten? De waarzegger kon toen nog niet scannen, geloof ik, dus, wel, hoe zou diegene moeten weten dat jij - wacht, waarom zou het belangrijk zijn dat ze je niet noemden?

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 4 sep 2011 - 16:27:
Ik bedacht me net, als de nimf iemand luncht.... diegene blijft in het spel en moet verder spelen is zij dan niet zoiets een helper van de nimf. ik bedoel is diegene dan niet ook badside en enzo. dus als de nimf in ''gevaar'' is, moet hij/zij de nimf dan niet helpen om uit de beschuldigingen te komen... ten minste dat leek mij logisch.....

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2011 - 16:27:
Nee maar kijk, als iedereen denkt van "misschien is het niet belangrijk" dan komen we nergens. Want doordat jij vertelt wat je opgevallen is, kan iemand anders denken van goh - ja, daar heeft ze een punt, en dan nog iets eraan toevoegen tot we uiteindelijk op een redelijke theorie komen.
En dan nog iets. Je hebt je rol niet gekregen om alle informatie voor jezelf te houden. Tenzij je de nimf bent, die moet het niet delen, want dan ligt ze eruit. Point is: alle specials zijn in het spel om de gewone tovenaars te helpen, omdat ze meer weten. Als ze dan alles achter gaan houden, dan zal het er niet makkelijker op worden.

@Josette; maar degene die betoverd is, die weet dat toch niet? We weten alleen dat het een kind is. Maar daar zijn er meerderen van.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 4 sep 2011 - 16:29:
Wat Bo zegt, ja. Daarom moet je gewoon al je speculaties delen, ook al heb je er zelf je twijfels over.

En nu ga ik even afwezig doen; piano spelen, ben straks wel weer terug.

Rosie16
Rosie16

Rosie16 is offline

[571]
Rosie16 zei op 4 sep 2011 - 16:29:
Ze konden wel al scannen, het was nadat Kayley een berichtje postte waarin stond dat specials gebruikt konden worden, en ik dacht dat eerst ook, maar toen zag ik dat het 2 keer was. Maar het kan inderdaad gewoon 2 keer dezelfde fout zijn.
Daarom zei ik ook al dat het niet belangrijk was. Ik wou gewoon iemands mening erover horen.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 4 sep 2011 - 16:30:
nee ik bedoel dan, dat zij misschien weet wie de nimf is.....
net als in andere spelletjes de badside elkaar kent

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2011 - 16:33:
Nee, dat wilde je niet, want je wilde het niet met ons delen.

Rosie16
Rosie16

Rosie16 is offline

[571]
Rosie16 zei op 4 sep 2011 - 16:33:
Damn, als ik een bericht plaats, zijn er al veel meer. x']
Maar ja, het viel me gewoon op dat er 2 keer dezelfde fout was gemaakt. Dus ik dacht, misschien is het geen fout, en is een ervan een Waarzegger.

Ik snap dat van dat betoveren nogsteeds niet helemaal. Of je nou inderdaad zoals Josette zegt een soort van Badsider wordt, en of je het überhaupt te weten krijgt als je betoverd bent..

@Bo: Dat wilde ik wel, ik dacht alleen dat ik het niet kón. Want ja, ik weet niet, straks is het mijn schuld als de waarzegger eruit is.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2011 - 16:38:
Als jouw theorie ons naar de badside kan helpen dan maakt het niet eens uit dat we de waarzegger kwijtraken. Dat klinkt misschien heel hard, maar die hebben we nodig om de badside te vinden. Als we die al hebben, dan is die special ook minder nodig. Maar toch, we houden haar er natuurlijk liever in. Lucky us... we hebben een beschermer! Die kan haar beschermen, neh? Dan nog iets: we hebben een jager. Als we weten wie de nimf is, hoeft de jager haar alleen maar op te eten en... tada. Done.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 4 sep 2011 - 16:40:
Okey, ik heb niet echt een theorie maar dit viel net ineens in me op
Dylan, stemde niet, praat niet mee in het topic, maar is wel hier en daar een keer online..... dus ik denk dat hij wel het topic in de gaten houd, ten minste dat lijkt me logisch als je meedoet met het spel....

Rosie16
Rosie16

Rosie16 is offline

[571]
Rosie16 zei op 4 sep 2011 - 16:40:
Maar een belangrijk punt is, kan de Badsider nou scannen?
Want als blijkt dat dat niet zo is, dat heb ik uiteindelijk geen flauw idee wie de Badsider nou is.

@Josette: Ja, dat kan, maar ik was toch vergeten om te stemmen? Dat kwam omdat ik het spel überhaupt helemaal vergeten was. Ik was opgegeven moment wel online, maar dacht helemaal niet aan DA, waardoor ik vergat te stemmen. Het kan inderdaad zijn dat diegene(ik ben de naam vergeten) het topic inderdaad in de gaten houdt, maar I don't know, ik was het ook gewoon vergeten.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2011 - 16:41:
Het staat nergens dat het kan, dus ik ga ervan uit van niet.
@Josette; ja, klopt. Maar we kunnen niet achterhalen of hij het bijhoudt of niet. Dat is wel jammer.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 4 sep 2011 - 16:41:
dat weten we niet, we weten alleen dat ze niet bestand is tegen andere specials



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17