Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Enchanting Nymph (Speeltopic)

Dark Age Special: The Enchanting Nymph (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 sep 2011 - 12:28:
Vroeger was de bosnimf een vredelievend maar ijdel wezen. Ze was een mooie maar mysterieuze verschijning en kinderen konden urenlang naar vertelsels over dit wezen luisteren.
Maar tijden veranderen en mythes doven uit.
De bosnimf merkte met ongenoegen op dat haar populariteit daalde en ze werd er zeer verdrietig om, waardoor ze een tijd lang niet meer in het bos gespot werd.
Nu is ze terug, en ze is er op uit om haar populariteit terug te winnen. Kan het niet goedschiks, dan moet het doel de middelen maar heiligen...


Welkom bij het tiende potje Dark Age op dit forum. Dit is het speeltopic, lees het regeltopic om een beetje een beter idee te krijgen van hoe het spel verloopt.

Zoals in de titel al te zien is, is het een special. Speciaal voor deze special is er een nieuwe rol, namelijk de nimf. Die neemt de rol van badside volledig op zich, er is dus één badsider en de rest is goodside. De nimf heeft een magische kracht waarmee ze mensen kan betoveren. Is iedereen betoverd, dan heeft zij gewonnen. De betovering heeft nare bijeffecten, maar die zijn voor de goodside onbekend!

Rollen
1x Bosnimf (Nimf)
1x Boswachter (Jager)
1x Meermens (Waarzegger)
1x Bosgeest (Beschermer)
9876x Kind (Tovenaar)

Deelnemers
1. Eliros
2. neversay
3. MoonRocker
4. Pline
5. Mine
6. Rosie16 Kind
7. Bodine Kind
8. KaulitzFreak
9. Monster23
10. realMe
11. dylan04
12. MyReflection Kind
13. missxangel

Lynch en lunch is afwisselend per dag, om acht uur 's avonds! Dus vrijdag lynch, zaterdag lunch,... You get it where I'm going. ^^



Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 4 sep 2011 - 21:27:
@Bo een paar pagina's terug: Naar Engeland. Ik weet niet echt wat goedkoper uitkomt. En daarbij moet ik ook per sms stemmen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2011 - 21:46:
Oh, laat dan maar. Mama wordt gek als ik weer over m'n abbo heenga.
Maareh. Als aan het theoriseren bent, let us know what you think? ^^

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 4 sep 2011 - 22:06:
Niet om het één of ander, en ik beschuldig je verder nergens van, maar jij bent nu één van de personen die tot de mogelijke verdachten horen, als we Mars' theorie volgen. En nu krabbel je ineens terug.

@Elise; nee, ik ben niet op mijn mond gevallen, dat is algemeen bekend. En ik snap dat jij niet uitsluit dat ik de nimf ben, maar ik weet zelf heel goed dat ik het niet ben. Ik snap het best als jullie me willen verdenken, maar ik weet zelf dat dat geen nut heeft & daarom kijk ik naar anderen en niet naar mezelf.
En voordat je me ermee aanvalt: ja, natuurlijk zou ik dit ook zeggen als ik de nimf wel was. Maar dat neemt niet weg dat ik het nu niet ben.

Wat ik trouwens niet begrijp (even iets heel anders), is dat Rosalie bang was om haar rol te verklappen. Wat is er zo speciaal aan een kind? Niets toch? Maar als ze gelijk had, dan zou Mars wel eens onze waarzegger kunnen zijn. Misschien. Ze is ook niet meegegaan in de stemming, dus misschien had Rosalie alsnog gelijk.
Met dat bovenste stukje, over terugkrabbelen, bedoelde je mij daar mee?

Wel, ik verdenk je ook niet echt, maar ik laat ook even weten dat ik het niet uitsluit, ja. (Want ik heb het idee dat de andere anders maar een beetje meegaan met de mensen die wat guller zijn met het rondstrooien van theorieën, en op het moment ben jij dat dus.)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2011 - 22:22:
Ik sluit jou ook niet uit. Buiten Pline sluit ik eigenlijk niemand uit, en zelfs haar stel ik niet voor de volle honderd procent vrij.
En met dat bovenste stukje bedoelde ik Mine, niet jou.

Rosie16
Rosie16

Rosie16 is offline

[571]
Rosie16 zei op 4 sep 2011 - 22:38:
Ik ben een beetje laat, ik kom nu pas achter dat ik dood ben, ik was een film aan het kijken. alweer.. Maar, jammer dat ik er nu al uit lig. :'(
Anyhow, good luck!
Misschien dat ik in het volgende potje eindelijk een keer leer hoe je je moet verdedigen. *kuch*

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 sep 2011 - 15:50:
1. Eliros - MyReflection - Rosie16
2. neversay - Monster 23 - Mine
3. MoonRocker - MoonRocker - Moonrocker
4. Pline - Pline - Rosie16
5. Mine - Mine - Rosie16
7. Bodine - MyReflection - Rosie16
8. KaulitzFreak - MyReflection - KaulitzFreak
9. Monster23 - realMe - Rosie16
10. realMe - missxangel - Monster23
11. dylan04 - dylan04 - dylan04
13. missxangel - MyReflection - missxangel

Goed. Nog eventjes alles op een rijtje.
Elise en ik hebben allebei beide keren op degene gestemd die eruit lag. Ik omdat ik de eerste keer random op twaalf uitkwam en de tweede keer Rosalie verdachter vond dan anderen. Elise omdat ze beide keren random uitkwam. De eerste keer was ze de tweede die met een stem tegen Kirsten kwam, dus dat zou natuurlijk kunnen. De tweede keer was ze al door Rosalie aangevallen, maar zei ze random uit gekomen te zijn. Kan gebeuren, niet? Naar mijn mening was er genoeg reden om gewoon op Rosalie te stemmen zonder de hulp van random.org, dus dan zou ze dat gewoon toegegeven kunnen hebben als het zo was.
Julia en Dylen hebben beide keren niet gestemd. Tsja… wat moeten we daarmee? Zeker wat Dylan betreft, want we kennen zijn speelgedrag niet.
Anke en Angela zijn ook beide keren vergeten te stemmen, met de uitzondering dat ze wel in het topic hadden laten weten te stemmen op MyReflection. Note though: ’t is Ankes eerste keer, en Angela was de eerste die besloot op MyReflection te stemmen. Daarbij is Angela’s stem niet meegeteld bij de tweede lynch. Zij is dus hoogstwaarschijnlijk betoverd, wat betekent dat ze geen nimf kan zijn.
Dan hebben we nog Mars en Josette, die beiden twee maal random gestemd hebben. Of niet? Rosalie duidde al aan dat Mars misschien de waarzegster is. Wie weet wist ze al dat Rosalie gewoon een kind was. Aan de andere kant zou het haar ook gewoon goed uit kunnen komen dat Rosalie met die theorie op de proppen is gekomen en neemt ze er haar voordeel uit door op iemand anders te stemmen. Dan kan ze net zo goed wel de nimf zijn.
Marije is de eerste keer random gegaan en de tweede keer op Rosalie, maar is nu naar Engeland dus… tsja. Daar hebben we momenteel niet zoveel aan. Maar aangezien ze wel inging op mijn aanbieding om de smsjes te regelen lijkt het me niet dat ze nimf is, want dan zou ze ertegenin zijn gegaan. Maar goed, dat kan ook doenalsof zijn geweest.
Tenslotte hebben we Pline en Mine. Pline is hoogstwaarschijnlijk niet de nimf, aangezien zij niet getoverd zou kunnen hebben. Althans, niet via FanFic als we Mars kunnen geloven, ik moet zeggen dat ik het niet nagekeken heb. Maar ja, wat heeft het in deze special voor nut om elkaar te dekken? Maar aangezien Kay ook mensen via msn, sms enweetikveelwat laat stemmen, kunnen we daar misschien ook niet voor de volle honderd procent op vertrouwen.
En dan hebben we Mine. Zij stemde de eerste keer niet of op zichzelf en ging de tweede keer mee op Rosalie. Verder heeft ze gezegd dat het haar onwaarschijnlijk lijkt dat de nimf actief is, en toen ik haar vroeg waarom heeft ze daar naar mijn weten geen antwoord op gegeven. Ook zei ze plots dat we niets hebben aan “ge-als”ť toen ze volgens Mars’ theorie ineens in aanmerking kwam voor nimfheid (aangezien ook zij op Rosalie had gestemd).
Eh. Ja. Eh. Ik moet echt leren dingen korter te vertellen. Dit is meestens toch herhaling. Iemand die er iets aan heeft?

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 5 sep 2011 - 16:01:
Eerlijk gezegt denk ik niet dat de nimf meegegaan is in de stemming bij Rosalie. We hadden al gezegt dat meegaan in de stemming je verdacht maakt. Stel dat dit klopt dan kunnen alleen Josette en ik de nimf zijn. Omdat de rest allemaal of op Kirsten heeft gestemt, of op Rosalie.
Maar iedereen die op zichzelf stemt, op Rosalie/Kirsten of juist op iemand anders stemt is verdacht. Dus. Ik weet niet. Het lijkt me alleen raar dat de nimf na al dat gezeur van op Kirsten stemmen alsnog meegaat in de stemming.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 5 sep 2011 - 16:22:
Ik denk eerlijk gezegd dat de nimf wel is meegegaan in de stemming op Rosalie. Het was vrij duidelijk dat een heel gedeelte op Rosalie ging stemmen en als zij dan uitbleef zou ze later alleen maar opvallen, omdat het er vrij weinig waren die niet besloten hebben op Rosalie hebben gestemd.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 sep 2011 - 16:25:
Ja, Josette, natuurlijk vind jij dat, want jij hebt dat niet gedaan. Als je ons zover krijgt te geloven dat het niet zo is, dan ben je zelf niet meer verdacht.

@Mars; zie je hoe jij redeneert? Wij zeggen dat het verdacht is, dus doet de nimf het vast niet. En dan verschuif jij je focus naar degene die niet op Rosalie gestemd hebben, precies zoals je zei dat je zou doen. Een beetje vooruitdenkende nimf kan dus net zo goed wel op haar gestemd hebben. Dan maakt ze zichzelf juist verdacht, en dan is ze daardoor dus niet meer verdacht. You get where I'm going?

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 5 sep 2011 - 16:44:
Ik heb beide keren random gestemd. Echt.

En. Nou ja, dit is allemaal herhaling, ja... heb je nog iemand die je echt verdacht vindt, of weet jij 't ook niet?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 sep 2011 - 16:45:
Ik weet niet. Mijn gevoel zei Mine, op de één of andere manier. Maar nu ga ik toch ook aan Josette denken, omdat ze zich er nogal zwak uit probeert te redden.
Also: geen idee, nee.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 5 sep 2011 - 16:48:
En over dat hele gebeuren met het stemmen op Kirsten en Rosalie... honestly, ik snap niet hoe je daar in godsnaam de nimf kan uithalen. Als je denkt dat de nimf wel tevoorschijn komt als je maar goed genoeg op de Rosalie en Kirsten stemmers let, dan kan je net zo goed meteen stoppen met spelen en de nimf zijn gang laten gaan.

Maar, ja. Heel erg veel andere keuze hebben we niet.

Overigens, Bo, dat hele verhaal van je, je prí¡í¡t gewoon randomly. Somt dingen op, probeert niet eens iemand echt verdacht te maken. Als nimf zou je dat makkelijk kunnen doen zodat je door al die lappen tekst op de achtergrond verdwijnt.

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 5 sep 2011 - 16:49:
Maar dan kan je zo door gaan. De nimf stemt mee omdat het niet voor de hand ligt dat hij meegaat, maar omdat dat niet voor de hand ligt doet hij het juist niet en daarom juist wel en... Zo kan je door gaan. Dus. We hebben eigenlijk niets. De nimf kan op zoveel manieren denken dat het haast onmogelijk is om hier iets uit op te maken.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 5 sep 2011 - 16:53:
GOD DAMNIT. Ja. Houd nou eens op over dat stemmen. Kijk maar naar wat Mascha zegt, oké? Als je iets uit het stemgedrag wilt halen, dan heb je tijd teveel.
Wat we zouden moeten doen is letten op elkaars gedrag tijdens het praten, ní­et tijdens het stemmen want daar heb je geen reet aan.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 5 sep 2011 - 16:54:
En, trouwens, Mascha, ik vind jou ook verdacht. En Bo. Jullie twee zijn in mijn ogen verdacht. Ik weet niet precies waarom.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20