Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Enchanting Nymph (Speeltopic)

Dark Age Special: The Enchanting Nymph (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 sep 2011 - 12:28:
Vroeger was de bosnimf een vredelievend maar ijdel wezen. Ze was een mooie maar mysterieuze verschijning en kinderen konden urenlang naar vertelsels over dit wezen luisteren.
Maar tijden veranderen en mythes doven uit.
De bosnimf merkte met ongenoegen op dat haar populariteit daalde en ze werd er zeer verdrietig om, waardoor ze een tijd lang niet meer in het bos gespot werd.
Nu is ze terug, en ze is er op uit om haar populariteit terug te winnen. Kan het niet goedschiks, dan moet het doel de middelen maar heiligen...


Welkom bij het tiende potje Dark Age op dit forum. Dit is het speeltopic, lees het regeltopic om een beetje een beter idee te krijgen van hoe het spel verloopt.

Zoals in de titel al te zien is, is het een special. Speciaal voor deze special is er een nieuwe rol, namelijk de nimf. Die neemt de rol van badside volledig op zich, er is dus één badsider en de rest is goodside. De nimf heeft een magische kracht waarmee ze mensen kan betoveren. Is iedereen betoverd, dan heeft zij gewonnen. De betovering heeft nare bijeffecten, maar die zijn voor de goodside onbekend!

Rollen
1x Bosnimf (Nimf)
1x Boswachter (Jager)
1x Meermens (Waarzegger)
1x Bosgeest (Beschermer)
9876x Kind (Tovenaar)

Deelnemers
1. Eliros
2. neversay
3. MoonRocker
4. Pline
5. Mine
6. Rosie16 Kind
7. Bodine Kind
8. KaulitzFreak
9. Monster23
10. realMe
11. dylan04
12. MyReflection Kind
13. missxangel

Lynch en lunch is afwisselend per dag, om acht uur 's avonds! Dus vrijdag lynch, zaterdag lunch,... You get it where I'm going. ^^



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 sep 2011 - 16:55:
Nee, dat is het punt juist. We hébben ook niets.
@Elise; klopt, ik probeer eigenlijk alles voor mezelf een beetje op een rijtje te zetten en ik dacht, als ik het dan toch doe, kan ik het net zo goed hier neerzetten. Maar goed. Wat wil je dan? Dat ik ga zeggen waarom ik mezelf verdacht vind? Ik vind mezelf niet verdacht, want ik weet dat ik de nimf niet ben. Als je een theorie over mij wilt hebben, dan zal kan ik je daar niet bij helpen. Ik zou niet weten waarom ik likely ben de nimf te zijn, omdat ik weet dat ik het niet ben.
Je hebt gelijk, hoor, dat ik maar wat praat, dat ontken ik niet. Maar niet omdat ik de nimf ben. Gewoon omdat ik hoop dat me iets nuttigs te binnen schiet tijdens het typen, maar dat gebeurt steeds niet.
@Mars; nee, klopt. We kunnen eigenlijk niets uitsluiten. Denk ik. Behalve dan misschien Pline en Angela.
EDIT@Elise; ja, dat is heel leuk, praatgedrag [dat is de voornaamste reden dat mijn gevoel zegt dat het Mine of Josette is, maar mijn gevoel zegt wel vaker dingen], maar de meesten zijn amper online en praten niet. Wat moeten we dan? Elkaar eruit stemmen omdat we dan iig iets doen dat niets met stemmen te maken heeft?

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 5 sep 2011 - 17:01:
@Bo; een theorie over jezelf? Wat? Nee, ik bedoel gewoon dat dit de tweede keer is dat je een tekst van een kilometer schrijft die nergens op slaat, iedereen alleen maar in de war brengt, en mogelijk op andere ideeën zal brengen... dat is mijn ogen verdacht.
En je ziet mij toch ook niet een ongeluk weg typen, in de hoop 'dat er maar iets nuttigs uitkomt'? Wat is dat nou weer voor bullshit reden?

Nee, er zijn niet veel mensen actief, en mogelijk zou een van de onactieve mensen de nimf kunnen zijn, maar je kan in ieder geval op het praatgedrag van de mensen letten die wél actief zijn. Maar nee, wat doen jullie allemaal, jullie gooien jullie vertrouwen allemaal in het stemgedrag, want í¡lles is af te lezen aan hoe iemand stemt. --'

Ik ga douchen, straks lees ik het topic nog eens vanaf het begin.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 sep 2011 - 17:03:
Oké, je hebt gelijk. Ik zal het niet meer doen. Of het iig niet meer hier posten. Want ik vind het voor mezelf altijd wel prettig.
En heb je zelf dan niet een idee over iemands praatgedrag? Buiten dat ik teveel 'random praat'? Want als wij het niet goed doen, misschien moet je er dan zelf verbetering inbrengen.

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 5 sep 2011 - 17:05:
@Elise: Ik noem net zoals Bo gewoon dingen op die me opvallen, mogelijkheden etc. Je moet kijken naar de dingen die je hebt. Ik verdenk nog niemand. Ik probeerde net duidelijk te maken dat iedereen in onze ogen nogsteeds verdacht is. Iedereen die niet heeft gestemt, iedereen die op Kirsten of Rosalie heeft gestemt en iedereen die op iemand anders heeft gestemt. Wat zou de nimf doen? Daar moeten we naar kijken in de stemmingen. Natuurlijk moeten we naar het praatgedrag kijken, maar niet iedereen is actief. Stel bijvoorbeeld dat een inactief iemand de nimf is. Dan moeten we er op een andere manier achter zien te komen.
Dus, zoals ik aan het begin van deze post al zei. Ik verdenk nog niemand echt. Ik noem alleen dingen op zodat mensen er misschien wat uit kunnen halen of de nimf zich bedreigt voelt en daardoor wat steekjes laat vallen.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 5 sep 2011 - 17:14:
@Bodine: Als je naar mijn praatgedrag gaat kijken om te kijken of ik nimf ben, dan vind ik het raar dat ik verdacht ben....
Ik alle potjes dat ik goodside was, zei ik amper iets, want ik probeer nog altijd uit te vogelen hoe ik een theorie fatsoenlijk in elkaar kan zetten en toe ik een potje achtief was, waren we beide badside...
en ja ik weet dat mijn verdedigingen belabberd zijn, maar waar zou ik die in godsnaam op moeten bazeren. ik weet dat ik twee keer random heb gestemd, maar dat geloof je of dat geloof je niet.
Edit: aangevuld, verschoot van een geweersschot

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 sep 2011 - 17:19:
Het gaat mij erom dat je zegt dat het je waarschijnlijk lijkt dat de nimf niet meeging in de stemming, zonder enige onderbouwing whatsoever. Heel leuk, maar valt het je misschien op dat jij en Mars de enige twee zijn die random hebben gestemd? Of iig niet op de personen die eruit zijn gegaan? Natíºíºrlijk zeg je dat, dan speel je jezelf vrij.
Daarbij: juist. En door dat te typen laat je zien dat je je daar heel bewust van bent. Dit potjes is moeilijker voor de nimf omdat ze er alleen voor staat (het is ook moeilijker voor ons, omdat we minder verbanden kunnen leggen). Je verandert je speelgedrag en tada: vrijstelling.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 5 sep 2011 - 17:22:
oh, ik snap wat je bedoeld,
ik had het totaal verkeerd begrepen
sorry

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 5 sep 2011 - 18:22:
@Bo; come on dude, didn't you read what I said? Ik had het net over praatgedrag, ik had het over jouw praatgedrag. Jij bent degene die steeds onnodig lange stukken typt, waar vaak niets zinnigs uit te halen valt omdat je ofwel gewoon feiten opnoemt die iedereen kan zien/opzoeken, of je lult maar wat in het rond. Dí¡t is nou praatgedrag waar een luchtje aan zit. Tenminste, dat vind ik.

En Mascha, jij verandert om de haverklap van mening. Kies nou eens een kant. Ook jij maakt jezelf verdacht door zo wispelturig als de nete te zijn
Het probleem met dit potje is dat de nimf een one man band is. Ze (of hij) is daarom minder makkelijk te vinden in het stemmen, omdat de nimf alles kan doen en laten en geen collega's heeft. Daarom heeft het dus geen zin om naar de stemmen te kijken, want dan is iederéén verdacht (zoals je al zei).

En jij, Josette, ik heb het idee dat je maar wat aanklooit en dat je niet precies weet hoe je dit moet spelen.
Als je goodside bent, dan kan je altijd wel een goede verdediging vinden, en als je badside bent kan dat óók heel makkelijk. Jezelf verdedigen is niet zo moeilijk.

Ik snap het van Bo, met dat Mascha en Josette allebei zeggen dat de nimf waarschijnlijk wel op Rosalie en Kirsten had gestemd, maar, kom op, als je goodside bent en je stemt op de twee dan kan je dat ook makkelijk zeggen om je hachje te redden. Daarbij, again. Stemgedrag. Nee, daar ga ik maar niet weer over beginnen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 sep 2011 - 18:37:
Ja, klopt, ik praat meestal niet echt heel veel nuttigs. Zijn jullie dat wel van mij gewend dan? Ik ben het van mezelf niet bepaald gewend, eigenlijk. Dus ik snap niet waarom jullie wel verwachten dat er iets uit me gaat komen. Daarbij heeft iedereen een eigen strategie, een eigen manier die helpt om dingen in te zien. Dit helpt mij meer dan naar dingen staren en naar praatgedrag kijken, want er is bijnan iemand die praat. Mede daarom typte ik ook lange stukken tekst. Ik dacht dat als ik het begin maakte, dat anderen er misschien op door zouden kunnen gaan. Ja, ik snap wat je bedoelt met mezelf verdoezelen, maar dat was nog niet eens in me opgekomen. Misschien heb ik er iets aan als ik ooit weer badside ben, nu vind ik het jammer dat je het verdacht vind, want ik ben nou eenmaal niet de nimf. Sorry.
En daarbij: nog even over dat van Mars en Josette - over Mars heb ik het niet zozeer, want die komt met wel meer theorieën. Maar van Josette is het het enige wat ze gezegd heeft correct me if I'm wrong. Gezegd, zie je? Dat is prí¡í¡tgedrag.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 5 sep 2011 - 18:59:
I'm such a fool. Ik was er gisteren niet en om 10 uur kwam ik erachter dat ik was vergeten te stemmen x.x Nu zijn er heel veel berichten.
Ik ga teruglezen x.x

EDIT:
Bo praat inderdaad veel, waarbij ze weinig nieuwe informatie geeft. Maar deed ze dat in de vorige potjes niet ookal (no offense)?
Aan de andere kant, de tekst wordt wel steeds langer. Maar misschien is Bo wel gewoon veel fanatieker?
Could be.
Voor de rest.
Heb ik niet veel te zeggen, geloof ik. En dat is denk ik vooral omdat ik, voor mijn gevoel, niets heb om een link mee te leggen, of zo. Tenminste, niet echt.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 sep 2011 - 20:07:
We hebben geen van allen iets om een link mee te leggen, want er is maar één nimf. Maar ja, dat is ook oud nieuws, dus dat mag ik eigenlijk ook niet zeggen.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 5 sep 2011 - 20:19:
Daarom dus.
En je mag het gerust zeggen, zolang het maar geen hele verhalen van overduidelijkheden worden (ik overdrijf, dat snap je).

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 5 sep 2011 - 21:12:
De Bosnimf begon geleidelijk aan meer bekendheid te krijgen, in de verre verte kon ze al haar vroegere statuut zien aan komen. Maar dit wilde ze niet. Door aardig en mooi zijn was ze niet blijven duren, er moest nog iets anders bij. En ze wist wat.
Angst.
Daarom verliet ze haar vertrouwde omgeving in de bomen en dwaalde door het dorp tot ze het huis van de burgemeester bereikte. Ze zweefde door een raam naar binnen en zocht de kamer van de dochter van de burgemeester. Ze drukte haar vingertoppen tegen de slaap van het meisje en giechelde, voelde hoe het het meisje versteende.
Ze toverde een boomblad tevoorschijn en legde het op het beddelaken.

De burgemeester zou nooit van zijn leven meer een boom kappen, in hoop zijn dochter uit haar coma te halen.


Er is vandaag een Kind betoverd.

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 6 sep 2011 - 11:17:
Hoihoi,
Terug van weggeweest. Sorry mensen, ik had vrijdag een verjaardag en toen nog even snel gestemd (volgens mij). Toen is er iemand schijnbaar op zaterdag betoverd, wat ik schijn te zijn omdat mijn stem op mijzelf op zondag omdat ik bij mijn vriend was niet telt. En vandaag is er dus weer een lynch. Ik was afwezig omdat ik vrijdag een verjaardag had en zaterdag naar mijn vriend was. Het zit overigens niet echt goed thuis, dus ik heb weinig achter de computer gezeten.

Genoeg over mij, even tegen Kay, je berichtje voor de lunch is echt mooi!!

Overigens heb ik iets te zeggen over het potje. Ten eerste dat degene die de bosnimf is een smerig spelletje speelt.. En ten tweede dat Bo op mij heel verdacht overkomt. Ze praat echt té veel. Ze zegt dat ze het doet om het spelletje op gang te doen komen, maar als het op pagina (weetikveel) is het potje wel al een soort van opgang, maar Bo gaat door met haar kilometerlange berichten. Ook vond ik dat Bo behoorlijk snauwde tegen Rosie. Want na het feit dat Rosie al iets -ookalwashetonduidelijk- had losgelaten, ging Bo er nog even op door dat ze wel iets móést zeggen in het belang van het spel en het eigenlijk het ego is om het allemaal voor jezelf te houden, terwijl Rosie nergens van zeker was en haar rol niet wilde verlinken. Nou zeuren daar mensen ook over, maar ik zou -alsdateenoptiewas- ook mijn rol niet vrij willen geven.

Maargoed, mijn eerste berichtje in dit topic!! -Joepie- Als ik nu zou moeten stemmen is dat op Bo, maar volgens mij telt mijn stem toch niet.

Kay, i need you for a moment of privacy

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 6 sep 2011 - 13:03:
Wow, alles lezen kost echt veel tijd, zo een lange berichtjes...



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20