Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Enchanting Nymph (Speeltopic)

Dark Age Special: The Enchanting Nymph (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 sep 2011 - 12:28:
Vroeger was de bosnimf een vredelievend maar ijdel wezen. Ze was een mooie maar mysterieuze verschijning en kinderen konden urenlang naar vertelsels over dit wezen luisteren.
Maar tijden veranderen en mythes doven uit.
De bosnimf merkte met ongenoegen op dat haar populariteit daalde en ze werd er zeer verdrietig om, waardoor ze een tijd lang niet meer in het bos gespot werd.
Nu is ze terug, en ze is er op uit om haar populariteit terug te winnen. Kan het niet goedschiks, dan moet het doel de middelen maar heiligen...


Welkom bij het tiende potje Dark Age op dit forum. Dit is het speeltopic, lees het regeltopic om een beetje een beter idee te krijgen van hoe het spel verloopt.

Zoals in de titel al te zien is, is het een special. Speciaal voor deze special is er een nieuwe rol, namelijk de nimf. Die neemt de rol van badside volledig op zich, er is dus één badsider en de rest is goodside. De nimf heeft een magische kracht waarmee ze mensen kan betoveren. Is iedereen betoverd, dan heeft zij gewonnen. De betovering heeft nare bijeffecten, maar die zijn voor de goodside onbekend!

Rollen
1x Bosnimf (Nimf)
1x Boswachter (Jager)
1x Meermens (Waarzegger)
1x Bosgeest (Beschermer)
9876x Kind (Tovenaar)

Deelnemers
1. Eliros
2. neversay
3. MoonRocker
4. Pline
5. Mine
6. Rosie16 Kind
7. Bodine Kind
8. KaulitzFreak
9. Monster23
10. realMe
11. dylan04
12. MyReflection Kind
13. missxangel

Lynch en lunch is afwisselend per dag, om acht uur 's avonds! Dus vrijdag lynch, zaterdag lunch,... You get it where I'm going. ^^



Rosie16
Rosie16

Rosie16 is offline

[571]
Rosie16 zei op 4 sep 2011 - 13:13:
Ik geloof ook niet dat al die mensen random op MyReflection zijn gekomen, maar het is nu nog een beetje moeilijk om er echt één uit te halen, want ja, het zijn er nogal veel. x']

Maar ik vond het van Elise gewoon nogal raar dat ze opeens zei "Das alweer 1 Goodsider minder". I mean, dat klinkt alsof ze de Goodsiders eruit wil hebben. Maar ik loop waarschijnlijk gewoon te hard van stapel. Het zal wel niets zijn. x']

Rosie16
Rosie16

Rosie16 is offline

[571]
Rosie16 zei op 4 sep 2011 - 13:15:
@realMe [Josette, toch?]; ja, maar Kay heeft van tevoren gevraagd of iedereen genoeg tijd had. Als je druk bent met school, of een bijbaantje hebt, dan weet je dat van tevoren en had je afkunnen zeggen. Daarbij: zelfs al zijn het er één of twee... maar ZES?
@Rosalie; nee, toch? Ze hoeft ze toch "alleen" allemaal te betoveren om te winnen?

Oh ja, shit, ik ben nog gewend aan normale potjes haha x']
Dan klopte dat over dat het in haar voordeel is als er veel mensen zijn toch.
You're right..

Maar de Lynch is vandaag toch?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2011 - 13:23:
Ja, dat is inderdaad een beetje apart, maar ik moet zeggen dat ik er zelf overheen las. Want je kunt het opvatten alsof ze er blij mee is, maar je kunt het ook opvatten alsof ze er absoluut ní­et blij mee is. Daarbij is Elise een enorm ervaren speelster, zij zal zo'n domme fout waarschijnlijk niet zo snel maken. Maar laten we het vooral niet uitsluiten.
Dan nog iets: nee, maar heb je iemand horen zeggen dat het wel random is gebeurd? Het is helemaal niet raar om mee te gaan in de stemming, niet om wat voor reden dan ook, behalve je eigen hachje te redden. Er is maar één badsider. Complotten kan zij (of hij) niet smeden.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 4 sep 2011 - 13:27:
@ Rosie16: Lynch is vandaag....
@Bodine: ik ben Josette.
En ja, dat weet ik, en ik had het dan ook niet over alle zes, maar het zou een verklaring kunnen zijn voor één of twee van hun. ik typte alleen wat er op dat moment in me opkwam in verband met al dat er maar weinig hier bezig zijn, al heb ik hier en daar wel even mensen online zien komen...

Rosie16
Rosie16

Rosie16 is offline

[571]
Rosie16 zei op 4 sep 2011 - 13:36:
Hmm.. Ik weet het niet echt. Ik zou zelf niet op iemand stemmen waar veel anderen op stemmen om mezelf te redden. Ik weet niet. Als ik niemand verdenk, ga ik altijd over naar Random.org eigenlijk..
Maar ja, de rest zal er wel anders over denken.
Maar wat bedoel je met 'hun eigen hachje redden'? Want als niemand je verdenkt, dan is er weinig dat je moet proberen te redden, zou je zeggen.

@Josette: Oh, dankje.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 4 sep 2011 - 13:42:
ik denk dat ze bedoeld dat als je de rest achter na gaat je zeker weet dat je er zelf niet uitgestemd gaat worden, zeker als er zoveel op een gaat stemmen.
Als je zelf dan ineens op iemand anders gaat stemmen, zonder reden, lijkt dat verdacht.
maar sorry als ik er naast zit

Rosie16
Rosie16

Rosie16 is offline

[571]
Rosie16 zei op 4 sep 2011 - 13:46:
Oh zo.. Ja, dat kan wel, maar toch vind ik het op een of andere manier een beetje raar.
Dat vind ik juist helemaal niet verdacht. x'] Omdat in de eerste ronde stemmen de meeste mensen random, nu zijn er dan een paar die mee gaan met de stroming, maar ik denk dat de rest die gestemd heeft, en niet op MyReflection stemde gewoon Random.org gebruikte.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2011 - 13:47:
Als je met z'n allen op één iemand stemt, dan ligt die eruit. Dan lig je er zelf niet uit. Natuurlijk is/was er nog niemand verdacht, en alles ging random, maar je kunt er ook random uit gestemd worden. Door mee te gaan op MyReflection hebben mensen zichzelf van die randomdood gered. Ik vind het niet raar dat ze dat gedaan hebben.
maar @Josette; waarom zou dat verdacht zijn?

btw - ik heb ook gewoon random.org gebruikt, en toen rolde twaalf eruit, en toen dacht ik van hé, daar stemmen al meerdere mensen op. En toen bedacht ik me van ach, eigenlijk wel handig, dan weet je in elk geval zeker dat je er zelf niet uit ligt. Egoïstisch. x:

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 4 sep 2011 - 13:47:
Specials mogen gebruikt worden.
En ik zal posten welke stemmen ik uit het topic heb moeten plukken als ik op de computer ben.

Mine
Mine

Mine is offline

[1755]
Mine zei op 4 sep 2011 - 13:50:
Ik heb alles terug gelezen maar ik snap er persoonlijk geen snar van.
Het enigste wat ik wilde zeggen waarom ik niet gestemd heb omdat ik op die dag moest trainen. Meestal kon ik daarna nog achter de computer alleen we stonden in de file --'

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 4 sep 2011 - 13:54:
@Bodine, daarmee bedoelde ik verder in het spel en niet nu....
dat was misschien niet geheel duidelijk aangegeven

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2011 - 13:58:
Dan nog, waarom zou het verdacht zijn?
Ik bedoel, er is maar één badsider, die kan moeilijk complotten smeden. Dus - wat bedoel je?

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 4 sep 2011 - 14:03:
Het is inderdaad een beetje raar dat er 6 mensen niet stemde. Julia, Pline, Sarita, Rosalie en Dylan. Pline was 1 september voor het laatst online en dit potje begon op 2 september. Zij kan sowieso niet de nimf zijn omdat de nimf wel heeft geluncht. De rest is al wel online geweest. Dus zouden we Julia, Sarita en Dylan kunnen verdenken. Alleen denk ik niet dat dit genoeg is om 1 van hen echt te kunnen beschuldigen.
Mensen die op MyReflection hebben gestemd zijn Elise, Bodine, Anke, missxangel en zijzelf. Missxangel was de eerste die zei dat ze random ging stemmen op nummer 12. Zij was dus de eerste en daarom verdenk ik haar niet.
Anke zei: ''En ik ga meedoen met random op nummer 12 stemmen.'' Op de 1 of andere manier vind ik dat verdacht klinken. Maar ik denk niet dat de badsider zo dom is om dat neer te zetten. Maar ik hou het toch in m'n achterhoofd.

Rosie16
Rosie16

Rosie16 is offline

[571]
Rosie16 zei op 4 sep 2011 - 14:03:
Het is allemaal nog behoorlijk vaag ja, maar het spel is ook maar net begonnen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 sep 2011 - 14:09:
@Mars; nee, we ik beschuldigen ook niemand, maar als we niet gaan brainstormen, dan komen we nooit ergens. We zijn nu basically die opties aan het omroepen, kijken of we samen tot een logische theorie kunnen komen.
En kan iemand me uitleggen waarom het zo verschrikkelijk logisch zou zijn voor de nimf om mee te gaan in een stemming? Omdat ze dan niet opvalt? Ligt eraan hoe ervaren ze is - een ervaren badsider zou als nimf dus zorgen dat ze wel opvalt, waardoor ze zichzelf weer onverdacht maakt. Snappen jullie wat ik bedoel? [vast niet XD]
Daarbij: eerste ronde is random. Eigenlijk is er dus niets verdacht in de eerste ronde, zeker niet omdat de badside niet samen kan werken. Denk ik. Vind ik.
Behalve dan dat er extreem veel mensen niet gestemd hebben.
maar @Mars; dan weten we in elk geval van één iemand dat we haar er niet uit moeten stemmen, dat scheelt. (:



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13