Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA The Hunger Games: Capitol Kids (speeltopic)

DA The Hunger Games: Capitol Kids (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 5 jan 2014 - 14:50:
De spelers waren gekozen onder de rijkste en de meest invloedrijke van het Capitool. De families waren er kapot van. Vele van hen hadden al meerdere familieleden verloren in de strijd en nu zouden ze ook nog hun kinderen kunnen verliezen. De rebellen vonden dat ze nog genade hadden getoond. Ze hadden niet het normale aantal jongeren gekozen als normaliter en daarbij ook gekeken naar de leeftijd. Ieder had een gelijke kans gekregen.

Er kwamen negen spelers in de arena, een oude arena van lang geleden. Zeven speler lieten het over zich heen komen, accepteerden dat ze waarschijnlijk dood gingen. Twee wilden wraak op de rebellen. Als het zo oneerlijk was van het Capitool om de hongerspelen te organiseren, waarom het dan zelf nadoen, al was het maar éénmalig. Ze zouden koste wat het kost winnen, als de district mensen konden moorden voor hun leven, waarom zij dan niet? En met mogelijk hulp van buitenaf, dan zou alles mogelijk zijn, toch?

Al ook buiten de Spelen om waren er problemen. De spelbeheerder was ook tegen de spelen, maar werd gedwongen hem organiseren. Daar waar hij kon, hielp hij de spelers, zo was er geen algemeen punt. Hij zorgde ervoor dat de spelers niet bij elkaar stonden, als ze boven zouden komen. Er zou geen groot slagveld de eerste dag zijn, maar het bleef wel de hongerspelen. Er zouden kinderen gaan sterven. Dat stond vast.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Het moment was daar, de camera’s draaiden. Actie werd er verwacht van iedereen. Uit een vreemde slaap werden de spelers wakker is de arena, overal verspreid. Angst en adrenaline gierde door hun lichamen. Ze wisten dat de camera’s op hun gericht stonden, maar konden ze niet vinden, niet zien. Ze wisten dat familie keek, hopende dat ze de winnaar zouden worden en terug zouden komen. Iedereen had een kans, maar niet iedereen zou eruit komen. Een schel geluid klonk door de lucht. Iedereen wist wat er gezegd zou worden.
Het spel is begonnen!


Voor iedereen die nog een vluchtige blik op de regels wil werpen, hierbij de mogelijkheid.

Rollen
8x 2x Goodside
- Jager (Josephine Green)
- Heks (Loralaine Crane (dochter van de oude spelmaker))
- Beschermer (Nicolleta Flickerman (nicht van Caeser Flickerman))
- Waarzegger (Plutarch Haevensbee)
- 4x0x Tovenaar (Corie Snow (president Snows nichtje); Donna Marks; Joan Marks; Susy Gin)
3x 2x badsider:
- Wolf (Aidel More)
- Wolf (Effie Shaw)
- Spion (Johanna Mason)

Deelnemers
1. Bodine
2. Emma
3. Daan
4. Kirsten
5. Pauline
6. Wilma
7. Kayley
8. Angela
9. Elise
10. Krewella
11. Bella01

Eerste lynch 6 januari, 20:00
Eerste lunch 7 januari, 20:00
Specials mogen na de eerste lunch gebruikt worden



williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 6 jan 2014 - 19:48:
Random.org zegt 1, sorry Bodine

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 6 jan 2014 - 20:13:
Het spel was begonnen. Iedereen keek rustig om zich heen. Het was anders als anders. Ze waren ieder op een aparte plek in de arena omhoog gekomen. Ieder stond er letterlijk alleen voor, totdat de mogelijkheid iemand tegen te komen die niet meteen tot aanval overging. Zenuwen gierden door ieder lichaam, je kon het zien, haast voelen vanaf de bank waar de ouders angstig toekeken. In de arena zelf, vroeg menig kandidaat zich af waarom ze niet op dezelfde plek omhoog waren gekomen. Zou er geen ark te triomf zijn? Zouden ze die moeten zoeken of zouden de wapens in de arena verstopt liggen? Ze wisten het niet en mogelijk zouden een aantal het ook nooit te weten komen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Joan dacht aan haar zus. Zij moest ook ergens in deze arena lopen. Zou ze net als haar in het veld zijn? Mogelijk kon ze ook in het verre woud zijn of in het water achter de rotsen. Ze wist het niet. Ze hadden vooraf afgesproken elkaar niet te zoeken, dan zouden ze een veel te makkelijke prooi zijn. Ze hadden afscheid genomen van elkaar, wetende dat ze elkaar nooit meer zouden zien. De afspraak die Joan met haar zus had gemaakt, galmde door haar hoofd. ‘Eén van ons komt hieruit als winnaar.’

Angstig rende Joan voort. Ze hoorde het gekraak van het gras achter zich. Was dat van haar of achtervolgde iemand haar? Toen ze omkeek, zag ze iets grijs door het hoge gras glimmen. Een speerpunt? Ze wilde het niet weten en al helemaal niet voelen. Even lette ze niet op de grond om de stenen te ontwijken. Gelijk viel ze op de grond. Haar hoofd raakte hard een ruwe steen. Gelukkig voor haar raakte ze hierdoor buiten bewustzijn. Niemand had bewust willen meemaken hoe zij vermoord werd.

Vandaag is Wilma gelyncht. Zij was Joan Marks, een tovenaar.

Stemmen
1. Bodine - Wilma [2]
2. Emma - Angela [1]
3. Daan - Bella01
4. Kirsten - Angela
5. Pauline - Wilma [1]
6. Wilma - Bodine [4]
7. Kayley - Emma
8. Angela - Wilma [2]
9. Elise - Pauline
10. Cynthia - Wilma
11. Bella01 - Bodine [1]

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 jan 2014 - 20:28:
):

Maar vijf mensen hebben laten weten op wie ze zouden stemmen, van die vijf stemden er twee op Wilma. Het is best mogelijk dat er onder de Wilma-stemmers een wolf zit die zichzelf en haar maatje veilig probeerde te stellen door te stemmen op de enige die een beetje in de gevarenzone zat. Het is echter ook goed mogelijk dat er goodsiders mee zijn gegaan in de stemming, gewoon omdat ze er zelf niet uitwilden. So that's not extremely helpful.

Het enige dat mij opvalt, is dat Wilma eerst op mij stemde (bladzijde 1) en uiteindelijk toch voor Bodine gaat. Ik weet niet wat dat moet betekenen, al helemaal niet sinds het pas de eerste ronde is.

Edit: Trouwens, Josette, awesome fluff, lekker lang ook. En zusjes in de arena, wat een drama! ö

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 jan 2014 - 20:29:
Oh, dat was me niet eens opgevallen. Wilma? Care to explain? ^^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 jan 2014 - 20:30:
Ze is gelynchd, dus dat mag niet meer. ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 jan 2014 - 20:31:
Oh. Juist. Lekker helder weer van mij.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 6 jan 2014 - 20:31:
We moeten er ook rekening mee houden dat er een spion in het spel is en dat die niet kan overleggen met de 2 andere wolven tot die hen gevonden heeft he... hij kan pas na de eerste lunch beginnen scannen dus het zou goed kunnen dat er een wolf en de spion op wilma gestemd hebben.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 jan 2014 - 20:32:
Maar heeft het al zin om met de spion rekening te houden? Want die is nog nergens aan verbonden, dus die speelt momenteel net zo individueel als de burgers.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 jan 2014 - 20:34:
Trouwens he. Nu we het toch over de spion hebben.

Ik ben er altijd nogal op aan het hameren dat de Heks haar krachten moet gebruiken en bla bla bla, maar ik weet niet zeker of dat nu wel moet, met de Spion. De kans is natuurlijk erg klein, maar stel de badside probeert de spion te lunchen en de Heks redt diegene, dat zou ongelooflijk zonde zijn. Sowieso denkt de Heks dan dat de persoon in kwestie te vertrouwen is, terwijl dat absoluut niet het geval is.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 jan 2014 - 20:35:
Ah. Dus de heks moet ook weer op gevoel gaan spelen. Nice nice. Dat maakt het wel extra spannend.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 6 jan 2014 - 20:35:
Ik denk het wel want vanaf dat die de wolven gevonden heeft is de spion een vrij groot gevaar... die kan hetzelfde doen als de waarzegger... mensen scannen... als die de wolven vindt weet die dus ook precies wie er welke rol heeft (van degene die ze al heeft kunnen scannen) en dus kunnen ze dat gebruiken om mensen te lunchen en dan is het dus voor de goodside een pak lastiger

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 jan 2014 - 20:37:
Ja, de Heks moet zelf maar gaan gokken of de Spion zijn buddies al gevonden heeft en of de gelunchden dus sowieso goodies zijn.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 jan 2014 - 20:38:
Oh, dus de spion krijgt niet alleen te horen good/bad, maar ook echt de rol?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 jan 2014 - 20:42:
Ik dacht van wel. Ze kan toch gewoon scannen? Ik heb nog nooit tegen een spion gespeeld, dus helemaal zeker weten doe ik het niet, maar er staat bij de regels "scannen" en niet specifiek dat ze alleen goed/slecht te horen krijgt.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 6 jan 2014 - 20:43:
~ Spion
Dit is een badside. De Spion kan eenmaal per dag iemand scannen, dit mag pas nadat de eerste lunch gebeurd is, en moet elke dag voor 21.00 uur ingestuurd zijn, anders is het niet geldig.
De spion weet niet wie de badside is, en zal daar achter moeten komen door middel van een scan. Zodra hij de badside heeft gevonden, mag hij overleggen.
De Spion lyncht elke dag voor 20.00 uur en luncht voor 21.00 uur en scant ook voor 21.00 uur.


Dit staat in de regels dus ik denk het wel...



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12