Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA The Hunger Games: Capitol Kids (speeltopic)

DA The Hunger Games: Capitol Kids (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 5 jan 2014 - 14:50:
De spelers waren gekozen onder de rijkste en de meest invloedrijke van het Capitool. De families waren er kapot van. Vele van hen hadden al meerdere familieleden verloren in de strijd en nu zouden ze ook nog hun kinderen kunnen verliezen. De rebellen vonden dat ze nog genade hadden getoond. Ze hadden niet het normale aantal jongeren gekozen als normaliter en daarbij ook gekeken naar de leeftijd. Ieder had een gelijke kans gekregen.

Er kwamen negen spelers in de arena, een oude arena van lang geleden. Zeven speler lieten het over zich heen komen, accepteerden dat ze waarschijnlijk dood gingen. Twee wilden wraak op de rebellen. Als het zo oneerlijk was van het Capitool om de hongerspelen te organiseren, waarom het dan zelf nadoen, al was het maar éénmalig. Ze zouden koste wat het kost winnen, als de district mensen konden moorden voor hun leven, waarom zij dan niet? En met mogelijk hulp van buitenaf, dan zou alles mogelijk zijn, toch?

Al ook buiten de Spelen om waren er problemen. De spelbeheerder was ook tegen de spelen, maar werd gedwongen hem organiseren. Daar waar hij kon, hielp hij de spelers, zo was er geen algemeen punt. Hij zorgde ervoor dat de spelers niet bij elkaar stonden, als ze boven zouden komen. Er zou geen groot slagveld de eerste dag zijn, maar het bleef wel de hongerspelen. Er zouden kinderen gaan sterven. Dat stond vast.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Het moment was daar, de camera’s draaiden. Actie werd er verwacht van iedereen. Uit een vreemde slaap werden de spelers wakker is de arena, overal verspreid. Angst en adrenaline gierde door hun lichamen. Ze wisten dat de camera’s op hun gericht stonden, maar konden ze niet vinden, niet zien. Ze wisten dat familie keek, hopende dat ze de winnaar zouden worden en terug zouden komen. Iedereen had een kans, maar niet iedereen zou eruit komen. Een schel geluid klonk door de lucht. Iedereen wist wat er gezegd zou worden.
Het spel is begonnen!


Voor iedereen die nog een vluchtige blik op de regels wil werpen, hierbij de mogelijkheid.

Rollen
8x 2x Goodside
- Jager (Josephine Green)
- Heks (Loralaine Crane (dochter van de oude spelmaker))
- Beschermer (Nicolleta Flickerman (nicht van Caeser Flickerman))
- Waarzegger (Plutarch Haevensbee)
- 4x0x Tovenaar (Corie Snow (president Snows nichtje); Donna Marks; Joan Marks; Susy Gin)
3x 2x badsider:
- Wolf (Aidel More)
- Wolf (Effie Shaw)
- Spion (Johanna Mason)

Deelnemers
1. Bodine
2. Emma
3. Daan
4. Kirsten
5. Pauline
6. Wilma
7. Kayley
8. Angela
9. Elise
10. Krewella
11. Bella01

Eerste lynch 6 januari, 20:00
Eerste lunch 7 januari, 20:00
Specials mogen na de eerste lunch gebruikt worden



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2014 - 19:01:
Ik verwachtte dat veel meer mensen mij verdacht zouden vinden, omdat ik wel heel actief theorieën aan het spuien ben. Ik voel me dan ook helemaal niet beledigd ofzo, maar je zit er wel kind of naast. :'

- Elise: als badside heb je veel minder reden om actief te zijn, omdat je maatjes je wel op de hoogte kunnen houden en je aan hen je mening voor de lunch kan vertellen- maar 1 iemand hoeft het in te zenden.

Waar ik ook aan dacht is dat de wolven misschien helemaal niet zoveel geven om de spion, maar ik ben even vergeten welke gedachte daar dan achter kwam.

Edit @ 19.15: ik moet gaan eten dus ik kan waarschijnlijk niet meer posten voor de lunch.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 9 jan 2014 - 19:25:
Ik ga gewoon wachten tot de lunch en dan alles even doorspitten.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 9 jan 2014 - 19:36:
@Kay: met het eerste deel van wat je zegt ga ik akkoord maar ik begrijp eigenlijk niet waarom de wolven niet zouden geven om de spion, als ze de spion kennen kunnen enkele rollen te weten komen en op basis van de rollen strategieën bedenken...

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2014 - 19:42:
Op zich wel, maar ik denk dat ze de spion niet nodig hebben om te winnen omdat de goodsiders er zo snel uitliggen. Naja, ze geven er natuurlijk wel om als ze de spion kennen, maar als ze die niet kennen dan is het alleen maar een zwakke schakel.
Ik denk dat ik er aan dacht in de trend van, "ze letten misschien niet heel erg op hun stemmen omdat de spion er wel uit mag zonder het voor hen moeilijker te maken", maar precies weet ik het niet meer want het was een vage gedachten tussen twee onbelangrijke Nederlandse partijen in mijn cursus.

Also ik overschatte hoe lang ik zou eten, dus ik ben wel terug voor de lunch. (:

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 9 jan 2014 - 19:54:
Ah ja dan begrijp ik wel waarom je zo dacht... het is inderdaad mogelijk om te winnen zonder de spion, de spion is alleen wel een handig iets in dit spelletje

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2014 - 19:57:
Maar ze moeten wel een hint geven zodat de spion naar hen zoekt, en dat kan gevaarlijker zijn dan gewoon met z'n tweetjes samenspannen.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 9 jan 2014 - 20:01:
Eigenlijk zie ik de badside niet zo snel hints droppen om de spion te lokken. Er zitten hier nu eenmaal te veel ervaren mensen en de spion moet de hint kunnen uitvogelen, maar als dat kan, kunnen de goodies dat ook.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2014 - 20:02:
Daarmee denk ik dat ze dat niet gedaan hebben en bijgevolg dat de Spion de wolven nog niet gevonden heeft.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 9 jan 2014 - 20:07:
Inderdaad. Die kans is immers maar 2/7. (zeven mensen naast jezelf, waarvan twee wolven) Wat beter is voor ons.
Dat houdt de heks wel in een lastige positie though. Beschermen voor je eruit ligt, maar stel nou dat je de spion beschermt. Ugh.
Je kunt in ieder geval veel zeggen, maar de spion zet het spel in ieder geval voor iedereen behoorlijk op z'n kop. Als ze geluncht wordt is dat natuurlijk geweldig, want dan hebben we een baddie minder, maar dan kunnen we uit haar dood nog altijd niets afleiden. En hetzelfde geldt voor een dood door lynch, hoewel we daar misschien nog iets uit kunnen halen, als ze haar medestanders wel heeft gevonden.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2014 - 20:08:
Maar het is niet alsof we zomaar kunnen raden wanneer ze elkaar gevonden hebben want wie weet heeft de spion de eerste scan al meteen een wolf gevonden.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 9 jan 2014 - 20:20:
Kans van 10%, maar wel waar helaas.
Anyway, ik ga naar beneden, Wie is de mol? kijken. Dus ik verschijn wel weer over een uurtje of zo.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 9 jan 2014 - 20:20:
Ik heb nog steeds niet bij kunnen lezen, want nu blijkt dat ik me eigenlijk niet had moeten opgeven omdat ik niet heel veel tijd heb, maar dat is achteraf. Ik weet niet waarom Angela genoemd werd, ik wist ook niet dat ze verdacht was toen ik op haar stemde. Overigens kwam ik niet als eerst op Angela uit. Ik moest eerst de twee af die eruit waren gegooid en toen werd ik zelf genoemd voordat de site Angela noemde. Eh. Ja.
Ik kan niet veel zeggen over het niet actief hoeven zijn omdat ik mijn stem door zou kunnen geven aan mijn maatjes. Als ik actief mee doe aan een potje, dan doe ik ook echt mee. Ik heb er een hekel aan om maar half mee te doen, zelfs al heb ik minder reden (?) om mee te doen. Maar goed. Ik zou ook geen tijd kunnen hebben en alsnog een wolf kunnen zijn, dus daar schiet je ook niet veel mee op.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 9 jan 2014 - 20:32:
In het Capitool was geschokt gereageerd op de dood van Susy. Ze was nog jong, maar had goede kansen gekend in de economie van vroeger. Iedereen was er ook zeker van geweest dat ze goede kansen zou hebben gehad in de toekomstige economie. Dat ze het de capitoolinwoners er makkelijker op zou maken. Dat ze meer kans hadden op hun oude leven te kunnen vervolgen. Dit was nu helemaal teniet gedaan. De familie had nog het meest te leiden, zij waren een dochter verloren. Zoals veel gezinnen in het Capitool, hadden ze maar één kind gehad. Een kind werd gezien als iets wat voor je status stond. Je kinderen moesten reflecteren hoe rijk jij was. Dat je al je geld en aandacht erin stopte, zodat zij heel hoog opgeleid waren en het ver zouden schoppen. Als je dan meerdere kinderen had, dan wilde dat zeggen dat je heel rijk was. Nu hadden ze niets meer. Al gaf het enige troost, dat iedereen hun dochter had gekend.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nicolleta zat bedroeft in een boom. Afgelopen nacht had ze gezien dat er twee spelers op één dag waren omgebracht. Wie dat had gedaan, was goed op dreef. Al wist ze niet zeker of dat het steeds dezelfde speler was. Ze wist nog niet ééns of het een speler was. Het gerucht dat ze had gehoord net voordat ze de arena inging, liet haar niet los. Mogelijk zouden ze allemaal omgebracht worden, als ultieme wraak van de rebellen.

In het interview had ze haar oom voor het laatst gezien. Iedereen zag aan zijn gezicht hoe erg hij dit vond. Samen hebben ze gehuild. Hij voor mij, ik in de hoop sponsors te krijgen. Wat maar weinig spelers wisten, was dat dat kon. Zo was ze uiteindelijk ook in de boom beland. Mensen hadden geld geschonken en haar een touw gegeven. Zij had zichzelf daarmee in de boom gehesen, veilig.

Wat ze nog niet had gekregen, was eten. Ze nu al twee dagen in dezelfde boom, maar moest er nu echt uit. Op de grond, zocht ze een open vlakte. Ze wist dat hier altijd bessen groeide in de eerdere Honger Spelen. Ze had niet door wat er van boven kwam. Een speer kwam met volle vaart, de punt naar beneden gericht, op haar af. Hij raakte haar, het was onvermijdelijk geweest. Zonder pijn was ze al overleden. Op het briefje stond voor wie deze speer bestemd was, Effie Shaw en Aidel More.

Vandaag is Elise geluncht, zij was Nicolleta Flickerman (nicht van Caeser Flickerman), de beschermer

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 9 jan 2014 - 20:54:
Oh. Eh. Heh. Ja. Nou ja. Sorry dat ik me heb opgegeven zonder eerst na te denken of dat wel kon. Veel succes nog, babes.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 9 jan 2014 - 20:55:
Ik weet eigenlijk absoluut niet wat ik van deze lunch moet denken...
° Als de spion hen nog niet gevonden heeft hebben ze dus gewoon een inactieve speler gekozen...
° Als de spion hen wel al gevonden heeft kan het 2 kanten op
- de spion wist de rol van Elise: dan lijkt het me eigenlijk niet zo slim want dan kon het nog zijn dat Elise 1 van hen zou beschermen
- de spion wist de rol van Elise niet: dan moet het zijn dat de andere scans of niet interessant genoeg waren of juist heel interessant waardoor men die er om tactische redenen nog niet uit wou hebben



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18