Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA The Hunger Games: Capitol Kids (speeltopic)

DA The Hunger Games: Capitol Kids (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 5 jan 2014 - 14:50:
De spelers waren gekozen onder de rijkste en de meest invloedrijke van het Capitool. De families waren er kapot van. Vele van hen hadden al meerdere familieleden verloren in de strijd en nu zouden ze ook nog hun kinderen kunnen verliezen. De rebellen vonden dat ze nog genade hadden getoond. Ze hadden niet het normale aantal jongeren gekozen als normaliter en daarbij ook gekeken naar de leeftijd. Ieder had een gelijke kans gekregen.

Er kwamen negen spelers in de arena, een oude arena van lang geleden. Zeven speler lieten het over zich heen komen, accepteerden dat ze waarschijnlijk dood gingen. Twee wilden wraak op de rebellen. Als het zo oneerlijk was van het Capitool om de hongerspelen te organiseren, waarom het dan zelf nadoen, al was het maar éénmalig. Ze zouden koste wat het kost winnen, als de district mensen konden moorden voor hun leven, waarom zij dan niet? En met mogelijk hulp van buitenaf, dan zou alles mogelijk zijn, toch?

Al ook buiten de Spelen om waren er problemen. De spelbeheerder was ook tegen de spelen, maar werd gedwongen hem organiseren. Daar waar hij kon, hielp hij de spelers, zo was er geen algemeen punt. Hij zorgde ervoor dat de spelers niet bij elkaar stonden, als ze boven zouden komen. Er zou geen groot slagveld de eerste dag zijn, maar het bleef wel de hongerspelen. Er zouden kinderen gaan sterven. Dat stond vast.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Het moment was daar, de camera’s draaiden. Actie werd er verwacht van iedereen. Uit een vreemde slaap werden de spelers wakker is de arena, overal verspreid. Angst en adrenaline gierde door hun lichamen. Ze wisten dat de camera’s op hun gericht stonden, maar konden ze niet vinden, niet zien. Ze wisten dat familie keek, hopende dat ze de winnaar zouden worden en terug zouden komen. Iedereen had een kans, maar niet iedereen zou eruit komen. Een schel geluid klonk door de lucht. Iedereen wist wat er gezegd zou worden.
Het spel is begonnen!


Voor iedereen die nog een vluchtige blik op de regels wil werpen, hierbij de mogelijkheid.

Rollen
8x 2x Goodside
- Jager (Josephine Green)
- Heks (Loralaine Crane (dochter van de oude spelmaker))
- Beschermer (Nicolleta Flickerman (nicht van Caeser Flickerman))
- Waarzegger (Plutarch Haevensbee)
- 4x0x Tovenaar (Corie Snow (president Snows nichtje); Donna Marks; Joan Marks; Susy Gin)
3x 2x badsider:
- Wolf (Aidel More)
- Wolf (Effie Shaw)
- Spion (Johanna Mason)

Deelnemers
1. Bodine
2. Emma
3. Daan
4. Kirsten
5. Pauline
6. Wilma
7. Kayley
8. Angela
9. Elise
10. Krewella
11. Bella01

Eerste lynch 6 januari, 20:00
Eerste lunch 7 januari, 20:00
Specials mogen na de eerste lunch gebruikt worden



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 jan 2014 - 20:43:
Damn, dan heb je een heel goed punt.

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 6 jan 2014 - 20:52:
Goodluck everyone, hoop dat de goodies winnen

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 6 jan 2014 - 20:54:
Even voor de duidelijkheid. Bij de waarzegger is altijd gedaan dat die de rol kreeg van diegene die ze stemde. De omschrijving van scannen van waarzegger en spion is haast gelijk, dus ik geeft de spion de rol ook.
Lijkt mij wel zo eerlijk
De oppergood/badsider kreeg ook altijd de rol te zien toen die in het spel zat.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 6 jan 2014 - 21:37:
Oké. Damn, dat is kut. Want dan weten de baddies (zodra de spion haar medebaddies gevonden heeft tenminste) dus ook van een paar mensen wat hun rol is. Lekker dan.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 jan 2014 - 21:43:
Ja, en wij hebben natuurlijk het nadeel dat de Waarzegger alleen naar ons mag hinten, waar de Spion het gewoon mag zeggen (mits ze de rest gevonden heeft, natuurlijk).
De Spion is onze gevaarlijkste tegenspeler, maar ook het lastigste uit te schakelen aangezien ze in het begin in haar eentje handelt.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 jan 2014 - 21:49:
Ik heb een vraagje: heeft Wilma nog gestemd voor acht uur, of was 1/4de van haar stemmen doordat ze te laat was? Want dat lijkt mij wel een belangrijke factor hier, eigenlijk.
Edit: never mind, ik ben dom. Ze heeft voor Bodine gestemd. x'D

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 jan 2014 - 21:50:
Dat staat er toch gewoon?

Edit: ah okay.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 jan 2014 - 21:56:
Ik heb het spel al een tijdje niet meer gespeeld, ik stond er niet bij stil dat we te zien krijgen op wie er gestemd wordt, mensen die te laat stemmen inc.

Het is niet fijn dat er al meteen een tovenaar uit is, maar het lijkt me dat wolven tijdens de eerste lynch altijd wel een beetje gedekt zijn omdat ze met z'n tweeën op iemand kunnen stemmen zodat die persoon er zeker uitgemieterd wordt, in plaats van dat er één van hen al meteen uitflikkert. Still, beter dan een goodsider met krachten.

RIP Wilma though.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 jan 2014 - 21:59:
Eerste post op pagina 3, van Wilma:

Random.org zegt 1, sorry Bodine


@Bodine: Wilma heeft twee keer gerandom.org'd, dus ik denk niet dat de verandering van haar stem naar jou iets meer betekende dan dat.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 6 jan 2014 - 22:06:
Ja. Ik denk dat de kans groot is dat er tenmiste één baddie op Wilma zat. De mensen die dat hebben gedaan zijn:
1. Bodine - Wilma [2]
5. Pauline - Wilma [1]
8. Angela - Wilma [2]
10. Cynthia - Wilma

Pauline was de eerste die meldde op haar te gaan, en vind ik daarmee het minst verdacht, hoewel we haar natuurlijk niet 100% kunnen uitsluiten. Maar toch - veel meer mensen zeggen op wie ze gaan stemmen, dus ervanuit gaan dat mensen haar zouden volgen zou een erg onzekere strategie zijn.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 6 jan 2014 - 22:10:
Kayley het zou kunnen dat ze inderdaad zich veilig wilden voelen en daardoor op dezelfde persoon stemde. Er is alleen in de bekende stemmen geen enkele dubbele stem gevallen. Dat moet hun naam daar bij gezeten hebben, anders voel je je ook niet echt aangevallen, zou ik denken. Bij zoveel stemmen is de kans dat je er zonder genoemd worden uit ligt, vrij klein. de genoemde stemmen zijn:
Pline-wilma
Wilma- Emma --> Bodine
Daan-Bella
Emma-Angela
Angela – Wilma

Wilma kunnen we hier al van weg strepen en dan zouden we Emma, Bella en Angela overhouden. In de theorie van Kayley zouden we Bodine, Pauline, Angela en Cynthia verdenken. Als je het zo bekijkt zie je Angela dubbel.

Snapt iemand het of ben ik oververmoeid en slaat dit nog nergens op.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 jan 2014 - 22:14:
Ik ga niet zozeer een hele theorie baseren op de stemmen die we voor deze lynch gezien hebben, maar ik ga het toch in mijn achterhoofd houden. Stemmen op iemand waarvan in het topic al gezegd is dat er twee keer op gestemd gaat worden, is een heel makkelijke manier om zelf veilig te blijven.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 6 jan 2014 - 22:16:
Ik ben nieuw in dit spel en ik snap er niks meer van

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 jan 2014 - 22:18:
Basically kijk je naar alles dat in het topic verschijnt (stemmen en posts) en probeer je daaruit af te leiden wie welke rol heeft. Je probeert patronen te zien en dergelijke, en eventuele sketchiness. In het begin is dat moeilijk, omdat er nog maar weinig gebeurd is, maar je mag het ook niet onderschatten. Daarom zitten we al wat halfgare gedachten neer te schrijven.
Heb je specifieke vragen of gaat het wel lukken met het verder begrijpen?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 6 jan 2014 - 22:19:
@Bella, er is iemand vermoord door het dorp (de lynch). Dit is gedaan door te stemmen op wie jij wil dat er sterft. Nu proberen we aan de hand van de stemmen te achterhalen wie de baddies zijn (voor zover dat kan) en verder doen we dat ook aan reacties en wie er tijdens de lunch sterft. Morgen stemmen de baddies (-de spion, want die kan pas vanaf morgen haar madebaddies zoeken) iemand eruit (de lunch). Het doel is dat wij goodies de baddies eruit werken, door ze er tijdens de lynch uit te stemmen.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13