Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA The Hunger Games: Capitol Kids (speeltopic)

DA The Hunger Games: Capitol Kids (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 5 jan 2014 - 14:50:
De spelers waren gekozen onder de rijkste en de meest invloedrijke van het Capitool. De families waren er kapot van. Vele van hen hadden al meerdere familieleden verloren in de strijd en nu zouden ze ook nog hun kinderen kunnen verliezen. De rebellen vonden dat ze nog genade hadden getoond. Ze hadden niet het normale aantal jongeren gekozen als normaliter en daarbij ook gekeken naar de leeftijd. Ieder had een gelijke kans gekregen.

Er kwamen negen spelers in de arena, een oude arena van lang geleden. Zeven speler lieten het over zich heen komen, accepteerden dat ze waarschijnlijk dood gingen. Twee wilden wraak op de rebellen. Als het zo oneerlijk was van het Capitool om de hongerspelen te organiseren, waarom het dan zelf nadoen, al was het maar éénmalig. Ze zouden koste wat het kost winnen, als de district mensen konden moorden voor hun leven, waarom zij dan niet? En met mogelijk hulp van buitenaf, dan zou alles mogelijk zijn, toch?

Al ook buiten de Spelen om waren er problemen. De spelbeheerder was ook tegen de spelen, maar werd gedwongen hem organiseren. Daar waar hij kon, hielp hij de spelers, zo was er geen algemeen punt. Hij zorgde ervoor dat de spelers niet bij elkaar stonden, als ze boven zouden komen. Er zou geen groot slagveld de eerste dag zijn, maar het bleef wel de hongerspelen. Er zouden kinderen gaan sterven. Dat stond vast.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Het moment was daar, de camera’s draaiden. Actie werd er verwacht van iedereen. Uit een vreemde slaap werden de spelers wakker is de arena, overal verspreid. Angst en adrenaline gierde door hun lichamen. Ze wisten dat de camera’s op hun gericht stonden, maar konden ze niet vinden, niet zien. Ze wisten dat familie keek, hopende dat ze de winnaar zouden worden en terug zouden komen. Iedereen had een kans, maar niet iedereen zou eruit komen. Een schel geluid klonk door de lucht. Iedereen wist wat er gezegd zou worden.
Het spel is begonnen!


Voor iedereen die nog een vluchtige blik op de regels wil werpen, hierbij de mogelijkheid.

Rollen
8x 2x Goodside
- Jager (Josephine Green)
- Heks (Loralaine Crane (dochter van de oude spelmaker))
- Beschermer (Nicolleta Flickerman (nicht van Caeser Flickerman))
- Waarzegger (Plutarch Haevensbee)
- 4x0x Tovenaar (Corie Snow (president Snows nichtje); Donna Marks; Joan Marks; Susy Gin)
3x 2x badsider:
- Wolf (Aidel More)
- Wolf (Effie Shaw)
- Spion (Johanna Mason)

Deelnemers
1. Bodine
2. Emma
3. Daan
4. Kirsten
5. Pauline
6. Wilma
7. Kayley
8. Angela
9. Elise
10. Krewella
11. Bella01

Eerste lynch 6 januari, 20:00
Eerste lunch 7 januari, 20:00
Specials mogen na de eerste lunch gebruikt worden



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2014 - 21:14:
Er zijn nog zeven mensen over.
Twee wolven en één spion, waarvan ik nu vermoed dat ze in contact staan met elkaar, want ze lunchten Elise en er zijn genoeg inactieven die ze hadden kunnen lunchen in haar plaats.
Er is een jager die nog niets gedaan heeft, een waarzegger die misschien wel/misschien niet al hints gedropt heeft (ik heb een vermoeden voor waarzegger, maar ben helemaal nergens meer zeker van), een heks en een tovenaar.

Al onze theorieën tot nu toe leidden tot goodsiders.

Wat zien we over het hoofd?

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 9 jan 2014 - 21:36:
Die stukjes tussendoor zijn heel cool.
En ik weet op dit moment nóg minder dan voor de luch: iemand nieuwe suggesties/ideeën/etc. ?

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 9 jan 2014 - 21:41:
Ik ben nu vrij zeker dat de badside ervaren speelsters zijn... het probleem is dat die ook goed zijn in het verbergen dat ze badside zijn door hun ervaring.
Of misschien niet de volledige badside maar heel zeker de spion en 1 wolf.
Het probleem is enkel dat er nog genoeg ervaren speelsters in het spel zijn...
Bodine, Daan en Kayley het meest met daarna nog Kirsten en ikzelf.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 9 jan 2014 - 22:11:
Aidel trok de speer uit Nicolleta’s lichaam. Ze had erop gewacht. Ze wist dat hij gestuurd zou worden. Gelukkig voor haar, had hij ook meteen iemand uitgeschakeld. Dat was er wéér een minder. Behoedzaam liep ze over het veld. Ze wist dat iemand haar niet snel zou aanvallen met die speer in haar handen, zeker als ze zagen dat er al bloed aan zat. Daarmee zou ze zeker een signaal afgeven dat ze bereid was te doden, al had ze het deze keer niet zelf gedaan.

Terwijl ze rustig het bos weer inliep, had ze niet door dat ze gezien werd. Josephine, welke tijdens het trainen uitblonk in boogschieten, zat in de bomen verstopt. Ze had ergens in het bos, een dag geleden, een boog gevonden. Van stevige, dunne takken had ze pijlen gemaakt, welke ze puntig maakte met een steen. Ze hield Aidel al een paar dagen in de gaten, maar had nog niet het juiste schot kunnen vinden. Nu zag ze haar alleen, ze had een zuiver schot. Ze legde de pijl, haar scherpste pijl, op de boog. Haalde diep adem, richtte en schoot. Een zuiver schot, ze zou niet lijden.

Bodine is vermoord door de jager, zij was Aidel More, een wolf

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 9 jan 2014 - 22:15:
Yes! We hebben er in ieder geval één!

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2014 - 22:16:
Er is een jager die nog niets gedaan heeft,

I stand corrected.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 9 jan 2014 - 22:20:
Ik denk dat Kayley gelijk heeft wat betreft de waarzegger. En we hebben een wolf - een ervaren speler nota bene, precies zoals Pauline zei. Dat maakt Pauline voor mij al een stuk minder verdacht.
Dan nu de spion. Die heeft volgens mij drie keer mogen scannen, niet? Na de eerste lunch voor het eerst, toen waren er nog negen mensen. Kans van 2/8 op een wolf. Daarna 2/7. Daarna 2/6. Maar er zijn op het moment zeker mensen die minder verdacht zijn, dus dat verhoogt de kansen dat ze haar medebaddies inderdaad gevonden heeft.
Maar als dat inderdaad zo is, is dat dan niet juist gunstig voor ons? De badside moet elkaar immers beschermen. We hebben één wolf, via haar zouden we de rest toch moeten kunnen vinden? En laten we dan hopen dat de spion een goede intuïtie had.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2014 - 22:51:
Nu we weten dat Bo een wolf was, kunnen we teruglezen met een ander paar ogen. Namelijk, we kunnen alles dat Bo ooit gezegd heeft in twijfel trekken. Dat brengt ons inderdaad eindelijk een stukje dichter bij winst.
En wie is de jager, die Bo ineens doorhad? Want dan wil ik haar ook even vragen om ons te vertellen hoe ze dat doorhad.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 9 jan 2014 - 22:52:
1 wolf dood!! HOLY NUGGETS, EINDELIJK. (Sorry maar het duurde zo lang and ik ben gwn blij dat de goodies de goede kant op gaan.) ^^

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 9 jan 2014 - 23:04:
Sowieso iemand die goed meeleest. Dan kijk ik toch in het actieve kringetje: Pauline, Kristen, Kayley en ikzelf.
En we moeten nu inderdaad even naar Bo's posts kijken. Helaas was dit voor zover ik me herinner niet haar actiefste potje, maar goed.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 9 jan 2014 - 23:05:
Als Bella blij is dat er een badsider minder is, lijkt het me dat ze er zelf geen is, of ons dat wil laten denken. Of slaat dat nergens op?
(moet toch eens wat proberen haha)

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2014 - 23:08:
Pauline was de eerste die op Wilma ging, daarna Angela. We weten van Angela dat het random was, en omdat Pauline de eerste was lijkt dat voor mij ook random te zijn geweest (maar ik sluit haar niet uit). Bodine en Cynthia stemden allebei op Wilma zonder daar iets van te zeggen.
Tot nu zijn dus Pauline en Cynthia gelinkt aan Bodine.

Ik dacht persoonlijk dat Emma waarzegster was, dus misschien dacht de badside - zoals Kay al zei - dat ook. Dan zegt het vrij weinig over ervarenheid.

Dat verklaart de lunch.

Een theorie: toen ik en Dezh de vorige keer baddies waren, wilde Dezh graag de sterke spelers (Bodine en Elise) lunchen, omdat die een bedreiging vormen (Emma zat er niet bij omdat ze hostte). Dat hebben we uiteindelijk niet gedaan omdat we dan het spel om zeep zouden helpen en we het eigenlijk ook laf vonden. Maar ik denk wel dat een minder ervaren badside dit snel zou doen. Enorm goede spelers kunnen je het immers behoorlijk lastig maken.
Met andere woorden: ik vermoed dat we een niet al te ervaren badside hebben, wat Elise en Bodine in mijn ogen al een stuk minder verdacht maakt. Kayley is natuurlijk ook heel ervaren, maar durf ik op basis hiervan niet te beoordelen, omdat ze hier al een hele tijd niet gespeeld heeft.

Daan probeert Elise en Bodine buiten schot te houden- van Elise weten we dat ze goodside was, maar Bodine is badside en deze post kan net bedoeld zijn om zichzelf wat minder verdacht te maken
Ik voeg Daan aan mijn suspect list.

Bo probeerde zachtjes iedereen van Kirsten af te houden, door de aandacht te verschuiven naar Angela ook al had ze eerder al gezegd dat ze de theorie tegen Angela vrij zwak vond.

Kirsten probeert, net als Daan, zichzelf minder verdacht te maken door uitspraken als:
Ik zou als ik badside was dit vooral doorbreken.


Bij de volgende lynch stemden zowel Daan als Pauline ook op Angela. (Ik ook, om volledig eerlijk te zijn in mijn wanna-be professionele analyse, bij gebrek aan iets beter maar ik weet dat dat sowieso mij geen excuus geeft.) Ook Elise stemde op Angela, maar we weten dat Elise goodside was.

Kirsten haalde aan dat ze vaagjes Elise verdenkt. Het lijkt me dat ze wel wat slimmer zouden zijn om daarna Elise te lunchen, maar tegelijkertijd denk ik dat dat ook een complot kan zijn om dan te zeggen, "maar ik zou nooit zo dom zijn om haar te lunchen nadat ik haar aanhaal in de lijst met mensen die ik verdenk".

Dus op het moment heb ik een paar mensen die ik verdacht vind, maar het zijn er te veel om een conclusive lijstje te maken.

Iemand zin om er wat aan toe te voegen?

@Cynthia: Sowieso ga je zeggen dat je blij bent, anders val je meteen door de mand he. :p

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 9 jan 2014 - 23:13:
Bo wilde de theorie over Angela opnieuw horen. Maar goed, daar hebben we niets aan, want Angela is al dood.
Daarop volgde een kleine theorie over Elise - waar we ook niets aan hebben, we die is vanavond opgegeten.
Het valt me wel op dat Bo tot twee keer toe Kirsten heeft verdedigt. Eerst toen er 'random' stemmen naar Kirsten gingen. Toen heeft ze heel subtiel de stemming weten om te buigen naar Angela. Later heeft ze dit nogmaals verdedigt, met als reden dat er geen reden was om Kirsten te lynchen.

Maar meer substantieels heb ik helaas niet uit haar posts op kunnen maken.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2014 - 23:15:
Ja, daar dacht ik dus ook al aan.
Maar we moeten wel heel voorzichtig te werk gaan, want de waarzegger en heks zitten er ook nog in. De jager maakt op zich niet zoveel uit, want die mag nog iemand meenemen in haar dood en als zij Bo er al wist uit te vissen, weet ze misschien ook nog wie de twee anderen zijn en doodt ze nog een andere badsider.
Maar goed, we moeten dus wel zeker zijn dat we de waarzegger (maar het is niet alsof we haar al opgemerkt hebben, of wel dan?) of de heks niet doden.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 9 jan 2014 - 23:15:
Ik stemde op Wilma omdat ik het ook stom vond om nog iemand random slachtoffer te maken.
Bo probeerde zachtjes iedereen van Kirsten af te houden, door de aandacht te verschuiven naar Angela ook al had ze eerder al gezegd dat ze de theorie tegen Angela vrij zwak vond.


Dit vind ik een hele goeie. Misschien dat het kan duidden opdat Kirsten badside is, maar misschien is dat juist ook wel doordacht door Bo.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18