Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 jan 2014 - 23:12:
De zon staat laag over het voormalige Boston. Klimop heeft zich in een wurggreep om de stad heen geslagen en blijft nu knijpen tot er geen zuchtje leven meer over is. De somberheid is bijna tastbaar geworden.
Een bus vliegt over de enige weg die nog min of meer berijdbaar is. Haast dramatisch slaakt de motor een laatste zucht voor het, na kilometers van sputteren en hoesten, het eindelijk begeeft. De vaart mindert en ze komen ten slotte tot een stop.
Eén voor één sijpelen ze uit de bus, de rugzakken hoog en het humeur nog nét boven het vriespunt. Er waren enkele verhitte discussies onderweg en die zijn nog niet verteerd. Voor de eerste keer sinds Mexico zitten ze echter op hetzelfde blaadje wanneer ze besluiten dat ze beschutting moeten zoeken voor de nacht zich onheilspellend om hen heen sluit.
Glas splintert en regent in kristallen op de stoffige vloer. Ze hijsen zich in het gebouw dat al betere tijden gezien heeft. De gangen fluisteren over hun voetstappen. Een vuurtje wordt aangemaakt, in een eenzaam kamertje zo ver mogelijk van de straten.
“Nog even,” denken ze, “en dan is het weer zo ver.”
Buiten wordt het donker.


---

Wanneer iemand gelunchd wordt, sterft die persoon niet meteen. Het virus heeft 24 uur nodig om volledig in te treden, dus wordt de persoon pas uit het spel gezet bij de eerstvolgende lynch.

Rollen
- Goodside
Joel—beschermer: kan elke dag mensen beschermen, maar zodra hij Ellie voor het eerst beschermt, krijgt hij te horen wie ze is en staan de twee in contact. Als hij Ellie niet in leven kan houden, gaat hij ook dood.
Tess—waarzegger: gewoon zoals altijd, kan één keer per twee dagen scannen.
Ellie—immuun: kan alleen doodgaan door de lynch, niet de lunch omdat ze immuun is voor het zombievirus. Wanneer Joel haar voor het eerst beschermt, treden de twee in contact. Zij twee zijn de enigen die, van de goodside, een soort contact hebben zoals de badside.
Marlene—burgemeester: beslist wie er gelynchd wordt wanneer er een gelijkstand is, en mag daar bovenop ook haar stem één keer in het spel voor twee stemmen laten gelden.
Tommy—survivor.
Maria—survivor.
Henry—survivor.
Sam—survivor.

- Badside
Zombie #1
Zombie #2

---

Deelnemers
1. Josette
2. Pauline
3. Emma
4. Cynthia
5. Angela
6. Bodine
7. Bella
8. Daan
9. Elise
10. Wilma


Lynch en lunch vinden plaats om tien uur 's avonds.



williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 13 jan 2014 - 21:48:
@Emma, ik bedoelde ook 9, ik ben beetje moe heb veel gezeik gehad dus was niet helemaal wakker, haha

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 jan 2014 - 21:58:
Ik ga de lynch en lunch nu om tien uur laten plaatsvinden instead, dat komt me beter uit. Sorry voor de vertraging. Ik wacht nu even op de Burgemeester, en dan wordt de lynch gepost!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 13 jan 2014 - 22:03:
De Burgemeester - ik was haar straal vergeten. Dat ze nodig is, betekent dat Elise inderdaad op iemand heeft gestemd die al een tegenstem had. Benieuwd wie het is en voor wie er gekozen gaat worden.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 13 jan 2014 - 22:06:
Hé dat is vreemd?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 jan 2014 - 22:07:
Hoezo is dat vreemd?

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 13 jan 2014 - 22:08:
Mijn berichtje klopt niet meer want toen ik het wilde postten liep mijn internet vast, krijg hem alleen niet weg. Sorry!

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 13 jan 2014 - 22:09:
Angela, Bella en Elise zijn niet online. Zij zullen dan wel niet de burgemeester zijn

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 jan 2014 - 22:09:
@Cynthia; klopt, je kunt geen berichtjes verwijderen. Maar wat wilde je zeggen?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 jan 2014 - 22:12:
De nacht wordt ingezet door een symphonie van gegrom en geschuifel. Binnen knerpt het vuur, de vlammen tekenen schimmen op de muren. Bonen bakken in een pannetje, in de hoek zitten twee van de vrouwen tekeningen te maken op een kaart van de omgeving. Voor een tijdje is het, buiten het gekook en de zombies buiten, stil.
Het is als de stilte voor de storm en Sam, de heethoofd van de groep, maakt een rotopmerking over de ruzies die heel de rit hebben plaatsgevonden, niet in staat om het van zich af te zetten; “Ik denk nog steeds dat we Ellie hadden moeten achterlaten.”
Ellie kruipt weg in Joel’s trui. Ze is het beu om steeds maar behandeld te worden als een klein meisje en er wordt over haar gepraat alsof ze er niet eens bij is. Maar ze heeft al eerder zichzelf proberen verdedigen en dat heeft de groep in twee gescheurd. Een week geleden waren ze nog met twintig geweest.
“Begin nou niet weer!” moppert Tess, die zich opricht om boven hem uit te torenen.
“Zonder haar zouden we de anderen niet verloren hebben! Wat als ze dood zijn? Dan is het háár schuld.”
“Zonder haar gaan we uiteindelijk allemaal dood! Snap je dat dan niet, domkop? Ze is onze enige hoop.”
Sam staat ook op, briesend van woede. “’Tuurlijk, ons klein wonderkind. Maar wij moeten haar wel eerst door duizenden zombies loodsen, want ze kan zichzelf niet verdedigen.”
“Kan ik wel,” piept Ellie, maar niemand hoort het.
“Dan is het het nog altijd waard!”
Henry, Sam’s oudere broer, staat op en trekt Sam weg van de groep. “Het is oké, Sam. Maak je niet zo druk.”
Sam schudt de bezorgde handen van zijn schouders en grijpt één van de rugzakken. “Nee, dat is het niet.”
Hij beent de gang op en kijkt niet meer terug, ondanks Henry die achter ‘m aan komt en Marlene die op ‘m roept.
Ze zullen hem niet meer terug zien.


Elise is vandaag gelyncht, zij was Sam, een survivor.

1. Josette—Cynthia. [1]
2. Pauline—Bodine.
3. Emma—Elise. [2]
4. Cynthia—Bella. [1]
5. Angela—Emma. [1]
6. Bodine—Angela. [1]
7. Bella—Daan. [1]
8. Daan—Josette. [1]
9. Elise—Emma. [2]
10. Wilma—Elise.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 jan 2014 - 22:15:
Stiekem ben ik heel opgelucht dat ik nog leef.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 13 jan 2014 - 22:16:
Balen, maar de kans dat we in de eerste ronde er iemand uit krijgen is klein, dus ik ben allang blij dat het geen Special is.

De Burgemeester heeft dus voor Elise gekozen, wat het waarschijnlijk maakt dat Angela het niet is, aangezien zij op mij stemde en er tussen Elise en mij gekozen moest worden. (Had ik er bijna weer aan het begin van het spel uitgelegen, so thanks to whoever plays Marlene.)

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 13 jan 2014 - 22:36:
Meh.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 13 jan 2014 - 22:42:
I'm sorry girl ):
Ik ging echt random op je.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 13 jan 2014 - 22:45:
Hm gelukkig, ik was al bang dat ik direct in het begin wruit zou gaan alweer

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 13 jan 2014 - 22:49:
Oh en @Bo het is al iitgelegd dus niet meer relevant, het ging over het lynchtijdstip



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14