Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 jan 2014 - 23:12:
De zon staat laag over het voormalige Boston. Klimop heeft zich in een wurggreep om de stad heen geslagen en blijft nu knijpen tot er geen zuchtje leven meer over is. De somberheid is bijna tastbaar geworden.
Een bus vliegt over de enige weg die nog min of meer berijdbaar is. Haast dramatisch slaakt de motor een laatste zucht voor het, na kilometers van sputteren en hoesten, het eindelijk begeeft. De vaart mindert en ze komen ten slotte tot een stop.
Eén voor één sijpelen ze uit de bus, de rugzakken hoog en het humeur nog nét boven het vriespunt. Er waren enkele verhitte discussies onderweg en die zijn nog niet verteerd. Voor de eerste keer sinds Mexico zitten ze echter op hetzelfde blaadje wanneer ze besluiten dat ze beschutting moeten zoeken voor de nacht zich onheilspellend om hen heen sluit.
Glas splintert en regent in kristallen op de stoffige vloer. Ze hijsen zich in het gebouw dat al betere tijden gezien heeft. De gangen fluisteren over hun voetstappen. Een vuurtje wordt aangemaakt, in een eenzaam kamertje zo ver mogelijk van de straten.
“Nog even,” denken ze, “en dan is het weer zo ver.”
Buiten wordt het donker.


---

Wanneer iemand gelunchd wordt, sterft die persoon niet meteen. Het virus heeft 24 uur nodig om volledig in te treden, dus wordt de persoon pas uit het spel gezet bij de eerstvolgende lynch.

Rollen
- Goodside
Joel—beschermer: kan elke dag mensen beschermen, maar zodra hij Ellie voor het eerst beschermt, krijgt hij te horen wie ze is en staan de twee in contact. Als hij Ellie niet in leven kan houden, gaat hij ook dood.
Tess—waarzegger: gewoon zoals altijd, kan één keer per twee dagen scannen.
Ellie—immuun: kan alleen doodgaan door de lynch, niet de lunch omdat ze immuun is voor het zombievirus. Wanneer Joel haar voor het eerst beschermt, treden de twee in contact. Zij twee zijn de enigen die, van de goodside, een soort contact hebben zoals de badside.
Marlene—burgemeester: beslist wie er gelynchd wordt wanneer er een gelijkstand is, en mag daar bovenop ook haar stem één keer in het spel voor twee stemmen laten gelden.
Tommy—survivor.
Maria—survivor.
Henry—survivor.
Sam—survivor.

- Badside
Zombie #1
Zombie #2

---

Deelnemers
1. Josette
2. Pauline
3. Emma
4. Cynthia
5. Angela
6. Bodine
7. Bella
8. Daan
9. Elise
10. Wilma


Lynch en lunch vinden plaats om tien uur 's avonds.



Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 14 jan 2014 - 18:03:
Wait, wat?? Ik snap het ook niet echt meer.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 14 jan 2014 - 18:27:
Ik heb alles nog een keer doorgekeken en alles wat ik toe te voegen heb is dit.

Bodine: "Ik ben het niet met je eens, Daan. Ik wil niet zeggen dat Wilma per se niet badside is, maar ze heeft twee potjes meegespeeld en in beide potjes werd de wolfverdeling in onze theorieën (op z'n minst enigszins) gebaseerd op de eerste stemronde. Dan is het toch júíst riskant om mee te stemmen? Want je weet dat je er dan mogelijk uitgepikt gaat worden. Zo niet meteen als lynch, dan wel door de waarzegster. En als iedereen random stemt, hebben we nul aanknopingspunten om theorieën op te baseren. Dus dan ben je juist veiliger.”

Hier ben ik het dan niet helemaal mee eens. Zoals je zelf al zei, was de kans groter dat Wilma op iemand zou stemmen die al een stem tegen had dan dat ze op iemand zou stemmen die dat nog niet had. Het is compleet plausibel als iemand zegt dat ze random is gegaan. In andere situaties, wanneer iemand al drie stemmen tegen heeft bijvoorbeeld, dan is het niet handig om mee te stemmen. De wetten van de kansrekening stonden deze keer echter aan Wilma’s zijde, dus ze kon rustig meestemmen zonder zich ongelooflijk verdacht te maken.
Natuurlijk kon ze hierdoor alsnog er mogelijk uitgepikt worden, zoals je zelf zegt, en dat is dan ook wat er is gebeurd. Als ze echter had gestemd op iemand die nog geen tegenstem had, dan had Elise de doorslaggevende stem gehad en er was niet te voorspellen op wie ze zou gaan stemmen. Misschien is iemand in dit spel haar te kostbaar om het risico te nemen dat diegene dat zou worden.

Ik weet dat de kans klein is, maarrr op dit moment is het het enige wat ik zie, dus ik zou het zonde vinden om het meteen te negeren. Het gaat lastiger worden, dit potje. Vanavond weet maar één iemand welke speler geluncht gaat worden en dat is de speler zelf en die wist natuurlijk al dat ze bij de goodside hoorde. Wij weten niets, behalve de rol. Er is niemand die we af kunnen strepen van het lijstje, we krijgen niet echt meer informatie om onze stemmen op te kunnen baseren.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 14 jan 2014 - 19:33:
En de twee wolven weten wie ze lunchen dan.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 14 jan 2014 - 19:36:
Ja, de wolven weten wel wat, maar ik keek even vanuit ons standpunt. Ik denk dat het voor de wolven heel erg onpraktisch is dat degene niet meteen het loodje legt, wat natuurlijk fijn is voor ons.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 14 jan 2014 - 20:00:
ja, zeker gezien ze ook nog mee mag lynchen

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 jan 2014 - 21:29:
De gemoederen bedaren niet na Sam’s dramatische wegstormen. De nacht is geladen met woede en teleurstelling. Ellie huilt zachtjes in haar trui tot ze moe genoeg is om in slaap te vallen. Henry zit met een stok in het vuur te prikken en staart voor zich uit als een zombie, alsof er niemand meer thuis is en alle lichten gedoofd zijn achter zijn ogen. Sam is immers zijn kleine broertje en hij heeft gefaald in zijn enige broer te beschermen noch verdedigen.
Ze wachten tot de ochtend aanbreekt voor Joel en Tommy zich klaarmaken om naar buiten te gaan. De zon is niet perfect in het weghouden van zombies dus zorgen ze ervoor dat er genoeg kogels in hun wapens zitten. Joel schuift een beschuitje tussen zijn tanden voor hij zijn rugzak over zijn schouder gooit. De twee broers gaan op pad.
Na een aantal weken zijn hun ingeblikte groenten en rollen beschuit stilletjes aan bijna op. Ze plunderden in een dorpje een supermarkt voor al dat er nog over was, maar dat was niet veel geweest. Elke dag zoeken ze naar nieuwe voedselwaren om hun geringe verzameling aan te spekken.
Deel van het plan is niet voor Sam zoeken, maar ze kunnen de hoop toch niet onderdrukken dat ze hem misschien zullen vinden.
Na enkele steegjes doorgewandeld te zijn, komen ze bij de achterkant van een verlaten drogisterij. Tommy slaagt het glas aan stukken en wriemelt aan het slot tot de deur met een zucht opengaat.
Een zombie snuift. Joel zal het geluid nooit kunnen vergeten. Het wezen valt aan voor ze doorhebben wat er aan de hand is en zet zijn tanden in Tommy’s hand, trekt tot twee vingers eindelijk afbraken van hun knokkels. Tommy valt schreeuwend en vloekend tegen de deur, gebruikt de mouw van zijn jas om het bloeden te stelpen terwijl pijn door hem kronkelt met een venijnig bijten.
Twee knallen later valt de zombie op de grond, maar het kwaad is al geschied.


Vandaag is Tommy, een survivor geluncht.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 14 jan 2014 - 21:33:
):
Ik weet nu niet zo goed wat we moeten. Misschien moet Tommy subtiel gaan hinten wie ze is, opdat we in ieder geval geen stemmen aan haar verspillen?

Oh, trouwens, ik had dus nog een vraagje, maar daar is waarschijnlijk overheen gelezen. Wat gebeurt er als degene die de meeste stemmen krijgt morgen Tommy is?

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 14 jan 2014 - 21:33:
Oh, sh*t. Dit ziet er niet goed uit voor de goodies. We moeten theorieën maken~!
Maar zoals jullie blijkbaar weten suck ik at that...

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 jan 2014 - 21:36:
Als Tommy morgen de meeste stemmen krijgt, dan sterft er morgen maar één iemand.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 14 jan 2014 - 21:43:
*kucht* let's try making een theorie. Um... F*ck, ik kan echt geen theorieën maken

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 14 jan 2014 - 21:43:
Hmmm. Het klinkt heel aanlokkelijk om Tommy om hints te vragen en dan Tommy er uit te spelen. Aan de andere kant worden we dan niets wijzer, dus kunnen we dat misschien beter niet doen. We hebben alleen nog ongeveer niets bedacht, dus de kans dat we morgen een baddie pakken, is heel erg klein.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 14 jan 2014 - 21:45:
En het komt omdat we 'niet' zoveel gepraat hebben. Dat maakt het natuurlijk een stuk moeilijker en kunnen we geen goeie theorieën maken. (Nou ja, dat vind ik tenminste xd )

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 14 jan 2014 - 21:50:
Sh*t. Ik heb de forum al 2 x doorzocht en ik kan helemaal niks vinden

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 14 jan 2014 - 21:57:
Ik vind dat er nog best wat gepraat is - of ik heb in ieder geval veel gepraat. Het zou wel fijn zijn als iedereen wat meer zou gaan praten, maar dat gebeurt bijna nooit.
Maar als niemand wat toe te voegen heeft aan wat er tot nu toe gezegd is, ga ik morgen waarschijnlijk morgen op Wilma.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 14 jan 2014 - 21:59:
Er is wel wat gepraat, maar daarvan kan ik geen baddie eruit halen. Maar ik denk dat een baddie wat vaker online moet zijn, om dingen vaak te bespreken enzo. Tenminste, dat 'denk' ik. (Well, it's something xd )



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16