Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 jan 2014 - 23:12:
De zon staat laag over het voormalige Boston. Klimop heeft zich in een wurggreep om de stad heen geslagen en blijft nu knijpen tot er geen zuchtje leven meer over is. De somberheid is bijna tastbaar geworden.
Een bus vliegt over de enige weg die nog min of meer berijdbaar is. Haast dramatisch slaakt de motor een laatste zucht voor het, na kilometers van sputteren en hoesten, het eindelijk begeeft. De vaart mindert en ze komen ten slotte tot een stop.
Eén voor één sijpelen ze uit de bus, de rugzakken hoog en het humeur nog nét boven het vriespunt. Er waren enkele verhitte discussies onderweg en die zijn nog niet verteerd. Voor de eerste keer sinds Mexico zitten ze echter op hetzelfde blaadje wanneer ze besluiten dat ze beschutting moeten zoeken voor de nacht zich onheilspellend om hen heen sluit.
Glas splintert en regent in kristallen op de stoffige vloer. Ze hijsen zich in het gebouw dat al betere tijden gezien heeft. De gangen fluisteren over hun voetstappen. Een vuurtje wordt aangemaakt, in een eenzaam kamertje zo ver mogelijk van de straten.
“Nog even,” denken ze, “en dan is het weer zo ver.”
Buiten wordt het donker.


---

Wanneer iemand gelunchd wordt, sterft die persoon niet meteen. Het virus heeft 24 uur nodig om volledig in te treden, dus wordt de persoon pas uit het spel gezet bij de eerstvolgende lynch.

Rollen
- Goodside
Joel—beschermer: kan elke dag mensen beschermen, maar zodra hij Ellie voor het eerst beschermt, krijgt hij te horen wie ze is en staan de twee in contact. Als hij Ellie niet in leven kan houden, gaat hij ook dood.
Tess—waarzegger: gewoon zoals altijd, kan één keer per twee dagen scannen.
Ellie—immuun: kan alleen doodgaan door de lynch, niet de lunch omdat ze immuun is voor het zombievirus. Wanneer Joel haar voor het eerst beschermt, treden de twee in contact. Zij twee zijn de enigen die, van de goodside, een soort contact hebben zoals de badside.
Marlene—burgemeester: beslist wie er gelynchd wordt wanneer er een gelijkstand is, en mag daar bovenop ook haar stem één keer in het spel voor twee stemmen laten gelden.
Tommy—survivor.
Maria—survivor.
Henry—survivor.
Sam—survivor.

- Badside
Zombie #1
Zombie #2

---

Deelnemers
1. Josette
2. Pauline
3. Emma
4. Cynthia
5. Angela
6. Bodine
7. Bella
8. Daan
9. Elise
10. Wilma


Lynch en lunch vinden plaats om tien uur 's avonds.



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 jan 2014 - 23:04:
Ik hoop dat iedereen wat actiever gaat worden in het weekend, ik heb een beetje het idee dat ik ongeveer een derde zeg terwijl we met z'n achten zijn.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 jan 2014 - 23:09:
Ik doe m'n best, Emms.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 jan 2014 - 23:11:
Snap ik en het is niet alsof ik jullie een schuldgevoel aan probeer te praten want tentamens zijn veeeeeeeeeel belangrijker dan dit, but it would be nice. (:

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 15 jan 2014 - 23:21:
I can only agree.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 16 jan 2014 - 13:12:
Huiswerk uitstellen, jottum!

Angela
Angela is erg inactief, maar heeft wel genoeg tijd om bij te lezen aangezien ze haar stem veranderde naar Bella. Er is niet echt iets af te leiden uit wat ze zegt, dus dat maakt het spel erg lastig.

Bodine
Bodine heeft morgen een tentamen en is volgens mij al meer online dan de bedoeling was. Ze is nog redelijk actief en probeert ten minste iets toe te voegen aan het spel wanneer ze er is. Deze opmerking over Cynthia "Maar iig - zei was degene die ons erop attendeerde dat Bella Tommy was. Omdat ze wolf was en het al wist?" vind ik echter zelf een beetje overdreven, aangezien Bella er heel erg duidelijk in was, en dan slaan mijn hersens op hol en gaan ze bedenken dat Bodine misschien wel zo probeert de aandacht van zichzelf af te leiden.
Ik vind het lastig om een oordeel te vellen, maar Bodine geef ik het voordeel van de twijfel.

Cynthia
Ik sluit me hierbij aan bij Bodine: het is lastig om te beoordelen als je iemands manier van spelen niet kent. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet een goed gevoel heb bij Cynthia, maar dat kan ook komen omdat ze nieuw is en daarom anders speelt. Deze opmerking "Jup, random.org was bij mij Bella" snap ik bijvoorbeeld niet. Het was een lynch die niet random was, dus waarom haalt ze random.org erbij? Bovendien is de kans nou niet zo heel groot dat ze met random.org toevallig terecht komt op degene die we toch met zijn allen gaan lynchen.

Daan
Van Daan weet ik niet of ze toetsen heeft of iets, maar ze is minder actief dan ik had gehoopt. Daan zou best een badsider kunnen zijn, maar eigenlijk ook net zo goed weer niet. Ik zie Cynthia en Daan samen nog wel een badside zijn, eigenlijk. Mede hierdoor: "Ik vetrouw Cynthia wel, omdat die in de eerste lynchronde op Bella stemde. Meestal kijkt de badside wel uit dat ze niet iemand luncht die net op één van haar leden gemstemt heeft." Misschien is de badside wel compleet nieuw en snappen ze nog niet dat dat onhandig is. Misschien gebruiken ze het juist als tactiek omdat de kans dat iemand dit opmerkt redelijk groot is. Ik vind het een veel te kleine reden om te zeggen dat je iemand daadwerkelijk vertrouwt.
Verder: "Dat Bo stil is, komt waarschijnlijk door haar tentamen vrijdag. Het is in ieder geval voor mij geen reden om haar te verdenken, aangezien ze als ze kan actief is, ongeacht aan welke kant ze staat."
Waarom deze opmerking? Ik heb de twee pagina's ervoor bekeken, niemand heeft iets over Bodines afwezigheid opgemerkt. Volgens mij wist bijna iedereen dit wel, niet? Dus waarom deze toevoeging? Ik betwijfel of Daan en Bodine samenwerken, want het zijn beide goede speelsters die niet voor dat er überhaupt een verdenking komt elkaar hoeven te verdedigen. Hier sloegen mijn hersens weer eens op hol en bedachten ze dat het wel kon dat Daan juist een link probeerde te leggen tussen haar en Bodine, in de hoop dat we Bodine zouden lynchen als Daan een wolf blijkt te zijn.
Het is allemaal een beetje vergezocht misschien, maar ik deel gewoon ongeveer alles wat in mij opkomt met jullie.

Josette
Josette is niet echt actief, maar, net als Bodine, probeert ze wel wat toe te voegen aan het gesprek wanneer ze er wel is. Ik geef ook haar het voordeel van de twijfel en ze is voor mij onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt.

Pauline
Pauline heeft het druk met examens, wat zonde is, want vorige keer speelde ze echt super leuk mee. Lastig iets over te zeggen, maar ze heeft niets badsiderigs gedaan, dus hier ook maar het voordeel van de twijfel.

Wilma
Ik ben een beetje af van het idee dat zij misschien badside is. Als in, ze kan het nog steeds zijn in mijn ogen, maar deze opmerking "Hoe kunnen we Tommy zover krijgen dat hij/zij zegt dat hij via hints kan zeggen wie hij is?" terwijl we al hadden besloten dat Bella Tommy was, betekent dat ze dus totaal niet meeleest. Ik denk dat als ze een badsider was geweest, haar partner haar beter op de hoogte had gehouden en deze blunder niet had hoeven begaan. Maarrr ze is nog steeds de enige die meestemde, wat betekent dat de badsiders een groot risico hebben genomen als zij niet een van de twee is.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 jan 2014 - 13:52:
Deze opmerking over Cynthia "Maar iig - zei was degene die ons erop attendeerde dat Bella Tommy was. Omdat ze wolf was en het al wist?" vind ik echter zelf een beetje overdreven, aangezien Bella er heel erg duidelijk in was, en dan slaan mijn hersens op hol en gaan ze bedenken dat Bodine misschien wel zo probeert de aandacht van zichzelf af te leiden.
Omdat ik 'm zelf niet opgepikt had. Wat kan komen doordat ik iets minder nauwkeurig lees dan normaal wegens tentamenstress. Daarbij - ik weerlegde m'n eigen argument heel duidelijk in de rest van m'n stukje en uiteindelijk heb ik Cynthia juist best wel veilig gesteld, dus ik zie niet in hoe dat zou moeten vallen onder de aandacht van mezelf afleiden?
Deze opmerking "Jup, random.org was bij mij Bella" snap ik bijvoorbeeld niet. Het was een lynch die niet random was, dus waarom haalt ze random.org erbij?
Deze vind 'k wel een goeie. Cynthia, care to explain?

Enne. Jij gokt dus dat Daan en Cythia de wolven zijn, als je per se nu zou moeten kiezen? Oder?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 16 jan 2014 - 14:19:
(...)

Gaat er hier geen belletje rinkelen guys?... (C'mon!)
Dit zei Bella nog voordat Cynthia iets zei, dus ik nam aan dat iedereen het wel door zou hebben. Je stelt haar inderdaad nog redelijk veilig, maar ik snapte niet helemaal waarom het überhaupt benoemd hoefde te worden. Maar als jij het niet gezien had, verklaart dat het.

Ik zou inderdaad denk ik voor Daan en Cynthia gaan als ik nu absoluut zou moeten kiezen. Maar dat is alleen omdat ze voor mij wat verdachter zijn dan de rest, niet omdat ik super veel en sterke argumenten tegen ze heb. Het kan nog alle kanten op, maar op dit moment zijn zij het waarschijnlijkst in mijn ogen.

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 16 jan 2014 - 15:06:
Even bijgelezen.
Ik ben de laatste potjes niet actief en dat betreur ik heel erg.
Ook nu ga ik helaas niet actief, dus daar alvast mijn excuses voor, toetsen zijn vreselijk.. -.-"

Ik heb op dit moment werkelijk geen idee wie de badside kan zijn.
Die opmerking van Cynthia is idd wel frapant en uitleg zou fijn zijn, aangezien zij ons erop wees dat Bella Tommy was..
Van de rest weet ik niet echt wat ik moet vinden.
Dit voegt overigens niks toe aan de andere berichten, maar ik wilde toch even iets van me laten horen, want dit spel is wel echt geweldig! Nouja, dat wordt het als we de badside verslaan en de goodies dit potje winnen!

Nu weer snel leren...

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 16 jan 2014 - 15:19:
Jup, random.org was bij mij Bella"

Dit ging over de eerste lynch, niet die van gisteren.
Dt staat ook in 1 van de eerste posts van mij in dit potje

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 16 jan 2014 - 15:32:
(...)
Dit ging over de eerste lynch, niet die van gisteren.
Dt staat ook in 1 van de eerste posts van mij in dit potje
Ah, oké. Het was niet echt duidelijk dat het over de eerste lynch ging.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 16 jan 2014 - 15:57:
Sorry, soms is het nog moeilijk inschatten of ik duidelijk genoeg ben!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 16 jan 2014 - 15:59:
Sorry, soms is het nog moeilijk inschatten of ik duidelijk genoeg ben!
Geeft niet, maar vandaar dat ik het zo raar vond, zeg maar.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 16 jan 2014 - 16:03:
@Emma: wat jij over Daan zegt, kan ook zijn dat zij de beschermer is en dat ze Bodine beschermt heeft en die misschien Emmie is. Of vice versa. Gezien als de beschermmer Ellie beschermt ze in contact komen.

Edit: Morgen is mijn testweek, se week afgelopen. Dan ben ik weer meer actief. Sorry Guus, jullie verdienen dit niet.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 16 jan 2014 - 16:16:
@Emma: wat jij over Daan zegt, kan ook zijn dat zij de beschermer is en dat ze Bodine beschermt heeft en die misschien Emmie is. Of vice versa. Gezien als de beschermmer Ellie beschermt ze in contact komen.

Edit: Morgen is mijn testweek, se week afgelopen. Dan ben ik weer meer actief. Sorry Guus, jullie verdienen dit niet.
Oh wauw, dat is een optie waar ik helemaal niet aan gedacht heb. Maarrr de Beschermer komt er alleen achter wie Ellie is als hij haar beschermt. Zij mag haar krachten pas ná de eerste lunch gebruiken, wat betekent dat ze dat nog maar een keer heeft mogen doen.
Als de Beschermer slim is, heeft ze gisteren inderdaad iemand beschermd, ook al wisten we dat Bella er toch wel uit ging. Zo kon ze namelijk informatie verzamelen over Ellie. Maar de kans dat ze in een keer Ellie te pakken had, is wel niet zo groot.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 16 jan 2014 - 16:25:
Nee, maar wel mogelijk. Kijk maar naar toen ik waarzegger was en in de eerste ronde jou al had gescand.

Edit: we hebben ook een waarzegger, daar moeten we ook rekening mee houden.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20