Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

Dark Age Special: The Last Of Us (Speeltopic I)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 jan 2014 - 23:12:
De zon staat laag over het voormalige Boston. Klimop heeft zich in een wurggreep om de stad heen geslagen en blijft nu knijpen tot er geen zuchtje leven meer over is. De somberheid is bijna tastbaar geworden.
Een bus vliegt over de enige weg die nog min of meer berijdbaar is. Haast dramatisch slaakt de motor een laatste zucht voor het, na kilometers van sputteren en hoesten, het eindelijk begeeft. De vaart mindert en ze komen ten slotte tot een stop.
Eén voor één sijpelen ze uit de bus, de rugzakken hoog en het humeur nog nét boven het vriespunt. Er waren enkele verhitte discussies onderweg en die zijn nog niet verteerd. Voor de eerste keer sinds Mexico zitten ze echter op hetzelfde blaadje wanneer ze besluiten dat ze beschutting moeten zoeken voor de nacht zich onheilspellend om hen heen sluit.
Glas splintert en regent in kristallen op de stoffige vloer. Ze hijsen zich in het gebouw dat al betere tijden gezien heeft. De gangen fluisteren over hun voetstappen. Een vuurtje wordt aangemaakt, in een eenzaam kamertje zo ver mogelijk van de straten.
“Nog even,” denken ze, “en dan is het weer zo ver.”
Buiten wordt het donker.


---

Wanneer iemand gelunchd wordt, sterft die persoon niet meteen. Het virus heeft 24 uur nodig om volledig in te treden, dus wordt de persoon pas uit het spel gezet bij de eerstvolgende lynch.

Rollen
- Goodside
Joel—beschermer: kan elke dag mensen beschermen, maar zodra hij Ellie voor het eerst beschermt, krijgt hij te horen wie ze is en staan de twee in contact. Als hij Ellie niet in leven kan houden, gaat hij ook dood.
Tess—waarzegger: gewoon zoals altijd, kan één keer per twee dagen scannen.
Ellie—immuun: kan alleen doodgaan door de lynch, niet de lunch omdat ze immuun is voor het zombievirus. Wanneer Joel haar voor het eerst beschermt, treden de twee in contact. Zij twee zijn de enigen die, van de goodside, een soort contact hebben zoals de badside.
Marlene—burgemeester: beslist wie er gelynchd wordt wanneer er een gelijkstand is, en mag daar bovenop ook haar stem één keer in het spel voor twee stemmen laten gelden.
Tommy—survivor.
Maria—survivor.
Henry—survivor.
Sam—survivor.

- Badside
Zombie #1
Zombie #2

---

Deelnemers
1. Josette
2. Pauline
3. Emma
4. Cynthia
5. Angela
6. Bodine
7. Bella
8. Daan
9. Elise
10. Wilma


Lynch en lunch vinden plaats om tien uur 's avonds.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 jan 2014 - 22:36:
I'm not angry, honey. ^^
En ik heb nooit gezegd dat m'n reden sterk is, maar ik ga morgen weg en de beste gok die ik momenteel kan doen, dat ben jij. Dus vandaar.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 jan 2014 - 22:41:
Dan wordt het lastig.
Als morgen de stemming verkeerd gaat, staat het 2 - 2 en hebben we verloren. Als de Beschermer Ellie heeft gevonden, is dit zeer, zeer waardevolle informatie en het wordt geapprecieerd als ze even iets subtiels zegt over wie ze in vertrouwen neemt.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 jan 2014 - 23:05:
Zelfs al wist Joel het, dan is het te stil om een hint te droppen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 jan 2014 - 23:15:
Oké, been thinkin' again (je moet iets doen terwijl je nagellak opdroogt). We hebben nog zes personen in het spel op het moment: Ellie, Joel, waarzegster, twee wolven en de burgemeester.
De enige rol waar Daan het steeds over heeft, is de burgemeester. Dus als de hints die Emma opvangt daadwerkelijk hints zijn, is Daan de burgemeester. Of ik ben heel blind. Die rol valt dan af.
Dan hebben we nog de waarzegster - het lijkt me niet dat Emma dat is. Ze heeft genoeg namen genoemd, maar ze heeft nog geen enkele keer de lynch van een goodie voorkomen en ze heeft ook nog nooit in de juiste richting gewezen wanneer het om wolven ging.
Also. Ik weet eigenlijk best wel heel erg zeker dat ze niet Ellie/Joel is. Dan blijven alleen de wolven over. Also. Ja, mijn stem blijft op jou, Emms. Maar dan heb ik er nu iig een redenering bijgegeven.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 19 jan 2014 - 0:54:
Forgive me als dit niet helemaal 100% gaat zijn, want ik ben net thuis en ik ben moe so yeah. Maar zoals ik al zei: ik wil nog iets zeggen. ^^ Of, iets beters.
Poging tot.
Na gut.

Zoals ik al zei vind ik Daans theorie over Emma heel sterk. Haar verdediging was ook goed, maar na wat Bo ook heeft gezegd hierboven neig ik steeds meer naar Emma.

Ook mij valt het enigszins op dat ze zo'n beetje iedereen al aangewezen heeft, wat voor mij duidelijk maakt dat zij de waarzegster niet is. Alle survivors zijn eruit en als ze Ellie/Joel was geweest, had ze niet gevraagd of deze rollen hints zouden willen droppen.

Op dit moment zou mijn stem dan dus naar haar gaan.

Dan nog iets. De burgermeester heeft nog steeds twee stemmen om in te zetten, toch? Of is die special nou wel gebruikt bij de eerste lynch?
Sorry you guys, maar ik heb nog niet uitbundig een potje gespeeld waarbij deze rol erin zat. If that's possible, want anders lag die persoon het vorige potje er gewoon heel snel uit.

Dan wil ik toch nog snel even iets kwijt over Wilma. Ze is dus heel erg inactief en we hebben gezien dat de survivors ook bijna allemaal niet erg actief waren, behalve Bella. Ik kan me haast niet voorstellen dat als Wilma special geweest zou zijn, ze zo inactief zou zijn. Ik weet dus ook niet of ze ergens een reden heeft gegeven, maar ook al heeft ze dan gedaan - dan nog. Misschien kan het wel heel goed dat Wilma en Emma samenspelen en dat het feit dat Emma op Wilma heeft gewezen, af te leiden is van een soort omgekeerde psychologie. Zoiets als:
Ik stem op haar - zodat het lijkt alsof we niet bij elkaar horen.

Na gut.

Dit gaat het zijn voor nu, want ik begin vierkant te zien. Ik heb ook geen idee of dit ergens op slaat en morgenochtend ga ik het nog eens teruglezen en, indien nodig, een Edit aan mijn post toevoegen.

Ik heb in ieder geval geprobeerd er wat van te maken. ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 jan 2014 - 1:08:
Ik denk niet dat Wilma wolf is, al is 't alleen al omdat ze niet heeft gestemd de laatste ronde. Plus: ik ben vrij zeker van Emma.
Omgekeerde psychologie als in, ik stem op m'n medewolf zodat er geen verband wordt gelegd: ja, dat klinkt niet meer dan aannemelijk. Maar ook meteen een theorie op haar bouwen, zo vroeg in het spel? Nee, dat lijkt me vrij sterk.
Dan houden we Cynthia en Angela over (want ik ga er niet vanuit dat Daan en Emma met elkaar samenspelen). Volgens mij heeft Emma een poosje op Cynthia gezeten (correct me if I'm wrong) en dan zou ik dus zeggen dat Angela Emma d'r medewolf is. Geen idee of 't klopt, maar dit is wat ik er nu van zou maken.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 jan 2014 - 1:08:
Oeps, dubbel.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 jan 2014 - 9:54:
Oh jongens, wat een verwijten allemaal. Een beetje onterecht, ook.
"Ze heeft nog geen enkele keer de lynch van een goodie voorkomen." Dames en heren dames, sta mij toe jullie te herinneren aan alle lynches tot nu toe. De eerste lynch was random. De tweede lynch ging iedereen op Bella, ook al wisten we dat ze een goodsider was. De derde lynch zat ik in de trein en ging ik daarna uiteten met Het Lief, dus ik heb vlug gestemd en kwam pas na de lynch erachter dat er op Josette gestemd werd door de rest.
"Ze heeft ook nog nooit in de juiste richting gewezen wanneer het om wolven ging." Dit kan sowieso alleen waar zijn als er geen wolven meer in het spel zitten, want ik heb iedereen die in het spel zit een keer aangewezen. Sowieso, waarom zou Bodine weten wat de juiste richting is? Ik ben een beetje teleurgesteld dat dit van Bodine komt, want er klopt opreçht gewoon niet echt iets aan.
Guys, dit potje was verreweg het meest actief, het lijkt me niet dat iemand daar over twijfelt. Ik heb genoeg namen genoemd, ja, maar dat was omdat het spel anders voor geen meter vooruit kwam. Als ik dat niet had gedaan, was dit hele potje er ongeveer niet geweest.

Er zijn drie manieren om nog te kunnen winnen als goodside.
1. De Beschermer gebruikt haar krachten voor de laatste keer en beschermt wie er uit gestemd wordt, waardoor we nog een extra ronde hebben.
2.We stemmen op de Beschermer, waardoor we nog een extra ronde hebben.
3. We stemmen Angela eruit.
Cynthia zegt dat ze Angela vertrouwt. Waarom zou íemand ook maar Angela vertrouwen? Niet onaardig bedoeld, maar Angela laat zich amper zien in het topic en wat ze dan zegt, houdt meestal niet heel veel informatie in. Waarom vertrouwen? Omdat ik denk dat ze samenwerken.
Valt het niemand op hoe Cynthia het hele potje al doorhamert over Wilma? Dat komt omdat wij hebben besloten dat er in het groepje Cynthia, Angela en Wilma (minstens) een wolf moet zitten. Wilma is de enige die ze aanwijst, omdat ze simpelweg niet naar Cynthia wijzen kan, het is haar medewolf.
Als jullie al niet geloven dat Cynthia en Angela samenwerken, dan kan ik jullie er vast wel van overtuigen dat Cynthia en Wilma niet samenwerken, niet? Dat betekent, als er twee wolven onder hun schaarsen, dat de enige andere combinatie Angela en Wilma is. Ziet iemand de overlap? Juist, Angela.
Bodine is (voor mijn gevoel) duidelijk genoeg geweest over haar rol. Daans rol weet ik al langer. Ik weet mijn eigen rol, dus ik weet dat we verkeerd zitten met de theorie over dat er een wolf tussen ons moet zitten. Ik moet nu dus Daan en Wilma er van overtuigen van mijn onschuld en hopen dat ze meestemmen. Met de Burgemeester erbij is het nog mogelijk om te winnen. Aangezien Bodine op mij gaat, zullen de twee wolven meegaan (zoals Cynthia al aan het doen is). Wilma moet dus stemmen voor een gelijke stand, of de Burgemeester moet haar stem dubbel laten tellen.

En als jullie echt niet kunnen geloven dat er twee badsiders in dat groepje kunnen zitten en vinden dat ik een badsider moet zijn omdat ik niet als een ridder te paard alle lynches heb voorkomen, laten we dan gezamenlijk mijn medespeler zoeken. Ook gezellig. Bodine wijst Angela al aan en dat lijkt me echt een puik plan.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 jan 2014 - 10:31:
Nee, Emms, je gaat een beetje aan 't punt voorbij. Ik verwacht helemaal niet dat elke goodsider als een "ridder te paard" alle lynches voorkomt. Maar ik verwacht wel dat de waarzegster minstens één keer een belangrijke lynch weet te voorkomen, of ons in de richting van een wolf weet te wijzen. Ja, jij hebt inderdaad naar iedereen gewezen en dat is prima. Lieve schat, je hebt die potje echt geweldig goed gespeeld. Dat doe je nog steeds, echt waar. Het is ook geen verwijt.
Maar het gaat erom dat ik niet geloof dat jij de waarzegster bent.
Aangezien de kans dat jij burgemeester/Ellie/Joel bent bijzonder klein is, is de enige goodsider-rol die overblijft waarzegster. Wat je hoogstwaarschijnlijk niet bent. Welke rollen blijven er over? Juist: wolf.
En over Cynthia: (dit is enigszins een gok, maar ik vind het steeds aannemelijker worden) tussen Cynthia, Angela en Wilma zit de waarzegster. Cynthia vertrouwt mij en Daan (van mezelf wéét ik dat ik goodsider ben, van Daan ben ik er ook van overtuigd). Omdat ze ons gescand heeft? Zou zomaar kunnen.
En ze vertrouwt Angela. Nou, misschien betekent dat dat ze Angela ook gescant heeft en dat die dus ook goodsider is.
Tenslotte hamert ze steeds door op Wilma (zonder echt gegronde theorie). Waarom? Misschien heeft ze die ook wel gescand. Ik vind 't best wel aannemelijk klinken, eigenlijk.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 19 jan 2014 - 10:32:
Oké. Eerst wil ik even uitleggen waarom ik doorga over Wilma, en niet zo zeer over Angela. Deze reden is voor mij vrij simpel: Angela heeft aangegeven waarom ze inactief is. Wilma dus niet. Dat vind ik gewoon verdacht.
En zo. Ja..

Maar waarom zou de badside niet uit alleen ervaren spelers kunnen bestaan? Natuurlijk zie ik die hints nog niet in en weet ik dus niet goed wie wie is bij ons, het zou wel fijn zijn als dat na dit potje nog even wordt uitgelegd zodat ik dat dan ook weer kan gebruiken voor een ander potje

Ik weet niet of het mogelijk is, maar wat als die hints juist worden gegeven om ons op een dwaalspoor te zetten? Daarbij valt het me op hoe vaak de drie ervaren spelers, Bo Daan en Emma zeggen dat ze van zichzelf weten dat ze good zijn. Ik snap niet zo goed waarom je dat steeds zou zeggen, tenzij je weet dat je dat dus niet bent.

Vergeet niet: Correct me if I'm wrong, I am still learning.

Het blijft hoe dan ook jammer dat niet iedereen heel actief is, vanaf het begin.

Dan valt me nog iets op. Emma's verdediging bestaat voor een groot deel uit de focus verleggen van zichzelf naar iemand anders. Natuurlijk niet alles maar wel een groot deel. Ik snap dit wel, want we are running out of time en natuurlijk willen we winnen. En dus zo snel mogelijk de wolven wegspelen en dat lukt alleen door ze te vinden. Maar misschien moeten we niet zo ver kijken ..

Ik ga nu even een stuk fietsen en dan post ik straks meer als ik nog eens wat berichten door heb gespit.

Nogmaals: Als er iets niet klopt hoor ik dit graag, want ik wil dit spelletje echt leren!

Edit: Ik vertrouw Daan en Bo inderdaad, totdat ik ervan overtuigd ben dat het anders is

En ik wil wel even zeggen dat ik het heel erg apprecieer van degenen die wél actief zijn, ondanks huiswerk ed.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 19 jan 2014 - 10:41:
Aangezien de kans dat jij burgemeester/Ellie/Joel bent bijzonder klein is, is de enige goodsider-rol die overblijft waarzegster. Wat je hoogstwaarschijnlijk niet bent. Welke rollen blijven er over? Juist: wolf.


Dat heb ik dus ook. En wat ik hierboven zeg.

Plus. Waarom zou Emma Wilma verdedigen als die toch zo inactief is?
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, dan.
En inderdaad, Emma je speelt echt geweldig. I really like.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 jan 2014 - 10:42:
Nee, Emms, je gaat een beetje aan 't punt voorbij. Ik verwacht helemaal niet dat elke goodsider als een "ridder te paard" alle lynches voorkomt. Maar ik verwacht wel dat de waarzegster (althans, als de waarzegster een ervaren speelster is zoals jij) minstens één keer een belangrijke lynch weet te voorkomen (of het minstens probeert), of ons in de richting van een wolf weet te wijzen. Ja, jij hebt inderdaad naar iedereen gewezen en dat is prima. Lieve schat, je hebt die potje echt geweldig goed gespeeld. Dat doe je nog steeds, echt waar. Het is ook geen verwijt.
Maar het gaat erom dat ik niet geloof dat jij de waarzegster bent.
Aangezien de kans dat jij burgemeester/Ellie/Joel bent bijzonder klein is, is de enige goodsider-rol die overblijft waarzegster. Wat je hoogstwaarschijnlijk niet bent. Welke rollen blijven er over? Juist: wolf.
En over Cynthia: (dit is enigszins een gok, maar ik vind het steeds aannemelijker worden) tussen Cynthia, Angela en Wilma zit de waarzegster. Cynthia vertrouwt mij en Daan (van mezelf wéét ik dat ik goodsider ben, van Daan ben ik er ook van overtuigd). Omdat ze ons gescand heeft? Zou zomaar kunnen.
En ze vertrouwt Angela. Nou, misschien betekent dat dat ze Angela ook gescand heeft en dat die dus ook goodsider is.
Tenslotte hamert ze steeds door op Wilma (zonder echt gegronde theorie). Waarom? Misschien heeft ze die ook wel gescand. Ik vind 't best wel aannemelijk.
Daarbij valt het me op hoe vaak de drie ervaren spelers, Bo Daan en Emma zeggen dat ze van zichzelf weten dat ze good zijn.
Ik doe dat (naar mijn weten) alleen als ik beredeneer op de rollen die we nog hebben. Als ik, zegmaar, beredeneer vanuit wie het níét zijn. Ik weet wie ik ben, dus die rol valt af. En zo ga ik alle rollen af, waardoor ik er uiteindelijk achterkom dat er (in dit geval) geen enkele goodside rol is die Emma zou kunnen vervullen. Dus moet ze wel wolf zijn. Snap je? Vandaar.

Ik ga om twaalf uur weg (of iets na twaalven) dus tot die tijd kan ik nog lekker mee discussiëren. (:

EDIT; internet fuckt echt diehard, dus terwijl ik wachtte tot ik weer in internet kon, heb ik m'n post nog een beetje aangepast en zo. Vandaar dat 't verhaal er twee keer staat, maar nét iets anders. Scusa. Deze versie is de definitieve.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 19 jan 2014 - 11:24:
@Bo oh vandaar, ik snapte al niet waarom jullie dat de hele tijd zeiden, haha.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 jan 2014 - 11:33:
@ Cynthia: Je zegt dat mijn verdediging vooral bestaat uit het verleggen van de aandacht. Maar kijk, ik kán me niet verdedigen. Er staat nergens iets van: Je hebt dit en dat gedaan, dat is raar, leg eens uit.
Het is een hersenspinsel van Bodine dat ik het wel móet zijn, omdat zij duidelijk bij een van de twee teams in dit spel hoort en dat er daardoor nog maar minder rollen te verdelen zijn, in haar ogen. Zij zegt dat ik of de Waarzegger moet zijn of een wolf. Waarzegger vindt ze onwaarschijnlijk omdat ik geen lynch heb voorkomen (ondanks dat ik heb uitgelegd waarom dat niet mogelijk was), dus ben ik in haar ogen per se een wolf. Hier kan ik niet tegenin gaan. De enige manier om haar dus te overtuigen dat ik niet een wolf ben, is door aan te tonen dat ik de Waarzegger ben (want andere rollen zijn onwaarschijnlijk). Wat moet ik dan doen? Hoe moet ik me hiertegen verdedigen? Alles wat uit te leggen is, heb ik uitgelegd. Ik kan alleen aantonen dat ik geen wolf ben door mijn pb van Kayley hier te posten en dat is heel erg tegen de regels. (En het zou niet leuk zijn. En te makkelijk te manipuleren.)

Verder: Angela is te vertrouwen omdat we weten waar ze uithangt, van Wilma niet. In ieder geval een deel van de spelers weet van Wilma's thuissituatie af en op pagina vijf geeft ze al aan dat ze veel gezeik heeft gehad. Het is een rare reden om iemand te vertrouwen, ook voor een nieuwe speler. Het is zwak, en volgens Bodine zou dat komen omdat je vier mensen (Angela, Wilma, Bodine en Daan) misschien wel gescant hebt, waar het maximale aantal drie is.

Bovendien: "Maar waarom zou de badside niet uit alleen ervaren spelers kunnen bestaan? "
Natuurlijk zou dit kunnen, theoretisch gezien. Maar je vertrouwt zelf Bodine en Daan, dus in het groepje waar jij bij hoort, zit er minstens één (en in mijn ogen twee).

Dan nog waarom ik Wilma "verdedig".
Ik zal laten weten hoe ik de rollen zie.
Van Daan weten we al even dat ze waarschijnlijk de Burgemeester is, ook Bodine zei dit een aantal posts terug. Ik denk dat Bodine bij het onschuldige team hoort in dit gezelschap, Ellie/Joel, en dat ze samenwerkt met Wilma. Ik gokte al dat Bodine Ellie of Joel zou zijn, en Wilma neemt ze een beetje in bescherming. Vandaar.

Edit: Denk anders na over wie mijn medebaddie zou moeten zijn. Angela - die ik nu eruit wil gooien? Daan - van wie iedereen eigenlijk al weet dat ze goodsider is? Cynthia - die ik er net zo graag als Angela uit wil hebben? Wilma - die ik als allereerste aanwees en die de vorige ronde niet gestemd heeft? Bodine - waarvan de rol nu ook wel duidelijk is en die mij er nu uit probeert te gooien?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 jan 2014 - 11:55:
Het is zwak, en volgens Bodine zou dat komen omdat je vier mensen (Angela, Wilma, Bodine en Daan) misschien wel gescant hebt, waar het maximale aantal drie is.
Is dat zo? Ik dacht dat het elke dag mocht, dus dan is dat inderdaad een fout in mijn redenering.

Oh, en dan nog iets: ik speel met niemand samen.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20